Het is mij beginnen opvallen dat Phantasialand met Taron en FLY nu 2 wereldklasse banen in huis heeft, en daarmee ook wel eens verschil van mening over bestaat welke de beste is.

Ik dacht, laten we even een poll openen en kijken welke baan voor de fans het meest indrukwekkend is.

Taron blijft voor mij een beest van een baan met een prachtige themazone er rondom en een rit die z’n gelijke niet kent.

Echter ben ikzelf genoodzaakt mij te vervoegen bij Team-FLY. Nog tot de minuut voor ik de eerste keer Rookburgh betrad was ik sceptisch of het allemaal wel zo mooi, goed en af zou zijn. Na enkele seconden in de zone te lopen vielen alle twijfels weg, en die eerste rit FLY liet mij nog meer sprakeloos dan mijn eerste keer Taron.

FLY is in mijn ogen nog een pak meer immersive en interactief dan zijn Intamin broertje. Ok, de baan is niet zo krachtig, maar het vlieggevoel is fenomenaal, de theming, sfeeropbouw, … zijn een gouden totaalplaatje en het is prachtig om te zien hoe origineel en mooi de baan verweven zit in een ongelofelijk knappe themazone.

Wat kiezen jullie? Team Taron of Team FLY?