X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Klopt Bjorn, vraag is hoe ze dat controleren. Een langer verblijf kan je bewijzen (dat was trouwens een inreis-vereiste vorig jaar in DK) maar een < 24 uur trip kan je volgens mij niet bewijzen. Ook al omdat Belgen zich voorlopig nog niet moeten registreren (op Duitse site) voorafgaand aan het inreizen van Dui, NL'ers moeten dat wel.

    NL heeft nu ook een gelijkaardige regeling getroffen: iedereen die NL binnen komt vanuit Bel zou een attest moeten kunnen voorleggen. Voor het inreizen vanaf de Duitse grens gaat men dit niet controleren. Dit omdat Dui een groen land is maar ook omdat Dui voor terugkerende NL'ers minder op de route ligt vanuit rood Fra en rood Spa. Voor inreizende < 12 jarigen is geen attest vereist. Geen idee of deze regel ook vervalt bij een < 24 uur bezoek aan NL, laat staan hoe ze dit kunnen nagaan.

    Ik plan een tripje van 4 dagen eind aug. met enkel mijn < 12 jarige zoon. Ik ben dan eindelijk geen virologische Üntermensch meer en voor de jongste zijn er geen eisen, ook niet bij terugkeer uit rood NL naar Bel. Soms vraag ik me if ik de enige 'auti' ben die deze regels uitpluist. Een 'normaal' mens heeft andere bezigheden, denk ik.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 05-08-21 om 19:36.

  2. #2

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Klopt Bjorn, vraag is hoe ze dat controleren. Een langer verblijf kan je bewijzen (dat was trouwens een inreis-vereiste vorig jaar in DK) maar een < 24 uur trip kan je volgens mij niet bewijzen. Ook al omdat Belgen zich voorlopig nog niet moeten registreren (op Duitse site) voorafgaand aan het inreizen van Dui, NL'ers moeten dat wel.

    NL heeft nu ook een gelijkaardige regeling getroffen: iedereen die NL binnen komt vanuit Bel zou een attest moeten kunnen voorleggen. Voor het inreizen vanaf de Duitse grens gaat men dit niet controleren. Dit omdat Dui een groen land is maar ook omdat Dui voor terugkerende NL'ers minder op de route ligt vanuit rood Fra en rood Spa. Voor inreizende < 12 jarigen is geen attest vereist. Geen idee of deze regel ook vervalt bij een < 24 uur bezoek aan NL, laat staan hoe ze dit kunnen nagaan.

    Ik plan een tripje van 4 dagen eind aug. met enkel mijn < 12 jarige zoon. Ik ben dan eindelijk geen virologische Üntermensch meer en voor de jongste zijn er geen eisen, ook niet bij terugkeer uit rood NL naar Bel. Soms vraag ik me if ik de enige 'auti' ben die deze regels uitpluist. Een 'normaal' mens heeft andere bezigheden, denk ik.
    Zeker niet, ik zit tegenwoordig meerdere keren per week op de "reopen EU" website om de maatregelen voor Duitsland en Spanje bij te houden. In oktober zowel Port Aventura als Europa Park gepland staan en hoe korter het komt, hoe harder we er naar uit kijken maar ook hoe nerveuzer we worden dat het nét binnen handbereik gaat zijn en er dan plots weer restricties gaan komen waardoor het byebye pretparktripjes/buitenland zal zijn.

    Om die reden nog altijd onze vluchten via Brussels airlines nog niet durven boeken, we gaan één dezer weken toch moeten, durf het echt niet tot minder dan 1 maand op voorhand laten. We vliegen normaliter 1/10 richting Barcelona, ik HOOP het nog te kunnen rekken tot 1/09 maar als de prijzen plots omhoog gaan schieten of ik zie dat omliggende data beginnen volboekt te geraken dan gaan we het gewoon wagen. Te lang naar aan het uitkijken nu om dan niet door COVID maar wel door geen vervoer geblokkeerd te worden...

    Het helpt wel dat ik bij de bron zit, ik werk voor de 1700 vlaamse infolijn en wij krijgen (ondanks dat wij eigenlijk niet bevoegd zijn voor reisadviezen) ook telkens alle updates door qua kleurcodes en veranderende maatregelen bij terugkeer/afreis.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •