X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welk Team ben jij?

Stemmers
24. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Team Taron

    19 79,17%
  • Team FLY

    5 20,83%
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29
  1. #21

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat ze dit wel zullen moeten vanwege de vereiste veiligheidsregels. Het alternatief is overal netten of kappen onder de baan hangen, wat de sfeer in het gebied volstrekt teniet zal doen.
    Ik vrees dat dit uiteindelijk wel zal moeten. personeel is duur zeker als als je een uurloon moet betalen voor decoratiedoeleinden. ik zou het zeef betreuren dat fly in een kooi beland maar het is een logische uitkomst. (let wel op ik spreek over 5 a10jaar)

  2. #22

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik vrees dat dit uiteindelijk wel zal moeten. personeel is duur zeker als als je een uurloon moet betalen voor decoratiedoeleinden. ik zou het zeef betreuren dat fly in een kooi beland maar het is een logische uitkomst. (let wel op ik spreek over 5 a10jaar)
    Het is een optie, maar ik denk dat ze eerder de capaciteit gaan verlagen. Nog maar meer één persoon die de check doet bij de poortjes. Hebben we ook bij Black Mamba gezien, waar er minder personeel is om de beugels te controleren dan vroeger, waardoor de 2e trein eigenlijk altijd wel even stil moet staan in de remise. Vroeger gebeurde dat zelden en kon je bijna altijd direct door naar het station. Wellicht dat ze die ene persoon zelfs om en om de ingang en de uitgang gaan laten doen als het daar rustig genoeg voor is. Immers kun je in het stationsgedeelte (na de controle) behoorlijk wat mensen als "buffer" plaatsen.

  3. #23

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Gisteren nog eens naar Phantasialand geweest. FLY heb ik twee keer gedaan. Ik verkies Taron boven FLY. Taron heeft meer intensiteit waar FLY in een mooi gethematiseerde omgeving ligt. Echter zie je daar weinig van tijdens de rit wat jammer is. Ik vind dat Vekoma technisch een sterke baan heeft ontwikkeld. Alleen al de manier waarop je in vliegmodus gelegd wordt. Respect! Wat is die baan ook soepel. Echter de restraints deden wat pijn aan mijn schouders. In vliegmodus had ik daar minder last van. Waar ik me het meest aan ergerde bij FLY waren de lockers. Wat is er mis met een simpel draaisysteem zoals in HeidePark bij Sedert Race of het systeem van Taron? Wat een geklungel met die bandjes en het open en sluiten van de lockers. Ondertussen lopen mensen zonder rugzak je zomaar voorbij. Hier slaan ze toch wel de bal mis. Voor de rest een topbaan in z'n genre.
    Taron blijft m'n nummer één op dit moment. Twee goede lanceringen, intens, airtime, snelheid. Een beest als hij opgewarmd is.

  4. #24

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeffreyDC Bekijk Berichten
    Wat is er mis met een simpel draaisysteem zoals in HeidePark bij Sedert Race of het systeem van Taron? Wat een geklungel met die bandjes en het open en sluiten van de lockers. Ondertussen lopen mensen zonder rugzak je zomaar voorbij. Hier slaan ze toch wel de bal mis.
    Nou.. dat soort geklungel heb ik toch ook al meer dan vaak genoeg gezien bij de draaisystemen en als je op capaciteit wil werken, dan wil je als park juist NIET dat mensen in een station nog gaan klungelen.

    Overigens zit het uitstapstation van FLY wel echt op een dusdanig andere locatie dat het normale draaisysteem ook volstrekt niet zou kunnen werken.

    Dat gezegd hebbende: Het lockergedeelte is vooral veel te krap. Als hier wat meer ruimte zou zijn geweest, denk ik dat het geklungel en de irritatie al een heel stuk minder zou zijn.

  5. #25

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Op beide locker-systemen valt iets aan te merken. Inderdaad heel veel gedoe bij F.L.Y. en het ’risico’ dat je wordt voobijgelopen door lui zonder rugzak of door wie hier wat handiger in is. Maar door de hoge capaciteit en het pre-sorteren voor een front-rit, til ik hiet niet zo zwaar aan. Je zal door het tassen-gedoe hooguit een halve trein later vertrekken t.o.v. de mensen die jou hebben ingehaald en een top-plaats op de trein zal je niet hierdoor mislopen. Dat body-scan-gedoe neem ik er met iets mee tegenzin bij. Ik vermoed dat dit een veiligheidsverhogend middel is, maar dan zou men dit ook bij b.v. Black M. moeten doen. Een bodyscan hoofdzakelijk om een luchthavengevoel te creëren ... nee toch? Dit kost tijd en personeel.

    Het grootste nadeel van het Taron-station is dat tassendragers eerst de trein in, dan uit en dan weer in moeten alvorens te vertrekken. MPG laat met z’n nieuwste coaster zien dat het anders kan. Door geen tassencontrole vooraf gebeurt het dat mensen met nog een kleine handtas bij inschepen in Taron. Wanner de scherpe operator dit ziet, betekent dat extra vertraging.

    Positief aan Taron en F.L.Y. is dat je na de rit niet uitstapt op exact dezelfde plaats als waar de volgende passagiers zullen instappen. Sterk dat een park met grote ruimte-schaarste zich hier niet aan bezondigd. Het blijven op dat gebied positieve uitzonderingen. Bij RTH, Fury, Kondaa en zeker Tiki Waka, Anubis en beide Winja’s lijkt het in-en-uitstappen op dezelfde plaats me sterk capaciteit-verlagend.

    100% on topic na een laatste bezoekje eind mei: F.L.Y. doet gewoon pijn aan mijn scheenbenen na een aantal ritten. Ik plaats ’em alleen al daardoor niet meer in m’n (Europese want nooit elders geweest) top vijf. En meerdere plaatsen onder RTH. Taron bekleedt nog steeds de eerste plaats ondanks een weekendje wachtrij-loos kwanten in Energynaldia.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 22-06-22 om 20:52.

  6. #26

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    We zijn altijd met twee. Wie de zak draagt, gaat eerst in de trein om de zak weg te leggen. Ondertussen gaat de andere al zitten. Ik zie hier weinig tijdverlies in. Geef mij maar het systeem Taron. Het systeem van Krake is ook niet slecht: zak geven, lanyard in de plaats en weg ermee. Ik blijf er bij dat geklungel met dat die kastjes en die bandjes er teveel aan is. Weet er iemand waarom iedereen een bandje krijgt IPV degene met een zak?

  7. #27

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Je moet bij FLY niet alleen je rugzak maar ook je gsm en andere losse items uit je broekzakken in de locker steken. Gezien zowat iedereen in die categorie valt, krijgt dan ook iedereen een bandje. De bodyscan is een laatste controle om zeker te zijn dat niemand nog zijn gsm in zijn zak heeft zitten.
    Dit alles om ervoor te zorgen dat PHL geen netten over de wandelpaden moet hangen om te voorkomen dat vallende voorwerpen op bezoekers zouden kunnen terechtkomen.

  8. #28

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Wij steken alles in 1 rugzak vandaar mijn opmerking, maar klinkt logisch.

  9. #29

    Re: [Phantasialand] - Clash of the Klassebakken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Dat body-scan-gedoe neem ik er met iets mee tegenzin bij. Ik vermoed dat dit een veiligheidsverhogend middel is, maar dan zou men dit ook bij b.v. Black M. moeten doen. Een bodyscan hoofdzakelijk om een luchthavengevoel te creëren ... nee toch? Dit kost tijd en personeel.
    Correct. Bij black Mamba hangen er netten waar dat nodig is. Dat past nog wel OK bij het Afrikaanse thema. Bij FLY daarentegen is niet alleen de positie anders (waardoor spullen makkelijker uit je zakken vallen) maar zijn er ook nergens opvangnetten. Daar zit het hem in. Dat ze de Bodyscan weg gewerkt hebben als vliegtuig-thema is gewoon slim gedaan om het ietwat meer acceptabel te maken.

    Ter vergelijk: In Japan is dat standaard gewoon overal verplicht. (alleen lapt Disney die regels aan zijn laars, geen idee waarom die ermee weg komen, maar Disney lapt wel opvallend vaak veiligheidsregels aan zijn laarzen. Ze doen ook nooit moeilijk over het mee brengen van losse voorwerpen van eender welke aard)

    Het grootste nadeel van het Taron-station is dat tassendragers eerst de trein in, dan uit en dan weer in moeten alvorens te vertrekken. MPG laat met z’n nieuwste coaster zien dat het anders kan. Door geen tassencontrole vooraf gebeurt het dat mensen met nog een kleine handtas bij inschepen in Taron. Wanner de scherpe operator dit ziet, betekent dat extra vertraging.
    Dat is inderdaad precies het geklungel wat ik bedoelde in mijn vorige past. Maar daarnaast doen mensen soms ook gewoon ontzetten moeilijk om überhaupt iets in die bakken te krijgen. Oh.. ik moet mijn zooi af leggen. Wacht, laat ik nog even heel uitgebreid gaan zoeken of ik niet nog ergens iets heb. Goed, ik heb alles. Snel terug naar de trein. Oh shit, ik heb iets niet goed gelegd en nu valt het uit de bak. Snel terug en het er weer in leggen. Ah, oke. Blijft het nu liggen? ja? Goed. Snel weer naar de trein. A shit, toch nog de sleutels in mijn achterzak vergeten.....

    BLECH!

    Positief aan Taron en F.L.Y. is dat je na de rit niet uitstapt op exact dezelfde plaats als waar de volgende passagiers zullen instappen. Sterk dat een park met grote ruimte-schaarste zich hier niet aan bezondigd. Het blijven op dat gebied positieve uitzonderingen. Bij RTH, Fury, Kondaa en zeker Tiki Waka, Anubis en beide Winja’s lijkt het in-en-uitstappen op dezelfde plaats me sterk capaciteit-verlagend.
    Winja's hebben wel degelijk een apart uitstapstation. Het is niet afgesplitst van het station als aparte zone, maar het werkt wel hetzelfde. Trein stopt in positie 1, mensen stappen uit. Trein gaat naar positie 2, mensen stappen in (intussen kan een andere trein weer naar positie 1 voor uit te stappen). Volgens mij zou ook Anubis dit moeten kunnen (pin me er niet op vast) maar wordt het daar simpelweg nooit gebruikt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •