X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    @Fré: Baseer je dit op ervaring met buitenlanders in Belgische parken of omgekeerd: Belgen en NL'ers in Dui?

    Wat het eerste betreft: België zal wellicht zoals gewoonlijk niet veel controleren op inreizende buitenlanders en terugkerende Belgen, zolang het met de auto is. Essentieel in dit topic is wel dat de Belgische en Nederlandse pretparken van overheidswege geen negat. PCR-test of vax-bewijs moeten vragen bij parkbetreding. Het 'risico' op controle voor Duitsers, NL'ers en Fransen die Belgische parken willen bezoeken, situeert zich dus uitsluitend bij grensovergangen. Met de Belgische laksheid / soepelheid (schrappen naar eigen mening) betekent dit dus vooral risico bij de terugrit naar hun land. Binnenkort moeten Duitsers ook niet over een groen scherm op hun phone beschikken om Bel binnen te komen: Dui is immers oranje. Enkel voor rode zones zal een groen scherm vereist zijn (dacht ik). Niet omdat we de Duitsers zo graag zien, maar omdat we terugkerende Belgen willen ontlasten.

    Wat het tweede betreft: ben je recent in PHL of EP geweest? Naast Bel zijn ook Lux, Fra en NL rood, hence de strengheid in Duitse grens-deelstaten zoals NRW en Bad-Würt. Het lijkt me wiedes dat den Duits daarom meer aan grenscontroles doet dan de betrokken buurlanden. En nogmaals: momenteel vereisen NRW, Bad-Würt en Bay nog altijd een negat. PCR-test of een vax-of-oude-besmetting-bewijs voor activiteiten zoals pretparken. Dat staat ook te lezen op de websites van de betrokken pretparken. Het lijkt me wiedes dat dit dan voor de poorten van een park kan gecontroleerd worden.

    Vraag is of de parken dat effectief en consequent doen, of steekproef-gewijs of zoals je lijkt te suggereren: oogluikend negeren. En voert het park deze controles zelf uit of is deze taak uitbesteed, zoals sommige parken doen voor b.v. tassencontroles? Staan er overheidsmannetjes bij de park-poorten? Ja, ik ben soms een better safe than sorry-broekschijter. OOO berichte recent en uit eigen ervaring dat je met Duitse tongval aan zo'n controle in EP kon ontsnappen.

    Dat parken je zouden binnenlaten om de lieve centen ...? De parken hebben eerst en vooral nog voor je wordt gecontroleerd of binnengelaten, al je non-refundable ticketgeld ontvangen. Met de catering en hotels die maar op halve kracht of minder draaien en met de meeste korting-voordelen die niet gelden, is dat ticketgeld momenteel hun belangrijkste inkomstenbron. Niet geteste mensen tegen de overheidsregels in alsnog binnenlaten, lijkt me voor de parken zelf linke soep: een boete of sluiting wegens het niet naleven zou een kwadratische ramp zijn, misschien nog meer qua imago dan qua inkomsten.

    Als potentiële bezoeker vind het in elk geval het meervoudig risico niet waard om zonder groen scherm op m'n phone naar ginder te rijden, gelet op de grens- en park-controles. Tel er nog de onzekerheid bij zolang je de uitslag van de test niet kent, de beperkte geldigheidsduur (72 voor Bel maar diezelfde test geldt slechts 48 uur voor parken in NRW en 24 uur in Beieren) en de verplichte tickets-op-datum, en ik begin weer een boom om te zagen over discri-dingens.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-06-21 om 06:36.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •