X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [TR] Hansa-Park 28-07-2020

    Dit park stond in eerste instantie niet op onze planning, maar dankzij een tip van Earlyspencer hebben we dit park toch bezocht. We hadden maar tot omstreeks 16.00u om dit park te bezoeken, aangezien we onze ferry moesten halen later die dag dus hebben we niet alles kunnen doen, maar toch het overgrote deel.



    Al voor 10u waren er al een aantal attracties open. Zo waren o.a. de panoramische toren Holstrain-Turn en Hanse-Flieger al open.


    Nessie was de eerste achtbaan en ook de eerste voor m'n zoon die over de kop gaat.
    Met een minimum lengte van slechts 1m!, daar kunnen we in België maar van dromen.
    Het was een heupbeugelachtbaan die wel nog soepel reed.



    Royal Scotsman (1m) was een leuk mijntreintje die 2 maal door de looping van Nessie reed.



    Bij Barracuda Slide was er haast geen wachtrij, dus dezen we deze snel ook eens. Een voordeel was nog dat je niet met de boten moest sleuren.



    Crazy Mine was een wilde muis en hier ook maar min. 1.10m. Een typische wilde muis met scherpe bochten en afdalingen, wel een goed tempo.





    Terwijl de kinderen de theekopjes Pow Wow, peddelen op Indian River en schieten in Pony Post




    doe ik Schwur des Kärnan (1.30m). Omdat ik alleen was, mocht ik nog een deel van de wachtrij skippen. Hier deed met niet aan social distancing, want hier vulden ze de achtbaan volledig.
    Dit was een erg bijzondere en verrassende achtbaan. Het begon al met een soort roulette die bepaalde welke rij in welke zitrij mocht zitten. Het lot was positief, want ik mocht front row. Daarna begon de rit met wat wat verrassende elementen. Eigenlijk is het best om er niks over te lezen.
    Dit was een snelle en verrassende achtbaan, met flink wat airtime en zeer de moeite om te doen, een topper.



    We doen nog snel Sturmfahrt der Drachenboote, boomstammen, klein maar fijn. Je kon er trouwens ook met 2 te gelijk op.



    En het nabijgelegen Flying Orcas (1,10m).



    Ondertussen is het middag en gaan we iets eten. We komen een standje tegen en het bijzondere is dat je er ook rauwe vis kan vinden.



    Wildwasserfahrt –Der Wasserwolf am Ilmensee zijn ook boomstammen, maar met een groter parkoers.


    Terwijl zoonlief Blumenmeer-Bootsfahrt en Fliegender Holländer onveilig maken doen wij Fluch von Novgorod. Nog een achtbaan en leek qua uitzicht op de kleine broer van Schwur des Kärnan.
    Ook hier weer aangenaam verrast door het ritverloop. Verrassend en ook deels in het donker. Vanaf 1.25m.
    Ook nog een vreemd einde als je uit de achtbaan kwam, was er een soort doolhof en een glijbaan.







    De tijd begint in te korten en besluiten nog Störtebekers Kaperfahrt . Een grote waterglijbaan met ronde boten. In de glijbaan zelf hebben ze nog wat matten er in gelegd, zodat de boten meer rond draaiden. Leuk om eens gedaan te hebben.



    We besluiten richting uitgang te gaan en doen nog eens Nessie.

    We hebben nog heel even en besluiten Holstrain-Turn nog mee te pikken.







    Zo was het tijd om te vertrekken.




    Opmerkingen bij ons eerste bezoek aan dit park.

    - Dit park heeft ons heel aangenaam verrast. Een enorm kindvriendelijk park, want de lengtebeperkingen zijn hier erg laag. 1m en je mag in een onderste boven achtbaan, dit hebben we nog nooit meegemaakt!
    - Het is een verzorgd park, niet extreem gethemed, maar toch voldoende.
    - Gevarieerde keuze in eten.
    - De achtbanen zijn wel de toppers in het park. Heel verrassende, zeker Fluch von Novgorod en natuurlijk Schwur des Kärnan.
    - Je krijgt geen grondplan aan de kassa. Er is wel een app.
    - Qua Corona was het hier wat wisselend. Er liep in de wachtrij wel security rond en aan de in- en uitgangen moest je je handen ontsmetten. Ook was het verplicht een mondmasker te dragen in de achtbanen. Alleen in de achtbanen zelf werd de social distancing niet gerespecteerd. Hier geen bubbels of lege rijen, alles werd volgepropt.
    - Onze jongste zoon wilde hier direct een abonnement , spijtig genoeg is het een beetje te ver

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                          
    Laatst gewijzigd door K. V.; 08-08-20 om 18:02.

  2. #2

    Re: [TR] Hansa-Park 28-07-2020

    Too much honour voor mij, hoor Iedereen die al in HaPa is geweest, zal je een bezoek aanraden. Aangezien je nog naar concurrent HeiPa gaat, is een abo voor dit park nog zo gek niet ... ware het niet dat het seizoensabo betreft in 'Duitslands enige park aan zee'.

    Leuk TR met veel herkenning. Al mis ik wel comment over Highlander.

    Met een frontje Kärnan had je dikke mazzel. Vorige week deden wij 'em drie keer (ondanks drukte): 2 backs en 1 keer 2e rij. En de ejector-airtime (mijn favoriete coaster-sensatie) was ondanks de niet zo lange trein vooraan veel hoger.

    De paardjes-attractie deden we nog nooit, pas vorige week zag ik dat deze interactief is.

    Qua theming is het park aan een inhaalbeweging bezig: Nessie 1.0 was leuk maar kaal, nu is het een (semi-)topper dankzij de makeover van de wachtrij en het station.

    Het absolute paradepaardje qua theming moet de entree-zone worden. Daar zijn ze bezig uit meerdere hanze-steden na te bootsen. Hopelijk wordt de verouderde binnenzone met botsauto's hierbij betrokken.

    De oude waterattracties nabij de panoramatoren kunnen ook een update gebruiken.

    Dikke pluim dat men meermaals grondig de maskerplicht in de wachtrijen controleerde. De anderhalve meter werd niet gecontroleerd, net zoals in quasi al m'n andere zomerse pret-where-abouts.

  3. #3

    Re: [TR] Hansa-Park 28-07-2020

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Al mis ik wel comment over Highlander.
    Nee, Highlander heb ik niet gedaan. Aangezien ik maar de enige was die er op kon qua lengte (behalve m'n vrouw dan) heb ik de voorkeur gegeven aan de rollercoasters (we hadden ook maar 6 uren). Het leek me ook maar een valtoren, maar ik kan natuurlijk ook mis zijn

  4. #4

    Re: [TR] Hansa-Park 28-07-2020

    Zeg beter niet 'ook maar' een toren tegen om het even welke gyrodroptower. En in de panoramatoren had je ook een 360° zicht. Maar je moet idd keuzes maken. Zo deden wij o.a de oldfashioned boomstammen niet wegens drukte en voorkeur voor coasters en thrill.

    Wat de parkplannetjes betreft: die graaiden we bij de exit mee. Vooraan kleeft een sticker met iets over 'uitzonderlijke omstandigheden' ... heel strategisch net boven de melding van de twee attracties die normaal in 2020 zouden openen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 11-08-20 om 12:27.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •