X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    Unhappy [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    In het Noord-Franse pretpark Parc Saint Paul is zaterdagmiddag een 32-jarige vrouw uit een achtbaan gevallen. Ze overleed ter plaatse aan haar verwondingen. Het ongeluk vond plaats bij de rollercoaster Formule 1 van de onbekende Russische bouwer PAX Company.

    Formule 1 is 15 meter hoog en 380 meter lang. Karretjes - in de vorm van racewagens - bestaat uit twee rijen van elk twee zitplaatsen. De achtbaan opende in 2005. In 2009 vond er ook al een dodelijk ongeval plaats toen een 35-jarige vrouw uit dezelfde attractie viel.

    Ook in 2005 ging het al enkele keren fout. In juli van dat jaar raakten elf bezoekers gewond, in augustus vielen er vier gewonden. Toen raakte een karretje een metalen paal. Toch mocht de achtbaan tot op de dag van vandaag open blijven

    Bron: Looopings


    Ben ik de enige die mij vragen stelt bij het dergelijk frequent voorvallen van ongelukken met dezelfde baan in hetzelfde park?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  2. #2

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    Als er een dodelijk ongeluk gebeurt in een achtbaan, met welke oorzaak dan ook, dan sloop je deze toch. Hoe kan je je als park en attractiebouwer om zo'n baan operationeel te houden?

  3. #3

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Als er een dodelijk ongeluk gebeurt in een achtbaan, met welke oorzaak dan ook, dan sloop je deze toch. Hoe kan je je als park en attractiebouwer om zo'n baan operationeel te houden?

    Niet perse, ligt er aan waar de verantwoordelijkheid ligt. Als het puur aan misgedrag van de bezoeker zou liggen ga je toch nooit die baan slopen?! Nu, het is al de tweede keer dat dit voorvalt met deze achtbaan. Ik stel me toch ook meer vragen over de veiligheid van dat ding dan te denken aan misgedrag.

  4. #4

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    En zelfs als het een technisch mankement is, valt dat prima te verhelpen. Zeker als je het op niveau van TüV normen kunt brengen.

    Gezien in Frankrijk het behalen van enige keuring echter niet verplicht is, denk ik dat daar wel een belangrijke oorzaak ligt.

    Echter snap ik ook niet goed hoe je uit de baan kunt vallen. Nu is de baan op zich best pittig, met hier en daar goeie airtime, maar de bakjes herinner ik me als vrij gesloten. Ik denk dat ik zelfs zonder beugel er nog niet uit zou vallen zo lang ik iets heb om me vast te houden.

  5. #5

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    goh: bij zo'n wilde muis neem je natuurlijk wel scherpe bochten, waar je klassiek sterk naar de zijkant wordt gesmeten. Als je je daar niet vasthoud en je beugel (te) los is, kan ik me voorstellen dat je op zo'n punt overboord zou kunnen gaan. Maar zoals Phadd-F zegt is er met die geschiedenis van problemen bij de baan wel een kans dat er met het ding zelf effectief wat grondig mis is.

    Of je een attractie moet slopen nadat er iemand door overlijdt is cru gezegd vooral een PR-zaak. Hoe hard en hoe lang gaat de aanwezigheid van die attractie zorgen voor imagoschade voor je park. Schat je dat somber in, dan breek je het ding best gelijk af. Denk je dat dat allemaal best meevalt of snel zal wegebben, waarom zou je dan in hemelsnaam een investering doen die je attractieaanbod inperkt.

  6. #6

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    Blijkbaar is de directeur opgepakt voor onvrijwillige doodslag. Hij heeft vorig jaar veiligheidsriemen laten weg halen die geïnstalleerd waren na het vorige dodelijk accident. De riemen waren in zijn ogen geen meerwaarde voor de veiligheid ... en er is geen herkeuring gebeurt na deze aanpassing.

  7. #7

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    Vandaag was ik in Parc Saint Paul. Ik zag daar een blauwe achtbaan staan die niet op het parkplan stond. Blijkt dat het dus om deze achtbaan gaat. De achtbaan was afgebakend met schermen. Er stond een trein in het station. Er was niks gedemonteerd.

  8. #8

    Re: [Parc Saint Paul] Dodelijk ongeluk in Frans pretpark: vrouw valt uit achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeffreyDC Bekijk Berichten
    Vandaag was ik in Parc Saint Paul. Ik zag daar een blauwe achtbaan staan die niet op het parkplan stond. Blijkt dat het dus om deze achtbaan gaat. De achtbaan was afgebakend met schermen. Er stond een trein in het station. Er was niks gedemonteerd.
    Ik was er gisteren. De baan staat nog steeds in dezelfde toestand. Enkel wat schermen errond and that's it. Mijn zoon van 7 vroeg waarom hij dicht was. Ik zei (toen voor het lachen, lees nu pas deze post) dat er waarschijnlijk iemand uit gevallen was...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •