X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 32 van de 33 EersteEerste ... 2230313233 LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 640 van de 648
  1. #621

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het entre gebied is voor dit park in mijn ogen niet zo belangrijk. je passeert er s'morgens een s'avonds voor in en uit het park te gaan. voor de rest loop je rond de vijver.

  2. #622

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik zag nochtans wel graag een upgrade van het inkomgebied met een restaurant dat na parksluiting open blijft, en eventueel een hotel in de toekomst. Los daarvan heeft ziet het er allemaal ook niet meer zo heel fris uit. Slopen die handel zou ik zeggen.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  3. #623

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik kan je er in vinden een restaurantje na de openingen is steeds leuk. Echter het is niets waar je speciaal voor komt. in mijn ogen is de rest van het park nu prioritair. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze geen onderhoud moeten doen.

  4. #624

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het inkomgebied geeft een eerste én laatste indruk. Dus toch wel belangrijk.

  5. #625

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Een restaurant dat vrij toegankelijk is aan de inkom heeft geen nut. Je komt daar alleen als je naar Walibi of Aqualibi gaat, dus kan je die restaurants evengoed integreren in de parken. De site is geen Tivoli Gardens of Liseberg, waar wel veel passanten zijn. Niemand gaat speciaal naar Walibi rijden (en parking betalen) om enkel op restaurant te gaan.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  6. #626

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Misschien niet om gasten aan te trekken die enkel komen om iets te eten. Maar je kan bijvoorbeeld wel een restaurant voorzien dat zowel van in het park als van buitenaf toegankelijk is. Zodra het park sluit, sluit je ook die toegang van het restaurant en kan je nog wel gasten blijven bedienen. Als dit alles nog eens te combineren valt met een toegang naar Aqualibi, lijkt mij dit wel interessant.
    Wanneer het toch geen succes zou zijn verlies je niets, het restaurant kan dan zonder aanpassingen enkel langs de parkzijde open blijven.

  7. #627

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Misschien niet om gasten aan te trekken die enkel komen om iets te eten. Maar je kan bijvoorbeeld wel een restaurant voorzien dat zowel van in het park als van buitenaf toegankelijk is. Zodra het park sluit, sluit je ook die toegang van het restaurant en kan je nog wel gasten blijven bedienen. Als dit alles nog eens te combineren valt met een toegang naar Aqualibi, lijkt mij dit wel interessant.
    Wanneer het toch geen succes zou zijn verlies je niets, het restaurant kan dan zonder aanpassingen enkel langs de parkzijde open blijven.
    Het kan werken ja, maar als je de bezoekers 's avonds wil laten eten, zouden ze beter van die 18 uur als sluitingstijd vanaf proberen te geraken. ik weet dat het in het milieuplan staat, maar hoe het park de laatste tijd aan het groeien is, is 18 uur tijdens zomerse weekends toch wel vroeg. Als ze tot 19 of 20 uur open blijven, blijft iedereen 's avonds ook nog eens eten (= extra inkomsten).

    Ik vraag me ook af als de bezoekers van Walibi op nog een restaurant zitten te wachten. Bij Dalton Burger is het telkens erg druk, terwijl Delicious opvallend weinig populair is. De self-service in het Cowboydorp sluit vaak al vroeg (een paar jaar geleden sloot dat telkens om 14-15u). Dit jaar is het pizzarestaurant enkel met Halloween open geweest (en wat mij betreft mogen ze die all-in formule behouden). Met nóg een nieuwe restaurant, lijkt het me een beetje too much.

    Ik kan begrijpen dat die nieuwe inkomzone terug in de koelkast staat
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  8. #628

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Toverland heeft een restaurant dat na parksluiting open blijft. En dat ligt midden in het park. Dus op zich hoeft het niet eens aan de inkom te liggen (al is dat wel handiger natuurlijk). Hoe goed het daar werkt heb ik (nog) niet kunnen ervaren, maar persoonlijk vind ik het wel heel interessant. Mijn volgende bezoek aan TVL ga ik er zeker gebruik van maken (als het tenminste open mag vanwege corona). Hetzelfde heb ik ook al eens in AT gedaan. Maar ook bijvoorbeeld EP trekt na sluiting nog veel gasten naar het resort voor de restaurants.

  9. #629

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Geen lockdown, amper nog coronaregels, hopelijk geen extreem weer ... Wie dacht dat in 2022 het pretparkseizoen eindelijk nog eens normaal en in full force van start zou kunnen gaan, moet niet alleen bedenkelijk naar De Panne kijken.

    De schaarse en in meerdere opzichten afstandelijke ’omwonenden’ hebben voorlopig juridisch gelijk gekregen in hun klacht tegen te veel lawaai. Een permissie die recente attracties faciliteert, werd (tijdelijk) ingetrokken. Haal maar je schoolcursus Frans boven of schakel de translatie-functie in.

    https://www.rtbf.be/article/annulati...hares-10942194
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-02-22 om 07:17.

  10. #630

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Dat is slecht nieuws... Hopen dat er toch voor parkopening een oplossing uit de bus komt!

  11. #631

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik snap dus echt niet hoe dat in godsnaam mogelijk is. Dat park zit daar al vele jaren langer dan de buurtwoners, als je naast een spoorweg gaat wonen weet je toch ook dat je wel eens treinen kan gaan horen voorbij rijden als je in je tuin zit me dunkt. Zulke zaken zijn gewoonlijk ook de reden dat je je woning aan 50.000€ minder kunnen kopen hebt dan 3 straten verderop. Dan heb je imo geen enkel grond van klagen, het is niet alsof je bij aankoop/aanvang huurcontract niet wist dat dat pretpark daar lag...

  12. #632

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik denk dat het geen lolletje is om vlakbij een pretpark te wonen. Ik zie dan wel eerder dichtbebouwde woonkernen vlakbij, zoals nabij PDP, Duinrell, PHL... Je zal maar geregeld een half uur of langer in de ochtend- of avondfile staan. En (houten)coastergeraas en bijhorend gejoel is niet alle dagen leuk, denk ik.

    Maar als ik de voorbije 100 keer naar Walibi of Aqualibib reed, was dat vanaf de snelweg langs geen enkele woning. Walibi (en BJL) vind ik in die optiek beter gesitueerd dan hoger vermelde of vele andere parken. Het klagen van de 'afstandelijke' omwonenden in Waver vind ik daarom minder gegrond.

    En niet dat het park zelf geen maatregelen treft, denk aan het 'inpakken' van de Sirocco.

    Na 2 jaar corona en de waterellende: How dare you!

  13. #633

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    mmm, dat zijn toch meer buren dan je op het eerste zicht denkt hoor:
    https://www.google.be/maps/@50.69675.../data=!3m1!1e3
    https://www.google.be/maps/@50.69526...7i16384!8i8192

  14. #634

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    NIMBY's in overvloed in ons land helaas, ziekte van deze tijd...

    Ik snap het geklaagd ook niet echt. Walibi is meestal open van 10 tot 18u, in de zomer tot 19u. Dat is helemaal niet vroeg genoeg dat het mensen wakker zou maken 's morgens of 's avonds de mensen uit hun bed houdt. Toegegeven dat nocturnes in dat opzicht enorm kak moeten zijn maar als het park dat slechts een handvol keer doet in de zomer, op een zaterdagavond, is de overlast daarvan ook beperkt.

    Mogen de mensen die naast een spoorlijn rijden dan ook eisen dat er geen treinen meer rijden tussen 10 en 18u? Overdag moet je nu eenmaal toch met wat geluid om kunnen gaan. En als je echt stille rust wilt... dan zijn er betere plekken om te gaan wonen. De buren van Walibi moeten nu ook niet klagen over verkeersoverlast want er is een afrit rechtstreeks naar de parking van het park. Dankzij het park is er dan nog een treinstation ook wat ze anders heel waarschijnlijk niet zouden hebben, dusja...

  15. #635

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Tsja.. het zijn er inderdaad wat veel om ze bijvoorbeeld op te kopen. De tuinen zouden anders aardig wat extra grond voor Walibi kunnen opleveren.

    Je zou een geluidswal nodig hebben die van het Amfitheater tot aan het kindergebied loopt om het geluid richting te buren op te vangen. Maar kan me voorstellen dat de buren die geen last hebben van het geluid dan weer geen zin hebben in zo'n muur in hun tuin.

  16. #636

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Wat goed nieuws, Walibi start een regularisatieprocedure voor de infrastructuur die momenteel zonder vergunning zit (alles wat de afgelopen 7 jaar gebouwd werd). In afwachting van de goedkeuring, zien ze geen reden om deze attracties en restaurants gesloten te houden. De gemeente Wavre heeft ook al gezegd akkoord te zijn met deze regularisatie.
    Blijft enkel het probleem rond geluid en de langere openingtijden over...
    Bron: dhnet.be

  17. #637

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Het blijft duren met de zure buren. HNB 19 april 2022 bericht het volgende:

    Buurtcomité in beroep tegen nieuwe vergunning van Walibi

    De vereniging ‘Les Versants de la Dyle’, die buurtbewoners verenigt die gekant zijn tegen bepaalde activiteiten in attractiepark Walibi, gaat in beroep tegen de nieuwe integrale vergunning die op 30 maart is verleend aan het attractiepark in Waver. De vergunning werd afgeleverd aan de vooravond van de seizoenopening na de intrekking door de Raad van State van de in 2018 verleende vergunning.

    De vereniging voert drie redenen aan voor het beroep bij het Waalse Gewest. Vooreerst is er een bepaling in de vergunning waardoor Walibi op tien ‘uitzonderlijke dagen’ per jaar de normale geluidsgrenswaarden met 5 dBA mag overschrijden. Omwonenden vinden 55 dBA overdag, 50 dBA in de vooravond en 45 dBA ‘s nachts al moeilijk om mee te leven en vragen dat deze drempels niet worden overschreden.

    De vergunning laat verder 75 dBA geluid toe tijdens vuurwerk op uitzonderlijke avonden. Om te voorkomen dat er overmatig geluid is afkomstig van een andere bron - muzikaal amusement bijvoorbeeld - vragen de bewoners dat de geluidsnorm die van toepassing is op het park tijdens vuurwerk strikt beperkt tot het geluid dat door de schoten wordt gegenereerd.

    Het derde motief van de omwonenden beoogt de jaarlijkse verhoging van het aantal geluidsmetingen om de uitbating van het attractiepark beter te kunnen controleren.
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...hnK8YBlZcu7q8T

  18. #638

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Kunnen de omwonenden dan ook even een klacht indienen tegen de bij hen in de buurt pratende mensen, regen of muggen ?

    60 dB Normaal gesprek, gsm
    50 dB Regen
    40 dB Rustige kamer, kantoor, mug

    Bron: CM.be
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  19. #639

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Enkel kiekjes van afgelopen weekend:

    Naam:     DABD1F0D-35EE-4D31-BF03-B089345CB21B.jpeg
Bekeken:  887
Groote:   413,8 KB

    Naam:     1EAC8028-18B4-4EF4-A592-DFBE5D8A386B.jpeg
Bekeken:  791
Groote:   730,5 KB

    Naam:     82EEB3E0-3C51-4170-BF40-752A9DA7928B.jpeg
Bekeken:  848
Groote:   141,2 KB

    Naam:     71458ED4-1F56-4248-8F34-2E55CC35978D.jpeg
Bekeken:  928
Groote:   855,3 KB

    Naam:     4651975C-C616-4781-BDA3-0611EE6D5C5C.jpeg
Bekeken:  858
Groote:   558,4 KB

    Naam:     46A690C4-2BD3-48BE-98EF-8BCBB5743EA0.jpeg
Bekeken:  919
Groote:   508,5 KB

    Naam:     3D12A868-E2FC-4E38-B9DA-ED42F7372EC8.jpeg
Bekeken:  758
Groote:   572,3 KB

    Naam:     C6AB8CB5-A589-4A82-A74E-F8735F400B38.jpeg
Bekeken:  928
Groote:   375,3 KB

    Naam:     970DC9AC-0E06-40C2-9317-6259A65BEB65.jpeg
Bekeken:  786
Groote:   542,7 KB

    Naam:     30690828-78E8-4F23-90E2-6D6340D33BCD.jpeg
Bekeken:  753
Groote:   372,5 KB

    Naam:     30911C1D-187F-40E9-9553-C53D3A9E3888.jpeg
Bekeken:  799
Groote:   833,0 KB

    Naam:     CEF3B5E2-09AE-4FB5-9451-A124EA2CC7DE.jpeg
Bekeken:  962
Groote:   503,0 KB

    Meer volgt indien gewenst …
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #640

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Mooie foto's, gebruik je één of andere filter om dat oranje effect te krijgen ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •