X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: kort TR Toverland

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: kort TR Toverland

    Testen in Duitsland afgeschaft? Is dit een lieg/fantaseer reactie?

    De eerste 16 dagen van juli was ik met mijn kinderen in Dui en Polen. We hebben 6 keer een gratis test ondergaan. Sommige testcentra worden opgedoekt maar er wordt wel nog getest, believe me. Al moet ik toegeven dat wij meestal (vaak op afspraak) op die bewuste momenten het enige testpubliek waren in de centra. Het betrof dan ook meestal testmomenten buiten de kantooruren.

    Wat de controles betreft: Aan de grens NL-Dui was geen controle te zien op 1 juli. Belgen en NLers moesten toen vooraf geen online registratie aanmaken en een negatieve test was niet vereist. Beide eisen zijn nu wel terug van toepassing op bloedrood Oranje. Als de incidentiecijfers voor België iets meer dan verdubbelen (200 per 100.000 per week) hebben wij het ook vlaggen. Of er dan daadwerkelijk meer getest wordt aan de grens, weet ik niet.

    Bijna overal waar een test-eis geldt, werd dit gecontroleerd: 2 keer MPG, 1 keer PHL (nu niet meer nodig), Aqualand Köln, Legoland Discovery en Dungeon Berlin en overnachtingen in NRW (2 van de drie hotels), Hessen en Niedersachsen (1 van de twee hotels). In al deze gevallen moest je een officieel negatief testresultaat voorleggen en een afbeeldinggs-legitimatie (ID of rijbewijs). De QR van het testresultaat werd nooit gestcand, er werd wel aandachtig naar het tijdstip gekeken.

    Behalve inreisregels is het desinformatief om het over Dui als geheel te hebben wat coronaregels betreft. De regels verschillen qua deelstaat (o.a. voor toeristische overnachtingen) en verschillen dan nog eens qua Kreis (incidentie-afhankelijk).

    Komende week gaan we naar Baden W., Beieren en Rheinland-P. In die laatste twee deelstaten is nog steeds een test voor overnachting nodig. In de eerste niet, maar Ulm doet het als Kreis slechter dan de rest van BW, dus heb ik ook daarvoor een test geboekt. De regels worden immers wekelijks van zaterdag op zondag aangepast. Gek genoeg moet je voor grote baden als Kristall Palm en Erding geen test voorleggen en in dezelfde deelstaat dus wel voor overnachtingen. Men aanvaardt hier ook maar tests van max. 24 uur oud, waar dit in NRW 48 uur is/was.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 22-07-21 om 07:08.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •