Op kalme dagen gaat er waarschijnlijk niet al te veel gebruik van gemaakt worden, omdat de wachtrijen dan meestal beperkt zijn. Op drukke (zomer)dagen en tijdens de halloweenperiode denk ik dat ze wel redelijk populair gaan zijn, omdat ze enerzijds nog redelijk goedkoop zijn (ze zijn goedkoper dan Walibi), en anderzijds denk ik dat de verleiding redelijk groot gaat om zijn om er toch een aan te schaffen als de wachtrij van bvb. Fury of Typhoon (bijna) tot op het LoL plein komt.
Omdat een deel van de attracties waar je deze pas kan gebruiken geen al te hoge capaciteit hebben, vrees ik dat dit een vrij grote impact gaat hebben op de stand-by capaciteit van deze attracties waardoor de wachtrijen nog gaan oplopen en je bijna verplicht wordt om een pass aan te kopen als je geen 2u aan al deze attracties wil wachten.

Ik herinner mij nog een rustige nocturne in 2019 toen er bij veel attracties korte rijen stonden en ze een test deden en 'maar' 250 van die voorsteekpassen verkochten (toen enkel voor de spookhuizen en attracties in LoL). Ik heb toen bijna anderhalf uur moeten wachten voor Fury, terwijl zonder voorsteekpassen de wachttijd max 30 minuten geweest zou zijn. Dus ik vrees nogmaals dat de impact op de gewone wachtrij enorm gaat zijn, zeker nu ze met die drie types afkomen en er waarschijnlijk veel meer verkocht gaan worden op drukke dagen.

Zelfs op kalme dagen vrees ik dat je het bij sommige attracties serieus gaat merken. Tijdens een ander bezoek in 2019, op een rustige vrijdag, stond er quasi nergens een wachtrij, maar bij Mount Mara stond er wel een van een half uur. Als daar dan nog mensen met een voorsteekpas komen voorsteken, dan gaat de stand-by capaciteit daar echt wel naar 0 en zullen daar zelfs op kalme dagen lange rijen ontstaan.
Met alles wat ik de laatste tijd vernomen heb, acht ik de kans redelijk groot dat MM dit jaar terugkeert, en dan vrees ik dat de kans dat bovenstaand scenario zich voordoet zeer reëel.

Voor degenen die het nog niet doorhebben: ik ben absoluut geen fan van dit systeem, en ik vind dat de attracties in BJL hier ook totaal niet op voorzien zijn.
Ik denk dat dit meer slecht dan goed doet voor de reputatie van het park. Ze kunnen beter investeren in single rider rijen, maar dat brengt natuurlijk niks op, maar dit wel natuurlijk. Daarom denk ik ook wel dat dit opgedrongen wordt vanuit Madrid.
Als mijn voorspellingen uitkomen, dan denk ik dat ik (als trouwe fan en al jarenlang abonnee) het aantal bezoeken aan het park serieus ga terugschroeven, en op lange termijn het park misschien zelfs volledig de rug toekeren.