X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Hoe zie jij een pretpark-bezoek in 2021?

Stemmers
23. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Zoals 2019: geen soc. dist meer en dus terug massa-bezoeken mogelijk

    0 0%
  • Zoals 2020: nog volop soc. dist., enkel via reservatie, geen groepstickets of abo's

    6 26,09%
  • Voorjaar zoals 2020, na alg. vaccinatie normaliseert de toestand: terug massa-bezoeken e.a.

    17 73,91%
  • Geen van bovenstaande scenario's (licht dit eventueel zelf toe)

    0 0%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32
  1. #21

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Ik denk dat we het vaccin moeten afwachten. Pas dan kunnen zullen we enig effect zien en kunnen de maatregelen in functie van de toestand op dat moment aangepast worden. Ik zie het niet somber in. We moeten lessen trekken uit wat er dit jaar is gebeurd. We hebben iemand met de spreekwoordelijke 'ballen' nodig die grote knopen kan doorhakken. Wat men nu doet, is inspelen op de huidige situatie. Regels versoepelen of verstrengen een beetje terwijl het kalf al verdronken is. Beter een kortstondige harde lockdown dan klein aanpassingen. In China werkt het wel waarom zou dat hier niet lukken. We hebben het in de eerste golf bewezen (toch wat België betreft).

    Een mens is een gewoonte dier: eens het virus helemaal onder controle/weg is, zal de angst voor besmetting ook wel verdwijnen. Dit neemt niet weg dat er wel dingen zullen veranderen in het dagelijks leven. Het is echter allemaal nog afwachten hoe graag we ook willen dat virus morgen verdwijnt. De pretparken zullen wel opengaan volgend jaar mits de nodige maatregelen die nu al genomen worden.

  2. #22

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Het probleem met heel dit circus lijkt mij de enorme schaal waarop het beestje verspreid is: er gaan altijd wel mensen zijn die geïnfecteerd zijn door het virus en het daardoor kunnen doorgeven. Zo lang het zich even makkelijk kan verspreiden onder de bevolking als het tot hiertoe deed, ga je bij elke situatie zonder extra maatregelen nieuwe opstoten krijgen die al snel even monsterlijk worden als de golven die we tot hiertoe hebben.

    Een werkzaam vaccin helpt in het beste geval immuniteit op te bouwen tegen het virus, zodat je immuunsysteem er snel mee afrekent als je er mee in aanraking komt. Als je er snel mee afrekent: heeft het vanzelfsprekend minder kans om zich te vermenigvuldigen en jouw als transportmiddel te gebruiken naar een volgend slachtoffer. Maar zolang er slechts een beperkt deel van de bevolking zo'n extra beveiliging heeft kom je uiteindelijk nog altijd in zo'n ellendige pieken terecht.

    Veel van de klassieke kinderziektes zijn het land uit geholpen omdat quasi iedereen standaard een prik kreeg. Dat virus krijgt het dus moeilijk om iemand te besmetten die er nog vatbaar voor is én wanneer iemand besmet wordt is het vanuit die persoon om dezelfde reden lastig om nog een vatbaar iemand te besmetten. De verspreidingssnelheid is zo traag dat het in de praktijk uitsterft. Dat is echter een vaccinatiegraad die generatie na generatie werd opgebouwd tot een ruime meerderheid van de bevolking gevaccineerd was. Dat is een pak eenvoudiger dan a la minute zorgen dat er 11 000 000 man een prikje krijgt.

    Vaccins en vaccineren zijn beide nodig en nuttig voor het voorkomen van een hele resem ziektes. Voor Corona kan dat ook zo zijn op voorwaarde dat het lang genoeg en tegen de verschillende circulerende varianten bescherming biedt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    maar ik geloof ook dat een virus van nature na 1 à 2 jaar weer verdwijnt, of toch veel minder schade berokkent
    Een goed virus zingt het een hele poos langer uit dan 1 a 2 jaar. Zolang een virus wordt doorgegeven blijft het bestaan. HIV, Mazelen, Herpes en de griep hebben inmiddels al een gezegende leeftijd.
    Het is wel zo dat een virus dat erg lelijk huis houdt minder snel verspreid: als je je transport (de mens) lam legt: geraak je niet ver én je ziet meteen dat dragers ziek zijn waardoor je er in een boog omheen kan lopen of ze in quarantaine zetten. Dat betekent echter niet dat een virus sowieso evolueert tot een minder schadelijke variant. Ebola heeft dat 'probleem' en geraakt daardoor ondanks zijn kracht niet verspreid over heel de wereld, maar telkens als het virus opduikt blijft het wel degelijk bijzonder gevaarlijk.

  3. #23

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Vanaf komende vrijdag Covid Safe bewijs voor alle Belgische pretparken voor iedereen vanaf 16 jaar. Waren de moff... eh Oosterburen ook maar zo kindvriendelijk.

    Zeker voor mazes en met frisser weer, waardoor je al eens vaker een binnenruimte opzoekt, vind ik dat in de huidige virologische omstandigheden een verstandige maatregel. Maar een aanhanger van een tweesporenmaatschappij zal ik nooit worden.

    Ik weet niet of een mondverband ook wordt verplicht in attracties, wachtrijen en binnenzones. Hopelijk niet in heel het park.

  4. #24

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik weet niet of een mondverband ook wordt verplicht in attracties, wachtrijen en binnenzones. Hopelijk niet in heel het park.
    In principe moet je eens je in het park bent geen mondmasker meer dragen, aangezien je bij de ingang je CST hebt laten scannen.

  5. #25

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Vanaf komende vrijdag Covid Safe bewijs voor alle Belgische pretparken voor iedereen vanaf 16 jaar. Waren de moff... eh Oosterburen ook maar zo kindvriendelijk.

    Zeker voor mazes en met frisser weer, waardoor je al eens vaker een binnenruimte opzoekt, vind ik dat in de huidige virologische omstandigheden een verstandige maatregel. Maar een aanhanger van een tweesporenmaatschappij zal ik nooit worden.

    Ik weet niet of een mondverband ook wordt verplicht in attracties, wachtrijen en binnenzones. Hopelijk niet in heel het park.
    Probeer anders spanje. Wij moesten in Siam park de hele dag met een (uiteraard nat) mondmasker rondlopen.

    Klinkt overigens erger dan dat het in de praktijk bleek te zijn.

  6. #26

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    In Duitsland en Frankrijk is het ook zo Coronapass en mondmasker.

  7. #27

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ik weet niet of een mondverband ook wordt verplicht in attracties, wachtrijen en binnenzones. Hopelijk niet in heel het park.
    Bij Bobbejaanland raden ze bijvoorbeeld het gebruik van mondmaskers wel nog aan op drukke locaties of binnen locaties zoals restaurants, winkels of spookhuizen.

    Een verplichting lijkt het mij nergens te zijn.

  8. #28

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    De verplichting ’masker te allen tijde en overal in het park’ is onmogelijk op te volgen als bezoeker, laat staan te handhaven als park-verantwoordelijke. Eten en drinken lukt mij in elk geval niet met zo’n masker op. Ik weet wel dat dit afgelopen en/of voorgaande zomer wel de regel was in meerdere Europese parken. Het absurde was dat je dan langs de paden rokers zag met kin-masker, terwijl je zelf wel het masker correct droeg.

    Een masker-verplichting in wachtrijen zou ik in de huidige omstandigheden niet slecht vinden, zeker nu de anderhalve meter-stippen overal vervaagd zijn en er volgens mij zelden nog afstandsregels gelden. Een Covid Safe Ticket maakt transmissie van het virus nog altijd mogelijk, mag blijken uit de recente statistieken. Enkel het advies om een masker daar te dragen, zal volgens mij maar weinig worden opgevolgd.

    Al bij al vind ik het wijs van Wal.Bel. om de CST-regel al zelf te hebben geïntroduceerd nog voor deze wettelijk werd opgelegd. Ik lees weinig gemor van de andere parken, ze zullen er dus wel al een beetje op voorbereid zijn. Maar dit vergt wederom extra personeel en ruimte. Eigenlijk zou de overheid dit moeten voorzien, maar dan hoor je de cafébazen ook al afkomen, natuurlijk.

    Toch een woordje dank aan de overheden van Bel., NL en Fra voor de tolerantie ten aanzien van de kinderen die niet in aanmerking komen voor vaccinatie. Die mogen in Dui zonder neg. test niet eens een fastfoodresto in.

  9. #29

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Door CST te verplichten sluit je bepaalde (eventueel ongewenste) publieksgroepen uit. Het zwemshort-verbod is daar ook een voorbeeld van...

  10. #30

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Al bij al vind ik het wijs van Wal.Bel. om de CST-regel al zelf te hebben geïntroduceerd nog voor deze wettelijk werd opgelegd. Ik lees weinig gemor van de andere parken, ze zullen er dus wel al een beetje op voorbereid zijn. Maar dit vergt wederom extra personeel en ruimte.
    Het personeel dat nu de reserveringen controleert kan perfect ook de corona pass controleren, dus geen extra nodig.

    Het absurde was dat je dan langs de paden rokers zag met kin-masker, terwijl je zelf wel het masker correct droeg.
    Je zag langs de paden ook mensen met kinmasker om te drinken... Ik ben zo'n roker en sorry maar die twee minuten op een pad met afstand, gaan de ramp niet zijn.

  11. #31

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Hopelijk is er geen topic 'Hoe ...2022' nodig. Maar als er één Europees land is dat nog niet volledig terug wil naar de normaliteit pre-corona, lijkt het ... 3 keer raden.

    PHL en Tripsdrill eisen nog steeds een vooraf online aangekocht ticket op datum. Hier is geen kassa-verkoop. Bij MPG moet je als abonnee (van een bevriend park) nog steeds een dag-reservatie maken. Op Hemelvaart 2022 heb ik er niet op gelet of hier kassa-verkoop is (wel voor parking-tickets).

    Het lijkt me geen nationale regel, misschien is het iets van de deelstaten. Zoals ik de afgelopen twee jaar heb mogen ervaren, profileert deelstaat NRW met o.a. MPG en PHL zich dan vaak als allerstrengste van de klas.

    In deelstaat R-P roept Klotten expliciet op om tickets aan de kassa te kopen. Holiday Park meldt niks over verplichte reserveringen maar biedt zowel online-tickets als kassa-tickets aan, beide aan dezelfde prijs. Hopelijk kan je bij laatstgenoemde zonder reservatie gewoon met een Plopsa Funcard naar binnen. In dezelfde deelstaat biedt ook Eifelpark zowel kassa-tickets als online tickets aan, zonder meteen duidelijk te maken of er een prijsvoordeel is bij online tickets.

    In deelstaat S-H maakt Hansa Park zwart op wit 0,0 euro prijs-onderscheid tussen online tickets en kassa-tickets. € 44 p.p. vanaf 12 jaar is er ook niet naast gevraagd.

    In de ex-DDR rept Belantis niet over reserveringen. Misschien speelt mee dat de ossies zich de afgelopen jaren iets minder slaafs hebben getoond t.a.v. overdreven overheidsmaatregelen dan de wessies. Het reservatie-beleid van MPG lijkt dus geen dictaat te zijn van de parkgroep PR voor al haar parken. Trouwens, onlangs schafte Slagharen de reservatieplicht af voor houders van een partner-abo.

    Toch zijn er ook verschillen binnen één deelstaat: EP ligt net als Tripsdrill in B-W maar biedt wel kassa-tickets aan, zij het aan serieuze meerprijs.

    Vraag is dus waarom sommige parken - indien ze dit autonoom beslissen - nog niet zijn afgestapt van de reservatieplicht. Een mogelijke verklaring is personeelsgebrek, want het scheelt wel wat aan kassa-personeel. Bovendien schakel je met presale-tickets ook een beetje de factor 'slecht weer' uit. Niet dat de zon opeens gaat schijnen, maar op een zware regendag - remember Pinksterzondag 2022 - zal het in parken met uitsluitend online-tickets toch minder kalm geweest zijn dan bij ons.

    Rare jongens, die Germanen

    Oproep @forumleden: bovenstaande aanvullen / corrigeren o.b.v. eigen recente ervaringen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 06-06-22 om 11:19.

  12. #32

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Schoolvoorbeeld is momenteel Disneyland Parijs die al vlijtig hebben aangekondigd dat het huidige reservatiesysteem geen terugweg meer zal kennen en gewoon permanent blijft (althans onder het huidige beleid. Who knows of er na Bob Chapekhole nog iemand met verstand volgt die al zijn dooddoende beslissingen zoals het behoud van reservatiesysteem en afschaffing Fastpasses durft terugdraaien).

    Ik kan vanuit het standpunt van de parken uit, de beslissing wel begrijpen. Ten eerste al voor de zekerheid van inkomsten (ticket gekocht = betaling binnen. of je nu effectief gaat of het pijpestelen regent op uw geplande bezoekdag zal hun een worst wezen), ten tweede waarschijnlijk qua personeel en vooral budget aan verloning veel handiger want als je op voorhand heel goed weet hoe druk/niet druk het zal zijn kan je ook heel goed en exact inschatten hoeveel personeelsleden je moet inzetten en zit je niet met een overkill aan jobstudenten en werknemers die doelloos vingertjes staan te draaien en aan het einde van de dag alsnog betaald moeten worden ookal hebben ze misschien die dag niet bepaald veel nuttigs gedaan.

    Ik vind het op zich ook niet erg of belastend om een reservatie te moeten maken, het enige wat ik wel belangrijk vind is dat er voldoende capaciteit en ook last minute capaciteit voorzien wordt zodat je niet maanden op voorhand je hele pretparkkalender moet gaan vastleggen om overal waar je naartoe wilt nog een reservatieslot te kunnen bemachtigen.

    DLP slaat hier in mijn ogen de bal serieus mis met hun betreurenswaardige 3 dagen max gelijktijdig voor jaarpashouders wat, vooral voor buitenlandse AP-holders, belachelijk weinig is, zeker als je meer dan 1 tripje vooruit wil boeken. De kans op een spur of the moment weekendje is er hierdoor ook niet meer, want je 3 parkdagen voor je volgende bezoek liggen al vast en als je die moet gaan intrekken om je aankomende weekend dan eerst te boeken (en dat is al in de zeer optimistische veronderstelling dat er überhaupt nog vrije sloten zijn, wat in mijn ervaring de laatste maanden en zeker op weekenddagen eigenlijk een no-go geweest is) dan riskeer je dat tegen dat jij weer thuisbent van je last minute tripje, iemand anders de sloten heeft ingepikt van je tripje verder in de toekomst.

    Bobbejaanland werkte vorig jaar ook met reservaties, ik kon prima op woensdag nog een ticket en reservatie bemachtigen voor de daaropvolgende zaterdag. Als het op die manier kan, vind ik het als pretparkbezoeker geen enkel probleem. Moet ik daarentegen een halve boekhouding gaan bijhouden om mijn kalender ingepland te krijgen en toestanden met virtual queues om een ticket te kunnen bestellen zoals bij het bemachtigen van Tomorrowland tickets dan is het een ander verhaal.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •