X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: [Legoland] Belgium?

  1. #41

    Re: [Legoland] Belgium?

    Plopsa De Panne is ook niet exclusief Nederlandstalig; meer nog...je wordt er bijna enkel in het Frans en op zijn Frans bediend...

  2. #42

    Re: [Legoland] Belgium?

    De parken in Billund en Günzburg zijn grotendeels meertalig. De (4D)-films worden daar behalve in de lokale taal ook af en toe - minder dan om en om - in het Engels afgespeeld. Onder de naam Legoland Benelux zal het daar minstens in drie talen zijn en nee, het Duits tel ik daar niet bij. Anderzijds blijft de technologie ook niet stil staan. Anno 2027 zou men middels VR2.0 bezoekers gelijktijdig de keuze kunnen aanbieden tussen meerdere talen. Puy du Fou doet dat nu al en vele musea en sightseeingbusjes wereldwijd trouwens ook. Al kan het park natuurlijk ook voor niet verbale animatie zorgen zoals momenteel in de meeste flying theaters in Europa.

    Wat eventuele concurrentie voor Belgische parken betreft. Ik volg niet volledig de stelling dat die nu netto extra (buitenlandse) bezoekers gaan aantrekken. Al beweert een beroepsmatige pretparkoloog in het vrt-nieuws onrechtstreeks ook zo iets door te stellen dat Legoland Florida mee profiteert van de nog veel grotere concurrent in de buurt. Florida is op pretpark-gebied hors categorie en lang niet iedereen is een coaster-kwantende pretpark-nerd (niet verwijtend bedoeld hé).

    NL'ers zie ik zeker in grote getale Legoland Benelux bezoeken. Het lijkt me vooraf niet eenduidig te bepalen of dat dan ten koste gaat van BJL en Walibi Belgium of net niet: die parken liggen immers op de route. Voor veel NL'ers zal een dagje Legoland Benelux gecombineerd worden met een overnachting in ons land, zeker als er met jonge kinderen wordt gereisd. Het Legoland resort zal hier als eerste op inspelen, gevolgd door de lokale horeca. Maar dit biedt gelijktijdig de kans aan andere parken om zich te profileren als 'ideale stop op weg naar ...'. Zelfs Europa-Park maakte tot enkele jaren terug reclame voor zichzelf als ideale tussenstop naar Zuid-Europa. En eigenlijk geldt hetzelfde voor Legoland Deutschland, op weg naar Oostenrijk, Italië of Kroatië.

    Feit is wel dat wie in pretpark A is, op dat moment niet in pretpark B kan zijn. Maar in een terugval voor de andere Belgische parken wil ik ook niet geloven. Plopsa DP maakt zich terecht de meeste zorgen, met zelf een internationaal (minder sterk maar toch) eigen IP en mikkend op gezinnen met jonge kinderen. Dan is herprofilering / uitbreiding van de doelgroep een aangewezen strategie. RTH komt dan mooi uit en kan navolging krijgen door b.v. die zelden functionerende starflyer op te doeken en er een vette gyro-droptoren van te maken. Liseberg heeft tot twee keer toe een hoogte-attractie met behoud van de toren omgebouwd naar een andere attractiesoort. Walibi Belgium komt wel 'gevaarlijk' dicht bij Legoland Benelux te liggen, maar de doelgroepen zijn toch wel verschillend.

    De Ausländers die specifiek voor Legoland Benelux naar CRL vliegen, zullen volgens mij een zeer beperkt segment vormen. Dan vlieg je - b.v. Spanjaard of Italiaan zijnde - toch liever voor the real thing naar Billund, niet? Maar sowieso is CRL de op één na belangrijkste luchthaven van ons land voor buitenlandse toeristen. Dan wordt een dagje extra in België met dit park vlakbij wel erg verleidelijk.

    En nu in pessimisme-modus: Het is nog niet zeker of Legoland Benelux er gaat komen. Er is een uitstapclausule voorzien wanneer de geraamde kosten veel lager blijken te zijn dan de reële. Wie al eens gebouwd of verbouwd heeft, kent zeker dit fenomeen. En wat is sinds de oorlog in Oekraïne de grootste reële ergernis in West-Europa ...?

  3. #43

    Re: [Legoland] Belgium?

    Het is inderdaad een niet bindende overeenkomst. Er zijn zo nog al parken groot aangekondigd die er nooit gekomen zijn.
    Nog een paar maand afwachten. Als ze in 2027 willen openen zal er wel tegen eind dit jaar ook een vergunning moeten aangevraagd worden. Zo'n zaken gaan in België meestal niet zo snel. Nuja, Wallonië wil het en heet het nodig dus...

  4. #44

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    ... ondertussen zijn er al voorlopige renders van een mogelijke invulling van het terrein verschenen ...
    Een video-still toont linksboven een waterglijbanen-complex. Die lijkt qua slides meer te bieden dan het Legoland Waterpark naast Gardaland. Ik zie in het ontwerp wel geen kinder-dingetjes, geen lazy-river, geen wildwaterbaan en geen accommodatie voor omkleding, opberging en binnen-waterpret. Zwemgelegenheid lijkt me beperkt tot een deel van het 'meer' waar de oranje-witte slide lijkt in uit te monden.


    (Onrechtstreekse) bron: https://www.hln.be/binnenland/goed-n...lgie~a8525bfb/

    Ik kan niet goed uitmaken of deze waterpret-zone te centraal in het park komt te liggen om afzonderlijk te kunnen bezoeken (wat dus wel kan bij Warner Beach en Mirabeach). Mogelijk wordt de toegankelijkheid zoals bij o.a. het Aquaventura Slidepark van Hellendoorn. Dat waterpret in Gosselies aan een meerkost zal zijn, lijkt me bij een groep als Merlin een evidentie. In Billund stond vroeger een meer op kinderen gericht waterparkje. Dat was zonder extra betaling, behalve dan voor de lockers. Die waterspeelzone in Billund werd enkele jaren geleden opgedoekt en vervangen door (denk ik toch) ... een picknick-area.

    Feit is wel dat Legoland Benelux zich met dit waterpark-in-ontwerp onderscheidt van Billund en Deutschland. En de leemte na het opdoeken van Océade wordt dan toch een beetje gevuld in Wallo-Brux. De aanhoudende pokke-drukte in Aqualibi sinds mei dit jaar toont de noodzaak aan en het potentieel van waterplezier.

  5. #45

    Re: [Legoland] Belgium?

    Ik denk dat we niet teveel mogen afgaan op wat er op deze simulatie staat. Het lijkt mij vooral te dienen om de pers wat beeldmateriaal te geven en je warm te maken voor wat kan komen. Mogelijks denken ze wel na over een waterpark...

    Deze Lego-set (10261) staat bijvoorbeeld ook op het plan:
    Naam:     lego.JPG
Bekeken:  521
Groote:   21,7 KB

  6. #46

    Re: [Legoland] Belgium?

    nice

  7. #47

  8. #48

    Re: [Legoland] Belgium?

    Geen Lego, maar misschien Spirou??

    In het kort: de site zal opgesplitst worden in 3 delen. Eén deel zal deel gaan uitmaken van het naastgelegen BioPark, een ander deel zou voor "traditionele economische activiteiten" dienen en het laatste deel voor. Mogelijks dus een 2de Parc Spirou, al zal dit een kleinere versie van het park in het zuiden van Frankrijk worden.

    Bron: https://www.sudinfo.be/id744851/arti...a-piste-existe

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •