X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 4 van de 4
  1. #1

    Goedkeuring uitbreiding door deelstaat NRW

    Het lang aanslepende dossier rond de grote uitbreiding van Phantasialand kent onverwachts een positieve wending.

    De deelstaatregering van Noordrijn-Westfalen heeft ingestemd met het verkopen van de 14,2 hectare grond, de u wel bekende driehoek tussen snelweg A553 en de provinciale weg L194.

    Phantasialand heeft het slim gespeeld door de deelstaat een bosgebied van bijna 39 hectare te geven dat ze ergens anders gekocht hebben.

    Nu is het nog de gemeente Brühl die de goedkeuring moet geven maar dat zal niet snel gebeuren, vrees ik. De pas geïnstalleerde gemeenteraad, bestaande uit Die Grünen en SPD zien de verdwijning van dat stuk bos niet zitten.

    De eerste jaren zal het plan dus naar alle waarschijnlijkheid niet doorgaan. Tenzij ze hen ook overtuigd krijgen door nog ergens stuk grond te kopen en aan de gemeente te geven?

    Afwachten maar.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 16-12-21 om 23:34.

  2. #2

    Re: Goedkeuring uitbreiding door deelstaat NRW

    Positieve wending?
    Er is een uitruil gedaan van grond maar op het verkregen stuk grond mag je niks..
    Wat is dan het goede nieuws, Ik mis hem even hoor

  3. #3

    Re: Goedkeuring uitbreiding door deelstaat NRW

    Ik vind het fantastisch nieuws voor dit park. Oke ze gaan waarschijnlijk geen uitbreidingen doen over de weg, maar als je ziet wat ze kunnen doen op het huidige stuk, dan kan je wel wat verwachten op het nieuwe ook iets geweldig word.

    Aan de ander kant hoop ik dat de gemeente nog even moeilijk blijft doen voor uitbreidingen zodat er nog de laatste minpunten weg worden gewerkt. ik vrees namelijk dat uitbreiden ten koste gaat van verbeteringen/vernieuwing van het huidige gebied. Idealiter zou je ze een uitbreiding zien doen gevolgd door een verbetering van een huidig gebied/attractie.

  4. #4

    Re: Goedkeuring uitbreiding door deelstaat NRW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daisyparis Bekijk Berichten
    Positieve wending?
    Er is een uitruil gedaan van grond maar op het verkregen stuk grond mag je niks..
    Wat is dan het goede nieuws, Ik mis hem even hoor
    Het bestemmingsplan is aangepast. De gemeente gaat natuurlijk enorm veel tegen houden, maar op zich mogen ze bebouwing niet in zijn geheel verbieden, aangezien dat tegen het bestemmingsplan zou gaan.

    Nu is het dus zaak om een andere gemeenteraad te krijgen die wat meer vrijheid geeft aan het park, maar in elk geval heeft PHL nu de grond die ze graag willen en kunnen ze een volgende hoofdstuk in gaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •