X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 20
  1. #1

    Splash Mountain verandert van thema

    Toch iets of wat jammer nieuws: Splash Mountain in zowel WDW als DL zal van thema veranderen: weg met Song of the South, enter The Prince and the Frog... Ik heb zelf nog het geluk gehad beide versies te mogen doen, respectievelijk in 2007 en 2012 dus het zit toch wat ver weg in mijn achterhoofd, maar ik herinner me nog dat dit echt prachtige attracties waren.

    De reden voor de re-theme lijkt het racisme-debat te zijn.

    Link van CNN:

    https://www.cnn.com/2020/06/25/media...ney/index.html

  2. #2

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Slaat echt volstrekt nergens over.. Dit is gewoon je geschiedenis ontkennen.

    We zijn op een punt gekomen waar we gewoon dezelfde fouten aan het maken zijn als in de jaren '40. Alleen dit keer gedreven door politieke correctheid.

  3. #3

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    "Die prent werd in 1946 uitgebracht en vertelt het verhaal van Johnny, een jongetje dat niet lang na de burgeroorlog op de plantage van zijn oma in een zuidelijke staat van Amerika gaat wonen en daar bevriend raakt met Uncle Remus, een zwarte man die voorheen als slaaf werkte op diezelfde plantage." https://www.hln.be/showbizz/disneyla...itie~a79765ba/

    Wat hebben we vandaag geleerd? Dat vriendschap met een bevrijde slaaf racisme is. "Kust m'n testikels" zou deze Siciliaanse Amerikaan hierbij gedacht hebben: https://www.google.com/search?q=uncl...hrome&ie=UTF-8

  4. #4

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Ik denk dat er hier door sommigen gevaarlijke uitlatingen worden gedaan en best eerst 2x moet worden nagedacht voor ze zo'n meningen worden geplaatst...

  5. #5

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Veel gedoe rondom niks, de ride zelf blijft en die was fantastisch. En met een ander thema zal dat niet veranderen. Ik wou alleen dat ze voor een origineler thema hadden gekozen dan een zoveelste prinsessen-verhaal...

  6. #6

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Zouden ze al niet veel langer met deze plannen bezig zijn? Het lijkt mij sterk dat ze dit op een paar weken tijd uit hun mouw schudden...

    En wat met de Splash Mountain in Tokyo?

  7. #7

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Daar ben ik het toch niet mee eens. Het thema van zulke attractie is toch een van de grootste aspecten waarop je beoordeelt? Song of the South is misschien wat minder bekend maar hoe ze het in beide parken hebben kunnen inpassen is toch echt goed. Een echt sprookje in de plaats gaan zetten is in mijn ogen dan een downgrade qua thema én maakt de ride zelf ook minder goed.

    @Rein: er wordt inderdaad wel veel geschreven op andere fora dat deze herwerking al maanden zelfs jaren in het vooruitzicht ligt, iets wat wel logisch klinkt. Mss dat de huidige debatten het proces alleen maar wat versneld hebben.
    Laatst gewijzigd door Ggolt; 26-06-20 om 10:27.

  8. #8

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Ik kan Disney hier wel in begrijpen. Ze willen hun nieuwste generatie van films meer ruimte geven.
    Song of the South is een film die ze amper uitgeven. (heb als een echte dinosaurus de dvd's zitten zoeken van alle Disney films)
    Disney is een bedrijf dat graag dingen wegsteekt in een hoekje van daar dat het al raar was dat Song of the South was gekozen bij de bouw was het al een film die ze liever verborgen. (slechts 1X op dvd en 1X op videocassette)

    Voor mij had het oude thema niet hoeven verdwijnen maar voorzichtigheid leert dat je beter plannen kan maken voor het vuur aan je schenen zit. Bijkomend hoop ik ook dat de splash naar Europa kan komen. (verkoop was het beste in Europa zowel cinema als release)
    Helaas zal dat bij dromen blijven

  9. #9

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ggolt Bekijk Berichten
    Daar ben ik het toch niet mee eens. Het thema van zulke attractie is toch een van de grootste aspecten waarop je beoordeelt? Song of the South is misschien wat minder bekend maar hoe ze het in beide parken hebben kunnen inpassen is toch echt goed. Een echt sprookje in de plaats gaan zetten is in mijn ogen dan een downgrade qua thema én maakt de ride zelf ook minder goed.


    Natuurlijk doet het thema ook veel maar ik verwacht niet dat de graad van thematisatie minder zal liggen. Met je laatste zin ga ik volledig akkoord, een thematische rehaul mag best maar ik had ook op een iets origineler nieuw thema gehoopt dan het zoveelste cliché prinsessenverhaal (valt ook wat over te zeggen over wat voor effect dat heeft op jonge meisjes en de invloed ervan).

  10. #10

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Goh voor een prinsessenfilm bevat the princess and the frog verrassend veel kikker en verrassend weinig prinses. Dat hoeft dus niet per se een drama te zijn.
    Sowieso verwacht ik geen dramatische make-over. Met enkele toegevoegde kikkeranimatronics en wat nieuwe muziek is 't waarschijnlijk al beklonken. Veel tranen moeten we daar niet om laten. Persoonlijk vind ik Hyperspacemountain dan een ergere variant op de commerce die Disney steeds vaker probeert door te voeren in zijn attracties.

  11. #11

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ggolt Bekijk Berichten
    @Rein: er wordt inderdaad wel veel geschreven op andere fora dat deze herwerking al maanden zelfs jaren in het vooruitzicht ligt, iets wat wel logisch klinkt. Mss dat de huidige debatten het proces alleen maar wat versneld hebben.
    Het schijnt dat Disney daar zelf een uitspraak over gedaan heeft, maar die zeggen en doen alles om zich een wit voetje te halen. Ze roepen dat ze achter de boodschap van John Boyega (die op zich al heel hypocriet en eigenlijk racistisch is) en BLM staan. Maar tegelijkertijd vermijden ze zwarte mensen op filmposters in Azië zo veel mogelijk (uitgezonderd hoofdrolspelers).

    Zo beweren ze nu ook dat de nieuwe attractie "All inclusive is" voor iedereen. Nogthans weet ik vrij zeker dat er geen Chinezen of Native Amerikanen in voor zullen komen. Ook vraag ik me af in welk opzicht een attractie die uitsluitend dieren bevat té ééntonig aan "Kleurtjes" (van mensen) kan zijn. Gewoon een bullshit marketing uitspraak om zich een wit voetje te halen bij de SJW's.

    Gezien er nog letterlijk NIETS over de attractie te vinden is, buiten één wel zéér snel getekende artwork en er zelfs geen tijdslijn is wanneer het af moet zijn (en zelfs niet bekend is wanneer ze hier meer info over kunnen geven), betwijfel ik héél sterk dat ze hier al erg lang mee bezig zijn. Het klinkt als een beslissing waar ze 2 weken over vergaderd hebben en gezien Pricess en the Frog zo'n beetje hun enige volledig zwarte animatiefilm is (Die overigens ook gewoon een Europees sprookjes is geforceerd in een "andere" setting om aan de wensen van SJW's te voldoen - basically dus gewoon blackwashing). Is het ook de meest voor de hand liggende keuze. Zonder enig uitzicht op een vervolg of iets dergelijks zou ik wel een héél vreemde keuze vinden om deze re-theming te kiezen.

    Anderzijds: Het is niet de eerste keer dat mensen zich druk maken om deze attractie. Maar het geluid is nu wel harder.

    Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat men boeken gaat verbranden.. Alhoewel: Het volledig verwijderen van films die historisch correct zijn en over een bestaande periode in ons verleden gaan volledig verwijderen is in huidige standaarden wellicht hetzelfde als het verbranden van boeken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik kan Disney hier wel in begrijpen. Ze willen hun nieuwste generatie van films meer ruimte geven.
    Song of the South is een film die ze amper uitgeven. (heb als een echte dinosaurus de dvd's zitten zoeken van alle Disney films)
    Princess and the Frog is toch ook al 11 jaar oud. Niet bepaald de nieuwste meer en bij mijn weten komt er ook geen vervolg (al zullen ze daar nu onder de druk om politiek correct te zijn nog wel eens iets mee kunnen gaan doen).

    Splash Mounting ging eigenlijk ook volstrekt NIET over Song of the South. Wél over enkele karakters die in de film zaten, maar al sinds jaar en dag eigen verhaaltjes hebben.

  12. #12

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Ik heb de film nooit gezien, dus kan me niet uitspreken over het feit of deze al dan niet racistisch zou zijn. Maar ik ga 'Zip-a-Dee-Doo-Dah' toch echt wel missen, want dat is wat mij betreft één van de leukste soundtracks die ik ken in een Disneypark.

  13. #13

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Princess and the Frog is toch ook al 11 jaar oud. Niet bepaald de nieuwste meer en bij mijn weten komt er ook geen vervolg (al zullen ze daar nu onder de druk om politiek correct te zijn nog wel eens iets mee kunnen gaan doen).

    Splash Mounting ging eigenlijk ook volstrekt NIET over Song of the South. Wél over enkele karakters die in de film zaten, maar al sinds jaar en dag eigen verhaaltjes hebben.
    Als je het in jaren bekijkt is de film inderdaad al oud. Ik bekeek het echter in de periode waarin deze zich bevind Het is een van de eerste strong woman era (ook zeer populair tegenwoordig). Dit is de categorie die Disney probeert te integreren. Kijk maan naar de andere parken (Fronzen, Tangeld). het is volgens mij twee vogels met een steen. Ze verwijderen een attractie met in Amerika een ietwat beladen geschiedenis (die volgens mij amper nog iemand kent) en krijgen een Sterke Prinses ervoor terug.

    Ik denk ook niet dat er veel gaat gewijzigd worden. Zet er een paar anamatronics bij (kikkers en de krokodil), hang wat meer nepplanten omhoog voor wat meer baju sfeer en ten slofte nog een paar fessen met lampen in. Zip-a-Dee-Doo-Dah mge gerust blijven maar dan opnieuw ingezongen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze een aanpassing of overlay doen en het als nieuw verkopen.

    Ten slotte ik ben er mij van bewust dat de het hier enkel om een verbasterede versie gaat van een gedeelte van de film (die in mijn niet politiek correcte visie niet echt racistisch is ex slaaf die blijft omdat hij het er goed had en verhalen verteld). je kan het niet echt los maken van deze film. Ja er bestaan een reeks cartoons en boeken over enkel de tekenfilmfiguurtjes. Het is een tijdbom voor een bedrijf als Disney zeker op een moment dat de boeken al de eerste vonken beginnen te tonen. Zeker in en tijd dat mensen vergeten dat er nog iets bestaat al context van de tijd.

  14. #14

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Langs de ene kant zat het er natuurlijk al lang aan te komen dat deze ooit verbouwd zou worden om van het thema af te geraken. Langs de andere kant had ik niet verwacht dat het al zo snel zou zijn.

    Splash Mountain is één van de attracties waar ik het hardst naar uitkeek als ik eens een Disneypark in Amerika zou bezoeken. Jammer dat het in zijn huidige vorm weggaat, maar ik denk wel dat ze met het thema van The Princess and the Frog iets leuks kunnen doen dat perfect bij die attractie past. De soundtrack ga ik zelf wel enorm hard missen...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  15. #15

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Een gelijkaardig verhaal voor de Junge Cruise, in zowel Anaheim als Orlando. Er komt een nieuwe verhaallijn waarbij de schipper de hoofdrol zal spelen.



    Naam:     jungle1.jpg
Bekeken:  1884
Groote:   918,3 KB

    Naam:     jungle2.jpg
Bekeken:  2233
Groote:   659,5 KB

    Bron: Disney Parks Blog

  16. #16

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Komt er niet ook een film uit voor Jungle Cruise?

    Disney heeft Duidelijk geld geroken in de IP's..

  17. #17

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Komt er niet ook een film uit voor Jungle Cruise?
    Inderdaad. Normaal komt de Jungle Cruise film deze zomer uit.


  18. #18

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Eind 2024 opent de vernieuwde versie in zowel Disneyland als Magic Kingdom onder de naam Tiana’s Bayou Adventure.

    Naam:     bayou.jpg
Bekeken:  543
Groote:   52,6 KB
    Bron

  19. #19

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Disney kennende zal dit wel een fantastische transformatie zijn. Alleen jammer dat thema van Splash Mountain weg gaat puur uit 'woke' redenen.

  20. #20

    Re: Splash Mountain verandert van thema

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten

    Naam:     jungle1.jpg
Bekeken:  1884
Groote:   918,3 KB
    Waar heb ik deze eerder gezien??

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •