Ik heb het al eerder gezegd, maar op zich is de rebranding van Walibi wel gelukt. Het was jammer dat we daar gratis de hele wab-musicbattle-wij-gaan-voor-beleving-ook-buiten-walibi-en-we-mikken-op-tweens reutemeteut bijkregen, maar ik denk dat we zonder die stijlwijziging niet met een attractie als Pulsar waren geëindigd. Het zit 'm dan vooral in de overstap van de oude Walibi-stijl die mooie punten scoorde op nostalgie-vlak, maar ergens ook wel een beetje stoffig en weinig vernieuwend was. De nieuwe stijl is veel dynamischer, oogt moderner en past meer bij een Walibi dat vooruit wil.

Stiekem hebben ze ook wel vrij snel ingezien dat dat hele randverhaal met die rockband niet echt aansloeg en kreeg je een soort light-versie waarbij wel de nieuwe stijl nog werd behouden, maar dan zonder de verwabbing. Aqualibi is helemaal vernieuwd in die strakke moderne stijl. Ook pulsar zit in hetzelfde soort minimalisme. Als dat de norm is voor toekomstige investeringen heb ik er vertrouwen in.

De 70% vind ik dan weer eerder verontrustend. Ik geloof graag dat Walibi enkele stevige attracties in zijn mars heeft, maar ik betwijfel sterk dat ze phantasialand-gewijs hun park stuk voor stuk kunnen afbreken en er een beter resultaat voor in de plaats zetten. Ik denk wel dat vernieuwingen er meer op gericht zullen parkzones te creëren die vlot ingezet kunnen worden in bedrijfsevenementen. Plopsaland heeft mayaland, in Phantasialand heb je verschillende locaties die perfect aansluiten op stukjes attractiepark. In Walibi is dit minder duidelijk aanwezig.