Ik heb nog niet zo veel attracties met een voorshow gedaan, en sommige daarvan tot nu toe slechts één keer (Baron bijvoorbeeld). Maar een goede voorshow kan naar mijn mening wel een leuke toevoeging zijn, en ook een wat originelere manier om de veiligheidsinstructies uit te leggen. De voorshow van Tower of Terror herinner ik me inderdaad als één van de betere die ik tegenkwam, de sfeer wordt daar meteen goed neergezet.

Over Paleis van de Geest in Walibi heb ik een dubbele mening: die bewegende decorstukken vind ik goed gedaan (die wenteltrap bijvoorbeeld) maar het verhaal zelf heb ik nooit volledig begrepen omdat de vertelstem niet altijd even goed verstaanbaar is. Sommige woorden hoor ik bijna niet. Maar dat kan ook aan mijn oren liggen.

Eén van mijn favoriete voorshows zie je bij elke Vekoma Boomerang die een overdekt station heeft: trein vertrekt, verdwijnt achterwaarts omhoog uit het zicht en na enkele momenten van relatieve stilte hoor je ineens massaal geschreeuw en komt de trein aan maximumsnelheid voorbijgereden. Bij Cobra gaat dan ook nog eens dat tentzeil flapperen. Noch Vekoma, noch de pretparken hebben het ooit zo bedoeld maar ik beschouw dit als de perfecte voorshow


Edit: mijn post nummer 666 ik heb het getal va de duivel bereikt op dit forum!