X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Intamin doet dingen

  1. #1

    Intamin doet dingen

    Nadat Intamin een tijdje weg leek te zijn, zijn ze inmiddels behoorlijk terug. We zien vele toffe projecten van hun uit de grond gestampt worden. Ook veel nieuws ontwikkeld. Denk aan nieuwe track (Taron is WSL het laatste model dat met de oude track is ontworpen), Nieuwe treinen, Magnetische lanceringen in plaats van hydraulisch..

    We zien bij hun nieuwe modellen ook duidelijk terug dat er inspiratie van RMC gehaald is.

    Maar Intamin doet tegenwoordig meer.. Zo hebben ze recentelijk het volgende filmpje vrij gegeven voor hun variant single rail coaster. Duidelijk gekeken bij RMC, maar met eigen technieken er in (zoals lanceringen):



    Ook hebben ze naar Premier gekeken en een verbeterde variant van hun SkyRocketII in hun gamma gezet:



    Benieuwd wat we in de toekomst nog meer van deze bouwer mogen verwachten.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 28-07-20 om 16:33.

  2. #2

    Re: Intamin doet dingen

    Intamin is altijd mijn favoriete bouwer geweest. Een bedrijf dat de limieten durft op te zoeken (wat helaas niet altijd goed gaat.. denk aan de barrel roll van Maverick of the eerste bocht van Intimidator die beiden té intens waren). Dat leverde spectaculaire banen op die intens, maar ook vol met airtime was. Airtime die ongekend was voor enige andere fabrikant.

    Met dat Intamin een beetje van de markt verdween en RMC op gekomen is, ben ik erg van RMC gaan houden en dat intamin nu dingen van RMC over lijkt te nemen vind daarom een beetje dubieus. Aan de ene kant zie ik dat ze fantastische elementen over nemen, aan de andere kant hoop ik niet dat intamin zijn eigen karakter verliest.

    Voor wat betreft de tweede baan heb ik ook mijn twijfels of die "boost" bovenin veel toevoegt. Het lijkt er op dat de snelheid wordt vastgehouden en niet dat er daadwerkelijk een versnelling plaats vindt. Nogthans zou ik het wel echt iets voor Intamin vinden om eens met een volledige upside-down lancering of juist verticale lancering op de markt te komen.

    Benieuwd of dat 2e type ook met draaischijf geleverd kan worden (IVM capaciteit).

  3. #3

    Re: Intamin doet dingen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ook hebben ze naar Maurer gekeken en een verbeterde variant van hun SkyRocketII in hun gamma gezet:
    Naar Premier Rides gekeken

    En voor de Ultra Splash heeft men duidelijk naar Mack gekeken:



    Ik heb er toch een dubbel gevoel bij. Door deze nieuwigheden tegelijk te lanceren valt het des te meer op dat men aan leentjebuur doet.
    Bij de capaciteit stel ik me ook wel vragen, terwijl Intamin toch wel gekend staat voor hun hoge capaciteit.
    Laatst gewijzigd door Rein; 28-07-20 om 10:59.

  4. #4

    Re: Intamin doet dingen

    De mosterd voor die single rail is inderdaad duidelijk bij RMC behaald. Maar beter goed gejat dan slecht bedacht.

    Wat mij betreft lijken de standaard lay-outs wel (nog) leuker dan die van RMC. Ik vraag me af wat de kostprijs van zo'n baantje zou zijn. Van de RMC modellen wordt gezegd dat die best goedkoop zouden zijn, al vind ik er niet meteen exacte bedragen over terug (los van geruchten). Als dat hier ook zo zou zijn, hoop ik dat ook kleinere parken dit soort banen zouden aandurven.

  5. #5

    Re: Intamin doet dingen

    Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer het eigenlijk een slimme zet van hen is om hun aanbod zo uit te breiden. Dit ontbrak nog in hun portfolio en zal misschien de middelgrote parken aanspreken. Al blijft het spijtig dat ze niet innovatiever zijn.

  6. #6

    Re: Intamin doet dingen

    Nu heeft Mack wel ook énorm veel van Intamin gejat.. en Intamin heeft wat mij betreft al lang systemen in hun gamma zitten veel meer kunnen dan een Mack Supersplash. Zodoende lijkt dit me eerder een downgrade te zijn. Maar qua marketing wellicht slim. Hoewel hun Aquatrax bijvoorbeeld veel meer kan dan het model dat gebouwd is, lijkt het aardig uit de gratie te zijn geraakt. Dit model is compact en daardoor vaak geliefd. Al had ik liever toch een wat originelere upgrade van hun "Fuga da atlantide-systeem" gezien.

  7. #7

    Re: Intamin doet dingen

    Intamin heeft volgens mij gesnapt dat parken steeds compacter gaan bouwen. Heel wat parken hebben niet zo veel plek meer over of helemaal geen; een dan begint de vraag of het niet iets minder grond kan gebruiken. Ik verwacht niet dat we rap meer parken gaan zien a la Phantasialand waar iedere centimeter word doordacht.

    Dat gezegd zijnde vind ik het wel spijtig dat RMC niet langer heeft kunnen genieten van zijn exclusiviteit. Bij Mack moeten ze ook even hebben gevloekt. Wat mij wel opvalt is de datum dat ze met dei modellen buiten komen. Net voor de beurs in Azië. Dan stel ik mezelf de vraag hebben ze zo gekopieerd dat het in Europa of Amerika niet door de kopie bescherming zou geraken?

  8. #8

    Re: Intamin doet dingen

    Kopie bescherming die in EUR/US geldt, geldt veelal ook in Azië zo. Het is met name China waar ze copyrights niet erkennen. Maar copyrights kunnen ook voor bepaalde continenten aangevraagd worden en dan zijn ze weer niet geldig in andere.

    In dit geval denk ik dat het vooral ermee te maken heeft dat de Aziatische markt booming is. Ze zullen op die beurs wel meteen wat van die modellen willen verkopen. Kans lijkt me daar toch groter nog dan in EUR/US.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •