Begin deze week 3 dagen Heide-Park gedaan: 2 overnachtingen in hun Abenteuer Hotel, en bij Heide-Park geeft dat een prettige bijkomstigheid dat je tijdens je verblijf, maar ook op dagen van vertrek en aankomst, toegang hebt tot het park.
Toegegeven: 3 dagen is echt wel te veel, maar vertrek en aankomst waren korte dagen.
Wat colossos betreft: klopt, dat effect staat in het zicht van de wachtrij, en heeft naar mijn gevoel weinig meerwaarde. De baan ligt er wel heerlijk bij. Heel soepel, snel, aangenaam, en dit zowel 's ochtends als 's avonds. Wachtrijen varieerden tot meer dan een uur op de zonnige maandag, 's morgens viel het meestal nog mee tot een half uurtje.

Verder viel het me op dat er wat minder aandacht was voor service dan bij ons vorige bezoek een viertal jaar geleden:
- hotelgasten mogen wel vroeger het park in, maar er is geen enkele attractie geopend. enige voordeel is dus dat je bij pakweg Krake een kortere rij hebt.
- geen hotelshows meer - vorige keer was er elke avond een fijne piratenschattenjacht voor de kinderen.
- Operations waren niet echt heel efficiënt. Het leek alsof er overal net een mannetje te weinig stond. Gevolg: toch wel erg lange wachtrijen bij Krake, Demonen, Colossos.
- wachttijden werden niet altijd correct weergegeven. Zo stond er bij Scream een tijd 10 minuten, terwijl dat in de praktijk bijna een uur bleek te zijn.
- Big Loop was heel de tijd buiten verblijf, bovengenoemde panoramatoren is afgebroken, en op dag 2 lag Colossos er heel de namiddag uit. Misschien door de hitte?

Kortom: ik had de indruk dat corona er toch wel wat had ingehakt. Maar gezien het vele volk zal dat wel spoedig goedgemaakt worden.
Al bij al wel een aangenaam verblijf in een prettig park.