X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 2 van de 2
  1. #1

    [TR] Zoo de Bouillon (6 november 2021)

    Het is al even geleden dat ik hier nog wat gepost heb. Maar ik merk dat er jammer genoeg over het algemeen niet meer zo heel veel op dit forum verschijnt. Tijd om daar van mijn kant verandering in te brengen ...

    Tijdens ons kort tripje naar Frankrijk bezochten we niet alleen Grinyland en Nigloland . Tijdens de rit naar huis maakten we ook een tussenstop in Bouillon, terug in België dus. Aanvankelijk was het de bedoeling om een namiddag in het stadje te vertoeven, maar Tripadvisor vertelde me dat er ook een wildpark in Bouillon was. De keuze was snel gemaakt dus.

    Video van de dag...


    Wanneer je aankomt bij het Parc Animalier de Bouillon lijkt het allemaal wat knullig. Een onverharde parking, een blokhutachtige kantine en een souvenirwinkel/kassa/ticketcontrole-in-één dragen daar natuurlijk toe bij. Maar we verwachten hier dan ook geen Pairi Daiza. Volwassenen betalen 15 EUR, kinderen mogen naar binnen voor 11 EUR en parking is helemaal gratis. Daar kunnen we ons best in vinden.

    Op naar het park dan maar. In een wildpark verwacht je natuurlijk tientallen herten, everzwijnen en geiten. En die zijn er zeker en vast. Wat ons echter aangenaam kon verrassen waren de andere dieren. Voor een dergelijk regionaal parkje is het aanbod namelijk erg groot en divers. Dat gaat van apen tot zebra's, kamelen, wolven, jaguars en ja... zelfs leeuwen en tijgers. Niet de volledige 'big five' is vertegenwoordigd, maar het aanbod is toch best mooi voor dit geheel onbekende parkje.

    Wat betreft de dierenverblijven en de algemene aankleding van het park hoef je niet zo heel erg veel te verwachten. Je zit natuurlijk wel in een prachtige heuvelachtige omgeving met héél erg veel groen. Begin november, op een bewolkte dag, is dat echter een tikkeltje minder charmant. En ook de dierenverblijven maken die sfeer niet beter. Decoratie is er niet en ook de kooien of omheiningen zijn niet altijd in al te beste staat. Grappig detail; de ramen van de giraffenverblijven waren zelfs oude ramen van een ALDI-supermarkt.

    Aan de uitgang van het park is er ook nog een leuke speeltuin voor de kinderen. Best een leuke combinatie samen met het terras van de kantine. De speeltuin en de kantine zijn trouwens ook los van het dierenpark te bezoeken. En dat vind ik dan wel weer jammer. Het is niet mogelijk om tijdens je bezoek even wat te gaan drinken, of de kinderen even te laten spelen. Op deze manier zorgt het park natuurlijk wel voor extra inkomsten, maar er is dus jammer genoeg geen mogelijkheid om iets te eten of te drinken in het hele park.

    Eindoordeel? Wij zijn zeker en vast aangenaam verrast door dit parkje. We hadden er het zoveelste wildpark van verwacht en het is toch net iets meer dan dat. Wil dat daarom zeggen dat je meteen een tripje moet plannen naar Bouillon? Niet meteen. Het park is een ideale tussenstop tijdens een lange rit. Je kan er ook een hapje eten en iets drinken op het terras, maar een reisbestemming zou ik het niet willen noemen. Wij hebben er alleszins een leuke middag gehad.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  2. #2

    Re: [TR] Zoo de Bouillon (6 november 2021)

    Leuk tr verslag

    ik zal het zeker eens opzoeken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •