Zowel wanneer ik de omgeving laat meetellen als wanneer ik dat niet doe vind ik Taron de betere achtbaan. De spanningsboog in het ritverloop is beter en hoewel de baan vol noodzakelijk bochtenwerk zit om binnen het relatief kleine grondplan te passen voelt het merendeel daarvan aan alsof het in de eerste plaats het creëren van een plezante rit dient.

Bij F.L.Y. voelt het allemaal wat ééntoniger aan. Zowel de thematische als de fysieke baanelementen van Vekoma's flying coaster komen minder goed uit de verf en dat heeft volgens mij twee redenen. Enerzijds lijkt de trein aan een vrij constant tempo door de track te bollen, waardoor je de snelheidscontrasten die Taron zo interessant maken mist; dat continue hoge tempo zorgt er ook voor dat je overal al voorbij bent voor je er van kan genieten. Anderzijds zorgt de doorgedreven decoratie ervoor dat het ritverloop minder transparant wordt: waar je bij Taron bijna elk element op je ziet afkomen voordat je het ondergaat zit je er bij F.L.Y. vaak al in voordat je weet dat het gaat komen. Door dat gebrek aan opmaat/ aankondiging gaan de elementen op zich wat verloren.