Ben je van plan de zomer in eigen land te blijven (tot je test-loos) kan reizen?
Nee. We hebben wel bewust onze buitenlandse reizen gepland na de vermoedelijke vaccinatiedata (Disneyland Paris in juli, Port Aventura en Salou in Oktober) voor zo weinig mogelijk "gedoe" maar mocht er onverhoopt vertraging in het hele vaccinatiegebeuren zitten dan hebben we het vermoedelijk aan onze rekker daar wij met onze 30 en 29 jaar redelijk achteraan in het rijtje staan. In dat geval gaan we, ondanks geen vaccinatie, ook gewoon op reis voor zover de maatregelen het dan toelaten en laten we een negatieve test afnemen voor vertrek.

Plan je (als niet volledig gevaxte) dag-uitjes nabij onze landsgrens?
Nee, niet persé vanwege gebrek aan vaccinatie maar meer omdat er nog veel onduidelijkheid is over geldende maatregelen in buitenland e.d. Als we gaan, wil ik graag op een zo normaal mogelijke manier reizen met zo weinig mogelijk maatregelen op een manier die aangenaam is. Wanneer we in hoogzomer bij 40°C met een mondmasker de hele dag moeten rondhupsen en voor een daguitstap met negatieve testen moeten gaan zwaaien en attractie x en y mogen niet openen vanwege afstandsregels of andere zooi, dan pas ik liever en stel ik wel even uit. Ik verwacht vanaf september/oktober enorme verbetering op die vlakken, dus we hebben bewust onze "grootste" reis naar Spanje voor dan gehouden en niet eerder ingepland.

Heb je al reizen geannuleerd / gewijzigd voor deze zomer?
Nog niet. We hadden dan ook bewust nog niet veel op voorhand gepland en even afgewacht om te kijken hoe het hele vaccinatiegebeuren zou gaan uitrollen en hoe snel dit voor beterschap zou zorgen. Inmiddels heb ik hier best een goed oog in, dus zijn we toch voorzichtig aan het plannen geslagen.

Hoop je op een multi-landen-trip voor deze zomer?
Nee, daar waag ik mij nog niet aan. Veel te veel onzekerheid momenteel. We gaan al zeer blij zijn als onze huidige plannen kunnen doorgaan met (hopelijk) een minimum aan maatregelen.