Dank voor het compliment hierboven. Het opzoekwerk doe ik louter in eigenbelang. Het is dan maar een kleine moeite om enkele bevindingen hier te delen.

Het is gebeurd: België is voor Dui geen risicogebied meer. De officiële publicatie is op 18/06 maar dit treedt pas in werking op 20 juni, middernacht. I.m.o. betekent dit dus dat vanaf komende zondag geen attest meer nodig is om Dui binnen te reizen met eigen vervoer. Ook een online aanmelding is niet meer nodig, ongeacht het doel of de duur van je reis in Dui.

De nationale noodwet blijft nog gelden tot (minstens) 30 juni. Het is me niet helemaal duidelijk hoe die nationale wet te rijmen valt met grote regionale verschillen qua versoepeling. België is niet het enige complexe land als het op bestuur aankomt ... Feit is dat elke verblijf-accommodatie in o.a. NRW, B-W en Berlijn een attest van negativiteit, vax of genezing moet eisen van hun gasten. De test mag soms geen 24 uur oud zijn en moet bij een lang verblijf om de drie dagen worden vernieuwd.

Keine Ahnung of pretparken met grote buitenzones in de betrokken deelstaten een attest zullen moeten blijven eisen na 30 juni. Ik heb voorlopig enkel 'gratis' attracties op datum geboekt, net als enkele Bürger-tests. Tickets op datum kopen durf ik voorlopig nog niet. Als die paranoïde discriminatie-zottrernij tegen 1 juli niet is versoepeld, wordt dat voor ons wellicht een derde zomer-annulatie dit jaar.