X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29
  1. #21

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Ik dacht dat ik hier de oude zak was op het forum ...

    Spookslot toont wel aan dat voorshows een deel van hun functionaliteit kunnen verliezen wanneer een attractie ouder / minder populair wordt.

    'Gelukkig' is er binnenkort de soc. dist. in de parken. Dat betekent ook bij weinig volk: langdurig wachten. Zo komen de voorshows opnieuw tot hun volste recht.

  2. #22

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Ik vrees ervoor, heb jij die wiebelbrug nog gekend tussen de roei- en kanovijver? En die witte olifant in het kinderzwembad...

  3. #23

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    100 % off-topic: Bij mijn eerste (en laatste) bezoek in de vroege jaren '80 kreeg je als parkeerbewijs een sticker van de Halve Maen. Mijn vader is toen nog met mijn oudere zus in de monsterlijke Python gegaan. Ik was al te blij dat ik daar te jong voor werd geacht. De brug tussen beide vijverdelen herinner ik me niet. M'n volgend Eftelingbezoek was in ... 2009.

  4. #24

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    voorshow en animatie in de wachtrij, graag. In de wachtrij voor de fata morgana zie je een podium, daar stond vroeger in drukke tijden een vuurspuwer op om het wachten wat aangenamer te maken. Ook bij de Droomvlucht is zo'n podium aan de overgang tussen de overdekte en buiten-wachtrij.
    Het systeem Baron vind ik best geslaagd. Door telkens twee 'ploegen binnen te roepen' schuift de wachtrij ook telkens een heel stuk door, wat het wachten aangenamer maakt. En eens je binnen bent begint de spanningopbouw.
    Of kies voor een walkthrough zoals sivermine in fortfun.
    Volgens mij is een wachtrij waar om de x meter een aquarium staat ook een geslaagde optie. Daar is altijd beweging, en de spanningsboog is zelfs voor het kleinste kind genoeg om alweer enkele minuten verder te zijn in de wachttijd.

  5. #25

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Of de Lego speelhoekjes in Legoland.
    Persoonlijk ben ik minstens zo veel fan van een goed gethematiseerde wachtrij dan van een voorshow. Dit kan ook voor de juiste spanningsopbouw en sfeerschepping zorgen.
    eén van de toppers op dat vlak vind ik Oziris in Parc Astérix, met heel veel fijne woordgrapjes op de muren, net als in de Astérix stripreeksen.

    Anderzijds kan het kijken naar de attractie ook al een vorm van show zijn: kijken of blauw of rood wint in Joris en de Draak of zo.

  6. #26

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Ik weet niet of dat bij het spookslot vroeger al een voorshow was. Het verhaal (dat de effecten triggert) is nog niet zo heel lang geleden erbij gekomen. Vroeger keek ik al naar de geest en die lamp en voor mijn gevoel gingen die effecten toen veel vaker af dan nu ze het in een verhaal gestopt hebben.

    Leuke theming of wat interactieve elementen in een wachtrij zijn zeker ook welkom, alsook het kunnen kijken naar een goede achtbaan. Maar dat kun je toch écht al geen voorshow meer noemen he. Desalniettemin zie ik er graag meer van komen.

  7. #27

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Die Duplobakken bij de rondvaart nabij de parkingang zijn idd clever. Maar mijn donkere geest twijfelt of dat ook bij ons zou mogelijk zijn. 1. Zouden die bakken al niet na een halve dag leeg zijn? 2. Die bakken staan halverwege de wachtrij. Geen probleem in kinder-tolerant en beschaafd Scandinavië om dan al je kind vooruit te sturen en het daar te laten spelen. Dat wordt niet als voordringen gezien. En wanneer de ouders voorbij de speelbak zijn, kan je gerust je kind effe achterlaten bij die bak. Ben je bijna aan de beurt, dan roep of haal je je kind. Zie ik niet gauw gebeuren bij ons.

    Futuroscope heeft ook leuke doe-dingen in de wachtrijen, zoals elektrische lussen bij de Lapins en grote inkleur-borden bij het vliegend theater.

    Het kan zelfs nog kleinschaliger, al is dit natuurlijk geen voorshow meer maar wachtrij-entertainment: bij Helix kan je met de phone gamen en een fast-ticket winnen. Omdat ze voldoende spaarzaam zijn en omdat Helix een top-capaciteit heeft, gaat niemand daardoor meer dan 5 sec. langer in de gewone wachtrij staan. Als je die app nog koppelt aan niet te opdringerige reclame, is dat voor iedereen win-win.

    Plopsa had ooit druk-knoppen in de wachtrij van het Plos van Bob of zo iets. Een domme - en ondertussen afgevoerde - investering. Het interactieve met Klus op groot scherm kan (bijna) evengoed met de phone. Maar kinderen (en volwassenen) zijn ondertussen al scherm-verslaafd, zo heilzaam is dit dus ook niet altijd.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 13-05-20 om 18:54.

  8. #28

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Moh? Hoog tijd om Spookslot nog eens te doen, maar eerlijk gezegd verwaarloos ik die te vaak... Hoewel ik fan ben van de muziek!

    Even over wachtrijen... Bij voorkeur duren ze voor mij niet te lang, maar als we toch moeten wachten heb ik niet zo graag de rechte zigzagrijen zoals we te vaak zien. Enige uitzondering daarop was enkele jaren geleden toen er cutouts stonden in de rij van Werewolf in Walibi, waarbij je foto's kon nemen aan beide kanten. Dat was wel een leuke toevoeging, die toch voor enige interactiviteit zorgde.

    De interactieve wachtrij met drukknoppen bij Bos van Plop heb ik nooit meegemaakt, maar was ik wel benieuwd naar. Het interactieve bij Carnaval Festival is volgens mij ook weer weg? Zelf geen fan van de attractie - idem in DLRP - dus doe ik die ook nooit.

    Omgekeerd zijn sommige wachtrijen alleen het wachten soms al waard. Ik denk bijvoorbeeld aan Sky Scream in Holiday Park, wat al bijna een attractie is! Het lijkt op een doorloopspookhuis met de nodige effecten. Waarom zien we zo'n dingen, of funhouse-elementen, niet vaker terug in de rij?

    Apps voor in de wachtrij zie ik liever niet te veel. Ten tijde wel nog Crush's Coaster-game gespeeld in de (h)ellenlange wachtrij van het Studios Park, maar steekt na een tijd ook wel tegen.

    Meer fan was ik dan van de Walibi Quiz in de wachtrij bij de grootste attracties. Je kon er op meerdere locaties in meespelen, en je kon er ook wel wat aan winnen, maar toch was dit geen overrompeling (zoals bij Helix als ik het hierboven zo lees).

    Op een ouder toestel had ik ook nog de MyDLRP-app (of ik denk toch dat die zo heette?). Deze was mijn favoriete Disney-app (non official), maar was echt dé referentie voor mijn bezoeken aan Disneyland: overzicht van wachttijden, showprogramma's, menu's van restaurants... en vooral wachtrijweetjes! Terwijl je stond aan te schuiven, kon je allerlei trivia vinden over de attractie waarin je aanschoof, wat het meteen aangenamer maakte, want je ging zo automatisch op bepaalde details gaan letten.

    Een goede voorshow is dus zeker goed, maar voor de wachtrij zijn er dus wat mij betreft genoeg alternatieven

  9. #29

    Re: Wanneer vinden we de voorshow van een attractie al dan niet geslaagd?

    Qua wachtrijen denk ik dat Parc Astérix wel hét grote voorbeeld is. Daar kom je zelden slaloms tegen en waar ze zijn, lopen ze vaak alsnog in de meest vreemde hoeken en kronkels. Ze zijn niet altijd allemaal even mooi gethemed onderweg, maar toch al beter dan een gemiddeld park, de meeste rijen hebben echter wel het nodige aan details en humor om te ontdekken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •