X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wie wordt kampioen in de JPL 2020/2021?

Stemmers
5. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Club Brugge

    5 100,00%
  • KRC Genk

    0 0%
  • Charleroi

    0 0%
  • OH Leuven

    0 0%
  • Anderlecht

    0 0%
  • Antwerp

    0 0%
  • Beerschot

    0 0%
  • Standard

    0 0%
  • KAA Gent

    0 0%
  • Een andere club, namelijk...

    0 0%
Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1

    Jupiler Pro League 2020 / 2021

    Vroeger was er meestal wel een topic over onze binnenlandse voetbalcompetitie. Geen idee of er nu nog veel leden op het forum ook van voetbal houden, maar ik dacht: we openen een topic en zien het wel!

    Zelf ben ik Clubsupporter en volg ik dus al hun wedstrijden. Mede door het vele thuiszitten, kijk ik nu ook geregeld wel eens andere wedstrijden, vooral als het een leuke affiche is. Wat me opvalt is dat er, naar mijn gevoel, dit seizoen echt wel veel ploegen zijn die mooi en aanvallend voetbal willen brengen. Naast de topclubs die dat al enkele jaren doen (Club Brugge, Anderlecht, Genk en Gent), heb je er nu een aantal subtoppers bij die ook willen voetballen. Antwerp is daar een mooi voorbeeld van, nu Bölöni eindelijk vervangen is, maar ook Beerschot en OHL zorgen voor een frisse wind. En zelfs bij de middenmoters heb je met Oostende, Cercle Brugge en KV Mechelen bijvoorbeeld enkele ploegen die echt wel positief voetbal willen brengen, dat is fijn.

    De traditionele vragen zijn natuurlijk: wie haalt PO1? Wie wordt kampioen? Wie zakt af?

    Voor de PO1-vraag is het volgens mij nog nooit zo spannend geweest. Alle ploegen laten om beurt punten liggen, waardoor het er elke week of elke 2 weken helemaal anders uit ziet. Ik denk dat aan het einde van de rit Club Brugge, Genk, Charleroi en Antwerp aan het langste eind zullen trekken. De eerste 3 lijken me de meest constante ploegen die het vaakst een resultaat neerzetten. Antwerp heeft dan weer gewoon een sterke ploeg en ik denk dat ze met Vercauteren iets meer punten gaan halen dan met Leko. Niet dat ik tegen Leko ben, maar ik begrijp wel dat de Antwerpdirectie zijn spel soms iets te naïef noemde.

    Anderlecht gaat net achter het net vissen, denk ik. Ze laten toch iets te vaak punten liggen en ik zie dat niet meteen veranderen.

    Van Gent verwacht ik zeker een goede terugronde met Hein Vanhaezebrouck, maar ik vrees dat hun achterstand te groot is en dat er nog te veel andere ploegen tussen staan om PO1 te halen.

    Beerschot heeft wat mij betreft veel geluk gehad in het begin van het seizoen. Ik gun het ze zeker, maar ik denk dat als het geluk wegvalt, zoals nu even het geval is, ze blij zullen zijn als ze PO2 halen. OHL lijkt me dan net iets constanter, maar zal aan het einde van de rit ook wel net tekort komen tegenover de traditionele topploegen, denk ik.

    Standard zie ik zelfs PO2 niet halen dit seizoen.

    Onderaan denk ik dat de ploegen die nu laatst staan (Moeskroen en Waasland-Beveren) daar ook gaan blijven staan, maar dan omgekeerd. Waasland-Beveren zakt af en Moeskroen eindigt 17e. Vooral als je naar het doelpuntensaldo kijkt, valt het toch op dat deze ploegen een stuk slechter scoren dan de andere zogenaamde degradatiekandidaten. Daarnaast hebben ze volgens mij ook gewoon de zwakste kern.

    Bovenaan denk ik dat het tussen Club Brugge en Genk zal gaan. Ik zie op dit moment niet meteen een andere ploeg die zich kan mengen in de titelstrijd. Maar zoals ik al zei, elke week kan het er weer anders uit zien. Genk heeft het voordeel dat ze een aantal spelers hebben die vlot scoren. Qua totaalplaatje denk ik echter wel dat Club de sterkste kern heeft en dus aan het langste eind zal trekken.

    (De volgorde van de poll is bepaald door de huidige stand)

  2. #2

    Re: Jupiler Pro League 2020 / 2021

    Ik herinner met dat vorige voetbaltopics serieus mis gingen omdat enerzijds sommigen (waaronder mezelf, toegegeven) niet met andere supporters van hun rivaal overweg konden en anderzijds er altijd een discussie op kwam hoe dat voetbal te veel op TV kwam, overbetaald is etc (de gewoonlijke cliché's). Benieuwd hoe lang dit gaat duren. Of een stille dood sterft.

    Soit, ik ben een Buffalo. Het is dus voor mij al een enorm fantastisch seizoen geweest! Mooiste dat ik ooit heb meegemaakt. Hopelijk ontslaan ze Hein vlug zodat we onze vijde trainer dit seizoen kunnen aanstellen. En wie weet nog een zesde! Is er een prijs voor aantal verschillende trainers in één seizoen?! Dan kunnen we misschien toch nog iets winnen... Voor 'meest seniele voorzitter' zijn we ook topfavoriet.

    Alle gekheid op een stokje, het lijkt me vrij zeker dat Gent PO1 niet gaat halen. En maar goed ook, we verdienen het niet en als eigen supporter wil ik het ook niet puur alleen omdat ons duo in hun ivoren toren zich weer op de borst gaat kloppen dat ze goed gewerkt hebben. Er is dringend grote verandering nodig bij Gent, als iemand dat wil kan ik daar nog dieper op ingaan.


    Brugge lijkt mij een zekerheidje voor de titel. Genk zal de voornaamste uitdager zijn maar ik ben geen van Van den Brom, had Thorup daar gebleven had het volgens mij een spannende titelstrijd kunnen worden waar ik de Limburgers nog de titel zou zien pakken. Ik zie Anderlecht er nog wel in geraken, Kompany is daar toch goed werk aan het doen met die jonkies en ik zie daar toch gestage vooruitgang in. Met Peter Verbeke hebben ze daar ook een topper qua sportief beleid.

    Antwerp heeft ook een goede ploeg maar ik wil toch nog wat afwachten hoe Vercauteren het daar gaat doen. Ben niet de grootste fan van hem, buiten een goede periode met Genk heb ik hem toch niet veel speciaals zien doen hier als coach... Bedoel, indertijd met Genk had hij Courtois en De Bruyne he! Daar zou elke coach hier in België een moord voor begaan om die in hun team te hebben.

    Ik hoop vooral dat Charleroi het niet haalt, zoals steeds halen die wel resultaat maar het blijft angsthazenvoetbal en dat zie ik liever afgestraft worden. OHL is inderdaad een aangename verrassing. Beerschot is inderdaad de typische ploeg die het eventjes goed doet in het begin maar dan gewoon weer naar de middelmaat afzakt. De ruime nederlaag tegen het zwakste Gent in jaren zegt genoeg voor mij, op dat vlak ook blij dat die Holzhauser niet de gouden schoen won na al dat gelobby door journalisten. Ik wil het nog wel eens zien met hem, lijkt mij ook een schoolvoorbeeld van een speler die eens een goede periode kent maar erna weer niks speciaals gaat laten zien. Ik laat me graag verrassen.

    Grootste verrassing is, samen met OHL, KV Oostende. Ik had hen als degradatiekandidaat #1 verwacht met een onbekende vage trainer en een resem even vage en onbekende spelers. Maar hun aanpak was blijkbaar doordacht en effectief, ze doen het vrij goed. Chapeau voor de Kustboys. Kunnen andere ploegen nog wat van leren *kuch kuch* Gent *kuch kuch*

    Ik hoop dat Waasland-Beveren degradeert, gezien hun aandeel in Propere Handen waar ze samen met Mechelen zo gemakkelijk van zijn afgekomen. Buiten dat vind ik dat echt een schijtploeg, zoals ze dit seizoen hun plaatsje in eerste klasse behouden hebben aan de groene tafel. Vorig seizoen er alles aan proberen doen om die laatste reguliere competitiematch (was tegen Gent...) niet te moeten spelen, om dan bij de discussie voor dit seizoen dat dan te gebruiken dat ze misschien nog gered hadden kunnen worden als ze die match hadden gespeeld. Geen haar op mijn hoofd die ook gelooft dat ze zich effectief hadden kunnen redden als alles gespeeld was toen. Weg ermee!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •