Fijn dat je nog een TR weet te persen uit een herinnering van meer dan een jaar geleden, ik heb zelf ontdekt dat zoiets wat stroef kan lopen. Wat stond er nog allemaal op de lijst buiten Alton Towers en Lightwater Valley?

Ik vind Blackpool meer een museum dan een hedendaags attractiepark. Wat het voor mij zo'n speciaal park maakt is dat je in makkelijk de helft van het park instapt in iets dat er al minstens 60 jaar staat en soms zelfs langer dan 100 jaar bestaat. Dat je zo'n dingen nog live mag ervaren bezorgt mij soms meer een kick dan dat ik een hedendaagse topcoaster afvink die ook nog eens over een leuk thematisch kleedje beschikt.

De niet felgekleurde houten coasters, dat stokoude thematische boottochtje, die bizarre shuttle loop, de paardenmolen, enkele darkrides en de raketmolen scoren op dat vlak heel hoog.

Qua moderne attracties is het aanbod inderdaad iets beperkter: Valhalla, Wallace & Grommit en die Sky Fly zijn echt wel degelijke attracties. Icon schijnt wat wisselvallig onthaald te worden.