X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38
  1. #1

    [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    In Nigloland is men al een tijdje bezig aan de bouw van een nieuw project. Hoewel hierover officieel nog niet veel geweten is kunnen we ondertussen wel concluderen dat het een watercoaster van Mack zal worden. Het totale budget zou 15 miljoen euro zijn.

    Naam:     bouw.jpg
Bekeken:  2586
Groote:   197,4 KB

    De opbouw van de baan zelf is net begonnen:
    Naam:     track.jpg
Bekeken:  2615
Groote:   141,8 KB
    Naam:     baan.jpg
Bekeken:  2536
Groote:   134,6 KB

    Als thema kiest men blijkbaar voor een mytisch wezen, Krampus Expedition werd reeds als merknaam aangevraagd:
    Naam:     krampus.png
Bekeken:  3326
Groote:   26,3 KB

    Naam:     poster.jpg
Bekeken:  2599
Groote:   65,3 KB

    Bron: AirTimeNews en Nigloland Fans

  2. #2

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Krampus - zonder Google of Wiki te raadplegen - herinner ik me van een B-film als een monster in de Oostenrijkse Alpen. Leuk thema dus en zeker passend in de sterk uitgewerkte Alpen-zone van het park.

    Maar een Europese Yeti koppelen aan een watercoaster en deze ook nog eens positioneren naast Alpina Blitz ... het roept toch vragen op. Shambhala-Dragon Khan is een voorbeeld waarbij de nieuwe de oudere te veel naar de achtergrond verdringt. Interactie tussen Krampus en Blitz zou wel zou een meerwaarde kunnen zijn, al weet ik niet of het park dat van plan is. Idealiter komen er voldoende rotspartijen waar ook Blitz doorheen kan sjezen.

  3. #3

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Ben vooral benieuwd naar de thematische uitwerking. Een mooi creepy darkride gedeelte zou hier gewoon bij moeten horen.

    Het hoge gedeelte mooi inwerken in rotsen om dan de rotsen ook wat door te trekken door Alpina Blitz heen zou ik zeker niet erg vinden. Echter lijkt het er niet op dat dit gaat gebeuren (maar wat niet is kan natuurlijk nog komen).

    Ze zijn goed bezig daar in Nigloland de laatste jaren.

  4. #4

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Op de luchtfoto lijkt het trouwens dat ook op de hoek van de hotelparking enkele footers staan, dit zou dus betekenen dat de baan deels over de weg zou gebouwd worden.

    Opmerkelijk is ook dat vermoedelijk gebruik zal gemaakt worden van een nieuw type track, een soort hybride van watercoaster en triangle track. Hier onder op een truck gespot:


  5. #5

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Op het forum van CF zijn nog meer bouwfoto’s geplaatst die de triangle track duidelijk laten zien voor de drop.

  6. #6

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ggolt Bekijk Berichten
    Op het forum van CF zijn nog meer bouwfoto’s geplaatst die de triangle track duidelijk laten zien voor de drop.
    Bij deze kan iedereen hier ook meegenieten

    Naam:     niglo.jpg
Bekeken:  2470
Groote:   126,3 KB

    De layout blijft voorlopig een mysterie...

    Naam:     niglo2.jpg
Bekeken:  2420
Groote:   178,2 KB

    Oorspronkelijke foto's van niglofans.fr

  7. #7

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Gaat snel:
    Naam:     nigl.jpg
Bekeken:  2550
Groote:   218,7 KB


  8. #8

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Een investering van 15 miljoen euro, dat vind ik toch behoorlijk stevig voor een park van dat kaliber. Het park maakt ook wel een mooie groei door, naar mijn gevoel. Als de bezoekersaantallen van de wikipediapagina's in respectievelijk het Nederlands, het Engels en het Frans kloppen, dan geeft dat:

    560.000 (2014)
    600.000 (2016)
    650.000 (2019)

    Een gestage groei door aan een mooi tempo gerichte investeringen te doen, ik vind dat een goed beleid voor een pretpark. Ik gun het ze van harte!

  9. #9

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Nu heb ik geen bijzonder goed zicht op wat zo'n watercoaster doorgaans kost omdat die dingen nu niet zó frequent gebouwd worden in de nabije omgeving, maar 15 miljoen lijkt me inderdaad wel aardig wat. In mijn wildste fantasie wordt er ook ergens een launch-element toegevoegd aan deze nieuwigheid, maar wellicht dicht ik de nieuwigheid daar iets meer innovatie toe dan realistisch zou zijn.

  10. #10

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Ik hoop echt dat deze coaster heel goed gethemed wordt, want van het ritje zelf zal hij het vrees ik niet moeten hebben: de meeste watercoasters zijn qua ritervaring toch niet heel sterk, en van de eerste bouwfoto’s word ik ook niet laaiend enthousiast: what’s up met die rare krommingen in de drom? Poseidon heeft dat ook, maar deze toch wel in ergere vorm.

    Toch vrees ik wat voor de theming ook... Bij dit thema verwacht ik, en bijpassend in het gebied, een bergthema met bijhorende berg zelf, maar door de nabije ligging bij Alpina Blitz denk ik toch dat we niet enorm veel of hoge theming moeten verwachten... maar toch, ik hoop dat ik het fout heb!

  11. #11

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Nigloland is een heel gezellig park, en veel thematisatie of niet, ik verwacht wel dat het park deze baan er goed uit laten zien.

  12. #12

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    gok op layout

    Station uit in richting van park. 180 graden bocht naar rechts, vlak langs Alpina de lifthill omhoog tot over de weg. Dan een drop van iets meer dan 270 graden naar rechts en vervolgens een bocht weer terug van iets meer dan 180 graden naar links. De grote drop, airtime heuvel splash. Na de splash 180 graden bocht terug en op het einde een 90 graden bocht terug het station in.

    Edit: Zie bijlage:
    Rode Pijl = Station en vertrekrichting.
    Donkerblauw = Varen/Splash
    Oranje = Takelband
    Groen = Lifthill
    Cyaan = Track
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 28-10-20 om 13:13.

  13. #13

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Dat zou weinig wereldschokkend zijn: als dat inderdaad het geval is, hoop ik dat daarmee voldoende budget uitgespaard wordt voor enkele leuk gedecoreerde indoorsecties in de bochten.

  14. #14

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Die van Djurs is ook niet echt groter. De enige watercoasters (van mack) die ik ken wat groter zijn, hebben meteen twee liften.

    Uiteindelijk is het vooral een splash met een paar bochtjes vooraf om het nét wat leuker te maken dan een gewone splash. Maar de banen blijven een beetje een one trick pony.

  15. #15

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Het stationsgebouw krijgt ook vorm:

    Naam:     niglo.jpg
Bekeken:  2367
Groote:   1,31 MB

    Naam:     station.jpg
Bekeken:  2347
Groote:   633,4 KB

    Naam:     drop.jpg
Bekeken:  2408
Groote:   826,1 KB
    Bron: Niglofans

  16. #16

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Tijd voor een update! Er ontbreekt nog een klein stukje track en men is een constructie aan het maken (witte tent) na de drop die mogelijks Krampus moet voorstellen waar je boot door gaat. Een beetje zoals Wickerman. Al kan het ook totaal iets anders worden

    Naam:     niglo1.jpg
Bekeken:  2062
Groote:   132,0 KB
    Naam:     niglo2.jpg
Bekeken:  1944
Groote:   149,5 KB
    Naam:     KrampusExpedition_Montage-2.jpg
Bekeken:  1812
Groote:   116,3 KB
    Bron: Twitter

  17. #17

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Thematisch belooft dit ook een topper te worden.

    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  18. #18

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Thematisch belooft dit ook een topper te worden.
    Hierbij wat concept arts:

    Onrealistisch:
    Naam:     kramp.jpeg
Bekeken:  1962
Groote:   366,8 KB

    Realistischer:
    Naam:     krampus.jpeg
Bekeken:  1858
Groote:   379,4 KB
    Naam:     krampuss.jpeg
Bekeken:  1839
Groote:   323,2 KB
    Naam:     krampusss.jpeg
Bekeken:  1797
Groote:   121,1 KB
    Naam:     krampussss.jpeg
Bekeken:  1824
Groote:   125,7 KB

    Zoals het zal zijn:
    Naam:     krampu.jpeg
Bekeken:  1920
Groote:   75,0 KB

    En de layout:
    Naam:     layout.png
Bekeken:  1795
Groote:   1,67 MB
    Naam:     boot.jpeg
Bekeken:  1823
Groote:   82,2 KB

    Bron: Air Time News

  19. #19

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Thanks Rein! Dat was een bijdrage om duimen en vingers bij af te likken!

    Ik ben er met toevoeging van de thematische saus meer van gecharmeerd dan aanvankelijk. Vooral dat stationsgebouwtje met dat waterrad kan wat moois worden. Sowieso is het een topuitbreiding voor het park. Het moet trouwens gezegd dat hun marketing-campagne ook aardig in elkaar steekt: het onderstaande was enkel een teaser!


  20. #20

    Re: [Nigloland] 2021 Krampus Expedition (Watercoaster)

    Ik ben blij dat ik dit park in 2021 terug op de to-do lijst gezet heb, eigenlijk een schande dat mijn laatste bezoek al dateert van 2014, dit is zonder twijfel 1 van de beste en gezelligste parken in Frankrijk naar mijn mening, en dit lijkt een fantastische toevoeging te zijn aan het huidige aanbod!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •