X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 53
  1. #21

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Gelet op de twee geregistreerde OHM namen,
    gelet op de beperkte hoogte (beperkte potentiële energie -> beperkte tracklengte),
    gelet op de relatief kleine karretjes in combinatie met de hoge capaciteitseis
    ...
    lijkt een moebius-duelling me uitgesloten. Beetje jammer maar best begrijpelijk en zeker te verantwoorden. Bovendien kan het park met een klassieke duelling publicitair uitpakken met TWEE nieuwe attracties.

    Zou sponsor-magneet EP hierbij in zee gaan met het Amerikaanse Tesla van Musk? Wat dan met concurrent Mercedes in het Franse deel? Dan zie ik het park liever letterlijk in zee gaan met verwijzingen zien naar de Dalmatische kust. Met Andrija Mohorovic (wiki maar even) heb je nog een Kroatische wetenschapper. Hier kan men een soort Nemessis-sub-terra naar thermen. Tot weer iemand (m/v/x) komt zaniken over te veel historische mannen-verwijzingen ...

  2. #22

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Was Mack rids niet bezig met een roling block systeem voor hun achtbanen? In dat geval zou je wel een capasitestsmonster kunnen hebben al la Hollywood rokets zonder de vervelende (merkbare) blokken.

    Ik ben het wel met Earlyspenser eens een Mobius voegt minder toe dan twee aparte banen. het publiek ziet niet echt verschil maar je kan er wel zonder blossen een extra teling voor hebben. twee banen in plaats van een? + je kan de stations aan de uiteinde van het gebruikte terrein plaatsen zodat de lage elementen ten volle kunnen worden uitgespeeld rond het respectievelijke station.

    Als het duelling moet zijn hoop ik wel op twee totaal verschillende ervaringen. voor Mack geeft dit dan nog eens de kans om te tonen wat de baan allemaal kan.

  3. #23

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Gelet op de twee geregistreerde OHM namen,
    gelet op de beperkte hoogte (beperkte potentiële energie -> beperkte tracklengte),
    gelet op de relatief kleine karretjes in combinatie met de hoge capaciteitseis
    ...
    lijkt een moebius-duelling me uitgesloten. Beetje jammer maar best begrijpelijk en zeker te verantwoorden. Bovendien kan het park met een klassieke duelling publicitair uitpakken met TWEE nieuwe attracties.

    Zou sponsor-magneet EP hierbij in zee gaan met het Amerikaanse Tesla van Musk? Wat dan met concurrent Mercedes in het Franse deel? Dan zie ik het park liever letterlijk in zee gaan met verwijzingen zien naar de Dalmatische kust. Met Andrija Mohorovic (wiki maar even) heb je nog een Kroatische wetenschapper. Hier kan men een soort Nemessis-sub-terra naar thermen. Tot weer iemand (m/v/x) komt zaniken over te veel historische mannen-verwijzingen ...
    Geen van allen is een reden dat het geen möbius zou worden. Afhankelijk van thematische uitwerking kun je nog steeds een möbius bouwen en het vermarkten als twee banen. Het publiek weet niet beter. De hoogte zegt sowieso niets, kijk maar naar bijvoorbeeld Master Thai, die is héél wat lager dan dit.

    De enige echte reden dat die dingen amper nog gebouwd worden lijkt me van technische aard: Op het moment dat er aan één kant een storing is, moet je de andere kant ook plat leggen. Bij twee losse banen kun je altijd de andere baan nog blijven gebruiken. En juist dat speelt een enorme factor in klant tevredenheid en capaciteit.

  4. #24

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    zoals in het artikel op de startpagina staat gaat Kroatië op een relatief klein stuk gebouwd worden.

    Wat ik me dan afvraag gaat dit een gebied worden zoals Oostenrijk dat best een gezellig dorpje is binnen de grenzen van de achtbaan.
    Hoe zien jullie dit?

  5. #25

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    zoals in het artikel op de startpagina staat gaat Kroatië op een relatief klein stuk gebouwd worden.

    Wat ik me dan afvraag gaat dit een gebied worden zoals Oostenrijk dat best een gezellig dorpje is binnen de grenzen van de achtbaan.
    Hoe zien jullie dit?
    Er lijkt mij nog wel plaats te zijn om een klein gezellig gebied te maken aan de ingang van de achtbaan waar nu de 2 te verwijderen attracties staan. Ook de telescoop verdwijnt. De baan zelf zal echter op een lange smalle strook komen. Het lijkt mij moeilijker om daar veel interactie te creëren.

  6. #26

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    zoals in het artikel op de startpagina staat gaat Kroatië op een relatief klein stuk gebouwd worden.

    Wat ik me dan afvraag gaat dit een gebied worden zoals Oostenrijk dat best een gezellig dorpje is binnen de grenzen van de achtbaan.
    Hoe zien jullie dit?
    Ik weet niet goed wat je nu bedoelt. Oostenrijk vind ik persoonlijk een vrij waardeloos gebied zonder enige sfeer. Er staat dan die powered coaster, maar behalve het station is er ook niets binnen die baan. De flume heeft amper theming het enige wacht echt mooi is, is die walk through.

    Je omschrijving doet me dan weer denken aan het Switzerse dorp, waarvan ik een verwisseling met oostenrijk niet onlogisch vind. Dat gebied is binnenin inderdaad erg mooi en gezellig, maar stelt langs de buitenkant ook zeer weinig voor. Daarnaast heb je nog een enorm breed, sfeerloos asfaltpad en een zeer matig gethemede wilde muis waarvan men vaak vergeet dat dit óók bij Zwitserland hoort.

    Daarnaast heeft Kroatie geen hele sterke eigen bouwstijl. Ik Zou zodoende toch eerder verwachten dat men meer met de watervallen gaan doen en op zich is daar niet persé veel ruimte voor nodig. In principe zou je het af kunnen met een soort grote decor-wand waar die watervallen langs af komen, maar eigenlijk niets achter zit. Voor de wand het nodige groen en de banen en klaar. Zeker als je die wand gelaagd maakt (zoals bijvoorbeeld de wand die het gebouw van Avatar in Animal Kingdom verhult) kan dat een heel mooi effect geven zonder dat er veel qua architectuur nodig is. Natuurlijk kom je niet om een paar gebouwen heen, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de themas van Griekenland, Nederland of Switzerland kun je daar niet de focus op gaan leggen.

    Dat EP goed kan themen hebben ze hier en daar wel bewezen, maar ik denk niet dat we de verwachtingen heel hoog moeten leggen. Meestal zie je één mooi gedeelte, omringt moet onsamenhangende en/of lelijke/onafgewerkte onzin er omheen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Er lijkt mij nog wel plaats te zijn om een klein gezellig gebied te maken aan de ingang van de achtbaan waar nu de 2 te verwijderen attracties staan. Ook de telescoop verdwijnt. De baan zelf zal echter op een lange smalle strook komen. Het lijkt mij moeilijker om daar veel interactie te creëren.
    Telescoop??

    Goh, op zich kun je juist op rechte stukken ook hele mooie dingen doen. Natuurlijk kun je er gewoon een racing element op zetten, maar ook een camelback met een rol er overheen (RMC) of een "high Five" element. Op de ommekeer kun je dan een stukje duelling maken. Er zijn genoeg mogelijkheden. Echter de vraag blijft een beetje wat Mack ermee kan. Tot dusver hebben ze nog weinig goeds weten te maken van krappe locaties. Anderzijds: Juist omdat het een eigen project is hebben ze wel de vrijheid om eens te experimenteren. En juist omdat het eens géén prototype is, hebben ze ook en kans om eens een baan neer te zetten die niet meteen tot de slechtste van zijn type behoort. (de andere prototypes in EP zijn doorgaans al snel ingehaald door modellen in andere parken).

    Mijn verwachtingen liggen wellicht niet hoog, maar ik ben wel zéér nieuwsgierig naar dit project. Juist omdat het klein is zou het me niet verbazen als de theming dit keer juist heel goed wordt.

  7. #27

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik weet niet goed wat je nu bedoelt. Oostenrijk vind ik persoonlijk een vrij waardeloos gebied zonder enige sfeer. Er staat dan die powered coaster, maar behalve het station is er ook niets binnen die baan. De flume heeft amper theming het enige wacht echt mooi is, is die walk through.

    Je omschrijving doet me dan weer denken aan het Switzerse dorp, waarvan ik een verwisseling met oostenrijk niet onlogisch vind. Dat gebied is binnenin inderdaad erg mooi en gezellig, maar stelt langs de buitenkant ook zeer weinig voor. Daarnaast heb je nog een enorm breed, sfeerloos asfaltpad en een zeer matig gethemede wilde muis waarvan men vaak vergeet dat dit óók bij Zwitserland hoort.

    Daarnaast heeft Kroatie geen hele sterke eigen bouwstijl. Ik Zou zodoende toch eerder verwachten dat men meer met de watervallen gaan doen en op zich is daar niet persé veel ruimte voor nodig. In principe zou je het af kunnen met een soort grote decor-wand waar die watervallen langs af komen, maar eigenlijk niets achter zit. Voor de wand het nodige groen en de banen en klaar. Zeker als je die wand gelaagd maakt (zoals bijvoorbeeld de wand die het gebouw van Avatar in Animal Kingdom verhult) kan dat een heel mooi effect geven zonder dat er veel qua architectuur nodig is. Natuurlijk kom je niet om een paar gebouwen heen, maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld de themas van Griekenland, Nederland of Switzerland kun je daar niet de focus op gaan leggen.

    Dat EP goed kan themen hebben ze hier en daar wel bewezen, maar ik denk niet dat we de verwachtingen heel hoog moeten leggen. Meestal zie je één mooi gedeelte, omringt moet onsamenhangende en/of lelijke/onafgewerkte onzin er omheen.
    Inderdaad ik heb me vergis het waren de Zwitsers. en dan vooral het dropje de Wild Mous is niet de top net als de vliegers die er voor staan.
    Op gebied van bouwstijl wil ik je wel wat tegen spreken. Kroatië heeft een wel degelijk een typische bouwstijl. als je denkt aan de witte huisjes met terracotta zit je in Sicilië (deel Italië) maar kroatie kent meer van die dorpjes. bijkomend is het kleurgebruik zeer verschillend waar de Italiaans volledig wit zijn mag je in Kroatië nog kleur verwachten een meestal afgewerkt met stenen ornamenten die nipt uit de muur steken.

    Nu het land is vooral gekend voor zijn natuurpracht. dus het zou niet onlogisch zijn om een micro dorp te bouwen voor het station en eventueel restaurant. Om dan vanuit het "dorp " de natuur te gaan verkennen. Meestal bouwt EP wel een gebouw dat typisch is voor de regio. of toch hetgeen waar mensen aan denken voor het land.

  8. #28

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Telescoop??
    Ik bedoel deze grote radiotelescoop:
    Naam:     radiotelescoop.jpg
Bekeken:  1538
Groote:   20,6 KB

    Ik had het echter over interactie met niet-rijders, ik denk dat een goede baan met duelling effect wel mogelijk moet zijn op een smalle strook. Maar als je hier wandelpaden tussen gaat maken of winkels/restaurants, kom je snel uit op een doodlopend stuk.

  9. #29

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Zou de zone van “immer wieder sonntags” dan ook verdwijnen? Want dan krijg je wel een mooie zone denk ik. Dan heb je een zone beschikbaar tot aan die dienstweg die er net achter ligt.

  10. #30

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Kroatië kan wel wat worden, wat een prachtig land is dat zeg! Ik ben echter benieuwd hoe ze dit op die locatie neer willen poten. Heeft iemand een plannetje of een idee van de exacte locatie?
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  11. #31

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Heeft iemand een plannetje of een idee van de exacte locatie?
    Ongeveer hier:

    Naam:     map..jpg
Bekeken:  1398
Groote:   332,8 KB
    Bron

  12. #32

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Mijn idee:
    De zone is op zijn breedste in de buurt van de verdwijnende attracties. Daar is deze op zich zelfs niet héél veel kleiner dan rusland. Als je Euro Mir ernaast ziet, zie je toch dat er behoorlijk wat mogelijk is. Ik vermoedt dan ook dat voorin (rechts) eigenlijk het themaland "Kroatie" komt.

    De onderhoudsweg zal men normaliter proberen te behouden. Hij kán weg ten gunste van twee doodlopende wegen, maar het is op zich net zo gemakkelijk om de banen over de weg heen te laten lopen en de tracks over het linker gedeelte te laten lopen. we zien daar al wat beplanting. Als ze wat zuinig zijn met het weg halen ervan (dat verwacht ik overigens niet), kan dat toevoegen aan het thema. Verder verwacht ik hier wel wat spaghetti, maar eigenlijk weinig tot geen echte theming, dat zou in lijn liggen met de meeste banen in het park.

    Wat dan nog mooi zou zijn is als ze een goed overgang creëren tussen Griekenland en Kroatie. Al verwacht ik eigenlijk dat de lijn daar wat ver doorgetrokken is en het kale asfaltpad gewoon blijft met dan aan één kant een ingang naar Kroatië toe, zoals dat ook bij Rusland het geval is.

    Naast EuroMIR is er ook een pad dat doorgang geeft tot de outdoor studios. Ik vermoed dat dan daar ook een aansluiting komt om Rusland en Kroatië aan elkaar te koppelen. Veel mensen zullen dan van Griekenland naar Kroatie gaan en dan direct naar Rusland, wat dan tot een nieuwe bottleneck in het park zou kunnen leiden, wat ook niet heel ongebruikelijk is voor EP.

  13. #33

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Byebye:


  14. #34

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Ergens vind ik het wel jammer. Het was heel kenmerkend en past behoorlijk goed bij Rusland. Van de andere kant is het wellicht ook goed dat dit gedrocht weg gaat, aangezien het echt niet om aan te zien was vanuit elke andere hoek in het park.

  15. #35

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Heb de schotel niet echt begrepen. Goed voor de ijzerboer en hopelijk een lekker achtbaantje erbij

  16. #36

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    APPARATUS OMH? TRANSFERATOR OHM? Of dan toch maar Voltron Coaster?

    Naam:     Voltron.jpg
Bekeken:  1029
Groote:   235,7 KB
    Bron

  17. #37

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Van de drie opties verreweg de slechtste en on-origineelste naam.. Ik hoop niet dat dit hem wordt.

  18. #38

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    De naam doet me denken aan de kinderserie Voltron. Dat is volgens mij de bedoeling niet. Hoogstwaarschijnlijk willen ze het aan elektriciteit linken met de naam volt helaas was dat een Italiaan die dat ontdekte/beschreef. Ik kan den weer begrijpen dat je Nicola Tesla zijn naam niet gebruiken aangezien dit gebruikt word voor het verkopen van wagens.

    Nu de naam kan nog veranderen. zulke bouwprojecten worden manden op voorhand voorbereid het is dan logisch om de werknaam er aan te geven.

  19. #39

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Op facebook kwam ik vandaag een bericht tegen dat ze een nieuw terrein voor “immer wieder Sontag” maken aan Rulantica. Dit heeft als gevolg dat de oude locatie waar men elke zomer de opnames deed vrijkomt. Deze kan dan ook gebruikt worden voor het nieuwe themadeel.

  20. #40

    Re: [Europa-Park] 2023: nieuwe achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steventje Bekijk Berichten
    Op facebook kwam ik vandaag een bericht tegen dat ze een nieuw terrein voor “immer wieder Sontag” maken aan Rulantica. Dit heeft als gevolg dat de oude locatie waar men elke zomer de opnames deed vrijkomt. Deze kan dan ook gebruikt worden voor het nieuwe themadeel.
    Klopt, het lijkt naast de in aanbouw zijnde uitbreiding van hotel Krønasår te komen (aan Yullbe):

    Naam:     zondag.jpg
Bekeken:  727
Groote:   413,1 KB
    Bron
    Laatst gewijzigd door Rein; 18-02-22 om 10:52.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •