X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    Red face [TR] Winter Efteling (04/12/2021)

    In tegenstelling tot heel wat forumleden zijn wij geen fervente Eftelingbezoekers. We zijn dat van geen enkel park eigenlijk, en proberen zo veel mogelijk verschillende parken te bezoeken. Vandaar dat het al een jaar of vijf geleden was dat we nog op bezoek geweest waren in het Kaatsheuvelse pretpark. Onze kinderen waren toen nog een baby en een peuter en ze hebben indertijd niet zo heel erg veel opgepikt van de beleving. Benieuwd of daar vandaag verandering in komt (natuurlijk wel ?).

    Video van de dag:


    Het leek een drukke dag te gaan worden aan de ingang van het park, maar dat bleek later gelukkig erg mee te vallen. Ritje Droomvlucht; 5 minuutjes wachten. Mijn favoriete dark ride is het niet. Het schokkerige en erg zichtbare ritsysteem zorgt er voor mij persoonlijk voor dat ik me niet heel erg goed kan inleven. Voor dochterlief (7 jaar) was dat even anders. Ik heb haar nooit zo euforisch zien reageren op een attractie die geen achtbaan was. Missie nu al geslaagd.

    Villa Volta is de volgende attractie op onze route. Ik ben geen erg grote fan van Mad Houses, maar het blijven wel geweldige familieattracties. De sfeer in de voorshows zorgde er alvast voor dat de kinderen goed opgewarmd waren voor de attractie. Hier was het zoonlief (5 jaar) die zwaar onder de indruk was van het hele gevaarte. Zelfs vandaag nog blijft hij vertellen over 'het draaiende huis'.

    Tijd voor de verplichte familieattracties. We trekken door het Lavenlaar en natuurlijk ook het Anton Pieckplein vooraleer we stoppen bij Carnaval Festival. Ook hier een lekker vlotte wachtrij die ons brengt bij een dark ride die ik al meer kan appreciëren. Ook deze attractie kon de kinderen erg bekoren. Hoe kan het ook anders, ze kennen Jokie en Jet al langer dan dat ze achtbanen doen of de Efteling kennen.

    Tijd voor de Traptreintjes! Ik denk dat het zo'n 35 jaar geleden is dat ik die nog gedaan heb, toen op een andere locatie in het park. Ik keek er dus wel naar uit om deze nog eens te kunnen doen. Je loopt er - net zoals de Oude Tufferbaan - zo aan voorbij wanneer je geen kinderen hebt. Maar het zijn geweldige attracties om samen met je kinderen te doen, net zoals de molens op het Anton Pieckplein en het Lavenlaar trouwens.

    Dochterlief staat voor een dilemma. Python moest haar eerste inversie-achtbaan worden. Ze voelde zich vandaag echter niet zo lekker, en besloot daarom met pijn in haar hartje om hem over te slaan. Jammer voor papa ook ?. Op naar Fata Morgana dan maar, dit blijft zonder twijfel mijn favoriete Efteling dark ride. Er is geen andere attractie in het park die me zo kan meeslepen in de magie. Ook de kinderen vonden hem leuk, maar zagen toch liever Droomvlucht en Carnaval Festival.

    Op naar Max & Moritz! Ik heb er vaak slechte verhalen over gelezen, maar wat ons betreft kan ik je meteen zeggen; prima familieattractie hoor! Qua decoratie is ze misschien niet perfect. Maar al die toeters en bellen zijn voldoende om kinderen van 5 en 7 geëntertaind te houden. Ook de ritervaring zelf vonden we geweldig, als gezin dan toch. De baan heeft wat ons betreft een hoog fungehalte en is de ideale familieachtbaan. Moritz bleef jammer genoeg wel gesloten.

    Het begint te regenen en we zijn in de buurt van Fabula, dus die pikken we meteen mee. Ik ben nooit een fan geweest van dit soort attracties, en ook de kinderen vinden er niet veel aan. Verder naar het Spookslot dan maar. Ook hier is de laatste maanden veel om te doen geweest. Ik blijf het een heerlijk nostalgische attractie vinden, en ook de kinderen waren zeer geëntertaind. Anderzijds is het in de wereld van vandaag niet meer dan een goede voorshow voor een grotere attractie. Geef mij maar een klassieke spookhuis dark ride met Spookslot als voorshow ?.

    De kinderen hebben honger en dus gaan we naarstig op zoek naar een plekje om binnen wat te eten. Ik dacht dat dit makkelijk was in de Efteling, maar dat blijkt niet altijd zo te zijn. Een lange rij voor Polles Keuken, een lange rij voor Bäckerei Krümel en geen plaats in Fabula. Het park heeft echt ontzettend veel indoor eetgelegenheden, maar op regenachtige dagen als vandaag zie je dat zelfs die capaciteit niet altijd voldoende is.

    We willen Symbolica nog doen, maar omwille van de verplichte sluiting om 17:00 waren de hekken al dicht om 16:00. De enige attractie die we nog open vonden was de Pagode, waar we als laatste konden aanschuiven. Petje af voor de efteling trouwens, voor het strikt naleven van de maatregelen. Hoewel we slechts met twee gezinnen genoten van het laatste ritje van de dag, bleef de operator voet bij stuk houden en mocht er niemand meer bij.

    En zo zit ons dagje Efteling er alweer op. Ondanks het weer hadden we een geweldig dagje dat ons warm gemaakt heeft voor meer. Misschien dat we voor het eerst in jaren nog wel eens een Efteling abonnement gaan aanschaffen... als het park open blijft ten minste. Tot snel Efteling!
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  2. #2

    Re: [TR] Winter Efteling (04/12/2021)

    Bedankt voor het TR.

    Leuk om het park eens mee door de ogen van een gezin te bezoeken.

    Begrijp ik het trouwens goed dat jullie Symbolica niet gedaan hebben, terwijl die bij jullie vorige bezoek nog niet eens geopend was?

  3. #3

    Re: [TR] Winter Efteling (04/12/2021)

    Dank je voor je TR, altijd leuk om te bekijken, zeker naar je tijd en werk dat je erin steekt.
    Heb je al eens gedacht om een kort verblijf Efteling te doen ? Volgens mij wordt dat iets onvergetelijks voor je kids....

  4. #4

    Re: [TR] Winter Efteling (04/12/2021)

    Jammer van het afhaken voor Python. Mijn jongste zoon kreeg daar ooit een mooi veelkleurig en blinkend diploma ... terwijl het lang niet zijn eerste inversie-achtbaan was. En toen hij nog niet mee mocht op Baron, kreeg hij daar ook al eens een plastieken aandenken om het wachten wat te verzachten. Dat soort attenties viel ons haast in geen enkel ander pretpark te beurt, al ga je natuurlijk niet om die reden naar een pretpark.

    In schril contrast staat het sluiten van de Symbolica-wachtrij één uur voor de park-sluiting. Nu hoor ik iedereen denken "Covid-maatregelen van hogerhand ..." Maar toen Symbolica nog smoking hot was en dus ruim pre-corona, hebben wij dat ook al meermaals mee gemaakt. De reden toen zal te veel volk zijn geweest en is nu misschien een te lage capaciteit door de on-ride afstandsregels. Personeelstekort kan natuurlijk ook.

    Ik heb nog nooit verbleven in een Efte-hotel. Als gierige krent op 70 km daarvandaan wonend is dat misschien wel te begrijpen. OK, dan hield de betovering voor ons steeds op bij het her-betreden van de parking. Maar voor een meerdaagse all-in ben je met het gezin volgens mij meer centen kwijt dan voor een 15-maandelijks gezins-abo, pre-corona voor ons telkens goed voor 2 x gratis PHL, Trips, EP, Liseb., 1 x Fou, Port.Av., Blackpool of Isla M. en een halve Fårup.

    Spookslot als voorshow voor een (ondergrondse) darkride ... dan koop ik meteen een nieuw abo, ook zonder externe park-voordelen! Of ik boek er eens een verblijf
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 12-01-22 om 12:30.

  5. #5

    Re: [TR] Winter Efteling (04/12/2021)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Dank je voor je TR, altijd leuk om te bekijken, zeker naar je tijd en werk dat je erin steekt.
    Heb je al eens gedacht om een kort verblijf Efteling te doen ? Volgens mij wordt dat iets onvergetelijks voor je kids....
    Dat hadden we al veel eerder willen doen. Diertje corona heeft echter al een keertje roet in het eten gegooid . Maar dat gaan we zeker doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Jammer van het afhaken voor Python. Mijn jongste zoon kreeg daar ooit een mooi veelkleurig en blinkend diploma ... terwijl het lang niet zijn eerste inversie-achtbaan was. En toen hij nog niet mee mocht op Baron, kreeg hij daar ook al eens een plastieken aandenken om het wachten wat te verzachten. Dat soort attenties viel ons haast in geen enkel ander pretpark te beurt, al ga je natuurlijk niet om die reden naar een pretpark.

    In schril contrast staat het sluiten van de Symbolica-wachtrij één uur voor de park-sluiting. Nu hoor ik iedereen denken "Covid-maatregelen van hogerhand ..." Maar toen Symbolica nog smoking hot was en dus ruim pre-corona, hebben wij dat ook al meermaals mee gemaakt. De reden toen zal te veel volk zijn geweest en is nu misschien een te lage capaciteit door de on-ride afstandsregels. Personeelstekort kan natuurlijk ook.

    Ik heb nog nooit verbleven in een Efte-hotel. Als gierige krent op 70 km daarvandaan wonend is dat misschien wel te begrijpen. OK, dan hield de betovering voor ons steeds op bij het her-betreden van de parking. Maar voor een meerdaagse all-in ben je met het gezin volgens mij meer centen kwijt dan voor een 15-maandelijks gezins-abo, pre-corona voor ons telkens goed voor 2 x gratis PHL, Trips, EP, Liseb., 1 x Fou, Port.Av., Blackpool of Isla M. en een halve Fårup.

    Spookslot als voorshow voor een (ondergrondse) darkride ... dan koop ik meteen een nieuw abo, ook zonder externe park-voordelen! Of ik boek er eens een verblijf
    Haha, het klinkt inderdaad wel wat hé die dark ride
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •