X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 1 van de 1
  1. #1

    [TR] Plopsa Indoor Coevorden, 21 augustus 2021

    Enkele kliks hiervandaan is het dappere relaas te lezen van iemand die 260 noordwaartse autokilometers heeft overbrugd voor een pretparkbezoekje. Omdat ‘de langste hebben' er soms wèl toe doet, meld ik bij deze dat ons ochtendlijk traject een kleine 20 km langer was dan Leuven-Biddinghuizen. En als principiële zak brij ik omheen dit geografisch gegeven meteen een heel TR, want Plopsa Nederland hadden Leon (11) en ikzelf nog nooit eerder bezocht.

    Natuurlijk was dit miniparkje voor minimensjes niet ons hoofddoel. Maar “verniet is verniet”, staat met alkoolstift gekriebeld op de achterkant van onze Fun Cards. En in de noordoostelijke achterhoek van Nederland liggen wel meer pretparkjes en zootjes waar we vertier zochten en soms ook vonden. Hectometers Stacheldraht van de schier lege parking naar de parkingang herinneren er fijntjes aan dat ook Westerbork hier ergens in de buurt ligt. No offence intended towards the real victims.



    Op de laatste zaterdag van de lokale zomervakantie ervoer ik om 10:00 u. stipt dezelfde on-drukte als enkele dagen tevoren in een wel erg gelijkaardig etablissement nabij Hasselt. Het enige opvallende verschil was dat de bezoekers in Drenthe zonder mondverband rondliepen. Het personeel werd wel letterlijk gemuilkorfd in naam van de Nederlandse volksgezondheid. “Aan allen die nog niet gekomen waren: hartelijk dank.” Hierdoor konden Leon en ik instant onze eerste slag slaan: een privéritje op de Vuurtoren.



    Indien de schoendoos-gebouwen in Warschau en Praag geen Zierer-coaster hebben of nog niet operatief zijn, behaalden we deze zomer met sprekend gemak de Wickiebaan-bingo.



    Op de coastertrein in Coevorden was één zitrij op twee met lint afgespannen. Bubbels van vier werden dus ook opgesplitst en de theoretische capaciteit werd hierdoor minstens gehalveerd. Maar daar hadden wij net als de overige schaarse bezoekers toen generlei last van.



    Hetzelfde virologisch doel maar nu middels groene en rode stippen werd nagestreefd op de tugboat Woeste Zee. Wel wat knudde hier, want wie geen topplaats bemachtigt, moet vrede nemen met een seutenplaats dicht tegen het midden. Wij niet, natuurlijk!



    Of de stippen groener zijn aan de overkant, weet ik niet. Maar het (zee-)gras oogde wel groener hier dan in Hasselt. Iets minder cryptisch omschreven: ik vond de attractie beter aangekleed met een door luchtcirculatie bewegend doek met zee-tafereel en tegen de achtergrond van een maritiem fort.



    Deze droge boot-attractie wordt om-en-om bediend met de kinderdroptoren door één en hetzelfde personeelslid. Geen bezwaar mijnentwege wegens de kalmte, de vriendelijkheid van de operator en hetzelfde doelpubliek voor beide attracties. Meer verbazingwekkend vond ik dit duo attracties, bediend door één operatrice:



    De dienstdoende dame bij het kikker-geval had met wat beleefde knikjes te kennen gegeven dat ze Leon en mij al had zien staan in de voorts lege wachtrij van Anubis. Dat er na een kikker-rondje eerst nog een kikker-rondje volgde, lag in de logische lijn van een meerderheid aan ouders met piepjonge kinderen. De kleine extra wachttijd lieten we vlot voorbij dobberen …





    Een privérit op de thrillste attractie van het park zat er niet in, wegens het opduiken van nog enkele gegadigden. De operatrice leek de groen-rode-restrictiestippen te negeren. Ze dispatchte efficiënt door simpelweg telkens een lege plaats tussen elke bubbel te laten. Na de rit vroeg ze nog of deze ons bevallen was. Ik moest beleefdheidshalve een beetje jokken, kon zij veel weten dat wij ruim 100 ritjes op Sledgehammer overleefd hebben alsook meerdere nog grotere of zelfs inversieve slingerdingen in Scandianvië. Flash forward: rond het middaguur hadden de slang en de kikker elk een eigen operator. Leon mocht nog enkele keren zonder mij.



    De stoeltjes van de K3 Zweefmolen waren voorzien van groene stippen en gebruikte inlegkruisjes (sorry …).



    Dat Studio 100 Mega-Mindy onlangs ververst heeft, wakkerde de hitsige Benjamin Mendy in mij aan (no offence …).



    Na wat binnenspeeltuin-pret en wat matjes-geglij, gingen we de buitenlucht opzoeken. Onze brunch-picknick werd er verstoord door vliegend ongedierte. De oorzaak is evenwel minder ergerniswekkend dan het gevolg: Heidi’s Dierenweide.



    Iets dat ze in Hasselt ook kunnen gebruiken, mijn gedacht.



    Aan deze kant van de prikkeldraad zag alles er wel iets leuker uit …



    Wie scherp kijkt, merkt op dat ook Maja werd lastig gevallen door halve soortgenoten.





    Studio 100 -gewauwel in het Duits, ik vind dat erg kinky klinken. Deze meid in uniform maakt er alvast een (niet) passende armbeweging bij (no offence …).



    Nu ik toch keet aan het schoppen ben: als mijn jongste zoon ooit bipolaire gender-kuren vertoont, kan ik met onderstaand bewijsmateriaal een zaak aanspannen tegen het trio Gert-Hans-Steve.



    Hoe ver zit jij ondertussen al op de Plopsa-bingo? Wij op 7 en een halve na wat nieuwsgierig gekoekeloer aan de achterzijde van Antwerpen-Centraal afgelopen zondag.



    Om met de nodige ernst af te sluiten: niet ver van Plopsa Indoor Coevorden ligt het stadje … Coevorden. Het loont zeker de moeite om daar eens een uurtje of langer rond te lopen, want het indoorpark is natuurlijk allesbehalve dag-vullend.





    Maar Leons hoogtepunt die dag was toch de kemping in Hardenberg, met o.a. een binnenzwembad en een buitenbad met glijbaan. Houdoe!

    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 15-09-21 om 10:29.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •