X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [TR] Tripsdrill 8 en 9 juli 2020

    Normaalgezien hadden we een trip met de tent naar Europa-Park gepland, maar omdat we initieel maar 1 keer per maand met ons abonnement het park mochten betreden, hebben we besloten om ons abonnement op te zeggen en ons geld terug te vragen. Hierdoor zaten we plots met een gat in onze planning. We hebben dan redelijk last minute beslist om EP te vervangen door een dag Holiday Park (hier ga ik geen TR over schrijven) en daaropvolgend twee dagen Tripsdrill. Omdat we het park nog nooit bezocht hadden en geen idee hadden over de drukte, namen we het zekere voor het onzekere en hebben we besloten om twee dagen te gaan. Overnachten zouden we onsite doen, in een zogenaamde Schäferwagen van het Natur-Resort. Een extra reden om te gaan zijn de recent geopende achtbanen Hals-über-Kopf en Volldampf.
    Nadat we ingecheckt hebben, gaan we via de parking naar de ingang van het park. Aangezien het park reeds 45 minuten open is (het park opent reeds om 9 uur), besluiten we om niet naar de nieuwe achtbanen te gaan, maar eerst de rechterkant van het park te ontdekken.



    De eerste attractie die we doen is Höhenflug, de SkyFly van het park. Van alle attracties van dit type die ik al gedaan heb, is dit veruit de mooiste die ik al gezien heb. Minpuntje: veel van de zitjes draaien niet of zeer slecht. Gelukkig heb ik na enkele ritten een zitje gevonden dat wel redelijk draait. Uiteindelijk ben ik er toch nog in geslaagd om een score 41 omwentelingen te behalen. Voor bij wie het net zoals mij toch gelukt is om omwentelingen te maken, zorgt best dat hij niet te zat is na de rit, want voor je het weet zit je naast het platform en val je in het water.



    Dan is het hoogtijd voor een achtbaan. De eerste achtbaan van de dag is Rasender Tausendfüßler, een standaard Zierer Tivoli (waar ik spijtig genoeg geen foto van heb). Deze is slechts een opwarmertje voor hetgeen erna komt: Karacho. Voor de middag reed deze achtbaan met twee treinen en bedroeg de wachttijd 15-20 minuten. Bij een reride in de namiddag reed men met drie treinen en bedroeg de wachttijd ook ongeveer een kwartier. Wij deden onze eerste rit front. Karacho is een leuke en vrij soepele achtbaan met vier inversies, een prima launch en een mooi afgewerkte wachtrij. Dankzij de Infinity-treinen (zoals die van Fury in Bobbejaanland) voelt alles comfortabel aan. De airtimemomenten zijn met momenten vrij krachtig (zeker de eerste twee voor de launch als je backrow zit). Persoonlijk vind ik dit een van de betere Gerstlauer banen die ik al gedaan heb.





    Al bij al dus een heel leuke baan, maar het beste blijft voor mij toch de kotsende animatronic aan de uitgang van de attractie:





    Daarna is het tijd voor Heißer Ofen. Om hoger te gaan dien je aan het gashendel te draaien waarna de motor ook meer lawaai maakt. Wie in de zijspan plaatsneemt, kan de claxon bedienen door op een knopje te duwen.



    We stappen vervolgens door naar de houten achtbaan Mammut. Vanuit de wachtrij is het duidelijk zichtbaar dat bepaalde delen van de baan nog vrij recent geretracked zijn. Op sommige plaatsen kregen we wel enkele schokken te verwerken. Dankzij de treinen van Gerstlauer is de rit al bij al nog vrij comfortabel aan.



    Hierna wandelen we meteen door naar G'sengte Sau. Een Bobsled Coaster, opnieuw van Gerstlauer. Een leuke familieachtbaan, die ook mooi interageert met onze volgende attractie: Badewannen-Fahrt zum Jungbrunnen. Hier staat meteen ook de langste wachtrij (ongeveer 30 minuten) van de twee dagen. Waar de meeste wildwaterbanen boten hebben die lijken op boomstammen of iets dergelijks, hebben deze boten de vorm van een badkuip. Zoals de naam al doet vermoeden, worden we meegenomen naar een fontein waar rijpere dames terug jong en springlevend worden.





    Aangezien we toch al nat zijn, besluiten we om meteen naar de andere waterattractie te gaan: Waschzuber-Rafting. Deze rapid heeft hetzelfde type boot als El Rio in Bobbejaanland, en de wachtrij stelt een wasserij uit de vorige eeuw voor.

    Hierna besluiten we om het even wat rustiger aan te doen en doen we de familieattracties. We beginnen met Wiegen-Hochbahn, een soort monorail die naar mijn mening nogal redelijk veel naar links en naar rechts schommelt.



    We doen ook een ritje in Hochzeitsreise, een tocht met een oldtimer. Wie geluk heeft, mag het rondje afleggen met paard en kar in plaats van in een klassieke oldtimer.





    Wat nu volgt zijn twee attracties die iets minder rustig zijn dan dat ze eruitzien. De eerste attractie is Suppenschüsselfahrt, waarin je in grote soepkommen plaatsneemt. De attractie ziet er misschien rustig uit, maar op bepaalde momenten beginnen deze plots redelijk snel rond te draaien.



    Voor wie de soepkommen nog niet genoeg zijn, zijn er ook nog wijnemmers. Weinkübelfahrt is een gelijkaardige attractie waarbij je in grote wijnemmers plaats neemt.



    Wat opvalt bij deze attracties is dat men duidelijk geprobeerd heeft om zo veel mogelijk track op zo weinig mogelijk plaats te krijgen als je kijkt naar de layout van al deze attracties.
    Hierna was het tijd om de nieuwste aanwinsten van het park te ontdekken: Hals-über-Kopf en Volldampf. We beginnen met Hals-über-Kopf, oftewel Ooievaarkak: The Ride. Het viel op dat er al op verschillende supports zeer veel uitwerpselen te vinden waren.



    De schuldigen hiervan, zijn deze ooievaars die zo tam zijn dat je ze op de parking gewoon naar je toekomen als ze zien dat je eten vast hebt.



    Gelukkig werden deze uitwerpselen op de avond dat we er waren verwijderd en werden een pinnen op enkele supports geplaatst zodat deze vogels er niet meer konden gaan op staan. Spijtig genoeg hadden de ooievaars al een andere support gevonden om op te gaan staan.





    Over de baan zelf dan: de treinen voelen comfortabel aan en rijden botersoepel over de baan. Alleen voelen we dat deze wel een klein beetje trilt op sommige plaatsen, maar dit is verre van de schokken die je normaal krijgt op een SLC. We vergeten zelfs even dat we in een Vekoma zitten omdat deze zo soepel rijdt. Als een Vekoma SLC een kindje maakt samen met een B&M, dan zou dit het resultaat hiervan zijn. Toen wij hem in de namiddag deden bedroeg de wachttijd ongeveer 10 minuten en reed men maar met 1 trein.
    Het station ziet er wel nog uit als een bouwplaats, zo zijn de houten planken gebruikt om een tijdelijke wachtrij te maken. Maar als ik zie hoe het park aan alle andere attracties inzet op theming, ben ik ervan overtuigd dat dit geheel er prachtig gaat uit zien eens het helemaal af is.











    Dan is er nog één achtbaan die we moesten doen om onze coasterbingo te vervolledigen: Volldampf, oftewel Ooievaarkak: The Ride 2. Deze baan was namelijk ook al op verschillende bedekt met uitwerpselen. Waar andere banen gebruikt maken van meer klassieke middelen om een trein te doen stoppen als deze te ver komt, gebruikt men bij Volldampf een levende ooievaar om de trein te stoppen in geval van nood.



    Volldampf is een baan die echt wel gericht is op families met (kleine) kinderen waardoor deze mij iets minder kon bekoren dan Hals-über-Kopf. De theming van het station is hier al wel verder gevorderd dan bij Hals-über-Kopf, al is het voornamelijk de buitenkant van het stationsgebouw dat al aangekleed is.



    De laatste noemenswaardige attractie die we gedaan hebben is Doppelter Donnerbalken. Deze attractie ziet er misschien uit als een onschuldige kindervaltoren, maar dat is deze zeker niet. De Donnerbalken zijn op bepaalde momenten best wel intensief en zijn niet echt geschikt voor mensen met een gevoelige rug. Vlak voor de ‘grote’ drop wacht er nog een verrassing (zie spoiler).
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Vlak voor het naar beneden vallen kantelen deze balken naar voor, om dan naar beneden te donderen. Tijdens de val komen deze balken terug in een normale positie, wat wel wat extra schokken met zich meebrengt.






    Voor de rest biedt dit park nog een collectie aan flatrides (waar ik geen foto’s van heb) en nog enkele elektronische theaters. Ook een groot voordeel vind ik het feit dat een groot deel van de wachtrijen overdekt zijn, wat niet onaangenaam was bij temperaturen van om en bij de 30 °C. Wat ik dan weer wel jammer vond is dat bepaalde attracties (vooral in het rechtse deel van het park) later opengaan en vroeger sluiten. Zo gingen de waterattracties pas open om 10 u en sloten deze al om half 5 (terwijl het park van 9 tot 6 open was), wat echt wel spijtig is aangezien het vrij warm was en de zon de hele dag scheen.
    De tweede dag zijn we begonnen met een bezoek aan het wildpark (ik heb hier ook geen foto’s van). Het wildpark zit standaard in een ticket voor het attractiepark inbegrepen. Verblijfsgasten hebben sowieso tijdens heel hun verblijf toegang tot het wildpark. Als je alles in het wildpark gezien wil hebben zonder overal echt lang stil te blijven staan, ben toch wel gemakkelijk 1 uur onderweg.

    We hebben twee dagen genoten van dit mooi en gezellig park. Qua drukte viel alles heel goed mee. Zo hebben we maximaal 30 minuten moeten wachten.

    Bedankt voor het lezen!
    Laatst gewijzigd door ExpeditionGeForce; 25-08-20 om 13:25.

  2. #2

    Re: [TR] Tripsdrill 8 en 9 juni 2020

    Een erg fijn TR om te lezen! Ik kan er niet precies de vinger opleggen waarom, maar op een of andere manier leest het nog vlotter weg dan zowat al je voorgaande TR's. Er zitten ook enkele zeer mooie foto's bij!

  3. #3

    Re: [TR] Tripsdrill 8 en 9 juni 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Een erg fijn TR om te lezen! Ik kan er niet precies de vinger opleggen waarom, maar op een of andere manier leest het nog vlotter weg dan zowat al je voorgaande TR's. Er zitten ook enkele zeer mooie foto's bij!
    Thanks! Voeg gerust enkele foto's toe aan de parkgids als je kan gebruiken

  4. #4

    Re: [TR] Tripsdrill 8 en 9 juni 2020

    bedankt voor het TR! Dit park staat eigenlijk al lang op het to-do-lijstje, maar ik denk dat de ligging er voor zorgt dat we er nog niet zijn geraakt.

  5. #5

    Re: [TR] Tripsdrill 8 en 9 juni 2020

    Wow, er zijn toch enkele leuke toevoegen sinds ons laatste bezoekje van 3 jaar geleden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Als je alles in het wildpark gezien wil hebben zonder overal echt lang stil te blijven staan, ben toch wel gemakkelijk 1 uur onderweg.
    Zeker dat je alles gezien hebt?
    Wij hebben er tijdens ons laatste bezoek een halve dag rondgelopen.
    Dat was wel een weekdag en er was amper volk in het park. Wij hebben dus uitgebreid kunnen kennismaken met alle dieren.

  6. #6

    Re: [TR] Tripsdrill 8 en 9 juni 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Normaalgezien hadden we een trip met de tent naar Europa-Park gepland, maar omdat we initieel maar 1 keer per maand met ons abonnement het park mochten betreden, hebben we besloten om ons abonnement op te zeggen en ons geld terug te vragen
    Klinkt herkenbaar. Wij namen geen nieuw Efte-abo eind juni en skipten begin juli daardoor PHL en EP. Tripsdrill werd niet geskipt en dus moesten we voor het eerst in 5 bezoeken inkom betalen. Geen seconde spijt van, achteraf!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Wat ik dan weer wel jammer vond is dat bepaalde attracties (vooral in het rechtse deel van het park) later opengaan en vroeger sluiten. Zo gingen de waterattracties pas open om 10 u en sloten deze al om half 5 (terwijl het park van 9 tot 6 open was), wat echt wel spijtig is aangezien het vrij warm was en de zon de hele dag scheen.
    Normaal ben ik hier de zeurkous die spijkers op een droge bedding zoekt. De natte attracties die ‘pas’ om 10:00 openen, liggen een eind van de ingang en dan ren je toch wel heel veel moois voorbij. En als er nu één park is waar je thematisch beter niet gaat rennen, is het Tripsdrill wel. (OK, in Tivoli doe ik het ook steeds rustig aan).

    Wij kwamen op een ontzettend drukke zondag toe rond 09:20. Denk de Mund und Nazenschütz weg en je zou je op een pre-corona top-dag (voor het park) wanen. Dan is het hoopgevend dat je de nieuwe coasters al zo vroeg vanaf de drukke gratis (!) parking volgeladen ziet rijden. In geen tijd waren we in het park en na drie kwartier hadden we de hangende B&Oma al drie keer bereden, zonder de vogelschijt te bemerken. Hint: ga voor een ritje vanop de tweede rij. Je mag in het station van H.ü.K. lekker restrictieloos aanschuiven aan om het even welke poort. Er ontstaat dan een lange rij voor fronters, die het zicht belemmert op het dunst bevolkte tweede poortje. Rond 17:00 herhaalden we dat kunstje nog twee keer even succesvol ... al zit Florian op onderstaande foto minstens op de derde rij.



    Het klopt zeker dat een afgewerkte station een voorlopig erg gemiste meerwaarde zal zijn.



    Voor de stomende boomerang moesten we in de voor- en namiddag wel iets langer aanschuiven. Behalve de lagere capaciteit - wiedes met maar één trein - speelt zeker ook mee dat > 50 % van de bezoekers gezinnen met jonge (klein)kinderen waren. Het meer dan half-afgewerkt station van Volldampf riep ook aan de binnenkant wel al de juiste sfeer op bij mij.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    De eerste attractie die we doen is Höhenflug, de SkyFly van het park … Uiteindelijk ben ik er toch nog in geslaagd om een score 41 omwentelingen te behalen.
    Wij hebben deze attractie deze keer geskipt, wegens wanverhouding drukte / capaciteit hierbij. En ook al omdat we er in het verleden niet veel spinnerijen op maakten. Drie dagen later raakte ik in Holiday Park aan de praat met een Duitse pretpark-fan. De vliegtuigen-onderstenboven-molen in Hassloch zou volgens hem veel minder remming hebben en makkelijker tot meer spinnetjes leiden. Mijn schouders kunnen dit (helaas) enkel beamen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    We stappen vervolgens door naar de houten achtbaan Mammut… Op sommige plaatsen kregen we wel enkele schokken te verwerken.
    Inderdaad, wawasmeda met Mammut? Ik was ooit lyrisch over z’n stilte en z’n soepelheid. Van dat laatste schiet haast niks meer over, ik gewaag zelfs van enige vorm van Banditisme. Ook raar dat hier op de treinen wel 1 rij op 2 leeg werd gehouden en niet op b.v. Karacho. Van die laatste wil ik toch nog eens de effecten (tunnel en bijna-missers) eervol vermelden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    De laatste noemenswaardige attractie die we gedaan hebben is Doppelter Donnerbalken.
    Voor het eerst in 5 bezoeken zag ik deze attractie in tweevoud opereren. Het moet gezegd dat het park een (naar Corona-normen) wel erg grote menigte binnenliet, maar dat de capaciteit meestal maximaal werd benut. ‘Noemenswaardig’ is een erg subjectief begrip. Maar de Oudewijven-molen met glijbaan – waaromheen Duitslands oudste pretpark is ontstaan – lijkt me toch vermeldenswaardig, net als de mannelijke tegenhanger a.k.a. een grotendeels buitendeurse Oudeventen-cakewalk. Vlakbij kan je andere bezoekers vanuit een bootje een beetje besprenkelen. Voor deze fraaie, rustgevende attractie moesten we ondanks de niet zo drukke wachtrij wel ca. 20 minuten wachten. En dat was dan al strategisch in de late namiddag. Meteen daarna kwamen we onverhoopt snel aan de beurt op de Zeepkisten-race, toch ook wel een must-do vind ik. In het Vinarium konden we onze glazen-collectie gratis aanvullen, deze keer met exemplaren waarop de nieuwe coasters zijn afgebeeld.



    Ook leuk om te laten zien zijn de meerdere optische straat-kunstwerken.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Als je alles in het wildpark gezien wil hebben zonder overal echt lang stil te blijven staan, ben toch wel gemakkelijk 1 uur onderweg.
    Had jij een segway of hoverboard bij? Wij bezochten voor de eerste keer – ah ja: ‘betaald’ impliceert voor mij ‘alles eruit wringen’ – het Wildparadies. Om 17:30 verlieten we daarom het hoofdpark en dan is het verrekt nog een eind wandelen naar de ingang van het dierenpark. We hadden dit ook met de auto kunnen doen, maar dan blijven die corona-kilo’s nog langer plakken. Uiteindelijk wel mazzel gehad, want na 18:00 mag je niet meer binnen (als dag-bezoeker). Er is geen sluitingstijd en ik denk toch dat we pas om 20:00 rond waren.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Dit park staat eigenlijk al lang op het to-do-lijstje, maar ik denk dat de ligging er voor zorgt dat we er nog niet zijn geraakt.
    Voor een auto-hebbende valt dit toch wel reuze mee. Onze aangepaste corona-trip had als verste bestemming Legoland Duitsland, dan rij je t.h.v. Sinsheim of Pforzheim Tripsdrill voorbij in de heen- en de terugrit. Je komt wel meer pretparken tegen, zoals je uit de recente where-abouts van de TR-auteur en van mezelf kan afleiden. Een Efte-abo is met enige zin voor strategie (twee Zuid-West-Duitsland-tripjes binnen 12 maanden gespreid over twee kalenderjaren) en zonder corona-restricties quasi volledig terugbetaald. Het Zwarte Woud is ook niet veraf, ik schreef ooit iets over o.a. de bergtrein, uitkijktoren en sinds kort een hangbrug van Bad Wildbad. Speyer en Heidelberg zijn en route historisch zeer interessante steden. Eerstgenoemde stad heeft een Sea Life en een technisch museum met butterfly. Laatstgenoemde heeft een bergbaan en een dierentuin. Niet ver van Heidelberg heb je Miramar Weinheim met een 10-tal glijbanen.



    Dank voor het TR en de her-beleefde herinneringen. Sorry voor mijn beter-weterij. Het is sterker dan mezelf en niet offensief bedoeld.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-07-20 om 13:51.

  7. #7

    Re: [TR] Tripsdrill 8 en 9 juni 2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
    Zeker dat je alles gezien hebt?
    Wij hebben er tijdens ons laatste bezoek een halve dag rondgelopen.
    Dat was wel een weekdag en er was amper volk in het park. Wij hebben dus uitgebreid kunnen kennismaken met alle dieren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Had jij een segway of hoverboard bij? Wij bezochten voor de eerste keer – ah ja: ‘betaald’ impliceert voor mij ‘alles eruit wringen’ – het Wildparadies. Om 17:30 verlieten we daarom het hoofdpark en dan is het verrekt nog een eind wandelen naar de ingang van het dierenpark. We hadden dit ook met de auto kunnen doen, maar dan blijven die corona-kilo’s nog langer plakken. Uiteindelijk wel mazzel gehad, want na 18:00 mag je niet meer binnen (als dag-bezoeker). Er is geen sluitingstijd en ik denk toch dat we pas om 20:00 rond waren.
    Wij hebben een klein deel van de rondgang overgeslagen en zijn nergens echt blijven stilstaan. Bovendien hebben wij ook echt wel doorgestapt. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je rustig de tijd neemt om overal even stil te staan, en zeker als je er met (kleine) kinderen bent, dat je er wel een halve dag kan doorbrengen/nodig hebt om alles te zien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    ‘Noemenswaardig’ is een erg subjectief begrip. Maar de Oudewijven-molen met glijbaan – waaromheen Duitslands oudste pretpark is ontstaan – lijkt me toch vermeldenswaardig, net als de mannelijke tegenhanger a.k.a. een grotendeels buitendeurse Oudeventen-cakewalk. Vlakbij kan je andere bezoekers vanuit een bootje een beetje besprenkelen. Voor deze fraaie, rustgevende attractie moesten we ondanks de niet zo drukke wachtrij wel ca. 20 minuten wachten. En dat was dan al strategisch in de late namiddag. Meteen daarna kwamen we onverhoopt snel aan de beurt op de Zeepkisten-race, toch ook wel een must-do vind ik.
    Achteraf gezien denk ik ook dat 'noemenswaardig' misschien niet het juiste woord is. Ik denk dat ik deze attracties vergeten te vermelden ben doordat ik er geen foto's van genomen heb.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •