X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 33 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 648
  1. #21

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dusk Bekijk Berichten
    Vorig jaar ben ik voor de eerste keer terug richting Walibi getrokken, de reden waarom lijkt me logisch : Pulsar!
    Daarvoor heb ik twee jaar overgeslagen, en mijn herinneringen waren niet al te best. Ik vond het toen slecht onderhouden : zeker einde seizoen: uitpuilende vuilnisbakken, slecht onderhouden paden, schreeuwerige WAB/Skunx theming op bepaalde plaatsen ( kan er niks aan doen maar vind er niks aan ), etc...

    Maar eerlijk gezegd heeft het park me vorig jaar wel verrast, stukken properder, personeel héél stuk vriendelijker en gaf me meer het Walibi gevoel van in mijn jonge jaren, behalve dan opnieuw die overbodige lelijke mascotte.

    Hopelijk maken ze er de komende jaren echt hun werk van deze goeie trend verder te zetten. Voor mij persoonlijk hoop ik beetje de oude mascotte te zien terugkeren, maar begrijp natuurlijk dat andere mensen deze wel aangenaam vinden en dit is dus louter persoonlijk.

    -Een aantal invulattracties zouden niet misstaan zowel qua thrill of iets familialer...
    -Zone COT zeker ook eens aanpakken.
    -Een park mag van mij ook eens teruggrijpen naar de goede oude tijd die vroeger een park op de kaart zetten. Bvb een goede simpele tow-boat darkride met goeie animatronics ( na het verdwijnen van Los Piratas in BW en Het Bos van Plop dat op zijn einde aan het lopen is in PDP schiet er op de duur niet veel meer over ) . Een nieuw reuzenrad of een uitkijktoren, ook steeds dingen die je minder en minder in een pretpark aantreft maar voor sommigen onder ons toch echt het oude pretparkgevoel terughalen... Het is allemaal een beetje nostalgisch maar zo'n dingen 'maakten' vroeger een pretpark....
    - Betere afwatering van paden, leg voor mijn part die dingen gewoon volledig opnieuw aan, gebarsten beton oogt nu eenmaal niet zo mooi...
    - Shows op het water.
    - Voor de coasterfreaks onder ons mag er gerust eens een eerste B&M komen in ons Belgenlandje, Walibi is een park die zich er wel toe leent. En als het kan een extra goeie familie-baan, behalve Calamity kan je in Walibi niet echt spreken van een coaster voor het hele gezin.

    Dit is het zo een beetje wat mij betreft.
    Die rebranding vond ik in het begin nog wel geslaagd, maar op den duur begon dat gewoon een beetje tegen te slaan. Ik was vrij snel uitgekeken op het hele concept, vele figuren sloegen tegen,...Ik denk dat Walibi destijds gewoon een beetje te veel hooi op hun vork had genomen en zelf meer verwacht had van het hele concept dan het uiteindelijk verwezenlijkt heeft. Slecht onderhoud valt de laatste jaren best wel mee, al geef ik toe dat Walibi zelfs nu nog enkele schoonheidsfoutjes maakt. Ik denk daarbij aan Calamity Mine, Radja River, FlashBack en Gold River Adventure. Om de zoveel tijd doet men een effort om deze attracties wat op te knappen, om ze dan voor een paar jaar weer te laten voor wat ze zijn. Maar bekijk het positief; 13 jaar geleden bijvoorbeeld was het qua onderhoud een absolute ramp daar en werd de ravage die Six Flags had aangericht pijnlijk duidelijk. Neem daar dan nog eens StarParks bij, dat veel heeft beloofd, maar uiteindelijk niks gedaan heeft buiten een naamsverandering én de terugkeer van de oude mascotte. Daarnaast moest Walibi Belgium steeds het onderspit delven tegenover het toenmalige Walibi World en Movie Park Germany, dat van de Britten steeds het grootste deel van de koek kreeg. En Walibi moest het stellen met de kruimels, de laatste centen die overbleven.

    Als je dan ziet hoe het park zich nu herstelt heeft, vind ik dat toch bewonderingswaardig. Het park is steeds proper (je moet maar eens tellen hoe vaak vuilbakken per dag geledigd worden en hoe vaak je personeel de paden ziet schoonvegen), het personeel is vriendelijk en gemotiveerd en doet meer moeite dan ooit tevoren om Nederlands te spreken, de operations in het park zijn tegenwoordig subliem, de communicatie naar hun publiek toe is duidelijk, vriendelijk en vooral no-nonsense. Denk bijvoorbeeld aan de problemen met Pulsar in het begin, toen er dagelijks moeite werd gedaan om hem te openen voor het publiek én er zeer open en actueel gecommuniceerd werd via de website om openingsuren duidelijk de maken. Of recent nog na die grote stroompanne, waardoor het park een half uur langer geopend bleef én er gratis compensatietickets werden uitgedeeld als tegemoetkoming voor die stroompanne.

    Ik herinner mij nog hoe er jaren geleden gesproken werd over het potentieel van zowel Six Flags Belgium als Walibi Belgium. Potentieel dat er overduidelijk was, maar dat nooit ten volle werd benut en het park vaak de ene beslissing na de andere nam. Nu heb ik meer dan ooit de indruk dat het park het licht heeft gezien en dat potentieel ontdekt heeft en dankzij CDA die kans met beide handen aanneemt en er iets van maakt. Wat die grote metamorfose ook mag inhouden en wat men ook van plan is, ik ben er om één of andere reden gerust in dat het park er iets van zal maken.

    Wat die nieuwe attracties betreft...ik herinner mij een podcast met Dominique Fallon en Jean-Christophe Parent tijdens de opening van Pulsar. Daarin gaven ze beiden aan dat er een nieuwe periode voor Walibi Belgium aangebroken is, waarvan Pulsar de eerste stap in die richting is. En ik ben echt zeer benieuwd naar wat dat nieuwe tijdperk gaat betekenen. En die B&M? Wat is dat toch dat iedereen een achtbaan van B&M in het park wil. Want eigenlijk, er zijn zo veel constructeurs die evenzeer prachtige achtbanen verkopen. Pas op, voor mij mag het hoor, maar mocht men opnieuw kiezen voor een stevige Mack, een knappe Intamin of weet-ik-veel-wat, ik zal meer dan tevreden zijn.

  2. #22

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Dat Walibi zich aan het klaarmaken is voor een serieuze verandering, is al even duidelijk vind ik. Als wij alleen al kijken naar de investeringen die CDA onderneemt in zijn parken, kan je gewoon niet anders bedenken dan dat een park als Walibi, dat zich altijd al positioneert als het park van vernieuwing en uitdagingen, serieuze plannen heeft. En ergens is die 'plotse' investeringsdrang van CDA niet zo erg plots eigenlijk. Als je in het jaarverslag van CDA van het jaar 2016 gaat kijken, zie je dat hun afdeling een pak meer winst maakt de laatste jaren. Ook praten zij in hun jaarverslag van een nieuwe visie die ze de laatste jaren hanteren: zorgen dat hun bezoekers langer binnen hun accommodaties (ver)blijven. Zie je ook aan de investeringen en budgetten die in dit verslag goedgekeurd zijn: de investering van een twee nieuwe hotels in Parc Asterix tegen 2020, renovatie van hotel Futuroscope en Walibi Village (WH),... als de goedkeuring voor nieuwe attracties in andere parken zoals dat er tegen 2020 7 (!) nieuwe attracties worden gebouwd in Parc Asterix als 2 attracties grondig gerenoveerd worden.

    Met in het achterhoofd dan de verhalen die wij opvangen van WaBe, denk ik dat wij eindelijk eens 'terug' door een roze bril naar het Waverse park mogen kijken! Ik zie grondige infrastuurveranderingen en, kijkend naar de strategie van CDA, misschien zelfs wat slaapaccommodatie (een park als PHL scoort goed met een hotel, ook al heeft deze het niet echt nodig kwestie dat het park op dag wel gezien is, plus WB heeft Aqualibi plus Brussel/Leuven op een steenworp verwijderd...). Ik denk ook dat het attractie-aanbod nog mooi uitgebreid gaat worden. Ik denk dat wij eerder een Family Coaster gaan mogen verwachten als nieuwe attractie de komende jaren, in eenzelfde lijn als Pégase Express in PA. En dat zo het aanbod gestaag en evenwichtig verder wordt opgebouwd.

    Man wat kijk ik uit naar wat er komen gaat! Dat het maar snel juni is, en hopelijk krijgen wij misschien dan een duidelijker beeld van wat ons te wachten staat. Een Golden Pass gaat dan voor mij dan toch eens realiteit worden !

    Hier is het jaarverslag van CDA te vinden trouwens: https://www.compagniedesalpes.com/si...16-02-2017.pdf

  3. #23

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Logeermogelijkheden in Walibi Belgium...ik weet het niet zo goed. Langs de ene kant heeft Walibi Belgium wel enkele troeven in huis om bezoekers meerdere dagen op het parkdomein te houden. Om te beginnen is er het park, maar eens het seizoen gepasseerd is, valt dat ook al weg. Uiteraard is er Aqualibi, dat jaarrond geopend is. Maar dan denk ik dat Aqualibi toch nog enkele zaken mist om er bijvoorbeeld twee dagen te spenderen. En dan heb ik het vooral over attracties. Ik denk dan bijvoorbeeld aan nog enkele glijbanen en een buitenzwembad met ligweide en de mogelijkheid voor extra randanimatie in de zomer (ik denk bijvoorbeeld aan kinderanimatie, sportactiviteiten zoals beachvolley, etc.). Vier uurtjes in Aqualibi vind ik persoonlijk al lang. Laat staan dat je er bijvoorbeeld twee avonden na elkaar gaat zwemmen.

    Daarnaast denk ik dat ook het park nog niet klaar is om bezoekers langer dan één dag bezig te houden. In de zomer bijvoorbeeld, op dagen wanneer het mooi weer is, of tijdens Halloween/Halloweennocturnes waarop het praktisch onmogelijk is om heel het park te doen zonder RIP Pass. Maar verder mankeert het park naar mijn mening ook nog enkele attracties om er een lang verblijf van te maken, alsook enkele zaken buiten attracties om bezoekjes te rekken. Dan denk ik bijvoorbeeld aan entertainment en animatie, zoals parkshows, straatanimatie en dergelijke. Of wat dacht je van horeca. Momenteel heeft het park wel wat restaurantjes, maar nergens is er een plek die uitnodigend genoeg is om eventjes te blijven zitten. Ik denk aan een gezellig restaurantje met bediening waar je graag een uurtje blijft zitten om te bekomen van al dat attractiegeweld, of een cocktailbar/café/kroeg met een fijn terrasje,...

    Een hotel lijkt mij wel leuk, maar het moet dan meer zijn dan een hotel alleen. Niet alleen het park en Aqualibi, maar ook genoeg dingen om gasten 's avonds te enterainen en te verwennen. Dan denk ik aan een deftig restaurant, een bar, winkeltjes, eventueel wellnessfaciliteiten,...

    Volgens mij is het dus perfect mogelijk, maar nog niet in de nabije toekomst.

  4. #24

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Maar bekijk het positief; 13 jaar geleden bijvoorbeeld was het qua onderhoud een absolute ramp daar en werd de ravage die Six Flags had aangericht pijnlijk duidelijk. Neem daar dan nog eens StarParks bij, dat veel heeft beloofd, maar uiteindelijk niks gedaan heeft buiten een naamsverandering én de terugkeer van de oude mascotte. Daarnaast moest Walibi Belgium steeds het onderspit delven tegenover het toenmalige Walibi World en Movie Park Germany, dat van de Britten steeds het grootste deel van de koek kreeg. En Walibi moest het stellen met de kruimels, de laatste centen die overbleven.
    Ik geloof nog er nog steeds niet veel van dat Six Flags het park zo slecht onderhield. Toen het park overgenomen werd heeft de Palamon Group zeer duidelijk in de media gecommuniceerd waar de pijnpunten lagen qua slijtage vlak nadat ze het park hadden gekocht van SF, en toen was enkel Aqualibi niet meer in goede staat. Dat dit klopt, is bewezen bij de grootse renovatie die enkele jaren later volgde. Als ze het van Aqualibi toegaven, waarom dan niet van andere attracties?

    Je sneer naar de Palamon Group begrijp ik al helemaal niet. Ze hebben het park een jaar in handen gehad, wat voor wonderen verwacht je? Ze gaven ook aandacht aan Bellewaerde trouwens, die kregen in 2005 een wereldprimeur. En is Vertigo ook geen beslissing onder Starparks geweest? Het ding moest openen in 2006, dus het lijkt me verre van onwaarschijnlijk voor zo'n groot project... De Palamon Group heeft voor een bedrijf dat enkel wilde kopen en doorverkopen aan een hogere prijs net heel wat gedaan voor de parken in de groep in mijn mening, anders dan CDA de eerste vijf/zes jaar...

  5. #25

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik geloof nog er nog steeds niet veel van dat Six Flags het park zo slecht onderhield. Toen het park overgenomen werd heeft de Palamon Group zeer duidelijk in de media gecommuniceerd waar de pijnpunten lagen qua slijtage vlak nadat ze het park hadden gekocht van SF, en toen was enkel Aqualibi niet meer in goede staat. Dat dit klopt, is bewezen bij de grootse renovatie die enkele jaren later volgde. Als ze het van Aqualibi toegaven, waarom dan niet van andere attracties?

    Je sneer naar de Palamon Group begrijp ik al helemaal niet. Ze hebben het park een jaar in handen gehad, wat voor wonderen verwacht je? Ze gaven ook aandacht aan Bellewaerde trouwens, die kregen in 2005 een wereldprimeur. En is Vertigo ook geen beslissing onder Starparks geweest? Het ding moest openen in 2006, dus het lijkt me verre van onwaarschijnlijk voor zo'n groot project... De Palamon Group heeft voor een bedrijf dat enkel wilde kopen en doorverkopen aan een hogere prijs net heel wat gedaan voor de parken in de groep in mijn mening, anders dan CDA de eerste vijf/zes jaar...
    Six Flags kwam naar Europa met het idee dat wat in Amerika aansloeg, ook in Europa zou aanslaan. En dat heeft bijvoorbeeld enorm goed gewerkt in Six Flags Holland, dat de 'veramerikanisering' vlotjes heeft geslikt. Ik herinner mij nog een brief van één van de werknemers onder het toenmalige Six Flags, die beschreef hoe Six Flags enkel oog had voor de door hen geplaatste attracties en daar liever hun centen in stak, dan in oudere attracties binnen het park, die zijn op termijn toch vervangbaar. En als je toen in het park rondliep, werd dat duidelijk pijnlijk. Wie vind dat Calamity Mine, FlashBack en Radja River er nu slecht uitzien, had toen eens moeten kijken naar de toestand van het park. De staat van bovenstaande attracties was erbarmelijk en de downtime van sommige attracties was té belachelijk voor woorden. Ik herinner mij een bezoek in 2002: Weerwolf gesloten, Buzzsaw gesloten, Turbine gesloten, FlashBack lag er regelmatig uit, Radja River lag er een halve dag uit én Bounty draaide amper rondjes. Ja, Six Flags heeft veel geld in Walibi Belgium gepompt, maar dat ging duidelijk ten koste van andere zaken. En dat was zo jammer.

    Bij StarParks heb ik het dan vooral over het feit dat men toen enorm veel beloofd had, en dan vooral naar Walibi Belgium toe. Ik herinner mij nog de persconferentie voor de omvorming van Six Flags Belgium naar Walibi Belgium in het Stripmuseum in Brussel, waarin toen beloofd werd dat men die winter werk ging maken van heropfrissing van het park en zowel Calamity Mine en FlashBack een totale renovatie zouden krijgen. Uiteindelijk is dat niet gebeurd 'wegens te weinig budget'.

    En heeft Compagnie des Alpes dan weinig gedaan voor de parken in zijn eerste 5 jaar? Ik vind persoonlijk dat dat nogal meevalt hoor. In 2006 werd toen vooral de horeca onder handen genomen. Jammer trouwens dat daar niet té veel meer van overblijft. Maar in 2007 kregen Calamity Mine en Radja River plots een totale renovatie, wat toen écht verschrikkelijk nodig was. In 2010 was half Walibi plots een bouwwerf, met vernieuwingen in restaurants, schilderwerken aan attracties die ook dringend tijd werden, bij Radja River werden rotsen grondig vernieuwd en stond half in stellingen. Ik geloof dat er toen op één winter meer onderhoud gebeurd is in het park dan tijdens de periode van 2001 tot 2009.

    Leuk om trouwens nog eens terug te zien is het artikel van de toenmalige 'Zeven Grote Werken van Walibi'

    http://www.pretparken.be/article/673...alibi%20Werken

  6. #26

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    En heeft Compagnie des Alpes dan weinig gedaan voor de parken in zijn eerste 5 jaar? Ik vind persoonlijk dat dat nogal meevalt hoor. In 2006 werd toen vooral de horeca onder handen genomen. Jammer trouwens dat daar niet té veel meer van overblijft. Maar in 2007 kregen Calamity Mine en Radja River plots een totale renovatie, wat toen écht verschrikkelijk nodig was. In 2010 was half Walibi plots een bouwwerf, met vernieuwingen in restaurants, schilderwerken aan attracties die ook dringend tijd werden, bij Radja River werden rotsen grondig vernieuwd en stond half in stellingen. Ik geloof dat er toen op één winter meer onderhoud gebeurd is in het park dan tijdens de periode van 2001 tot 2009.
    Zoals je het nu uitlegt, klinkt het alsof de 'schade' die Six Flags achterliet puur oppervlakkig was. In de eerste jaren van CdA waren er ook niet bepaald weinig storingen, of moet ik je nog eens aan 2011/2012 herinneren ? Het dan maar afschuiven op het beleid van CdA, zoals het volgens jou te wijten was aan Six Flags? Het kan goed zijn hoor, maar ik neem het toch met een korreltje zout. Je zegt dat het hele park verloederd was toen CdA het kocht, maar meer dan de helft van de attracties was nog zo goed als nieuw tegen dan.

    Opknappen van zaken die opgeknapt moeten gedaan worden is standaard onderhoud, punt. Dat is niet iets dat op het CV van CdA moet staan als zijnde een 'mooie ontwikkelingen van het park'. Die waren er de eerste jaren gewoonweg niet.

  7. #27

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Opknappen van zaken die opgeknapt moeten gedaan worden is standaard onderhoud, punt. Dat is niet iets dat op het CV van CdA moet staan als zijnde een 'mooie ontwikkelingen van het park'.
    Dat klopt, maar ik heb -net als K-ToF- de indruk dat CDA nog heel wat schade in te halen had, waardoor dit meerdere jaren in beslag genomen heeft. Ook de naam van "park met gesloten/kapotte attracties" dateert van het Six Flags tijdperk. En ik denk dat daar de laatste jaren wel een duidelijke evolutie in te zien is.

    Ik ben alvast benieuwd naar wat Walibi nog in petto heeft. Met Pulsar zijn ze volgens mij wel de juiste weg ingeslagen.

  8. #28

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Six Flags kwam naar Europa met het idee dat wat in Amerika aansloeg, ook in Europa zou aanslaan. En dat heeft bijvoorbeeld enorm goed gewerkt in Six Flags Holland, dat de 'veramerikanisering' vlotjes heeft geslikt. Ik herinner mij nog een brief van één van de werknemers onder het toenmalige Six Flags, die beschreef hoe Six Flags enkel oog had voor de door hen geplaatste attracties en daar liever hun centen in stak, dan in oudere attracties binnen het park, die zijn op termijn toch vervangbaar.

    Maar in de drie, vier jaar tijd dat ze eigenaar waren plaatsten ze wel twee achtbanen en een topnotch darkride. Is het dan zo erg dat ze minder oog hadden voor de attracties die er al stonden?! Met die investeringsrate hadden we waarschijnlijk een heel nieuw park nu...

  9. #29

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Maar in de drie, vier jaar tijd dat ze eigenaar waren ...
    't was niet alleen minder oog voor de attracties die er al stonden. Operations waren in six-flags tijd ook om bij te huilen. Ik vind parken die de boel laten verloederen, maar tegelijkertijd wel fancy pancy shit neersmijten weinig geloofwaardig overkomen.

  10. #30

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Maar in de drie, vier jaar tijd dat ze eigenaar waren plaatsten ze wel twee achtbanen en een topnotch darkride. Is het dan zo erg dat ze minder oog hadden voor de attracties die er al stonden?! Met die investeringsrate hadden we waarschijnlijk een heel nieuw park nu...
    Ooit in Six Flags tijdperk geweest? Was echt troosteloos. Bij een volle wachtrij van de weerwolf was het makkelijk 2 uur en 30 minuten wachten, zonder de gigantisch aantallen voorkruipers meegerekend. Plus nog eens al het stort op de paden, vuilnisbakken die 's ochtends al uitpuilde, onderhoud om van te janken, attracties die er stonden maar gewoon voor dood werden gelaten (Bounty, Turbine was heel vaak gewoon dicht, en attracties die 's morgens niet deftig opstartten, werden gewoon niet meer open gedaan doorheen de dag. Bij deze laatste had je zelfs met die reden aan de kassa altijd een bord met welke attracties er die dag gesloten waren. Ik heb nooit geweten dat dat bord ooit leeg stond...).

    Niet tegenstaand heeft Six Flags ons mooie attracties gegeven, maar ook gewoon attracties naar de zak geholpen (1001 nachten, Tornado, Bounty, de waterattracties leefde nog maar ze waren dacht ik ooit van plan om Flashback af te breken kwestie dat ze niet in het dringend onderhoud wouden investeren...). Een beetje een idee dat ik had onder Six Flags tijd: "Shit is Still Shit No Matter How You Dress It": ondanks de brand spanking nieuwe attracties, trok het park op niks. Dan mochten ze van mijn part nog een hyper bouwen, als de rest half kapot is, zou ik niet echt de drang hebben om te gaan.

    CDA heeft zijn eerste jaren ook wat steken laten vallen. Misschien omdat ze de parkengroep net hadden gekocht voor de beruchte financiële crisis van 2008? No idea, maar tot en met 2010 was de investeringsdrang maar matig. Vanaf dan was er opeens een boem in investeringen, vooral de verfbeurten van Vampire en Cobra, net als de theming restauratie en de rebranding (hoe uitzichtloos deze later ook bleek te zijn). Ik zeg het, sinds CDA weer positieve cijfers weet te toveren, kunnen de investeringen precies niet meer stuk! En ik juich dit toe! Sinds 2012/2013 ben ik écht weer graag in het park. Daarvoor ook, mede dankzij de toen nog stiekeme boon die ik had voor het park (zei dat toen eens op het forum, kon gewoon niet!), maar ik voelde dat er toen soms wat scheef zat. Nu lijkt alles op zijn plooi te vallen, investeren ze op lange termijn (eindelijk!) en zijn er enkele pareltjes in het park die mij steeds op keer weer terug lokken (Psyké, Weerwolf, CoT, Dalton en Pulsar zijn écht wel pareltjes op hun vakgebied). Goed bezig dus. Ben benieuwd wat ze allemaal in petto hebben, dat het dan maar snel juni is (als we Looopings moeten geloven overgens).

  11. #31

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Jep ik heb het park onder Six Flags bezocht, maar toen was ik ook maar 11 - 13 jaar ofzo dus veel weet ik daarvan niet meer. Van een verloederde staat weet ik ook niet veel meer dus. Dat ze Tornado afgebroken hebben vind ik nu geen gemis, en die baan ging zowiezo niet oneindig meer meekunnen en was afgeleefd. Ze hebben helaas de Arabische darkride gesloten maar we kregen er wel CoT voor in de plaats. En wie weet wat ze gezet zouden hebben moesten ze Flashback verwijderd hebben?!

    Dat de operations zo slecht waren, kan natuurlijk niet door de beugel. Maar dat zijn zo problemen die ze in de Amerikaanse SF parken niet hebben of toch veel minder. Geen idee aan wat dat zou liggen, tegenvallende cijfers?! Onervarenheid met Europa? Toch vind ik het jammer dat ze weggegaan zijn. Wie weet was Walibi nu gewoon uitgegroeid tot een coaster paradijs... en in dat geval zou ik rides als Bounty, 1001 nachten, Flashback etc helemaal niet missen!

  12. #32

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    No idea, maar tot en met 2010 was de investeringsdrang maar matig. Vanaf dan was er opeens een boem in investeringen, vooral de verfbeurten van Vampire en Cobra,
    'investeringen' ...

    Nee, de omkanteling van CdA is volgens mij pas in 2012 geweest, toen oziri's openging (en voor Walibi een jaartje later toen Psyké terug openging). Flashback die er zo erg aan toe was dat ze hem wilden vervangen lijkt me sterk, de attractie was nog geen tien jaar toen Six Flags wegging.

    Dat Walibi en bijgevolg CdA nu goed bezig is ontkent niemand, maar in de periode 2006-2011? Zeker niet in mijn ogen. Had ik liever Six Flags gehad? Nee, ook niet; maar ik denk wel dat de Belgische pretparkfans Six Flags op hun blote knieën mag bedanken voor alles dat ze gepresteerd hebben in ons grootste park. Ik heb zelf geen (bewuste) ervaringen met het park op vlak van hun beleid, maar overpuilende vuilbakken, lange rijen en storingen zie je overal wel (ook onder CdA, ook in EP, ook in Disney) en zo'n dingen blijven een momentopname.

  13. #33

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    'investeringen' ...

    Nee, de omkanteling van CdA is volgens mij pas in 2012 geweest, toen oziri's openging (en voor Walibi een jaartje later toen Psyké terug openging). Flashback die er zo erg aan toe was dat ze hem wilden vervangen lijkt me sterk, de attractie was nog geen tien jaar toen Six Flags wegging.

    Dat Walibi en bijgevolg CdA nu goed bezig is ontkent niemand, maar in de periode 2006-2011? Zeker niet in mijn ogen. Had ik liever Six Flags gehad? Nee, ook niet; maar ik denk wel dat de Belgische pretparkfans Six Flags op hun blote knieën mag bedanken voor alles dat ze gepresteerd hebben in ons grootste park. Ik heb zelf geen (bewuste) ervaringen met het park op vlak van hun beleid, maar overpuilende vuilbakken, lange rijen en storingen zie je overal wel (ook onder CdA, ook in EP, ook in Disney) en zo'n dingen blijven een momentopname.
    Die afbraak van FlashBack stond niet meteen op het programma hoor. Maar het was toen een letterlijke quote van ex-directrice Viviane Paturel, toen men haar vroeg wanneer er eindelijk iets gedaan zou worden aan de schanda
    lige toestand van de attractie. Zij zei toen dat er geen budgetten voorzien werden voor de renovatie van FlashBack, omdat men dat niet nodig vond. En dat de kosten op den duur de 'schade' niet zouden dekken en het beter is om de attractie af te breken en te vervangen door iets nieuws.

    Dat we Six Flags moeten bedanken voor Weerwolf, Paleis van de Geest en Challenge of Tutankhamon is een feit. Een feit dat niemand kon en kan ontkennen. Maar geloof mij, als zeer frequent bezoeker van het park destijds - ik ging meermaals 2 tot 3 maal per week - heb ik daar vaak dingen gezien die nu zelfs niet meer denkbaar zijn binnen het park. Overvolle vuilbakken kunnen een momentopname zijn, maar als je om 10u30 al uitpuilende vuilbakken ziet achterin het park, dan is dat gewoon het teken dat die de dag voordien niet leeggemaakt zijn. Dat er in de vijver bij Gold River Adventure en die vijver bij Radja River gedurende een heel seizoen doorgeroeste blikjes, pampers en papiermaché-achtige proppen liggen te drijven, dan is dat geen momentopname meer. Dat het bij Calamity Mine een hele zomer stonk naar rotte eieren was ook zoiets, dan is dat ook geen momentopname. Lange rijen waren eigenlijk nooit een uitzondering hoor. Ik herinner mij nog het openingsjaar van Challenge of Tutankhamon bijvoorbeeld, toen we in de zomer 3(!) uur moesten aanschuiven en we vaak gondeltjes zagen vertrekken waar 3 à 4 man in zit. En op diezelfde dag 5 (!) rijen van Weerwolf zijn afgespannen. Of je 2 uur in de rij staat voor Radja River en er vaak bootjes met amper 5 man vertrekken. Storingen waren zoals Tom zegt, men deed ook vaak de moeite niet om daar iets aan te doen en hield men toen vaak een attractie gewoon dicht. Er stonden toen aan de kassa's bordjes, waarop de gesloten attracties van de dag stonden en er ging bijna geen dag voorbij dat die bordjes leeg waren. En neen, ik verzin hier geen dingen. Zulke toestanden waren eerder normaal tijdens een dagje in Six Flags Belgium. Als ik vroeger tegen mensen begon, kreeg ik héél vaak dit zinnetje te horen: "Wij gaan liever naar Bobbejaanland, want in Six Flags is altijd wel iets kapot als we daarheen gaan". En dat wil dan toch al veel zeggen, denk ik?

  14. #34
    borisvdd
    Guest

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Gewoon NIETS verwachten - het blijft commerciële blablabla van een pretparkdirecteur - is het best denk ik. Dan kan je alleen maar positief verrast worden.

    Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

    Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

    Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.

  15. #35

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Gewoon NIETS verwachten - het blijft commerciële blablabla van een pretparkdirecteur - is het best denk ik. Dan kan je alleen maar positief verrast worden.

    Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

    Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

    Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.
    Dat vind ik net helemaal niet. Met Pulsar hebben ze een geweldige attractie in huis, oké ja, het is de derde die inderdaad zowel voor- als achteruit gaat, maar ik vind hem stukken beter dan die andere twee. Ook over die wachtrij, ik heb hem al helemaal vol zien staan...

    Ik verwacht net dat er wel degelijk iets groot staat te gebeuren in het park. Dat het er in 5 jaar 70% anders gaat uitzien zeg ik zeker niet, maar als je kijkt wat CdA de laatste jaren doet in al zijn parken, heb ik er vertrouwen in dat er in Walibi België ook wel het één en ander ingrijpend zal gebeuren.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  16. #36

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

    Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

    Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.
    Chloor gebruiken mag in dit geval nu eenmaal niet. Ik denk dat je ook een van de zeer, zéér zeldzame bezoekers gaat zijn die een probleem gaat maken over de kwaliteit van het water. Het is trouwens een meer, dat onderhoudt en 'zuivert' zichzelf.

    Wat betreft dat het de zoveelste shuttlecoaster is en dit de bezoekers zou opvallen waardoor het niet veel bezoekers zou aantrekken is toch ook de reinste onzin?! Pulsar is de populairste attractie en heeft het park effectief laten zien dat investeren loont. Ik vraag me zelfs af vanwaar jij haalt of hun bezoekersaantallen gestegen zijn of niet, want CDA is een beursgenoteerd bedrijf en kan die cijfers niet bekend maken. Met het lange stuk bedoel je het 'buitengedeelte'? Dit heb ik inderdaad nog nooit zien vol staan, maar dat is niet zó een groot stuk als wat jij doet uitschijnen.

    Ik kan me elke keer opnieuw een hele dag zonder probleem vermaken in Walibi Belgium, er zijn genoeg verschillende attracties en zeker geen slechte.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #37

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik ben het ermee eens dat het beter is om niet al te veel te verwachten. Als 'uitbreiden met een kinderbad' en 'afscheid van de parktrein' het niveau is van de 70% verandering, denk ik denk dat we al héél blij mogen zijn als er nog één deftige coaster en één fancy flatride zou bijkomen in Wavre. 'Afscheid van de octopus' en 'Afscheid van de Gold River Adventure' zouden trouwens ook nog een teleurstellende toevoeging zijn aan dat lijstje.

    Maar Pulsar is volgens mij zowat het slechtst denkbare voorbeeld om te illustreren dat we er niet te veel van moeten verwachten. Die baan heeft een oogstrelende vormgeving, degelijke capaciteit en heeft wat mij betreft een van de hoogste herhalingswaardes van de Benelux! Als je ziet hoe ze er nog steeds mee uitpakken op sociale media, heeft de baan het park zeker geen windeieren gelegd. Als de 70% vernieuwing volledig op dat niveau ligt: dan ga ik nog verschillende keren van mijn stoel vallen bij nieuwe Walibi-projecten.

    Als je je in Walibi al enkel kan vermaken tijdens de Halloween-periode, dan moeten er een hoop andere nabijgelegen parken echt hemeltergend zijn. Walibi heeft toch een behoorlijk compleet attractieaanbod?

  18. #38

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik verwacht dan net wel veel. Misschien mag ik dat ook niet doen, en is er een risico op teleurstelling. Het interview met Jean-Christophe Parent lijkt mij eerder welgemeend en doordacht. Vroeger verkocht het park vaak promopraatjes en beloofde het de hemel op aarde, maar die tijd lijkt mij voorbij. Meer zelfs, ik durf te zeggen dat Walibi Belgium één van de meest eerlijke parken in België is en eigenlijk de laatste jaren vooral eerlijk en open is naar bezoekers en fans toe. Denk maar aan 2015, toen het park in een moeilijk vaarwater zat dankzij slechte financiële resultaten en steeds dalende bezoekersaantallen. Het park heeft toen doodeerlijk gezegd waar het op stond. Andere parken - ik noem geen namen - die desondanks hun parking zelfs tijdens het hoogseizoen praktisch altijd leegstaat, blijven beweren dat alles goed gaat. Of denk aan het verhaal met de bevers van nog niet zo lang geleden. Of de hetze rond de Speedy Pass. Het park lag toen serieus onder vuur, maar in tegenstelling tot andere nabije parken heeft Walibi niets in de doofpot gestopt en is het steeds eerlijk en open blijven communiceren.

    Pulsar één van de zoveelste shuttle-coasters op rij? Het park is tegenwoordig op vele pretpakfansites het mikpunt van spot omdat ze 3 shuttle coasters in hun aanbod hebben staan. Maar op de verschillende fora waar ik berichten lees, merk ik ook op dat diezelfde personen Pulsar zelfs nog niet eens hebben gedaan. Ik dacht in het begin ook dat 3 shuttle coasters een beetje overdreven is, maar de ervaring van Pulsar is compleet anders en niet te vergelijken met de andere twee. Pulsar is gewoon een geweldige achtbaan/waterattractie en dat de attractie meer dan eens internationale prijzen heeft gewonnen is niet meer dan terecht. Pulsar is vanaf het begin een bijzonder goed doordachte keuze geweest van het park en dat werpt nu zijn vruchten af. Het park durfde na het Vertigo-debacle weer voor een wereldprimeur en een ongekend concept te kiezen in een tijd dat vele parken in de buurt vaak op safe spelen. Hoeft safe slecht te zijn? Neen, maar ik vind het wel chapeau dat je als park durft te kiezen voor iets volledig nieuws, het risico op serieuze kinderziektes durft te nemen én als die dan voorvallen dag en nacht te werken om je attractie volledig operationeel te krijgen.

  19. #39

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Gewoon NIETS verwachten - het blijft commerciële blablabla van een pretparkdirecteur - is het best denk ik. Dan kan je alleen maar positief verrast worden.

    Pulsar bvb is idd een leuke nieuwe attractie, maar het is de zovééélste die "vooruit-achteruit gaat op hetzelfde traject", en de zovéélste die het stinkende water op je kledij uitstort.

    Nu kan er een hele discussie over "het water is niet vuil" of "de beleving van Pulsar is anders"... maar dat de bezoekersaantallen niet meteen explodeerden en dat er een lang stuk overbodige wachtrij bij de attractie is, zegt ook veel.

    Walibi blijft een park dat ferm verbeterd is, maar dat voorlopig nog steeds enkel tijdens de Halloweenperiode de moeite is.
    waarom is iedere post die ik van u zie gewoonweg negatief? Pulsar heeft voor extra bezoekers gezorgd, en dat is waar het om draait. Is dat daarom direct nodig dat het explodeert? Gewoonweg een stijgende lijn qua bezoekers is voor een park beter dan 1 jaar waar er zoveel meer komen en dan een jaar waarin er amper iemand komt. De wachtrij is zeker niet overbodig op topdagen, of wil je graag buiten nog een tijdelijk veehok zien verschijnen zoals ze al bij de weerwolf hebben moeten doen op momenten?

  20. #40

    Re: [Walibi Belgium] 2018 - Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    In het begin was ik ook kritisch op het bericht van een grote metamorfose waarbij 70 % van het park volledig vernieuwd zou worden, maar intussen zie ik het ook rooskleurig in. Na de uitbreidingen in Nederland en Frankrijk en de aankondiging van Bellewaerde Aquapark én de uitbreiding van Aqualibi, ben ik er ook sterk van overtuigd dat we volgende maand met open mond zullen lezen wat er aangekondigd wordt en dat dit topic heel wat extra toevoegingen zal krijgen.

    In de nieuwe Brakesection van juni-juli staat een interview met Fabien Manuel, actief binnen CdA, die deze berichten ook alleen maar bevestigt. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er te wachten staat!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •