Eerlijk gezegd lang geleden dat ik nog eens zo enthousiast was bij de voorstelling van plannen voor een nieuw park, en dan nog op Belgische bodem!

Of onze markt verzadigd is laat ik even in het midden. Nederland is de helft groter dan België (op vlak van inwoners) en telt meer pretparken dan België. En akkoord, er zijn ook heel wat kleinere en eenvoudigere parkjes te vinden, maar toch zijn het er meer dan hier.

In tegenstelling tot andere projecten lijkt deze me wel een grote slaagkans te hebben:
* Locatie is echt perfect: directe aansluiting op de snelweg, vlot bereikbaar vanuit heel Wallonië en Noord-Frankrijk, vlak naast de luchthaven...
* Personeel zullen ze ook makkelijk vinden, want met het verdwijnen van Caterpillar kwamen heel wat mensen op straat te staan. Zo'n grote speler zou wel weer iets kunnen betekenen voor de werkloosheid.
* Imago van Charleroi kan hierdoor ook een 'boost' krijgen!
* LEGO is geen kleine speler, maar echt een gerenommeerd internationaal merk!
* Merlin krijgt zo eindelijk meer voet aan de grond in België, waarbij ze hun abonnementen hier ook makkelijker kunnen verkopen. En zo ook buitenlandse bezoekers naar daar kunnen lokken.

Wat mij betreft: laat maar komen!