X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [TR] Walibi Belgium 06/08/20

    Op een warme en zomerse donderdag beslist om samen met mijn vrouw naar Walibi Belgium te gaan. Iets voor 10 uur reden we de parking op, om dan via een lange zigzag-wachtrij bij de ingang uit te komen. Door de corona-maatregelen was een mondmasker in heel het park verplicht, maar dat kon de pret natuurlijk niet drukken.



    Toen we binnen kwamen besloten we te beginnen aan de linkerkant van het park en merkten we al direct op dat het hier heel erg kalm was. Onder de boog van Karma World was er een vernevelaar voorzien, wat altijd prettig is op warme dagen. Ik ben direct de wachtrij van Cobra in gelopen (mijn vrouw ging niet mee) en na een kleine 2 minuten, heb ik vooraan in de achtbaan kunnen plaats nemen. En ik moet zeggen dat deze achtbaan toch heel wat soepeler is dan de variant in Bellewaerde. Daarnaast is dit ook een mooi thema gebied.




    Vervolgens zijn we naar Popcorn Revenge geweest. Er stond op het naambord dat het 5 minuten wachten was, dit was dus gewoon 5 minuten wandelen. Uiteindelijk een privé ritje kunnen maken in deze mooie darkride. Mijn vrouw wint uiteindelijk van mij omdat ik het wilde proberen met 2 geweren, wat achteraf gezien geen goed plan was.



    De volgende stop is dan natuurlijk Radja River. Ook hier was er weer geen wachtrij. Ik had deze rapid in het verleden al gedaan en werd hier meestal niet zo heel nat. Tot op deze zomerse donderdag dus. Alle effecten lagen aan, maar vooral door het waterplafond in de laatste meters van deze rapid werd je kletsnat. Zoals het hoort dus! Daarna maar met een natte broek en T-shirt doorgegaan naar Fun World om te gaan drogen in de volgende achtbaan.



    Bij Fun Pilot, een tof achtbaantje dat gethematiseerd in een vliegtuig thema was er weeral geen wachtrij en konden we direct instappen. We hadden geluk want we konden daardoor achteraan plaats nemen. Dit is dus beste plaats want de eerste val heeft toch wat kleine airtime. Na dit ontspannende ritje door gegaan naar de volgende familie achtbaan, namelijk Tiki Waka.



    Na een kleine wandeling langs Psyké Underground, die ik vandaag niet heb gedaan kwamen we aan bij Tiki Waka. Hier hadden we de eerste wachtrij van de dag, zo'n kleine 15 minuten. De karretjes werden volledig gevuld waardoor het toch redelijk vlot vooruit ging. De achtbaan op zich vind ik niet zo speciaal, het gebied daaraan tegen is fantastisch. Zeker op warme zomerse dagen komt de achtbaan goed in zijn recht samen met al de planten in dit gebied.




    Achter Tiki Waka zijn we doorgegaan naar Challenge of Tutankhamon. Hier hadden we een kleine wachttijd van 5 minuten. In de wachtrij stond er een security-agent die iedereen op 1,5m afstand plaatste en de mensen begeleide naar de karretjes. Prima geregeld dus.
    En dit keer heb ik wel kunnen winnen van mijn vrouw, door het andere geweer te laten zitten en mij met 1 geweer te concentreren op alle targets.



    Op weg naar het western gedeelte passeerden we de werf van de nieuwe Megacoaster die volgend jaar geopend word. Blijkbaar werd vandaag de lifthill afgewerkt en bereikte de achtbaan hierbij zijn hoogste punt. Na wat te zitten geilen op deze lifthill, zijn we naar Calamity Mine geweest.



    Ook bij Calamity Mine was er een kleine wachtrij waardoor we wat tijd hadden om te genieten van de non-inverting cobra roll.



    Uiteindelijk een ritje op Calamity Mine gemaakt. Dit mooie en toffe achtbaantje blijft natuurlijk nooit vervelen. Een klein minpuntje, de waterval deed het niet.




    Na de Calamity Mine hebben we besloten iets te eten. Dit deden we aan het kraampje aan de Gold River Adventure en na wat frikandellen en mexicano's liepen we door naar de volgende attractie, namelijk de boomstammen of te wel Flash Back. Een toffe logflume die nooit verveeld en een mooi thema heeft.



    De volgende stop was wederom een waterattractie en tevens ook mijn favoriete attractie van Walibi. Pulsar blijft voor mij een fantastische ervaring. Deze attractie heeft ook een leuke wachtrij, een paar toffe elementen, en een leuk fotoplekje met heel goed zicht op Pulsar.



    Na deze afkoeling liepen we door richting de houten achtbaan Weerwolf. Een niet zo heel soepel achtbaantje die gerust mag staan naast dat stuk brandhout in Movie Park. Laat gerust RMC of GCI hier eens zijn werk doen, het zal een hele verbetering zijn! Gelukkig hier geen lange wachtrij en zo konden we weeral vlot door naar de volgende attractie.



    Even langs Vampire gepasseerd voor een paar foto's, er zelf geen ritje op gemaakt aangezien ik geen fan ben van dit soort achtbanen. Maar het blijft wel leuk om naar te kijken.



    Vervolgens een rondje door het park gelopen om een paar foto's te nemen en wat re-rides te doen op verschillende attracties. Uiteindelijk onze dag afgesloten op de Gold River Adventure.



    Toen was het al 16 uur en zijn we terug naar huis vertrokken.
    Conclusie: Een hele toffe dag in dit mooie en verzorgde park. Op de corona-maatregelen word heel goed gecontroleerd, al vind ik het soms raar dat de security-mensen zo dicht (of tussen) de mensen in de wachtrijen staan. Er is ook nergens geen plexi-glas voorzien in de wachtrijen, wat in tal van andere pretparken wel word gedaan. Verder is het fijn dat weer heel wat effecten op verschillende attracties weer prima hun werk doen.
    Wij hebben genoten!
    Coaster Count: 325
    Gregory_Themeparks

  2. #2

    Re: [TR] Walibi Belgium 06/08/20

    Mooie foto's & TR! Damn, ik blijf ook versteld zijn van hoe hard de skyline aan het veranderen is door de megacoaster!
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #3

    Re: [TR] Walibi Belgium 06/08/20

    Prachtige foto's inderdaad. Leuk om te lezen dat je zo'n fijne dag had!
    Het blijft natuurlijk wel de vraag hoe hard de financiën van het park bloeden als er slechts vijf minuten wachtrij staat aan de meeste attracties.

  4. #4

    Re: [TR] Walibi Belgium 06/08/20

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Prachtige foto's inderdaad. Leuk om te lezen dat je zo'n fijne dag had!
    Het blijft natuurlijk wel de vraag hoe hard de financiën van het park bloeden als er slechts vijf minuten wachtrij staat aan de meeste attracties.
    Ik hoop inderdaad dat ze hun investeringen die ze op het oog hadden nog kunnen doen, want dit park is echt beter en beter aan het worden. Voor ons is dat inderdaad wel tof 5 minuten wachten maar voor het park zelf is dat uiteraard niet de beste zaak
    Coaster Count: 325
    Gregory_Themeparks

  5. #5

    Re: [TR] Walibi Belgium 06/08/20

    Bedankt voor je TR! Inderdaad heel mooie foto's ook.

    Geen plexi's in de wachtrijen vind ik op zich niet zo erg... is ook niet het geval in PDP en BW. Als de wachtrij goed doorschuift, of er in de meandering een rij wordt tussengelaten, dan heb je deze niet direct nodig. En al zeker niet voor wachtrijen van 5 minuten.

  6. #6

    Re: [TR] Walibi Belgium 06/08/20

    Plexi vind je wel terug in Plopsa. In het bos van Plop is het alsof je in een spiegellabyrinth loopt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •