X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20
  1. #1

    Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    In Duitsland zijn grote evenementen verboden tot minstens eind augustus 2020 en ook het Oktoberfest is afgelast. München en ook Düsseldorf zoeken of hebben zelfs een oplossing voor de exploitanten gevonden.

    München:
    Doorheen de stad mogen komende zomer diverse attracties en eetkraampjes opbouwen, maximaal enkelen bij elkaar. Het zou gaan om tientallen attracties en kramen. Het is nog onduidelijk welke attracties dit zullen zijn en of hier ook de groten bij horen.

    Düsseldorf:
    Düsseldorf wil Düsselland voorstellen. Aan de Messe zou er een alternatieve kermis plaatsvinden in een soort van pretparkstijl (draaipootjes aan de inkom, bezoekersaantallen controleren,...). Er is zelfs al een plan getoond waar vooral de stammgasten lijken ingetekend te zijn.

    Te herkennen zijn:
    Viva Cuba
    Breakdance
    Spookhuis (vermoedelijk Geisterstadt)
    Reuzenrad (vermoedelijk Bellevue)
    Wildwasserbahn
    Spinning Racer (deze zou nog in Duitsland zijn), anders zal Heidi The Coaster wel komen
    Alpina Bahn
    Freefall (vermoedelijk Hangover)
    Raupe
    Propeller
    Action House
    Flip Fly

    Indien het plan kan doorgaan, zullen de attracties van juni tot eind augustus kunnen blijven staan.

    Bron: https://rp-online.de/nrw/staedte/due...Pl00oK8n7AaMXw

    Andere Duitse steden staan ook mini-kermissen toe, zo zijn er op diverse plaatsen net over de grens ook pleinen waar een tweetal kinderattracties samen met een aantal eetkramen staan.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #2

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Düsseldorf:
    Düsseldorf wil Düsselland voorstellen. Aan de Messe zou er een alternatieve kermis plaatsvinden in een soort van pretparkstijl (draaipootjes aan de inkom, bezoekersaantallen controleren,...). Er is zelfs al een plan getoond waar vooral de stammgasten lijken ingetekend te zijn.
    Ik vermoed dat de attracties wel nog steeds apart betalend zullen zijn en er dus geen toegangsprijs gevraagd wordt aan de poortjes voor all-in?
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat de attracties wel nog steeds apart betalend zullen zijn en er dus geen toegangsprijs gevraagd wordt aan de poortjes voor all-in?
    Die vraag stel ik me ook, maar heb het antwoord nog nergens kunnen vinden. Mochten ze daar een toegangsprijs vragen, zie ik de zomer al helemaal zitten met een dagje onbeperkt Alpina Bahn
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #4

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Die vraag stel ik me ook, maar heb het antwoord nog nergens kunnen vinden. Mochten ze daar een toegangsprijs vragen, zie ik de zomer al helemaal zitten met een dagje onbeperkt Alpina Bahn
    Hehe, dat was ook exact mijn gedachte
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Mooi alternatief, en hopelijk vinden we in België ook één of meerdere gemeentes die dit zien zitten?

    Ik vrees hier wel dat het eerder op zijn Scandinavisch zal zijn: gratis inkom (of beperkte entree), maar betalen per attractie. Indien ze dan zo'n attractiebandjes zouden hebben, zou het ook wel mooi zijn, maar lijkt me moeilijker te regelen.

    Gohja, eens dromen mag zeker?

  6. #6

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Mooi alternatief, en hopelijk vinden we in België ook één of meerdere gemeentes die dit zien zitten?

    Ik vrees hier wel dat het eerder op zijn Scandinavisch zal zijn: gratis inkom (of beperkte entree), maar betalen per attractie. Indien ze dan zo'n attractiebandjes zouden hebben, zou het ook wel mooi zijn, maar lijkt me moeilijker te regelen.

    Gohja, eens dromen mag zeker?
    Van 27 mei tot en met 19 juni vond in Amsterdam City of Fun plaats. 1 toegangsprijs (17,50 EUR) en onbeperkte toegang tot voornamelijk Duitse toppers:

    Höllenblitz, Wildwasser 3, Daemonium, The Tower,...

    Jammer genoeg was de publieke opkomst echter maar pover, waardoor het bij 1 editie is gebleven...

  7. #7

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Van 27 mei tot en met 19 juni vond in Amsterdam City of Fun plaats. 1 toegangsprijs (17,50 EUR) en onbeperkte toegang tot voornamelijk Duitse toppers:

    Höllenblitz, Wildwasser 3, Daemonium, The Tower,...

    Jammer genoeg was de publieke opkomst echter maar pover, waardoor het bij 1 editie is gebleven...
    Ik vind het nog altijd bijzonder jammer dat ik dat gemist heb. Het was echt een unieke kans Duitse topattracties onbeperkt te kunnen doen...

    Düsselland wordt vandaag overigens voorgesteld. Openingsdatum is 26 juni en het gaat/zou moeten 4 weken duren. Op een betalende pagina van een Duitse nieuwssite zouden alle openingsuren én ook de toegangsprijs staan, wat doet vermoeden dat het mogelijk toch wel eens 'onbeperkt attracties' zou kunnen zijn.

    Overigens plant Dortmund hetzelfde: een dertigtal attracties in het Westfalenpark over een oppervlakte van 65.000 m².

    Bron: https://rp-online.de/nrw/staedte/due...campaign=share
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  8. #8

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    DüsselLand gaat door: van 26 juni t/m 26 juli 2020. Indien het succes heeft, kan er een week bijkomen.

    Het werkt met 3 tijdssloten tijdens de week en 4 tijdens het weekend, van elk 2,5 uur (10-13, 13-16, 16-19, 19-22h). Een toegangsticket kost 10 euro (8 euro tijdens de week) waarmee de hygiënemaatregelen en onkosten van het evenement betaald gaan worden (ruim 1 miljoen euro). De attracties zullen in ruil iets goedkoper zijn (Alpina Bahn gaat 5 euro vragen).

    Alcohol gaat er niet te krijgen zijn. Attracties dienen met mondmasker gedaan te worden. 8 juni start de opbouw.

    Tickets kopen kan vanaf 2 juni op http://www.düsselland.de/

    Parkplan:


    Attractielijst:
    Alpina Bahn - Bruch
    Autoscooter - ?
    Bellevue - Bruch
    Breakdance - ?
    Downtown - Hofmann
    Flip-Fly - Claus
    Geisterbahn (Geisterstadt?) - Fellerhof?
    Happy Sailor - Howey
    High Impress - Oberschelp
    Kettenflieger - ?
    Laufgeschaft - ?
    Musik Express - ?
    Polyp - ?
    Propeller - ?
    Viva Cuba - Hartmann
    Wasserbahn (2?) - Heitmann?
    Wilde Maus - Barth?

    https://www.express.de/duesseldorf/f...chten-36773756
    Laatst gewijzigd door jefke88; 29-05-20 om 15:03.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #9

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Dortmund heeft vergevorderde plannen voor FunDoMio.



    Hier betaal je 1 inkomprijs en zijn alle attracties inbegrepen, het zou gaan om 28 euro.

    Attracties die er al zeker zullen staan (als het doorgaat tenminste) zijn Wilde Maus XXL, Laserpix, Shocker, Voodoo Jumper, Poseidon, Hangover, Apollo 13, Konga,...
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  10. #10

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Dat vind ik toch een heel wat interessantere opzet dan die van Dusseldorf.

  11. #11

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Dit lijkt me ook heel wat interessanter dan Düsseldorf.
    Het zou toch super zijn moesten we hier ook zoiets kunnen hebben?
    Ik ben wel benieuwd naar hoelang je hier op het terrein mag blijven... Indien dit lang genoeg is denk ik dat ik deze boven dusselland verkies...

  12. #12

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    De website van FunDoMio is online: www.freizeitpark-dortmund.de

    Het event gaat door van 25 juni t/m 11 augustus 2020, van 10h tot 19h aan de Messe van Dortmund. Bij goed weer blijft het event 2 uur langer open.

    Toegangsprijs is 34 euro, early-bird tickets zijn er voor 29 euro. Je mag een hele dag blijven en attracties zijn dus inbegrepen in de prijs.

    In totaal komen er zo'n 30 attracties: https://www.freizeitpark-dortmund.de/attraktionen
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  13. #13

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Had de site vandaag ook op Facebook zien passeren en ik denk dat ik toch eens even ga kijken in Dortmund. Komt toch een mooie kermis te staan denk ik.
    Zover als ik kan zien moet je een mondmasker dragen in de gevraagde plaatsen en in wachtrijen, maar over de attracties word nog niets gezegt. Of vind iemand met meer kennis van het Duits dit terug op de site?

  14. #14

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bbt87 Bekijk Berichten
    Had de site vandaag ook op Facebook zien passeren en ik denk dat ik toch eens even ga kijken in Dortmund. Komt toch een mooie kermis te staan denk ik.
    Zover als ik kan zien moet je een mondmasker dragen in de gevraagde plaatsen en in wachtrijen, maar over de attracties word nog niets gezegt. Of vind iemand met meer kennis van het Duits dit terug op de site?
    Dit staat op de site bij de tickets:

    In allen Wartebereichen (z.B. sanitäre Anlagen) sowie auf den Fahrgeschäften herrscht für alle Besucher ab 6 Jahren eine Maskenpflicht gemäß CoronaSchVO. Schals, Halstücher, Faceshields etc. sind nicht ausreichend!

    In alle wachtruimtes (bijv. Sanitair) en op de kermisattracties zijn alle bezoekers vanaf 6 jaar verplicht een masker te dragen conform CoronaSchVO. Sjaals, halsdoeken, gelaatschermen etc. zijn niet voldoende!
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  15. #15

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Alvast bedankt, hier ik had ik dus overheen gelezen.
    Helaas dus ook geen Dortmund voor mij.

  16. #16

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Nog meer alternatieven in - hoofdzakelijk - NRW in juni en juli:
    * Indepark, Eschweiler: 1 euro inkom, per attractie betalen
    * Hagorado: Hagen: 17,90 euro inkom, onbeperkt attracties: https://hagorado.chayns.net/
    * Ibbiland: Ibbenbüren
    * Schängelland: Koblenz
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  17. #17

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Misschien het meest interessante alternatief dit jaar. De vervanger van de Shueberfouer in Luxemburg: Fun am Glacis
    Met Olympia Looping en Alpina Bahn. Geen pop up, gratis toegang. Wel geen feesttenten, gastro en attractie staan apart.
    21/08 t.e.m 12/09 elke dag van 11u tot 23u.

    De volledige lijst:
    https://www.vdl.lu/en/visiting/leisu.../fun-um-glacis

  18. #18

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Hamburg, Berlijn en Nürnberg hebben ook best aardige kermissen staan.

  19. #19

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Nog even iets klein over Alpina Bahn. Momenteel test men 2 nieuwe treinen. Het lijkt erop dat deze klassieker dus nog niet snel zal verdwijnen! Foto`s zijn hier te vinden: https://coasterfriends.de/freizeitpa...-2021.1225647/

  20. #20

    Re: Alternatieven voor Rheinkirmes en Oktoberfest

    Dit alternatief is misschien wat te veraf ... https://youtu.be/BdjEwqzveos

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •