X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26
  1. #1

    [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Parque Warner Madrid heeft een vergunning aangevraagd om een nieuwe achtbaan te zetten. Zie punt 2 hieronder:



    Volgens geruchten zou het om een Intamin (multi)launch coaster gaan. Opening zou voor 2023 gepland zijn.

  2. #2

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Fijn nieuws, alle voorbarigheid in acht genomen! Een lanceerbaan hebben beide parken in Madrid nog niet, dat zou dus een mooie aanvulling zijn.

    PR heeft de laatste jaren met bescheiden middelen succesvol enkele lanceerachtbanen laten neerpoten. Maar door die vooruit-achteruit-lanceringen op dezelfde plaats aan het begin van de rit verdienen die banen i.m.o. toch maar half het predikaat ’multi-launch’. Voor hun vlaggenschip-park (of is dat Mirabilandia?) mag het volgens hogervermeld gerucht beduidend meer kosten. Qua baan durf ik te dromen van iets Taïga-achtigs.

    Ik verwacht dat de nieuwe in Madrid in elk geval ISpeed en SpeedMonster overklast. Maar voor spreekwoordelijk hetzelfde geld komen ze daar met een Studio Tours kloon in open lucht af.

  3. #3

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    De voorbereidende werken zijn al goed op weg. Bomen werden gekapt, een in onbruik geraakte deel van de wachtrij van Revenge of the Enigma werd afgebroken, alsook (een deel van het gebouw van) de oude Batman simulator. Waarschijnlijk zal het station met preshow in dit gebouw komen.
    Het lijkt er ook op dat er al op sommige plaatsen begonnen is met beton gieten (achter Scooby-Doo).

    Naam:     pwm1.jpg
Bekeken:  1439
Groote:   357,9 KB
    Naam:     pwm2.jpg
Bekeken:  1185
Groote:   832,9 KB
    Naam:     pwm4.jpg
Bekeken:  1447
Groote:   484,8 KB
    Naam:     pwm3.jpg
Bekeken:  1379
Groote:   829,7 KB
    Bron: Twitter

  4. #4

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Dank voor de update.

    Dat Batman-gebouw stak mijn ogen uit telkens ik in PWM was: mooi van buiten, top-thema maar geen operatieve attractie erin. Da's niet veel beter dan in MPG met een thematisch niet passende, gedateerde attractie erin met nullerlei herhalingswaarde en bovendien weinig coronaproof. Dus mixed emotions bij de afbraak / modificatie van een deel van het Batman-gebouw in Madrid.

    Maar die Spanjolen laten er geen gras over groeien aan de bouwfoto's te zien. Hopelijk gaat deze investering vooral naar het bouwtechnische en niet te veel naar IP met een juridische vervaldatum. Al is een sterke theming voor coasters wel een trend geworden de laatste tijd, althans in Europa. Zou een theming los van de WB-IP mogelijk/wenselijk/passend zijn?

  5. #5

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Voor een WB park lijkt me een WB thema eigenlijk ook wel logisch.. sterker nog: Het zou eerder ongepast zijn om het niet te doen.

    Nu weet ik niet wat de regeling is qua rechten die betaald moeten worden, maar wellicht dat ze een "Package Deal" hebben en dus eigenlijk zonder bijzonder hoge kosten een IP aan de attractie kunnen hangen.

  6. #6

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Als het station in het themagebied van Gotham komt te staan, met mogelijks zelfs een launch over de huidige spoorwegbrug, zal alles wel rond de Batman IP draaien.

  7. #7

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Voor een WB park lijkt me een WB thema eigenlijk ook wel logisch.. sterker nog: Het zou eerder ongepast zijn om het niet te doen..
    De houten coaster en Stuntfall bewijzen dat het wel kan zonder verwijzing naar WB-IP. Toegegeven, die attracties liggen iets verder van de zone met Batman- en Superman-attracties. Maar het huis-ondersteboven ligt wel in of toch minstens dicht bij deze zone en draait niet om WB-IP.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Als het station in het themagebied van Gotham komt te staan, met mogelijks zelfs een launch over de huidige spoorwegbrug, zal alles wel rond de Batman IP draaien.
    ’Probleem’ is dat je daar al een attractie met de naam van de hoofdfiguur hebt, trouwens met met subnaam ’Arkham’. De bekendste nevenfiguren van de gevederde hebben er ook hun eigen attractie, m.u.v. Robin en de vrouwelijke tegenstanders. Maar met de naam Robin’ moet de nieuwe attractie toch kleiner uitvallen dat de gele Batman-baan ... wat natuurlijk kan maar wat weinigen hopen. De naam ’Arkham’ is dus al bezet, al kan die naam misschien beter geplakt worden op een grotendeels indoor-attractie. In het kader van ’meer vrouw op straat’ kan natuurlijk de eer voor de nieuwe coaster gaan naar de katvrouw, die plantengif-mengster of de harlekijn.

    Tot slot: met Batman, Joker, Riddler, Freeze en wellicht de nieuwe attractie, is er in deze zone wel een scheef oneeveenwicht tegeenover die andere superheld: Superman en Luthor.

  8. #8

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Voor een lanceerachtbaan lijkt The Flash mij ook wel een optie binnen de DC themazone. Ik ben zelf weinig bekend met superhelden, maar ik denk dat veel mensen het logo toch wel kennen en weten dat The Flash "snel gaat". Daarmee is de essentie alleszins aanwezig.

    Verder nog aanvullen dat ik heel enthousiast werd van dit topic!

  9. #9

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Overzichtje van de footers:



    Volgens geruchten zou de baan vier lanceringen hebben, waarvan er drie zoals bij Toutatis voorwaarts/achterwaarts/voorwaarts zijn. Hoewel zowel Mack als Intamin in de geruchtenmolen zitten, zou dat laatste de kans op Intamin toch wel vergroten, denk ik.

  10. #10

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    hmm.. daar kan ik nog maar weinig van maken.. Benieuwd naar de layout.

  11. #11

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Constructie gaat goed door. De opening zou voor lente 2023 zijn.


  12. #12

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Benieuwd hoe deze baan het qua stats gaat doen in vergelijking met Toutatis. Op het eerste zicht lijkt het alleszins een stevige baan te gaan worden!

  13. #13

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    De skyline ziet er al wat anders uit!

    Naam:     pw.jpg
Bekeken:  939
Groote:   178,4 KB
    Bron: Twitter

  14. #14

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Is het al duidelijk welk thema deze baan zal krijgen?

  15. #15

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Is het al duidelijk welk thema deze baan zal krijgen?
    De ingang zal waarschijnlijk in het Gotham themagebied komen. Ze gaan ook het gebouw van de oude Batman simulator hergebruiken (als station of preshow) waardoor het er sterk op lijkt dat het rond Batman of een van zijn tegenstanders zal draaien.

  16. #16

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Hieronder mijn enige 'geslaagd' plaatje van een week geleden van het type 'over-de-schutting':



    Ik zag die dag niet veel bouwwerkzaamheden maar de bouwkraan staat wel aardig dicht bij de drievoudige valtoren. Die ging pas in de late namiddag open voor het publiek, ik weet niet of dat werf-gerelateerd is.

    Een helaas gewiste foto van de werf nabij het Batman-gebouw had kunnen aantonen dat een kort gedeelte van de track daar ondergronds zou kunnen lopen.

  17. #17

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Is dat het zicht vanop het einde van hun Main Street (of hoe hij ook mag heten)?

  18. #18

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Eerder loodrecht op de Mainstreet, al is het hoe je het bekijkt. Het foto-zicht ligt in het verlengde van wanneer je het park binnenkomt, dat kan dus de Mainstreet zijn. Maar het zicht staat ook loodrecht op het hoofdpad dat rechts de kinderzone / western met links de omgeving van Stuntfall verbindt. Tussenin die beide zones nam ik over een schutting deze foto.

  19. #19

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    De top hat zal 45m hoog zijn volgens het park:

    Naam:     tophat.jpg
Bekeken:  845
Groote:   405,3 KB


  20. #20

    Re: [PWM] Nieuwe achtbaan 2023

    Laatste stuk track zit op zijn plaats:

    Naam:     trackstuk.jpg
Bekeken:  623
Groote:   1,06 MB
    Bron: Twitter

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •