Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Bij een zoo-bezoek sta je volgens mij minder in de rij (tenzij er verse panda's te bewonderen zijn) en ben je doorgaans meer in de open lucht. Je raakt er ook minder infrastructuur zoals beugels en schiet-objecten aan. Wel raar dat Bellewaerde z'n park (een halve zoo) moet sluiten maar wel z'n aquapark mag open houden.

Aan een dierenverblijf staan de mensen nochtans opgehoopt bijeen hoor, dat valt ook moeilijker te regelen en controleren dan gewoon aanschuiven voor een attractie. Over zaken aanraken... tja... met het verplicht gebruik van ontsmettingsmiddel verminder je het risico toch ook wel enorm. Ik heb in geen enkel pretparkbezoek dit jaar schrik gehad om ergens iets aan te raken. En met dat argument... wat dan met een supermarkt?! Je wilt niet weten hoe vaak een product, kassalatje of karretje aangeraakt is door andere mensen...

In het geval van Bellewaerde lijkt het me gewoon niet rendabel om hun park open te houden als enkel dierentuin. Al denk ik dat zij niet gesloten kunnen worden indien ze wel al hun attracties dicht houden.