X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 30 van de 33 EersteEerste ... 202829303132 ... LaatsteLaatste
Resultaten 581 tot 600 van de 648
  1. #581

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Vanaf zondag 2 juni op RTL-TVI wekelijks om 18.25 uur "G?n?ration Walibi": een blik achter de coulissen van het park.

  2. #582

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Heel wat algemene werken / veranderingen in het park:

    De brug in de themazone Exotic World richting Tiki Waka werd afgemaakt, zodat er geen gevaar bestaat om in het water te vallen:





    Het terras nabij de Gold River Adventure werd overdekt:



    De treinsporen van de voormalige parktrein werden overal verwijderd:



    Het nieuwe gebouw in de western zone (nieuwe kantine voor medewerkers? ) neemt steeds meer vorm aan:





    Dit en veel meer: https://www.facebook.com/themeparkmagic1/

  3. #583

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Mooi om te zien hoe ze blijven voortdoen in het park!

  4. #584

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Walibi Belgium wil in de kerstvakantie van 2023 graag zijn poorten openen. Dat heeft algemeen directeur Jean-Christophe Parent gezegd in een interview met de Waalse krant l'Avenir. Volgens hem willen ze, samen met de heropleving van het park, ervoor zorgen dat het park qua infrastructuur en accomodatie klaar is om in de winter te openen.

    Negatieve noot in het artikel is wel dat de volgende geplande fase in hun investeringsplan is uitgesteld. De modernisering en herthematisatie van de ingang was voorzien voor 2020. Die gaat dus niet door.
    Wat er in de plaats gaat gebeuren en of er wel degelijk iets gaat gebeuren is nog onduidelijk. Hopelijk vertellen ze morgen meer op de Fan Day.

    Bron: l'Avenir

  5. #585

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Negatieve noot in het artikel is wel dat de volgende geplande fase in hun investeringsplan is uitgesteld. De modernisering en herthematisatie van de ingang was voorzien voor 2020. Die gaat dus niet door.
    Dat was oorspronkelijk zelfs voor dit jaar gepland, toch? Benieuwd wanneer ze het dan wel gaan doen, volgend jaar leek me het minst ambitieuze jaar in het oorspronkelijke plan dus vond ik het logisch dat het dit jaar uitgesteld werd, dit vind ik eerder vreemd. We zullen er morgen waarschijnlijk idd wel meer van horen.

  6. #586

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik heb horen waaien dat het park volgend jaar eventjes een pauze gaat houden en er geen nieuwigheden komen. Wel zouden ze volop inzetten op de 45ste verjaardag van het park, met festiviteiten gedurende het hele seizoen.

  7. #587

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Als er 1 iets mooier is om een verjaardag te vieren lijkt het me toch wel een nieuwe voordeur, ik dit geval inkom. De nieuwe entree is meer dan nodig en ik ben als gevolg ook diep teleurgesteld.

    Als diehard Walibi fan begin ik mij flink zorgen te maken over hun 5/6 jaren plan die in 2017 met veel bravoure aangekondigd werd. Dock World is geschrapt, de nieuwe entree gaat niet door, ... Overigens werd ik dit jaar dan nog eens getrakteerd op de slechtste Halloween ervaring die ik ooit had in Walibi (met uitzondering van 2008).

    Dit jaar zijn het aantal defecten, panne’s en blokkades merkwaardig talrijker, de communicatie is en blijft barslecht (zie “tijdige” *ahum* aankondiging van de Fanday, klachten worden genegeerd of niet beantwoord, ... Beste Walibi, herpak u, want na een resoluut stijgende lijn zie ik het momenteel terug flink bergafwaarts gaan. Er is werk aan de winkel ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  8. #588

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik vind om eerlijk te zijn een nieuwe ingang helemaal geen prioriteit. Het zou natuurlijk gerust mogen, maar ik vind eigenlijk weinig mis met de huidige inkomzone...

  9. #589

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Op de fandag zei men dat beslist was de ingangszone niet aan te pakken omdat dat niet zou lukken om voor de heropening klaar te zijn en men geen hinder wou voor de gasten die dan kwamen, of zoiets. Dat vind ik wel een vreemde reden om het nu niet te doen, want die sluitingstijd is elk jaar even lang, dus dat begreep ik niet zo goed. Nu vind ik ook wel dat die ingang geen prioriteit is, maar het voorgestelde idee dat je daar vrij binnenkan waar je wat kan eten, aan de souvenirwinkel kan... vond ik wel leuk en inderdaad àls ze dit willen doen leek me de verjaardag van het park toch ook het geschikte moment om dit te doen. Vooral als je geen andere zones aanpakt zou men volledig op de ingang kunnen focussen en dan lijkt me dit toch wel echt haalbaar in de wintermaanden, maar goed. Mijn grootste bemerking bij de nieuwe zone

    Men zei ook wel niet dat men niks ging doen, gewoon geen nieuwe attracties, dus achter de schermen kunnen ze wel nog steeds bezig zijn en ik begrijp ook wel dat ze op de festiviteiten willen inzetten. Het is geen ramp als het plan een paar jaar langer duurt, zo lang het op tafel blijft liggen... En over 5 jaar komt er nog een veel belangrijkere verjaardag aan, dat lijkt me wel een geschikt moment om je "nieuw" park af te hebben en daarvoor hebben ze nog een paar jaar marge.

    Ik dacht eigenlijk dat volgend jaar enkel een herwaardering van de cowboyzone op het programma stond, dus vond ik het niet zo vreemd dat men zei dat er volgend jaar geen nieuwe attracties kwamen, maar er was inderdaad ook een nieuwe attractie (Twist 'n Splash) in het masterplan. Misschien dat ze de zone wel nog aanpakken, maar dan zonder de nieuwe attractie? Al denk ik achteraf gezien toch niet dat ze dit bedoelden.

    @Etwien, wie zegt dat de havenzone geschrapt is? Dat was oorspronkelijk maar gepland voor 2022/23. De nieuwe megacoaster in 2021 van Intamin gaat sowieso door zei men ook, dus dan schiet er enkel nog het New Orleans/Voodoo-thema voor de Weerwolf en Vampire-zone over met de terugplaatsing van Coccinelle en het nieuwe pad naar Vampire onder Weerwolf door (+ het nieuwe restaurant op de plaats van het Italiaans restaurant en het lunapark dat dit jaar ook werd uitgesteld) en dan heb ik volgens mij alles wat nog niet uitgevoerd is uit het masterplan in deze reactie benoemd. Mits een paar jaar extra lijkt het me nog steeds haalbaar om het volledige plan uit te voeren, het oorspronkelijke plan was wel erg ambitieus en voor dit jaar ook niet haalbaar denk ik als je ziet hoe hard ze al hebben doorgewerkt om nu Karma World en Fun World af te krijgen. Die trouwens echt wel mooie zones geworden zijn. En tijdens het seizoen hebben ze dan nog zoveel dingen afgewerkt... Ik heb dan liever dat ze hun tijd nemen om alles goed te bekijken en uit te voeren zoals nu, dan dat ze hun plan erdoor rushen en we minder afgewerkte zones krijgen.

    Overigens vielen mij op de fandag gisteren de vele storingen ook wel op. Als ze volgend jaar geen nieuwe zone aanpakken kunnen ze ook hier meer op focussen, hopelijk doen ze dat dan ook en is dit volgend jaar alweer een heel stuk beter.

    Ik zou dus niet te snel conclusies trekken, het kan nog alle kanten uit.

  10. #590

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Voor mij is er ook totaal niks mis met de ingang, is sowieso de mooiste van eender welk pretpark in België.

    Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat ze willen bereiken met dat open inkomgebied met vrij toegankelijke restaurants en dergelijke. Er is gewoon nul passage in Bièrges, niemand gaat zo maar even beslissen van even langs Walibi te rijden (en dus ook 8 of 10 euro parking betalen) om daar alleen maar een hamburger te gaan eten. Het park ligt niet op een zeedijk zoals Blackpool Pleasure Beach ofzo, waar de mensen zo maar even langs wandelen en het park is ook niet elke dag open tot 20 uur.

    Het is duidelijk dat Flash Back (en de wachtrij van Psyké) momenteel de grootste aandacht nodig heeft, hopelijk wachten ze daar niet meer te lang mee. De ingang kan nog makkelijk 10-15 jaar mee.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  11. #591

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Met de huidige ingang zie ik ook weinig problemen, maar met een opener plein kunnen ze volgens mij vooral Aqualibi meer visibiliteit geven. Op dit moment moet je nog voor de huidige inkomzone al naar links lopen. Ik vermoed dat dat wel een belangrijke is in deze aanpassing.

    Ergens was ik wel wat teleurgesteld dat er voor volgend jaar niet speciaals aangekondigd werd, enkel dat er wellicht veel georganiseerd zal worden voor de 45e verjaardag van het park... Een nieuwe attractie of nieuwe inkom leek me dan toch ook een mooi geschenk. Anders hadden ze beter de 2 nieuwe zones van dit jaar kunnen spreiden over 2 jaar.

    Volgend jaar was het inderdaad de Western Zone, waar ze dit jaar wel al een nieuw backstage gebouw geplaatst hebben. De doorgang is nu wel weer open, maar het gebouw zag er nog steeds ruwbouw uit. Hopelijk wordt dit wel verder aangepakt, zodat het volgend jaar beter oogt en wachten ze hier niet nog enkele jaren mee.

    De zone van de nieuwe achtbaan lijkt alvast wel al wat werken achter de rug gehad te hebben, want hier zijn toch wel al wat bomen gekapt. Vermoedelijk krijgt deze nu de eerste prioriteiten.

    Waar komt het gerucht vandaan dat de havenzone geschrapt werd? Dit is voor mij ook het eerste dat ik er nu van hoorde?

    Tenslotte nog even over de winteropening: ik ben fan! Het Halloween event is al best groot, en hier zijn ze inderdaad heel sterk in, dus liggen de verwachtingen ook wel hoog voor een wintervariant

  12. #592

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Even een foutieve verwoording rechtzetten: Dock World is niet geschrapt maar uiteraard uitgesteld.

    Ook ik had liever een voorzichtigere dosering van vernieuwingen en toevoegingen gezien, wat in mijn ogen ook marketing technisch interessanter lijkt. De nieuwe ingang kon vooral op vlak van infrastructuur interessanter geweest zijn als verjaardagscadeau. Erg fris oogt het huidige voorplein niet met zijn betonnen oppervlakte, het omlopen voor een bezoek van Aqualibi, het op drukke dagen licht tekort aan toegangspoorten, ...

    Het is voor mij eigenlijk meer een kwestie dat er in 2017 iets te nadrukkelijk werd “beloofd” dat alles volgend de voorgestelde planning ging verlopen, terwijl dit inmiddels reeds deftig geschift geweest is.

    Verder hoop ik werkelijk dat ze naar volgend seizoen iets doen aan hun algemene communicatie, want daar zijn ze nog nooit een uitblinker in geweest, en dat liet zich dit jaar af en toe weer zeer duidelijk zien. Ook het algemene onderhoud en technisch nazicht mag flink bijgeschroefd worden. Ik ben dan misschien een “mierenneuker”, maar ook Cerberus in Tutankhamon is al 2 maand afwezig ... een animatronic herstellen kan nu toch niet zo lang duren, en het ontbreken ervan zorgt voor een net iets te lange stilte tijdens de rit.

    Ook Flashback had ik het gehele jaar buiten schot gelaten met het oog op de renovatie voor 2020, maar nu deze niet lijkt door te gaan is Flashback meer dan toe aan een technische en uiterlijke touch-up.

    Waar ik wel ZEER blij mee ben is dat men volgend jaar zal inzetten op evenementen en festiviteiten! Met opzwepende zones zoals Exotic & Karma world kan men zeer sfeervolle nocturnes of themadagen organiseren, en ook qua geschiedenis van het park kan men wel iets leuk organiseren.

    Ik kijk er alvast naar uit om te zien wat ze deze winter allemaal zullen uitspoken, en hopelijk wordt tijdens het winteronderhoud van Aqualibi in december ook eens stevig nazicht geleverd, want daar is dit jaar ook meer dan gewoonlijk fout gelopen ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  13. #593

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Als diehard Walibi fan begin ik mij flink zorgen te maken over hun 5/6 jaren plan die in 2017 met veel bravoure aangekondigd werd. Dock World is geschrapt, de nieuwe entree gaat niet door, ... Overigens werd ik dit jaar dan nog eens getrakteerd op de slechtste Halloween ervaring die ik ooit had in Walibi (met uitzondering van 2008).
    Eerlijk gezegd vond ik het dit jaar net weer een zeer goede Halloweenervaring, al mistte ik scare actors in het cowboydorp.

  14. #594

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Eerlijk gezegd vond ik het dit jaar net weer een zeer goede Halloweenervaring, al mistte ik scare actors in het cowboydorp.
    Ik vermoed dat dit sterk beïnvloed wordt aan welke dag je het park bezocht. Mijn gehele gezelschap die ook elk jaar meegaat op de eerste nocturne stelden zich ook constant de vraag waarom er zo weinig scare actors waren, er organisatorisch zoveel chaos was, koud eten, ... Het is gewoon de eerste keer in JAREN dat ik met een teleurgesteld gevoel de poorten van Walibi Halloween verlaat. Het is wel goed te horen dat jullie toch al een betere ervaring hadden!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #595

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ja, ik had ook geen reden tot klagen deze Halloween tbh. Maar effectief, ook in het cowboydorp mistte ik Gaz Town van vorige jaren... Wel grappig om te zien dat sommige acteurs 'verdwalen' in het park, en opeens in een andere zone terechtkomen.

    Voor volgend jaar kunnen ze dan misschien wel weer een grote show plannen in het Tiki Theater? Fans vragen toch al jaren om het meer te gebruiken, dus misschien is dit wel dé kans om nog eens een grote show te presenteren?

  16. #596

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik weet niet of een grote show iets is dat Walibi nodig heeft. Alle recentelijke shows in het theater vielen nogal tegen. Tenzij ze zoiets misschien extern laten doen, maar dat zal wel serieus wat kosten. Waar ze wel goed in zijn, zijn avondshows, maar daarvoor is het park te weinig open tot de duisternis valt.

    Ben wel eens benieuwd naar het entertainment, maar hou mijn verwachtingen laag. Het zou wel tof zijn mochten er meer zomernocturnes komen. Exotic World en Karma World zijn ideale zones voor entertainment tijdens de zomer.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  17. #597

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Ik weet niet of een grote show iets is dat Walibi nodig heeft. Alle recentelijke shows in het theater vielen nogal tegen.
    Of je het nodig hebt en of je het deftig kan zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

    Naar mijn mening is elk park gebaat bij één of meerdere goede shows. Zo'n dingen hebben een enorme capaciteit en bezoekers zijn gelijk een half uur blij eerder dan de klassieke anderhalve minuut of drie die je uit een attractie haalt. Walibi heeft bovendien de infrastructuur!

  18. #598

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Of je het nodig hebt en of je het deftig kan zijn natuurlijk twee verschillende dingen.

    Naar mijn mening is elk park gebaat bij één of meerdere goede shows. Zo'n dingen hebben een enorme capaciteit en bezoekers zijn gelijk een half uur blij eerder dan de klassieke anderhalve minuut of drie die je uit een attractie haalt. Walibi heeft bovendien de infrastructuur!
    Helemaal mee eens. Elk goed park heeft een grote show nodig, maar die moet dan ook wel goed uitgewerkt worden. Als je echt op niveau wilt spelen heb je wel al heel snel een groot indoor theater nodig.

  19. #599

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik vermoed dat ze met Aaron Crow toch wel een mooie show hebben neergezet, die zowel NL- als FR-taligen aanspreekt? Want dat lijkt me zowat de grootste moeilijkheid.

    Bovendien hebben ze Production Pirates ingeschakeld voor 2 nieuwe spookhuizen afgelopen Halloween. En Production Pirates is mij toch eerder bekend voor hun showproducties, waarbij ze door CdA ook al meermaals werden ingeschakeld in andere parken. Het zou me niet verbazen moesten ze aanvullend nog een show mogen maken voor het volgende seizoen.

    En uiteraard heeft dit een prijskaartje, maar anders vind ik hun verjaardag volgend jaar echt wel pover.

  20. #600

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    http://starparc.be/2021/05/walibi-be...-des-2023.html

    Dit Franstalig artikel vermeld het volgende:
    - De vernieuwingen kaderen ook om te openen in de winter.
    - Tegen 2023 zou WB een winteropening beoogen. Daarbij zou de Halloweenperiode verlengd worden tot medio november, waarop de kerstvakantie dan zou aansluiten.

    Bovendien zijn alle nieuwe attracties voorzien op vriesweer, alsook kunnen de nieuwe restaurants ingeschakeld worden om verwarmde ruimtes te voorzien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •