X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 11 van de 11
  1. #1

    [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Het is er na de reis nooit van gekomen om mijn TR's te schrijven, maar na het lezen van het topic over de toekomst van Valhalla wou ik toch nog ons bezoek kwijt. Ik ga hier voorlopig gewoon een tekst-TR van maken, ik vertel meteen wel waarom.

    In de zomer van 2019 zijn wij dus voor de eerste keer in Blackpool geweest. We waren 2 weken op reis doorheen Engeland om de grootste / uniekste parken te doen, we gingen hiervoor met de slaapboot van Zeebrugge naar Hull en reden gedurende deze 2 weken naar beneden om dan met de ferry naar Calais terug te keren. Een perfecte trip met West-Vlaanderen als uitvalsbasis, en wat een geluk dat we dit nog hebben kunnen doen gezien de slaapboot dit jaar is afgeschaft!

    Ik heb de parken voor onze reis niet echt bekeken, omdat het effect van de eerste keer in een park te komen en het ter plaatse te ontdekken veel te leuk is. Ik had hier op voorhand wel wat advies of tips gevraagd of hoe we het best aan onze dag begonnen, en het was duidelijk dat we 2 dagen moesten uittrekken om dit park volledig te kunnen doen. Dus we voorzagen 2 dagen maar beslisten wel onze tickets ter plaatse te kopen, als we dit online deden tot 1 dag op voorhand, hadden we daar nog een mooie korting mee. We bekeken de kalender en van de 3 volledige dagen dat we in Blackpool zaten was de derde een nocturnedag, dus we beslisten de eerste (denk ik) en de derde dag te gaan. De tweede dag stond dan de Blackpool Tower, Madame Tussauds... op het programma - alleszins genoeg te doen daar. Door de weersvoorspelling en bepaalde dingen die ik over waterattracties had gehoord, en het feit dat we toch 2 dagen zouden gaan, besliste ik mijn gsm in ons logement te laten en eens geen foto's te nemen.

    Die eerste dag was in het weerbericht aangekondigd als een mooie dag maar rond 15u zou het weer omslaan en kon er zelfs een groot onweer passeren. Gezien ons logement vlakbij was beslisten we om sowieso te gaan. Eenmaal aangekomen gingen we naar Nickland voor de achtbaan zoals mij aangeraden was (ik geloof door Earlyspencer) en deden we de oranje en blauwe houten achtbaan in die hoek. Hoe we exact onze weg vervolgden weet ik niet meer maar ik zal het kort houden, ons doel was om in ieder geval zoveel mogelijk van de achtbanen al te doen op deze eerste dag.

    Toen we aankwamen bij de steeplechase was de gele baan gesloten. We deden achtereenvolgens rood en blauw en keerden later op de dag terug om de gele te doen, wat ook lukte.

    Inmiddels deden we ook al de Big Dipper, Icon en de Big One. Bij Big Dipper zaten we ergens in het midden, ik denk aan de voorkant van een wagon. Ik vond deze relatief leuk in vergelijking met de twee houten banen die ik eerder vermeldde - de oranje is uiteraard voor kinderen dus niet zo groot en de blauwe heeft een redelijk standaard lay-out. Wel bijzonder om zo'n oud park eens te bezoeken, het is de eerste keer dat we uberhaupt in een park komen met meer dan 1 houten achtbaan geloof ik.

    We bereden ook Icon, dit project had ik wel wat gevolgd op dit forum maar verder kende ik het park dus niet. Hij was wat vreemd ingeplant maar ik begreep dat het doel was zoveel mogelijk andere attracties te kruisen, wat op zich niet zoveel toevoegt aan de rit zelf maar je zag dit ook wel aan een bocht boven een houten achtbaan. De rit zelf vond ik maar iets raars eigenlijk. Op sommige plaatsen was de snelheid eerder laag voor het soort element waar je in zit, waardoor het voor mij maar awkward aanvoelde. Ook door het feit dat deze baan zo enorm soepel is in vergelijking met praktisch al de rest in het park, vond ik dat hij eigenlijk afstak. Op zich is het wel een leuke baan en we hebben hem nog wel een paar keer gedaan natuurlijk.

    Wat ik over Big One te vertellen heb: ik vind het een groot lelijk ding De lange lift naar boven en het zicht op de zee was wel spectaculair. Maar over die lift gesproken... In onze eerste rit viel deze plots stil omdat er een probleem bij de tweede trein was op de remmen, dus wellicht was het blok niet vrijgegeven en werden we daarom stilgezet. Er werd geregeld omgeroepen dat er een probleem was en dat we moesten blijven zitten (niet dat we een andere mogelijkheid hadden) en er kwam ook een operator op de trap naar boven bij ons staan met een walkie-talkie. Dit was dezelfde man die eerder bij Icon stond en onze beugels dichtduwde. Dat terzijde Het duurde even maar het raakte in orde en we konden ons ritje maken. Wel bijzonder om te berijden maar écht spectaculair kan je de rit ook niet noemen vind ik, ik had meer het gevoel van een soort "ride of fame" die je over die grote pylonen doet, het gaf mij meer een gevoel van een prestigeproject te zijn dan echt een spectaculaire baan eigenlijk. En er zitten ook wel ruwe overgangen in, maar dat merkte ik pas bij onze tweede rit.

    Ergens rond de middag had ik het slechtste idee ooit, we gingen nog eens in Big Dipper maar nu helemaal achteraan. (Waarom Big Dipper - er was praktisch geen wachtrij). We vertrokken entousiast, de lift omhoog en dan weer naar beneden maar... Onderaan de first drop moet er een enorm ruwe overgang in het spoor zijn. Het was net alsof we met de wielen los van het spoor waren en hard neerkwamen. In houten achtbanen weet je dat de baan achteraan in een bakje ruwer kan zijn dan in het midden of vooraan, maar hier hebben de wagons 4 rijen ipv 3, waardoor de bewegingen achteraan nog eens uitvergroot worden doordat deze àchter de wielen zitten. Ofwel haperde ons bakje aan het spoor, ik weet dat dit niet kan, maar het was echt een harde klap die ik helaas met mijn rug heb opgevangen. Het zal een verrekking geweest zijn, de eerste momenten deed het enorm pijn maar tegen het eind van de rit was dit weg, al bleef ik wel voelen dat daar iets gebeurd was. Die Big Dipper heb ik in ieder geval niet meer gedaan. Mijn broer had niet voor wat ik had maar beaamde wel dat we daar een enorme klap kregen bij het op volle snelheid beneden komen. Waarschijnlijk omdat hij rechter zat dan ik: om een beugel helemaal gesloten te krijgen is het met mijn lange benen soms nodig om lichtjes onderuitgezakt te zitten, niet dat ik dit bewust doe maar waarschijnlijk zal dat de oorzaak geweest zijn. Sedertdien let ik daar wel steeds op.

    Later op de reis heb ik bij bepaalde bewegingen ook weer die plek van mijn rug gevoeld. De tweede dag dat we in Alton Towers waren, had ik zelfs schrik om de achtbanen te doen omdat ik toen plots pijn had in een bocht van de powered coaster. Maar ik heb er uiteindelijk niks voor moeten laten. Daar was ik trouwens wel aangenaam verrast hoe soepel alle banen waren, ook The Smiler heeft eigenlijk maar 1 plaats waar je een brute beweging maakt, helemaal op het einde. (Ik ben bij thuiskomst trouwens naar de dokter geweest maar het zal waarschijnlijk een verrekking geweest zijn wat even tijd nodig heeft om te herstellen, wat verklaart waarom ik het nog zo lang ben blijven voelen zonder dat het echt pijn deed. Maar het was niet nodig om foto's te nemen om het verder te onderzoeken.)

    Op dat moment was ik vooral blij dat we niet omgekeerd reisden, anders had ik het sowieso uitgeschreeuwd op The Ultimate in Lightwater Valley, waar we een paar dagen eerder waren. Die bochten en richtingswissels zijn zó ruw (met volle trein) dat mijn broer die naast mij zat plots bijna op mijn schoot zat, bij wijze van spreken! We vonden hem zo fantastisch dat we die dag zeker 5 ritjes gemaakt hebben, en er ook de dag in afgesloten hebben en met blauw en paars uitslaande knieën het park verlaten maar wel met een nieuwe legendarische baan op mijn lijst. Deze laatste rit was trouwens helemaal anders en veel minder ruw omdat de trein maar half meer gevuld was. Ik begrijp de brute richtingswissels, dit kan gewoon niet anders als de attractie ook met een lege trein het einde moet kunnen halen.

    Dat terzijde, vanaf dat moment voelde ik wel elk bultje in elke baan aan mijn rug, zo was de Big One voor mij dus ook plots heel ruw en niet comfortabel terwijl mij dat de eerste keer niet eens opgevallen was. Achtbanen die we nog moesten doen: we begonnen met de Arrow shuttle loop, waar ik wel bijna onderuitgezakt móest zitten om de schouderbeugel dicht te krijgen. Ik vond het maar een oncomfortabele rammelbak en zat helemaal niet goed, dus deze hebben we geen tweede keer gedaan. Wel een bijzondere attractie en ook een die op mijn bucket list stond eigenlijk, maar ik heb er misschien te verkrampt in gezeten om mij niet nog eens te bezeren om er echt van te genieten. Want mijn broer was het niet helemaal eens met mijn beoordeling denk ik. Vervolgens deden we de bobslee, ook een soort van bucket list om te vergelijken met de Intamin Bob uit de Efteling, deze reed uiteraard wel mooi soepel maar we zijn niet meer aan een tweede rit toegekomen en ik had mij voor de zekerheid ook zeer goed vastgehouden tijdens de eerste rit dus echt ten volle heb ik er niet van kunnen genieten, maar wel genoeg om te oordelen dat dit dus zoals verwacht totaal niet in de buurt komt van losse bobs. Al vond ik wel dat hij een redelijke vaart haalde tegen het einde van de baan. En tot slot deden we de SLC nog wanneer het al lichtjes regende, dat lijkt misschien een slecht plan gezien de reputatie als rammelbakken maar door het hangen had ik hier geen last van, het zijn namelijk vooral oorvegen die zo'n baan geeft.

    In het begin van de regenbui hebben we ook nog de madhouse-achtige binnenattractie gedaan - ik vond deze wel bijzonder om te zien! Wanneer we hiervan buiten kwamen waren de hemelsluizen opengegaan, we verscholen ons op een terras onder een parasol. Lang verhaal kort, ons geduld werd beloond, we zagen wat flitsen in de verte over de zee maar het onweer bleef uit en alles startte weer op. Ik herinner mij ook nog de houten möbius-baan (ik geloof dat dat zo noemt, een dubbele achtbaan waarvan de treinen na 1 rit van kant veranderd zijn). Hier zat ik ook zeer op mijn hoede voor mijn rug maar deze heeft wel echt comfortabele zachte zetels, hier heb ik met plezier nog een paar re-rides gedaan! Uiteindelijk hebben we ook nog de kleine splash gedaan gezien onze coaster-count zo compleet was als kon, verder weet ik eigenlijk niet meer of we nog veel niet-achtbaan-attracties hebben gedaan. We liepen nog eens naar achter voor de re-ride op The Big One, het was ook op dit moment dat we zagen dat de gele steeplechase open was en we deze dus, kwestie dat iedereen alle banen eens gedaan had, nog een paar keer bereden hebben. Echt snelheid maken doet dit ding precies niet, en ik weet niet hoezeer je de snelheid van de paarden kan beïnvloeden door te hangen in de bochten en dergelijke, maar het was wel leuk om te proberen.

    De wachtrij was hier serieus geslonken, maar er waren problemen met de tweede trein waar men steeds minder mensen en meer zandzakken in laadde om hem uiteindelijk volledig met zandzakken door de baan te sturen en de trein er af te halen. Dus hier hebben we wel nog een tijdje gestaan.

    Ondertussen was het 10 minuten voor sluitingstijd en schoot ons te binnen dat we Valhalla vergeten waren, we hadden deze bij het begin van de dag bewust overgeslagen om niet kletsnat rond te lopen, maar op het einde van de dag is dat natuurlijk geen probleem. We haastten ons ernaartoe en in tegenstelling tot wat ik op voorhand had gelezen, was de wachtrij nog gewoon open (of om het anders te zeggen, er stond geen wachtrij en we konden er nog in). 10 seconden wachten tot onze boot leeggezogen was met de waterstofzuiger en weg waren we. We vonden het werkelijk legendarisch, dit is mijn waterattractie nummer 1 en voor mij de topattractie van het park. Niet geschikt voor in de winter uiteraard, maar in de zomer is dit fantastisch. Hoe ongelooflijk overdreven nat word je hier! Ik denk dat we op alle lagen van onze kledij nergens nog een droge vierkante centimeter hadden kunnen vinden.

    Gezien er geen wachtrij was wilden we eventueel nog eens blijven zitten, maar de attractie werd stilgelegd wanneer we weer in het station waren. Op de valreep hadden we deze dus nog meegepikt, en zonder wachten! Ik las in het momenteel actuele topic dat er ook een ijskamer hoort te zijn, dat herinner ik mij niet dus dit effect zal waarschijnlijk wel al afwezig geweest zijn.

    Om af te ronden, ik begrijp dat dit redelijk uitzonderlijk was, maar we hadden dus eigenlijk alles gedaan dat we wilden op deze ene dag, dus besloten we om geen tweede keer meer terug te komen. Buiten Valhalla die echt wel een grote topper is, vind ik het persoonlijk eigenlijk niet het toppark dat velen ervan maken. Het was leuk, buiten mijn ervaring met de Big Dipper dan, maar ik vind wel dat we in leukere parken geweest zijn op onze reis. BPB zou ik zelfs redelijk onderaan op de lijst zetten. (In tegenstelling tot Blackpool zelf met de Blackpool Tower etc, vind ik!). Het is een allegaartje van soorten banen en een hoop houten achtbanen die allemaal wel redelijk op elkaar gelijken. Wat ik wel jammer vind is dat de houten wildemuis net het jaar voordien afgebroken was, want die was wel uniek geweest... Maargoed. Helaas heb ik dus ook maar weinig foto's van dit park door de beslissing om mijn gsm niet mee te nemen. Op de nocturnedag, die trouwens wel een echte regendag was (dus voor ons plezier daar nog wat re-rides gaan doen zagen we ook niet echt zitten...) hebben we dan nog wat andere dingen bezocht, zoals The Blackpool Tower Circus, zijn we ergens gaan eten 's avonds en hebben we van buiten het park naar het vuurwerk gekeken. Helaas zonder dat we de muziek hoorden, maar speciaal daarvoor toegang kopen vonden we ook onnozel. Achteraf heb ik wel gezien dat daar ook een Sky Fly staat, waar we volgens mij in het park nooit voor gestaan hebben - zo'n dingen kom je tegen als je de parken niet op voorhand bekijkt natuurlijk, maargoed, ik blijf daar achterstaan - maar zo'n attractie hebben we inmiddels in Duinrell gedaan in deze coronazomer. Het belangrijkste is natuurlijk dat we alle unieke en oudere dingen gedaan hebben.

    Die avond zijn we ook nog de extra credit op de Blackpool Pier gaan doen en de sfeer gaan opsnuiven in het lunapark en op de andere pieren. En ik denk dat ik nu weer meer dan genoeg getypt heb, dus dat zal het zijn voor dit TR. Aan wie tot hier is geraakt, bedankt voor het lezen!

  2. #2

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Fijn dat je nog een TR weet te persen uit een herinnering van meer dan een jaar geleden, ik heb zelf ontdekt dat zoiets wat stroef kan lopen. Wat stond er nog allemaal op de lijst buiten Alton Towers en Lightwater Valley?

    Ik vind Blackpool meer een museum dan een hedendaags attractiepark. Wat het voor mij zo'n speciaal park maakt is dat je in makkelijk de helft van het park instapt in iets dat er al minstens 60 jaar staat en soms zelfs langer dan 100 jaar bestaat. Dat je zo'n dingen nog live mag ervaren bezorgt mij soms meer een kick dan dat ik een hedendaagse topcoaster afvink die ook nog eens over een leuk thematisch kleedje beschikt.

    De niet felgekleurde houten coasters, dat stokoude thematische boottochtje, die bizarre shuttle loop, de paardenmolen, enkele darkrides en de raketmolen scoren op dat vlak heel hoog.

    Qua moderne attracties is het aanbod inderdaad iets beperkter: Valhalla, Wallace & Grommit en die Sky Fly zijn echt wel degelijke attracties. Icon schijnt wat wisselvallig onthaald te worden.

  3. #3

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Niet gemakkelijk inderdaad, vandaar dat meer TR's het voorlopig niet gehaald hebben, ook omdat er al gauw veel tijd in kruipt, wat je wel merkt aan de lengte van de tekst. Maar het kwam wat terug bij het lezen over Valhalla en Icon dus ik wou een poging wagen. Ik ben wel meer niet-achtbaan-attracties vergeten vermelden, we deden onder andere ook de Wallace & Gromit-attractie, het spookhuis, de shoot-n-drop tower, de bootvaart... Die laatste was ik mij wel niet bewust van dat deze ook al zo oud is, nu je dat zegt. De raketmolen hebben we niet gedaan, maar niet uit vergetelheid. Ik heb het niet zo voor dingen op grote hoogtes die geen achtbaanbeugels hebben.

    Op voorhand keek ik ook wel uit naar de oudste achtbaan die op mijn lijst zou verschijnen, en na de eerste rit erop was ik daar ook tevreden over, maar de rest is overschaduwd door het voorval tijdens de tweede rit dus wat dat betreft oordeel ik misschien niet correct. De Shuttle Loop is inderdaad op zijn minst gezegd bizar en ik ben ook wel blij dat ik hem gedaan heb, maar ik zat er écht slecht in.

    Ondertussen las ik ook dat de entreeprijs iets 'nieuws' is, dan begrijp ik ook het rare systeem met de polsbandjes. Bij ons werkte het scannen soms niet en dan werden de poortjes gewoon geopend zonder dat er zelfs nog gecontroleerd werd of je wel toegang had.

    Onze reis startte in York van waaruit we Flamingoland en Lightwater Valley bezochten, vervolgens naar Blackpool reden (we deden trouwens ook nog het waterpark op onze geschrapte tweede dag attractiepark), dan even lang naar Alton (het enige park dat we effectief 2x bezochten, afgewisseld met Drayton Manor), om te eindigen met op de planning 2 dagen Thorpe Park, maar waar we net als in Blackpool tot onze verbazing rond geraakten op 1 dag en zo hebben we er Chessington nog aan gebreid, waar we ook heel tevreden over waren. We reden voor ons laatste logement ook nog rond langs Stonehenge. We hadden het zo gepland dat we op de "reisdagen" geen parken bezochten zodat we ook wat van het land zagen, want zo'n reis doe je niet elk jaar natuurlijk. Misschien pers ik er nog wel eens een TR uit over een ander park, als ik eens niet weet wat te doen op een komende weekend-namiddag.

  4. #4

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Op mijn advies eerst de kiddie-coasters? Ik schreef in m'n 2-daags TR uit augustus 2018 dat die Nick-zone vroeger opent dan de rest van het park. Indien dit nog zo is, kunnen early birds er hun voordeel mee doen. 'Normaal' zou ik zeggen: begin achteraan met Steeple, Icon of Big One. Die laatste - met machtige afdaling-bocht - is quasi nooit meteen operatief wegens wind of personeel dat elders eerst wordt ingezet, la maladie des Parques Reunidos waar ondertussen meerdere andere parken aan meedoen.

    Je hebt blijkbaar wel mazzel gehad qua wachttijden. In 2019 waren wij er opnieuw, begin juli. Toen sloot de wachtrij van Valhalla al een uur voor park-sluit (wegens maar een vijftal operatieve vaartuigen i.p.v. het drievoud). Het was toen ook volop schoolreis-tijd, dus best druk tot +/- 4 PM. En op onze eerste dag regende het => GRATIS TERUGKOM. Heb je dat gemist? Onze derde dag was met een Efte-abo, het was voor ons dus 1 x zahlen 3 x Spass.

    Klopt wel dat heel wat coasters voor de langere en/of bredere mens weinig comfortabel zitten. Om die reden vind ik Icon daar misschien de beste, al besef ook ik dat het een postmodern buitenbeentje betreft. Dat historische is dè charme van BPB. Maar het park heeft nood aan een serieuze opknapbeurt.

    Je kan nog steeds nachtelijk bootje-varen naar Hull vanuit Rotterdam, al zal je na sept. 2021 een bordeauxkleurig paspoort nodig hebben omdat ex-premier Cameron ooit zijn #@% in een dode varkenskop stak en dit zijn herverkiezing destijds hypothekeerde.

  5. #5

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    @Earlyspencer: In een forumtopic voor vragen, ik kan het niet meteen vinden precies, had ik toen gevraagd of iemand tips had voor de Engelse parken die we wouden bezoeken, ik geloof dat toen de website van pretparken.be niet bereikbaar was om de aanvalsplannen uit de gids te bekijken. Jij had gereageerd met tips voor de meeste parken (waarvoor nogmaals dank ). Misschien geef ik het niet correct weer want het is al een tijdje geleden ondertussen. Ik heb het even teruggezocht en je gaf toen inderdaad ook aan Steeplechase niet te lang uit te stellen, mogelijks dankzij deze tip hebben we alledrie de banen kunnen doen, want als ik mij niet vergis was toen we de gele baan nog deden één van de andere twee buiten gebruik. Ik weet niet of hij één moment van de dag met 3 paarden gedraaid heeft.

    De dag beginnen met de oranje coaster is zeker een optie. Stel ook Steeplechase achteraan het park niet te lang uit, want lage capaciteit.

    Dat we geluk hadden met de wachttijden kan je wel stellen denk ik. Eigenlijk was dat de hele reis wel een beetje het geval, behalve de eerste dag in Alton Towers. Dat we bijvoorbeeld ook Thorpe in één dag hebben rondgekregen in 1 dag, en dan nog vollediger dan Blackpool met op alle achtbanen meerdere re-rides en een dubbele afsluiter van de dag op die Intamin-lanceerachtbaan waarvan de naam mij even ontglipt... Al moet ik er wel bijzeggen dat we hier op een dag met langere openingstijd waren, maar zelfs op het normale sluitingsuur hadden we eigenlijk alles gedaan.

    De gratis terugkom moeten we inderdaad gemist hebben, dat is dan wel spijtig, anders hadden we zeker nog een paar uur naar binnen geweest voor een paar re-rides of attracties die we gemist hebben, en voor het vuurwerk! Of mogelijks hebben ze deze niet uitgedeeld gezien het eigenlijk maar maximaal een uur in de namiddag was dat alles stillag, en het verder een relatief mooie dag was? Nu, er is zoals ik zei genoeg te doen in Blackpool (we deden trouwens ook nog de Dungeon onder de Tower, er schiet me steeds meer te binnen) dus we hebben ons sowieso geamuseerd

    Wat gebeurde bij de Big Dipper deed mijn mening over het park ook wel geen goed natuurlijk, ik verwenste even mezelf dat ik ernaar had uitgekeken om in zo'n oude achtbaan te zitten. Misschien dat ik door Icon de charme van het park een beetje gemist heb. Ik vraag mij af wat ik van het park had gevonden zonder zo'n modern geval tussen alles door. Soepel en comfortabel is hij inderdaad zeker, maar dat accentueert wel dat de oudere banen dat niet zijn. Ik vond hem er gewoon niet passen. Maar ik denk ook dat als ze meer moderne attracties kunnen toevoegen, dat dit weer meer in evenwicht komt.

    In je tips sprak je trouwens ook van zeer smerige toiletten, maar hiervan hebben wij eigenlijk niks gemerkt. 't Zal aan de dag gelegen hebben zeker?

    Van thuis stonden wij in een uur in Zeebrugge, naar Rotterdam doen we daar toch weer 2 uur meer over. Al is het het einde van de wereld niet. Mochten we de trip ooit nog eens (deels) overdoen zal het dus inderdaad met de slaapboot vanuit Rotterdam zijn. In Hull kwamen de twee ferrys trouwens gelijktijdig aan en dat was ook een grotere boot. Het dok ginder was alleszins gemaakt voor die 2 boten en er was zeker ook veel volk op onze boot, dus daar zal het niet aan gelegen hebben. De Brexit zal er wel voor iets tussen zitten.

    Bedankt voor je reactie!

    Nog een aanrader trouwens voor wie ook eens in York komt: de Golden Fleece is een kleine gezellige Britse pub met elke avond live muziek in een zeer kleine setting. Wij hebben er ook één avond gegeten: Fish and Chips, zeer lekker klaargemaakt! Ik hoop dat ze de coronasituatie overleven, om een idee te geven: waarschijnlijk kan er geen 10 man binnen met anderhalve meter van elkaar.

    En zeggen dat we nog even getwijfeld hebben om onze trip misschien een jaar uit te stellen, gezien de Brexit toen misschien net zou gebeurd zijn...

  6. #6

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Het nationaal spoorwegstation van het land waar de treinen zijn uitgevonden staat in York en is gratis te bezoeken. Ik heb bij inkom wel het laagst-waardige Britse bankbriefje in een gift-jar gedeponeerd, al had ik dat beter besteed aan de kleine kindertrein die er tegen betaling rondjes reed. En wandelen op de stadsmuren omheen York is ook gratis. In York en Blackpool heb ik de Dungeons niet gedaan: die doe ik enkel als ik niet moet betalen (als begeleidende leraar in Londen of met de Duitse Merlin Premium Jahreskarte in Amsterdam, Hamburg en Berlijn).

    Het moet inderdaad x uur regenen voor zo'n terugkom-kaart. Het was ook maar ter plaatse en via een FB-fangroep dat ik daarvan op de hoogte werd gesteld.

    De Zeebrugge-boot was een oude roestbak in vergelijking met de Rotterdam-boot. Een overzet kostte evenveel en je kon combineren, b.v. heen via Rotterdam en terug via Zeebrugge. Voor ons liggen beide havens even ver. Bij aankomst in Zeebrugge deden we ooit meteen Plopsa DP en enkele jaren later reden we van Rotterdam linea recta naar de Efteling. Ik ga die UK-trips met continentaal staartje zwaar missen, net als de spotgoedkope vliegreisjes naar Mancherster en dan de trein op naar Blackpool.

    Ignace schreef hier ooit een artikel over de mogelijke pretpark-gevolgen van de Brexit en ergens is hier nog wel een gerelateerd topic. Het verplicht paspoort, meer controles, langer aanschuiven en minder import voor shoppers gaat het toerisme ginds geen goed doen, i.h.b. in Londen. En dat tijdens en na covid ... Er gaan volgens mij ook minder Britten naar het Europees vasteland komen. De parken die daar het meest gaan onder lijden zijn wellicht de Disneys, PortAventura en ... Duinrell. Bij het boeken van een ferry Newcastle-IJmuiden worden immers tickets voor Duinrell te koop aangeboden. Meer Britten die in eigen land blijven betekent mogelijk ook meer drukte in de Britse parken.

  7. #7

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Bedankt voor het uitgebreide TR! Blackpool blijft toch wel een heel bijzonder park. De ene is grote fan van de authentieke charme, de andere vindt het maar een gedateerd pretparkmuseum.

    Heb je overigens de caroussel 'Derby Racer' gemist of ben je die vergeten in je TR? Dat is wat mij betreft toch wel één van de toppers in het park eigenlijk.

  8. #8

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Ik ben fan van Blackpool. Die oude rollercoasters hebben iets speciaals net als de ligging aan de kust.

  9. #9

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Opnieuw bedankt voor de reacties! Het zijn er al meer dan ik op had gehoopt met mijn lap tekst zonder foto's.

    @Earlyspencer: de stadsmuren in York hebben we afgewandeld op onze vertrekdag ginder, en we bezochten er ook nog het Vikingmuseum, waar ze een darkride hebben die ik ook wel eens het doen waard vond! Wij hadden een Merlin-pass aangeschaft met black friday in 2019 voor gratis toegang in Alton, Thorpe en Chessington, en waarmee we ook vanalles gratis konden doen in de Blackpool Tower, dus ook de dungeon, vandaar. In York hebben we hem overgeslagen omdat we andere dingen gedaan hebben, in Alton hadden we hem eigenlijk wel willen doen maar is het er niet van gekomen. Die in Blackpool heeft weleen verrassend leuke mini valtoren!

    Die boot van Zeebrugge was inderdaad niet van de modernste, misschien kunnen de kosten eraan dan ook een reden zijn voor het schrappen ervan als die van Rotterdam zoveel beter is. Toch blijft het voor ons echt zonde gezien de reisafstand. Maar he, we hebben het toch nog gedaan toen het er was.

    Gevolgen van de Brexit gaan we overal merken... Een andere hobby van mij is de rallysport (als toeschouwer), ik film deze en maak er YouTube videos van, tijd die ik zo niet meer heb om TR's te schrijven, vandaar. Ik ben opgegroeid met de rally van Ieper en die stond sinds enkele jaren ook op de kalender voor het Brits kampioenschap, gezien de link van Ieper met GB met WO1, maar onlangs kwam het nieuws dat het Brits kampioenschap vanaf volgend jaar hun enige buitenlandse rally van de kalender schrapt. Tja... Ik vraag mij af welke invloed het verder op het toerisme bij ons zal hebben, gezien Britten daar toch wel een belangrijk deel van uitmaken, met bijvoorbeeld de Last Post onder de Menenpoort maar algemeen in de hele westhoek... Als het omgekeerd gezien drukker wordt in de Britse parken is dat op lange termijn wel positief voor die parken zelf en kan Blackpool misschien op termijn het aanbod wat meer in evenwicht trekken met nog een moderne coaster, of verfraaiingswerken uitvoeren en de oude zaken in stand houden (waar ik veel respect voor heb overigens, wat misschien niet helemaal blijkt uit mijn TR, maar het moet wel berijdbaar blijven natuurlijk )

    @siroccofreakske: die hebben we niet gedaan denk ik. Net eens opgezocht, ik denk dat we er wel gepasseerd zijn en gezien hadden dat het alleen maar paarden waren. Misschien draaide hij net niet, geen idee, of we hebben onze coasterbingo prioriteit gegeven. Ik vind hem er op YouTube precies nog snel draaien uitzien Dat is het nadeel van op voorhand de parken niet te analyseren natuurlijk. Ach, wie weet kom ik er ooit nog wel eens.

    @JeffreyDC: zeker waar. Misschien herzie ik ooit mijn mening wel als ik er nog eens kom en niet volledig backseat de Big Dipper doe.

  10. #10

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    @siroccofreakske: die hebben we niet gedaan denk ik. Net eens opgezocht, ik denk dat we er wel gepasseerd zijn en gezien hadden dat het alleen maar paarden waren. Misschien draaide hij net niet, geen idee, of we hebben onze coasterbingo prioriteit gegeven. Ik vind hem er op YouTube precies nog snel draaien uitzien Dat is het nadeel van op voorhand de parken niet te analyseren natuurlijk. Ach, wie weet kom ik er ooit nog wel eens.
    Die carrousel heeft inderdaad een stevig tempo! Je vindt ze ook niet meer op veel plekken (ik meen er zelf ooit 2 gedaan te hebben) en dat zijn echt wel leuke dingen. Zeker een aanrader als je er nog eens komt dus.

    Parken niet op voorhand analyseren heeft inderdaad z'n voor- en nadelen. Ik kan je insteek zeker wel begrijpen. Zelf probeer ik ook wel om spoilers af en toe te mijden en niet té veel op te zoeken, maar om toch een klein beetje info heb zodat ik zeker de hidden gems niet mis.

  11. #11

    Re: [TR] Blackpool Pleasure Beach 25 juli 2019 - een roadtrip door de VK

    Goh.. de laatste keren dat ik er was zijn we steeds op een dag wel rond gekomen. Maar het hangt sterk van de drukte af.

    Hoe ruw de achtbanen zijn verschilt ook heel erg van keer op keer.. en natuurlijk van je plek in de trein. Dat heb je nou eenmaal met woodies heel erg. Overigens ben ik het er wel volledig mee eens dat Icon vooral een aaneenschakeling van awkward en slecht uitgevoerde elementen is (enkele uitzonderingen daar gelaten. De slinger onder steeplechase door bijvoorbeeld vond ik aardig goed).

    Voor wat betreft het transport: Je zou in de toekomst nog de nachtboot vanaf Rotterdam kunnen nemen. Is wat verder rijden dan Zeebrugge, maar nog steeds prima te doen.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 06-01-21 om 15:44.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •