X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: [Legoland] Belgium?

  1. #21

    Re: [Legoland] Belgium?

    Het is een goede manier om aan marktonderzoek te doen.
    Het park kan een inkomen gereren in plaats van de kosten van marktonderzoek.
    Hoogst waarschijnlijk komt er een lego winkel er in wat de winstgevendheid nog verhoogt.

  2. #22

    Re: [Legoland] Belgium?

    In de promo-animatie-filmpjes van Uplace kon je destijds een Lego Indoor zien. Ongetwijfeld moet je de Lego vestiging 6 km verderop nu zien als een vervanging van een eerder plan.

    Wordt het een Discovery zoals in Oberhausen, Berlijn en Scheveningen of wordt het een veredelde shop, zoals in hartje Amsterdam? Een shop zonder meer, zoals in Wijnegem, lijkt me uitgesloten, daar maak je niet zo veel tam-tam over.

    Eigenlijk hoop ik niet op een Discovery. Dat zou de kans op een volwaardig pretpark in Charleroi kunnen verkleinen, denk ik dan.

  3. #23

    Re: [Legoland] Belgium?

    Het Lego Discovery Centre in Docks Bruxsel opent deze zomer.

    Naam:     lego.jpg
Bekeken:  1338
Groote:   92,0 KB
    Bron: Bruzz

  4. #24

    Re: [Legoland] Belgium?

    Als ik het artikel op OOO lees, wordt het een Lego(land) Discovery en dus een beetje zoals in Europa ook al te vinden is in Scheveningen, Oberhausen, Berlijn, Birmingham en Manchester. Mag ik dat betreuren?

    Ten eerste kom je bij sommige Discoveries zonder kind soms niet binnen. Daar heb ik persoonlijk nog geen last van, maar voor kinderloze fans van zowel het product Lego als van pretparken kan het een domper zijn.

    Ten tweede: geen van boven vermelde discoveries ligt op minder dan 200 km van een volwaardig Legoland. Dan zou het Brusselse Discovery misschien wel te dicht liggen bij de potentiële site Sjarelwater. Al kan je dat ook anders interpreteren: beide attractieparken kunnen elkaar ook versterken. B.v. bij bezoek van het ene krijg je een kortingsbon voor het andere. En bovendien zie ik een groter park in Charleroi voor 50% gericht op de Franse markt.

    Onlangs nam Merlin This is Holland over. In A'dam hebben ze al een Tussaud en een Dungeon en in Scheveningen een Sea Life en een Discovery. Met Sea Life Blankenberge en binnenkort de Brusselse Discovery kan de pretparkgroep misschien een BeNe-Jahreskarte aanbieden. Al betreft het voorlopig allemaal kleinschalige 'parken'. Daar zie ik dan op termijn liever een volwaardig Legoland aan toegevoegd worden dan b.v. dezelfde indoor-meuk van Oberhausen.

    Nog dit: Lego Discovery BXL wordt dan het eerste meertalige indoorpark van de groep. Wie nog nooit zo'n veredelde binnenspeeltuin heeft bezocht: directe en indirecte communicatie is bij gebrek aan grote rides echt wel belangrijk. Denk aan bouw-workshops, levend acteren in een zogenaamde Legofabriek en de 4D-cinema. Benieuwd hoe ze dat daar gaan aanpakken, hopelijk beleefder dan in ons federale parlement en vlotter dan die tweetalige stunt(el)shows van Bellewaerde. Om en om lijkt me geen tijdsefficiëntie optie voor de bezoekers. En wat als het ook nog in het Engels moet?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 05-02-22 om 11:44.

  5. #25

    Re: [Legoland] Belgium?

    Het legoland discovery in brussel staat hier los van. Dit was al langer gepland. Voor het volwaardige park blijft de site van charleroi mogelijk.

  6. #26

    Re: [Legoland] Belgium?

    Het staat volgens mij toch niet helemaal los van elkaar. Ja de twee projecten hebben op eerste zicht niet veel met elkaar te maken maar het kan hier wel degelijk gaan om een doorgedreven test. Ze gaan hoogst waarschijnlijk winst maken uit het kleinere en goedkopere Discovery park. Maar de vraag is hoeveel? Afhankelijk van of Brussel het goed doet kan je makkelijker verantwoorden waarom er meer /minder moet worden geïnvesteerd in Charleroi.

    Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat er bepaalde dingen al dan niet in een toekomstege expansie te duwen naar gelang de verwachte inkomsten. Voor België hebben ze niet zo veel data. Ons land is zeer verdeeld hetgeen alles moelijker maakt.

  7. #27

    Re: [Legoland] Belgium?

    Het Lego Discovery Centre opent op 24 juni.

  8. #28

    Re: [Legoland] Belgium?

    Er is nog steeds overleg tussen Merlin en het regionale bestuur.
    23 juni was er blijkbaar nog een technisch bezoek aan de site in Charleroi.

    Een definitieve beslissing zou (indien mogelijk) tegen het einde van de zomer volgen.

    https://www.lavenir.net/regions/char...PYIMQOVUEOL7U/

    In een gelijkaardig artikel (op een andere franstalige website) zegt men min of meer hetzelfde. In de titel zegt men dat het licht nog steeds op groen staat.

    https://www.sudinfo.be/id471230/arti...eux-restent-au
    Laatst gewijzigd door patrix; 28-08-22 om 12:08.

  9. #29

    Re: [Legoland] Belgium?


  10. #30

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    "Een finale beslissing wordt verwacht tegen eind dit jaar."

  11. #31

    Re: [Legoland] Belgium?

    1,5 à 2 miljoen bezoekers per jaar vind ik toch aan de hoge kant als doelstelling. Ik begrijp wel dat Lego z'n naam mee heeft, maar je zit met Plopsaland en Disneyland wel met 2 stevige concurrenten om de hoek. Om dan evenveel bezoekers te halen als in de andere Legoparken in Europa vind ik persoonlijk vrij optimistisch.

    Maar goed, Merlin zal de situatie hopelijk beter kunnen inschatten dan ik!

  12. #32

    Re: [Legoland] Belgium?

    Legoland trekt een iets internationaler publiek aan dan Plopsaland of andere parken in België. Feit dat de luchthaven om de hoek ligt zal ook in hun voordeel spelen. Als ze dan een verbeterde aansluiting realiseren met het station Charleroi (frequente pendel station, luchthaven, pretpark) dan hebben ze wel sterke kaarten om het goed te doen. De luchthaven zelf kan hier ook profijt uit halen uiteraard.

  13. #33

    Re: [Legoland] Belgium?

    Als dit park op deze locatie verschijnt, zie ik dat toch ook wel een beetje als Legoland France. Met 2 Disneys, Asterix en een beetje 'Zeezand' snap ik dat Merlin niet voor een dure locatie in Parijs gaat waar de internationale concurrentie moordend is.

    Dan beter in een naburige regio, gul met vergunningen en (arbeids)subsidies en waar je hoofdzakelijk met binnenlandse concurrenten hebt af te rekenen. NL en NRW worden dan ook hinterland van Legoland Belgium (ze gaan dat park toch niet Legoland Charleroi noemen ...).

    Een nog onbestaand topic hier of elders op dit forum: ik las op fansites dat Legoland Deutschland in 2023 een (familie-)achtbaan krijgt van vermoedelijk... B&M. Bronnen vind ik niet meteen terug, catalogeer het dus maar onder 'sterke geruchten'. Maar het kopieer-gredrag van Merlin zou ik dan uitzonderlijk eens niet betreuren indien zo iets later ook in ons land komt. De (landelijke) concurrentie zal moeten volgen in die attractie-wedloop.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 30-08-22 om 21:08.

  14. #34

    Re: [Legoland] Belgium?

    Er is zelfs al track van B&M gespot in Legoland Duitsland, dus het lijkt me een zeer 'sterk gerucht'.

    Bron

    Ik weet niet meteen of ik zit te wachten op die family B&M's om eerlijk te zijn. Geruchten gaan dat het net zoals in Chessington een boomerang family wing coaster wordt. Ik kan me vergissen, maar mij lijkt dat veel geld spenderen aan iets dat je ook veel goedkoper en even goed kan bouwen. Met de investering in Chessington zou 17 miljoen pond gemoeid zijn. Ik vraag me af hoeveel Tripsdrill bij Vekoma betaald heeft om naast hun family boomerang ook een inverted coaster te bouwen...

  15. #35

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Een nog onbestaand topic hier of elders op dit forum: ik las op fansites dat Legoland Deutschland in 2023 een (familie-)achtbaan krijgt van vermoedelijk... B&M. Bronnen vind ik niet meteen terug, catalogeer het dus maar onder 'sterke geruchten'. Maar het kopieer-gredrag van Merlin zou ik dan uitzonderlijk eens niet betreuren indien zo iets later ook in ons land komt. De (landelijke) concurrentie zal moeten volgen in die attractie-wedloop.
    Even tussendoor: dit zijn geen geruchten, de bouw is begonnen en de eerste baandelen werden al geleverd:

  16. #36

    Re: [Legoland] Belgium?

    Merci. Dat waren dus de officieuze bronnen die ik niet meteen terugvond. Officieel= Merlin of Legoland of B&M.

    En idd Hals über is mega-smooth en prima gethemed. Waarom dan meer geld uitgeven aan een veel duurdere constructeur?

  17. #37

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Merci. Dat waren dus de officieuze bronnen die ik niet meteen terugvond. Officieel= Merlin of Legoland of B&M.

    En idd Hals über is mega-smooth en prima gethemed. Waarom dan meer geld uitgeven aan een veel duurdere constructeur?
    Sinds hun persbericht is het inderdaad stil rond dit project. Als het om een wingcoaster gaat, dan is dat natuurlijk iets wat Vekoma niet in hun aanbod heeft...

    On topic: ondertussen zijn er al voorlopige renders van een mogelijke invulling van het terrein verschenen. Opvallend is dat er de naam Legoland Benelux gebruikt werd ipv bijvoorbeeld Legoland Belgium...

    Naam:     legoland.JPG
Bekeken:  417
Groote:   338,4 KB

  18. #38

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Er is zelfs al track van B&M gespot in Legoland Duitsland, dus het lijkt me een zeer 'sterk gerucht'.

    Bron

    Ik weet niet meteen of ik zit te wachten op die family B&M's om eerlijk te zijn. Geruchten gaan dat het net zoals in Chessington een boomerang family wing coaster wordt. Ik kan me vergissen, maar mij lijkt dat veel geld spenderen aan iets dat je ook veel goedkoper en even goed kan bouwen. Met de investering in Chessington zou 17 miljoen pond gemoeid zijn. Ik vraag me af hoeveel Tripsdrill bij Vekoma betaald heeft om naast hun family boomerang ook een inverted coaster te bouwen...
    Een shuttle of (boomerang) coaster kan al worden geschrapt. Het wordt er gewoon eentje met een lifthill en een volledig parcours. De onderdelen van de lift zijn al gespot op het terrein.

    Op deze foto zijn ook duidelijk de trappen te zien voor de lifthill van een wing coaster.
    Bron: www.coasterfriends.de

    De 1,5 a 2 miljoen bezoekers zie ik het dan wel weer zitten in ons land. Lego is internationaal en heeft toch een sterke aantrekkingskracht. Ik ben deze zomer heel wat gezinnen tegengekomen die naar Legoland Deutschland zijn afgereisd. Het project komt dus eigenlijk niet uit de lucht vallen voor ons land.
    En als onrechtstreekse opmerking: De vijver waaruit BJL moet gaan vissen lijkt wel heel bijzonder klein te worden als dit project doorgaat. Want Antwerpen / Limburg - Charleroi is ook niet het einde van de wereld.
    Laatst gewijzigd door vampire; 01-09-22 om 08:45.

  19. #39

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    En als onrechtstreekse opmerking: De vijver waaruit BJL moet gaan vissen lijkt wel heel bijzonder klein te worden als dit project doorgaat. Want Antwerpen / Limburg - Charleroi is ook niet het einde van de wereld.
    Of het kan versterkend werken: hoe meer pretparken men bezoekt, hoe meer men er opnieuw wil bezoeken?
    Of: men bezoekt Legoland een aantal jaren, maar men raakt dat wat beu en gaat op zoek naar alternatieven in de buurt.
    Ik kan me voorstellen dat er eerder een impact zal zijn op Legoland Deutschland dan op Bobbejaanland (of Plopsa of Walibi).
    En heel concreet denk ik niet dat er veel Nederlandse bezoekers naar Charleroi zullen afreizen: te ver, moeilijkheden met de taal, ... en dat die dus naar BJL zullen blijven gaan.

  20. #40

    Re: [Legoland] Belgium?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Opvallend is dat er de naam Legoland Benelux gebruikt werd ipv bijvoorbeeld Legoland Belgium...
    Op zich kan dat voor de Vlamingen die minder goed Frans spreken wel goed nieuws zijn. Als het park Legoland Benelux heet, zou ik toch verwachten dat het niet uitsluitend Franstalig zal zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •