Dat ze het door ontwikkelen is op zich al een goede zaak. EP heeft veel prototypes met als gevolg dat de meeste banen al lang voorbij gegaan zijn door door-ontwikkelde versies. Nu heb ik al gemerkt dat Mack (en overigens ook Intamin) al snel het woord "innovatie" in de mond neemt terwijl er eigenlijk niet echt iets nieuws is, dus het zou me niets verbazen als de lancering het enige nieuws is. Misschien dat er nog grotere karretjes op komen voor meer capaciteit. (treintje van 2?)

Voordeel is overigens wel dat ze met dit systeem wellicht wél een krachtige launch voor elkaar krijgen. Gerst heeft doorgaans best goede launches omdat het om korte bakjes/treintjes gaat. Maar de launch van bijvoorbeeld Psyké Underground is waardeloos. Bij Mack stellen de launches doorgaans ook niets voor, je merkt echter al dat deze bij Happyride al iets beter is (nog steeds niet sterk, maar ook niet storend traag zoals op hun andere banen). Waarbij ik me kan voorstellen dat dit deels samen hangt met de kortere (lichtere) trein. Dan zou je kunnen interpoleren dat een gelanceerde big dipper best een krachtige lancering zou moeten kunnen bieden.

Waar ik hoop dat ze verder nog op doorontwikkelen is dat ze iets meer doen met het effect dat de buitenste zitjes eigenlijk naast de rails hangen. Vooral in Theming kun je daar veel mee doen. Met Ijsland hebben ze bewezen dat ze ook volledig afgewerkte gebieden kunnen maken met goede near-misses. Dus zoiets zie ik graag terug.