Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Conclusie: logische investering maar knullige communicatie van een park dat niet zo goed is als het zelf denkt te zijn.
Can i get an amen ...

Persoonlijk vind ik de Efteling wel leuk enzo (op een kalme dag) maar het is zo zwaar overhyped en overgewaardeerd dat het automatisch irritant en tegenstrijdig werkt. God forbid dat je bij bepaalde fans één fout woord zegt over dat park.

In mijn ideologie hebben ze zelfs geen één enkele, compleet & hedendaags immersive attractie in hun aanbod, want voor mij betekent dat dat van a tot z alles meegenomen wordt. Efteling heeft op zich enkele parels van attracties (Droomvlucht, Fata Morgana, ...) maar men lijkt er nooit in te slagen een mooie, gethematiseerde wachtrij te kunnen maken (terwijl ze er plaats zat voor hebben) en wordt je een gehele dag meandering na meandering in geduwd, wat zo’n dealbreaker is voor mij persoonlijk. En ja, dan hebben ze daar die ene keer ooit een dijk van een wachtrij gebouwd, maar we weten allemaal hoe de attractie zelf toen uiteindelijk uitgedraaid is ...

Om on topic te blijven: speeltuin en inclusief allemaal heel leuk en goed, maar het aankondigen alsof je het warm water heruitgevonden hebt was ook niet nodig, zeker als het ten koste gaat van een klassieker die volgens mij nog steeds een aardige populariteit had. Beter had geweest eerst een vervangende flatride ergens te openen in het park en daarna Polka Marina verwijderen en deze speeltuin optrekken.

Overigens slaagt Phad-F de nagel op de kop met hoe Bobbejaanland destijds vierkant belachelijk werd gemaakt met hun geniale uitbreiding waar de mensen jaren op stonden te wachten (not). En inderdaad, als de Efteling hetzelfde doet is het voor velen ineens wél goed ...

Dat park zou (sorry voor mijn taalgebruik) een drol met hun logo op in grote getallen zelfs verkocht krijgen ...