X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Wat zijn enkele van de beste pretparken in Europa?

    Momenteel in Vorarlberg, Oostenrijk voor een semester in het buitenland (ik kom uit Philadelphia, PA). Ik vroeg me af welke pretparken een reis waard zijn? Ik ken Europa Park en Gardaland, maar dat is het zowat. Zijn er andere pretparken die kleiner of meer een verborgen juweeltje zijn?

    Misschien ga je naar een paar parken in de lente en zomer.https://omegle.onl/ vshare
    Laatst gewijzigd door astramonk21; 18-03-21 om 22:18.

  2. #2

    Re: Wat zijn enkele van de beste pretparken in Europa?

    Nu ben ik wel héél nieuwsgierig hoe je wanneer je uit Philadelphia komt en tijdelijk in Oostenrijk woont op deze site terecht komt?

    Smaken verschillen qua parken. Ik weet niet of je op zoek bent naar échte pretparken of eerder gecharmeerd bent van themaparken. Ik zal alleszins meegeven wat ik hier de moeite vind.

    GROTE PARKEN

    Port Aventura: is een Spaans Resort bij Barcelona. Bevat enkele topcoasters en een degelijke darkride. Vooral de uitwerking van de verschillende themadelen is in dat park indrukwekkend. Er zijn weinig wild-west-zones zo uitgestrekt. De twee topcoasters van het park zitten episch op het hoogste deel van het park achter een replica van de Chinese muur. De bootattractie die het Mediterrane meer aan de inkom verbind met het Chinese themadeel vind ik ook enorm sfeervol. In pre-corona-tijden waren er ook heel wat parkshows die best de moeite waren. Het ferraripark is mooi, maar bevat naast de record-coaster weinig interessante attracties.

    Phantasialand: Is een klein park dat qua attracties en decors meespeelt met de absolute top. Vooral hun meest recente themagebieden, rond Waterbaan Chiapas, Lanceerachtbaan Taron en Flying coaster F.L.Y. bieden echt een totale onderdompeling in een themawereld. Het park heeft ook een uitgebreid en lekker aanbod voor eten en drinken. Anders dan bij PortAventura heeft hier bijna elke attractie ook een hoge herhalingswaarde en het attractieaanbod is ook heel gevarieerd. Bij veel van de attracties wil je gelijk opnieuw instappen. Ook hier zijn de parkshows de moeite.

    Parc Asterix: Is een mooi gedecoreerd park met vooral een heel uitgebreide én plezante collectie aan attracties. Afgezien van hun beperkte aanbod aan indoor attracties is het op Europees vlak wat mij betreft het best uitgebalanceerde attractieaanbod met voldoende variatie.

    Efteling: Is de trots van de lage landen. Het is vooral een uitgestrekt park met véél natuur. Voor locals heeft het sprookjesbos en enkele grootschalige darkrides uit de vorige eeuw een grote nostalgische waarde, ik weet niet of die even populair zijn bij buitenlanders. Ze werken niet met specifieke themazones, maar veel van de attracties zijn wel met veel zin voor detail vormgegeven. Baron 1898, Vliegende Hollander, Symbolica, Fata Morgana en Droomvlucht zijn daar mooie voorbeelden van. Ze hebben er ook een héél mooie fonteinenshow.

    KLEIN MAAR CHARMANT

    De Zweedse parken 'Liseberg' en 'Gröna Lund' zijn zeer de moeite. Het zijn beiden typische scandinavische stadspretparken. Daar hangt een heel gezellige sfeer die niet gemaakt wordt door grootschalig uitgewerkte themagebieden. Het heeft er wat weg van nostalgische kermissen, wat wellicht ook te maken heeft met de hoge leeftijd van die parken. Liseberg heeft met Balder, Helix en Lisebergbahnan een indrukwekkende collectie goede achtbanen. Gröna Lund is enorm klein en weeft daardoor al zijn achtbanen door elkaar: ze hebben niet de meest indrukwekkende statistieken, maar veel van die coasters zijn stiekem échte pareltjes. Daarenboven verstaat het park de kunst om elke ordinaire flatride tot vermaak met een hoge herhalingswaarde te verheffen. Pop-expressen is een ordinaire break-dance, maar in de Zweedse Hoofdstad trekt die attractie wachtrijen van meer dan een half uur. De aantrekkingskracht van het Deense Tivoli Gardens moet je in een gelijkaardige sfeer plaatsen.

    In Duitsland zou ik Hansa Park en Tripsdrill aanraden. Het zijn -als ik mij niet vergis- beiden parken die in handen zijn van een familie wat zich in de praktijk meestal uit in een heel eigen, maar wel samenhangende stijl voor het park. Tripsdrill geeft je zonder twijfel de meest complete collectie van rondritten in alle mogelijke vormen. Het park valt om met soms bizarre thema's voor hun attractie en kan bijzonder humoristisch uit de hoek komen. Er werd afgelopen jaar ook een nieuwe generatie suspended looping coaster van Vekoma geplaatst, wat hen een meer dan degelijke collectie coasters geeft voor het regionaal familiepark dat ze zijn.

    Het Engelse Blackpool Pleasure Beach is ook iets dat je eigenlijk niet mag overslaan. Het park staat vol stokoude attracties waardoor het soms wat aanvoelt alsof je een stap terugzet in de tijd. Vooral de houten coasters en talloze hoogbejaarde darkrides vind ik daar persoonlijk de moeite. Recentere attracties zijn een darkride rond Wallace en Grommit en de Multi-Launch Coaster Icon. Valhalla (De sterattractie van het park) is dit jaar helaas gesloten voor een Renovatie.

    In spanje heb je twee charmante kleinschalige pretparkjes die op de top van een heuvel gelegen zijn. Monte Igueldo bij San Sebastian en Tibidabo bij Barcelona. Geen van beide parken hebben op zich bijzonder indrukwekkende attracties, maar de combinatie met de locatie zorgt er voor dat ze wel de moeite worden. De vekoma achtbaan in Tibidabo flirt de hele tijd met een panoramisch zicht op Barcelona en je kan er enkele stokoude attracties doen. Aan de andere kant van het land flirt Rio Misterioso en Montana Suiza met zicht op de oceaan en het majestueuze strand van San Sebastian. Zeker de moeite.

    MINDER PRETPARK
    Kolmarden Zoo in Zweden bevat één van Europa's meest indrukwekkende terreincoasters. Het is niet voor niets dat de achtbaan na de lift eerst door een panoramisch bochtje rijdt alvorens de diepte in te storten. De omgeving van naaldbossen is er zonder meer spectaculair.

    In eigen land is Pairi Daiza een zoo waar véél meer te bekijken valt dan enkel dieren. Deze zoo stopt heel veel geld in het onderdompelen van zijn bezoekers in een andere wereld en het resultaat is op vele plaatsen in het park dan ook indrukwekkend. De Oosters geïnspireerde tuinen zijn prachtig om door te kuieren en ik ontdek er elke keer dat ik er kom weer een stuk park dat ik de keer voordien nog niet was tegengekomen. Bovendien combineren ze dit met luxe-verblijfdmogelijkheden die je toelaten om dag én nacht de dieren te observeren.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 17-03-21 om 19:36.

  3. #3

    Re: Wat zijn enkele van de beste pretparken in Europa?

    UK:
    Alton Towers, Blackpool Pleasure Beach & Thorpe Park

    Nederland: Efteling

    Duitsland: Heide Park, Phantasialand, Europa Park

    Frankrijk: Parc Astérix, Nigloland

    Spanje: Port Aventura, Parque Warner Madrid

    Italië: Gardaland, Mirabilandia

    Scandinavië: Liseberg, Tivoli Gardens, Gröna Lund

    Oostenrijk: Wiener Prater


    Andere aanraders:
    De vele kleinere parkjes in Engeland, Frankrijk en Duitsland.. Vaak enorm Charmant. (Welke er zeker uit springen zijn Fraispertuis City, Tripsdrill, Plohn, Bayern Park, Paulton's Park, maar vele andere parken zijn ook enorm tof)

    Toverland & Walibi (NL)
    Walibi en de zoo Pairi Daiza (BE)
    Bakken, Legoland, Djurs Sommerland en BonBonLand (DK)
    Powerland, Linnanmaki (FI)
    Parque de Attraciones de Madrid en Tibidabo (ES)
    Moviland, Cinecitta World & Magicland (IT)
    Tusenfryd (NO)

  4. #4

    Re: Wat zijn enkele van de beste pretparken in Europa?

    mmm, bizar verhaal. Temeer omdat iedereen ondertussen toch wel weet dat er in Europa quasi geen enkel park open is...

  5. #5

    Re: Wat zijn enkele van de beste pretparken in Europa?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    mmm, bizar verhaal. Temeer omdat iedereen ondertussen toch wel weet dat er in Europa quasi geen enkel park open is...
    Tips kunnen we altijd geven voor wanneer het weer open gaat eh.. Er steekt geen kwaad in om de omgeving alvast wat te kennen en te zien welke mogelijkheden er zijn.

  6. #6

    Re: Wat zijn enkele van de beste pretparken in Europa?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door astramonk21 Bekijk Berichten
    Momenteel in Vorarlberg, Oostenrijk voor een semester in het buitenland (ik kom uit Philadelphia, PA). Ik vroeg me af welke pretparken een reis waard zijn? Ik ken Europa Park en Gardaland, maar dat is het zowat. Zijn er andere pretparken die kleiner of meer een verborgen juweeltje zijn?

    Misschien ga je naar een paar parken in de lente en zomer. positive s words positive q words
    Elk themapark in de zomer is een geweldige plek om te ontspannen of plezier te maken. Natuurlijk, hoe groter, hoe beter (zoals Europa Park.)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •