X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Hoe zie jij een pretpark-bezoek in 2021?

Stemmers
23. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Zoals 2019: geen soc. dist meer en dus terug massa-bezoeken mogelijk

    0 0%
  • Zoals 2020: nog volop soc. dist., enkel via reservatie, geen groepstickets of abo's

    6 26,09%
  • Voorjaar zoals 2020, na alg. vaccinatie normaliseert de toestand: terug massa-bezoeken e.a.

    17 73,91%
  • Geen van bovenstaande scenario's (licht dit eventueel zelf toe)

    0 0%
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32
  1. #1

    Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    2020 is voor pretpark-liefhebbers naar de haaien, de filistijnen en je kan nog wel enkele passende uitdrukkingen bedenken! Daarom hier de vraag wat we in 2021 mogen verwachten. COVID-dik kijken natuurlijk, tussen hoop en wanhoop.

  2. #2

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Onze minister van volks-ongezondheid meent dat we misschien nooit meer de normale toestand gaan herbeleven. Maar de Canadese filosoof J. Bieber wist dat je woorden als 'nooit' beter niet te vaak in de mond neemt, net zoals 'altijd', 'overal', 'nergens', 'iedereen', en 'niemand'. Als je tenminste geloofwaardig wil overkomen ...

    Ik gok op een aarzelend begin van 2021. De meest optimistische scenario's situeren de eind-ontwikkeling van een vaccin ergens op het einde van 2020. Bij de verspreiding en toediening hiervan moet rekening worden gehouden met allerlei juridische, medische en logistieke voorwaarden. Het (gewenst) resultaat daarvan kan zich volgens mij onmogelijk al in de prille lente van 2021 manifesteren.

    Een 2021 à la zorgeloos 2019 acht ik alleen al daarom niet haalbaar. Bovendien gaan pretparken in 2021 meer voorbereid het nieuwe seizoen aanvatten. Ik vrees voor het bestaan abo's (+ abo-voordelen), groepstickets e.a. Hopelijk betreft het dan tijdelijke maatregelen met een duidelijk zicht op het einde van de tunnel. Optie drie lijkt me erg optimistisch, maar ik weiger om het momenteel nog zwarter te zien.

  3. #3

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Ook ik heb dezelfde keuze gemaakt als Earlyspencer (en Phadd-F).

    Of het beperkt blijft tot voorjaar weet ik niet. Tot op heden is nog niet eens bewezen dat je immuun kunt worden en dat een vaccin dus werkt. Partijen die bezig zijn met het ontwikkelen van een vaccin/medicijn werken niet samen, maar werken elkaar juist tegen om als eerste het patent in handen te kunnen krijgen. In Duitsland lijkt de tweede golf al te starten.

    Het kan dus wellicht allemaal wat langer duren.

    Daarentegen wil Europa juist weer wél meewerken aan het versnellen van een Vaccin/Medicijn. Normaliter zijn de procedures voordat iets op de markt moet komen tergend tijdrovend. Als Europa dit inderdaad flink kan versnellen zou een oplossing er wellicht al eerder kunnen komen.

    De vraag blijft dan natuurlijk nog of we medicijn en/of vaccinatie snel genoeg kunnen produceren. We hebben gezien hoe lastig dat ging bij de testmaterialen voor Corona. Echter hoeft natuurlijk niet iedereen behandeld te worden. Een medicijn heb je enkel nodig als je ziek bent. Mocht het een vaccin worden, dan gaan het verzorgend personeel met de kwetsbare groepen natuurlijk voorop.

  4. #4

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Zolang er geen vaccin beschikbaar is, zal men steeds met die voorzorgmaatregelen moeten werken. Ik hoop dat ze een vaccin hebben dit najaar of toch ten laatste komend voorjaar. Al is dat nog een optimistische blik en moeten we ook nog een eventuele tweede golf afwachten.

  5. #5

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Zolang er geen vaccin beschikbaar is, zal men steeds met die voorzorgmaatregelen moeten werken. Ik hoop dat ze een vaccin hebben dit najaar of toch ten laatste komend voorjaar. Al is dat nog een optimistische blik en moeten we ook nog een eventuele tweede golf afwachten.
    Sluit ik me volledig op aan...

  6. #6

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    laat ons eerst de volgende weken en maanden eens afwachten; de overheid en de statistiek zullen door voortschrijdend inzicht meer dan waarschijnlijk nieuwe maatregelen uitwerken die hopelijk meer compatibele zijn met onze gewenste manier van leven. Idealiter komen er regels die op een grotere schaal vergelijkbaar zijn, zodat we ook eens een park in het buitenland kunnen bezoeken.

  7. #7

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Zal er vanaf hangen hoe snel een vaccin er is (wereldwijd). Van zodra iedereen die het moet krijgen het gehad heeft, zie ik het snel weer business as usual worden (en volgens mij overal topdrukte, tenzij de wereldeconomie tegen dan volledig op zijn gat ligt).
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  8. #8

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    en dan, pasje tonen aan de toegang 'ik ben gevaccineerd?" En met welke stam, "want stam Y-vaccinatie is niet voldoende...".
    Zo simpel wordt het allemaal niet hoor. Een griepvaccin werkt ook maar tegen bepaalde stammen, en dé eigenschap van een virus is net dat ze zo gemakkelijk muteert.

  9. #9

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    en dan, pasje tonen aan de toegang 'ik ben gevaccineerd?" En met welke stam, "want stam Y-vaccinatie is niet voldoende...".
    Zo simpel wordt het allemaal niet hoor. Een griepvaccin werkt ook maar tegen bepaalde stammen, en dé eigenschap van een virus is net dat ze zo gemakkelijk muteert.
    Daarom dat ik niet echt snap waarom dat sommigen zo keihard inzetten op een Vaccin. Een vaccin is geen oplossing. Het beschermd wel iets (soms ook helemaal niet), maar een medicijn zou beter zijn.. Liefst natuurlijk allebei. Eerst proberen te voorkomen met een vaccin en als het er dan toch door komt: Medicijn.

  10. #10

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    en dan, pasje tonen aan de toegang 'ik ben gevaccineerd?" En met welke stam, "want stam Y-vaccinatie is niet voldoende...".
    Zo simpel wordt het allemaal niet hoor. Een griepvaccin werkt ook maar tegen bepaalde stammen, en dé eigenschap van een virus is net dat ze zo gemakkelijk muteert.
    Tjah, ik ben ook geen professor. Overal hoor je, het normale leven kan pas volledig hervat worden als er een vaccin is, dus ga ik er van uit dat het vanaf dan weer kan.

    Als dat ook niet de oplossing is, kunnen we best al het massavermaak nu al definitief afschaffen in de wereld denk ik... Want dan zou ik niet weten hoe we hier ooit nog uit gaan geraken.

    Trouwens, gaat iedereen wel gevaccineerd worden? Ik betwijfel dat (toch zeker in eerste instantie). Bij de griep doen ze dat ook alleen maar voor de risicogroepen. Ik heb nog nooit een griepspuit gehad.

    Die pasjes ben ik eigenlijk best wel voorstander van, niet alleen voor als je gevaccineerd bent, maar ook als je immuun bent. Ik wil best een of twee jaar lang zo'n groen bandje dragen, als het Europees afgesproken is. Dan kan ik op een relatieve normale manier terug gaan werken, maar dan ook in het weekend iets gaan eten en drinken, naar pretparken gaan en terug op vakantie. De groep mensen die immuun wordt, wordt alleen maar groter. Op een bepaald moment gaat die groep zo groot worden, dat die een deel economie terug gaan kunnen laten draaien die nu volledig plat ligt. Stockholm bijvoorbeeld verwacht eind deze maand aan 40% immuniteit te zitten.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 11-05-20 om 15:28.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  11. #11

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    een vaccin verlaagt de mortaliteit in de statistiekcijfers, niet meer en niet minder. En op basis daarvan zal de politiek beslissingen nemen.
    Er komt volgens mij een way-of-life pre-corona en eentje post-corona. En dat hoeft allemaal niet dramatisch te zijn, maar wel anders.
    De tijd van 70.000 man op een festivalweide zie ik niet meer terugkomen. Evenals een volgelopen pretpark, …. Maar mits aangepaste regels en een "nieuw fatsoen" gaan we terug redelijk veel zaken terug kunnen doen; de optimist in mij dwingt me hiertoe :-).

  12. #12

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Bof, hepatitis, polio, rode hond,... zijn toch ook allemaal verplichte vaccinaties? Eenmaal je die vaccinatie gehad hebt krijg je dat niet meer en hoef je daar niet meer voor te vrezen. Je hebt duidelijk meer kennis dan mij hierover, maar ik zou het toch bizar vinden als er door corona bepaalde zaken nooit meer gaan kunnen zoals vroeger. Er is in het verleden toch nooit een ziekte geweest die definitief iets veranderd heeft? Met alles valt te leven of zijn vaccinaties. Malaria krijg je een inenting voor voor je vertrekt, daar zijn toch ook geen beperkingen op het aantal mensen dat per jaar naar Afrika mag? Bij pest en Spaanse Griep lijkt me ook geen voor en na geweest te zijn qua gebruiken en beperkingen.

    De enige uitzondering die ik mij voor de geest kan halen nu is HIV, maar als ook daar een vaccin of medicijn voor is, zal die status ook wel wegvallen.

    Edit: 1 ding zou wel definitief mogen veranderen: die vieze dierenmarkten in China afschaffen...
    Laatst gewijzigd door jefke88; 11-05-20 om 15:50.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  13. #13

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    je geeft zelf het perfecte voorbeeld, HIV: Is reeds veertig jaar beschreven en bekend, geen vaccin en geen medicatie die dit virus bestrijdt. Wel bestaat er ondertussen medicatie dat het leven mét mogelijk maakt en de verspreiding indijkt. En het is in tegenstelling tot corona een virus dat zich niet verspreidt via de lucht of oppervlaktes. Een vaccin of medicijn dat een virus volledig bestrijdt is de heilige graal.

  14. #14

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Bof, hepatitis, polio, rode hond,... zijn toch ook allemaal verplichte vaccinaties? Eenmaal je die vaccinatie gehad hebt krijg je dat niet meer en hoef je daar niet meer voor te vrezen.
    Zo lang er zich geen mutaties voor doen, klopt dat inderdaad. Sommige virussen muteren sneller dan anderen.

    Voor Corona zijn al redelijk wat gevallen bekend die negatief getest waren, om niet veel later toch opnieuw weer positief te testen. Hoe dit precies komt wordt nog door het WHO onderzocht. Maar een reden kan dus zijn dat het virus (zeer snel) muteert of dat we geen natuurlijk afweersysteem hebben en antistoffen dus niet in ons lichaam actief blijven.

    Veel zal nog moeten gaan blijken in de toekomst. Het kan inderdaad een HIV scenario worden, waarbij we onze levensstijl drastisch moeten aanpassen. Dat was overigens met de Pest en de Spaanse griep ook al het geval. Vooral op vlak van hygiëne destijds, maar nu wellicht op sociaal vlak.

    Ik kan me echter ook voorstellen dat - als er geen oplossing komt - men corona op den duur maar voor lief neemt. Momenteel hebben we enorm veel ouderen door een babyboom, maar eens die tijd voorbij is zal het aantal mensen dat sneuvelt aan Corona zo klein zijn dat men er geen belang meer aan hecht, net zoals dat nu niet echt gedaan wordt voor de griep (waar ook jaarlijks duizenden mensen aan sterven).

  15. #15

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Ik weiger mee te heulen met het pre- en post Corona doemdenken. Ik noem dat een beetje oneerbiedig het jammer-dat-ik-geen-wereldoorlog-heb-meegemaakt-syndroom.

    Sta me toe dat te verduidelijken, met alle respect voor oorlogsslachtoffers. Sinds mijn volwassenwording (qua leeftijd dan) hoor ik wel erg vaak terugkerend dat we leven op een historisch scharnierpunt. De millennium(bug) was zo'n overroepen moment, gevolgd door o.a. naain-eleven, de financiële crisis (pindanootjes in vergelijking met 1929), de terreuraanslagen in Europa (verwaarloosbare oversterfte), de massa-immigratie (niet zo massaal als je de cijfers in perspectief plaatst), de Brexit en Donald de Clown. De media schreeuwen om aandacht, overdrijven is het nieuwe normaal. Het plaatsen in historisch perspectief en het relativeren zijn te mijden taboes.

    Ja, Corona is van een ongeziene omvang in mensen-cijfers, omdat we nu ook met meer mensen zijn dan ooit tevoren. En natuurlijk ook in dollars, ook al omdat die munt nu serieus minder waard is dan 90 jaar geleden.

    Geen Rock Werchter-toestanden meer wil dus zeggen dat we elke onbekende automatisch associëren met een potentieel besmettingsgevaar. Ook in de winkelstraat, op de trein, in het vliegtuig, ... Ik wil wel nog even moeite doen om in die paranoia-toestand te leven, maar geen jaren, laat staan voor de rest van mijn leven. Dat kan de maatschappij economisch en psychologisch niet aan.

  16. #16

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Zo lang er zich geen mutaties voor doen, klopt dat inderdaad. Sommige virussen muteren sneller dan anderen.

    Voor Corona zijn al redelijk wat gevallen bekend die negatief getest waren, om niet veel later toch opnieuw weer positief te testen. Hoe dit precies komt wordt nog door het WHO onderzocht. Maar een reden kan dus zijn dat het virus (zeer snel) muteert of dat we geen natuurlijk afweersysteem hebben en antistoffen dus niet in ons lichaam actief blijven.

    Veel zal nog moeten gaan blijken in de toekomst. Het kan inderdaad een HIV scenario worden, waarbij we onze levensstijl drastisch moeten aanpassen. Dat was overigens met de Pest en de Spaanse griep ook al het geval. Vooral op vlak van hygiëne destijds, maar nu wellicht op sociaal vlak.

    Ik kan me echter ook voorstellen dat - als er geen oplossing komt - men corona op den duur maar voor lief neemt. Momenteel hebben we enorm veel ouderen door een babyboom, maar eens die tijd voorbij is zal het aantal mensen dat sneuvelt aan Corona zo klein zijn dat men er geen belang meer aan hecht, net zoals dat nu niet echt gedaan wordt voor de griep (waar ook jaarlijks duizenden mensen aan sterven).
    De vaccins voor corona zitten gelukkig al in een verdere fase dan voor HIV.

  17. #17

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Een doemscenario met een erger 2021 dan 2020 - voor pretparken althans - lijkt me meer en meer realistisch. Er wordt nu bijna algemeen vanuit gegaan dat er bij aanvang van de zomer van 2020 te snel en te veel is versoepeld. De reizigers van nu lijken wel de gedemoniseerde rokers van vorige decennia.

    Ik verwacht tot ver in de zomer van 2021 minder versoepelingen, zeker wat internationaal reizen betreft. En als reizen al kan, zullen bus, trein en vliegtuig wel een pak duurder zijn omwille van de gemiste inkomsten en de mensen die met stapels reisvouchers zitten. Misschien idem voor de hotels. Pretparken gaan sowieso minder investeren. Niet alleen in nieuwigheden (gelukkig zijn de belangrijkste twee al besteld en bijna opgebouwd in België), maar ook in personeel, in service, misschien ook in openingstijden.

    We zijn nog niet aan de nief pattaten en dat verhoopte wondermiddel gaat op korte tijd geen wonderen verrichten, laat staan alle economische verliezen wegtoveren. Ik moest destijds lachen met de fatalisten die over een pre- en een post-corona-tijdperk spraken ...

  18. #18

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Even in mijn glazen bol gekeken en die vertelde me dat we niks kunnen voorspellen, enkel maar afwachten en hopen op het beste...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  

  19. #19

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Het is hopen dat men snel een vaccin heeft, maar dan nog moet dat verspreid worden en toegediend worden. Ik vrees dat 2021 er niet veel anders gaat uitzien dan 2020... Maar in een (strenge) lockdown kunnen we ook niet blijven leven, dus ik hoop dat men toch weer versoepelt zodat we op lange termijn corona maatregelen kunnen naleven en het virus zo onder controle kunnen blijven. Pretparken dus open maar weer met dezelfde of misschien nog strengere maatregelen dan dit jaar.

  20. #20

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Ik denk persoonlijk dat handen wassen, ontsmettingsgels, social distancing en mondmaskers nog wel even de norm zullen blijven.
    Maar kijk naar de rugzakkencontrole enkele jaren geleden: die is ook al lang verleden tijd.
    Zo zullen al deze maatregelen vrij snel vergeten zijn.

    Persoonlijk ben ik nogal optimistisch ingesteld. Ziektes als Spaanse Griep, Aziatische en Hongkongriep hebben heel veel slachtoffers gemaakt, maar waren ook relatief snel weer verdwenen. Een vaccin zal zeker helpen, maar ik geloof ook dat een virus van nature na 1 à 2 jaar weer verdwijnt, of toch veel minder schade berokkent.

    Van zodra het terug mooi weer wordt en de cijfers weer beter zijn, zullen de mensen toch terug buiten willen komen en zich amuseren.
    Uiteraard zal er voor de massa-evenementen (waar ik pretparken maar even bijtel) minder interesse zijn de eerste periode, omdat er wat angst zal zijn om besmet te worden. Maar de geschiedenis leert dat de mensen dit snel vergeten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •