Niet gemakkelijk inderdaad, vandaar dat meer TR's het voorlopig niet gehaald hebben, ook omdat er al gauw veel tijd in kruipt, wat je wel merkt aan de lengte van de tekst. Maar het kwam wat terug bij het lezen over Valhalla en Icon dus ik wou een poging wagen. Ik ben wel meer niet-achtbaan-attracties vergeten vermelden, we deden onder andere ook de Wallace & Gromit-attractie, het spookhuis, de shoot-n-drop tower, de bootvaart... Die laatste was ik mij wel niet bewust van dat deze ook al zo oud is, nu je dat zegt. De raketmolen hebben we niet gedaan, maar niet uit vergetelheid. Ik heb het niet zo voor dingen op grote hoogtes die geen achtbaanbeugels hebben.

Op voorhand keek ik ook wel uit naar de oudste achtbaan die op mijn lijst zou verschijnen, en na de eerste rit erop was ik daar ook tevreden over, maar de rest is overschaduwd door het voorval tijdens de tweede rit dus wat dat betreft oordeel ik misschien niet correct. De Shuttle Loop is inderdaad op zijn minst gezegd bizar en ik ben ook wel blij dat ik hem gedaan heb, maar ik zat er écht slecht in.

Ondertussen las ik ook dat de entreeprijs iets 'nieuws' is, dan begrijp ik ook het rare systeem met de polsbandjes. Bij ons werkte het scannen soms niet en dan werden de poortjes gewoon geopend zonder dat er zelfs nog gecontroleerd werd of je wel toegang had.

Onze reis startte in York van waaruit we Flamingoland en Lightwater Valley bezochten, vervolgens naar Blackpool reden (we deden trouwens ook nog het waterpark op onze geschrapte tweede dag attractiepark), dan even lang naar Alton (het enige park dat we effectief 2x bezochten, afgewisseld met Drayton Manor), om te eindigen met op de planning 2 dagen Thorpe Park, maar waar we net als in Blackpool tot onze verbazing rond geraakten op 1 dag en zo hebben we er Chessington nog aan gebreid, waar we ook heel tevreden over waren. We reden voor ons laatste logement ook nog rond langs Stonehenge. We hadden het zo gepland dat we op de "reisdagen" geen parken bezochten zodat we ook wat van het land zagen, want zo'n reis doe je niet elk jaar natuurlijk. Misschien pers ik er nog wel eens een TR uit over een ander park, als ik eens niet weet wat te doen op een komende weekend-namiddag.