X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 32

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] Inclusieve speeltuin Nest!

    Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat de Efteling een fout gemaakt heeft wat communicatie betreft. Een speeltuin als vervanger van een mechanische attractie voelt inderdaad als een downgrade, waardoor mensen niet meer zien of erkennen dat het idee achter Nest gewoon zeer goed is. En om heel eerlijk te zijn: de manier waarop Nest al sinds de aankondiging afgebrand wordt door sommige mensen heeft mij echt wel teleurgesteld. Het is helaas niet de eerste keer dat een pretpark bakken kritiek krijgt op een nieuw project waarvan de bouw amper of niet begonnen is. Daar heb ik me altijd wat aan gestoord, hier dus ook.

    Ik geef zonder problemen toe dat sommige punten van kritiek terecht zijn. Polka Marina domweg vervangen door een plein is zonde.
    Mij is het ook niet helemaal duidelijk hoe men een prikkelarme omgeving wil maken in het Ruigruik, al vind ik dat we de Efteling op dit punt het voordeel van de twijfel moeten geven. Maar dat sommige mensen zo negatief doen over het idee om een speeltuin voor gehandicapte kinderen te maken, nee dat gaat er bij mij echt niet in. Misschien begrijp ik die reacties verkeerd, dat kan ook. Maar wat ik op dit forum en andere sociale media gelezen heb kwam soms behoorlijk verzuurd over. Gelukkig zie ik ook mensen die positiever reageren, ook op dit forum

    Maar deze testellen zijn meestal niet pelzig voor "normale" kinderen of soms zelf compleet onbruikbaar
    Op dit moment kan ik me hier niet echt iets bij voorstellen. Ik kom in het dagelijks leven wel vaker zaken tegen die aangepast zijn voor gehandicapten en meestal heb ik daar als gezonde persoon totaal geen last van. Ik kan me zelfs maar één enkele situatie herinneren waarbij een aanpassing voor mij nadelig bleek te zijn (een extreem laag loket in een treinstation, en zelfs dat stoorde niet want vijftien meter verderop stond een hele rij normale loketten).

    Anderzijds geef ik direct toe dat ik nog nooit zo'n speciaal speeltuig van dichtbij gezien heb. @traveler: Kan je eens een concreet voorbeeld geven?

    Dat sommige toestellen van Nest oninteressant/onbruikbaar zouden zijn voor normale kinderen vind ik eigenlijk een non-argument. In de Efteling staan momenteel een heleboel attracties waar normale kinderen plezier aan beleven. Is het dan echt zo erg dat een klein deeltje van het aanbod voor hen wat minder geschikt zal zijn?

    Ook zouden er toestellen moeten komen die voor "normale" kinderen bruikbaar zijn, zodat er dus wel voor iedereen wat is
    Voila, er is dus geen enkele reden om ons zorgen te maken.

    Samengevat: inhoudelijk zeer mooi project, zeer ongelukkige communicatie van de Efteling, en ik heb toch mijn twijfels bij de manier waarop sommige - niet alle - mensen reageren.
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 02-11-20 om 19:09.
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •