X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 61 tot 73 van de 73
  1. #61

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Dat nieuwe logo kan je toch moeilijk serieus nemen? Vraag aan een kind van 10 om een logo te ontwerpen en je gaat betere dingen krijgen.
    Als dit het resultaat is van een gekend marketingbureau, kan de kostprijs hiervan toch niet al te hoog zijn mag ik hopen?

    Ik ben benieuwd hoe ze dit lelijk logo gaan verwerken in de thematisering in het park zelf. Je kleurt een deel van de naam groen, zodat het kan verwijzen naar het groene karakter van het park... Zo kom je met alles weg natuurlijk.

  2. #62

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    (Reanimatiepoging)

    Ik maak mezelf wel eens wijs dat geen enkel logo in staat is om mij als homo-economicus-par-excellence tot een niet-essentiële aankoop te verleiden. Maar ik ben zeker niet immuun voor b.v. de sierlijk-esthetische letters van ’s werelds populairste frisdrankenmerk.

    En op esthetisch vlak kan men zeker heel wat aanmerken op het nieuwste designer-gedrocht van BJL. Twee lettertypes en twee kleuren voor één woord en bovenal die onduidelijke achtbaan-hoed-vorm. In de gele versie op witte witte achtergrond is deze zonder omtrek moeilijk te zien. En dan is er nog de (ongewilde?) associatie met de McDo.

    Maar waar ik me by far het meest aan erger: was dit nodig (het vorige logo ging amper drie jaar mee) en wat kost dit grapje (ontwerp + overal in het park dit logo aanbrengen / het voorgaande verwijderen)? Voor die prijs kan je misschien wel bepaalde attracties wat meer bemannen (m/v/x) en/of langduriger open houden: Kinderland, Caves, Reuzenrad, B-Battle, ...

    In het forumtopic BJL 2018 lees je dat mevrouw Verelst met de wensen van bezoekers rekening houdt en daarom de ’langdradige’ voorshows van de Caves heeft geschrapt. Benieuwd of Miss Peggy - voor die woordspeling werd ik hier ooit op de vingers getikt - opnieuw zal handelen naar de (deze keer niet verzonnen) wensen van de achterban. Ongeacht de uitkomst: de Europese pretpark-prijs voor 1 april heeft het park nu al binnen.

  3. #63

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ieder zijn smaak natuurlijk, maar veruit het grootste probleem met het nieuwe logo is dat Land met een hoofdletter geschreven staat. Vanaf nu is het dus Bobbejaan Land en dat is onafhankelijk van het feit dat het een mooi of lelijk logo is

  4. #64

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ieder zijn smaak, maar als je de reacties leest, heb ik het idee dat iedereen het er toch over eens is dat dit logo gruwelijk lelijk is. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je dit als marketingbureau aan een klant durft aanbieden? En dat je dit als park vervolgens naar buiten durft brengen?

    Werkt er dan niemand in de directie van BJL die een klein beetje smaak heeft? Of iemand die zegt: "Jongens, die 'achtbaan' lijkt toch wel heel hard op het logo van McDo, daar gaat mee gelachen worden..."

    Dat iemand zelf een zaak begint en in Paint een logo ontwerpt dat misschien niet helemaal wauw is, daar kan ik alle begrip voor opbrengen. Maar we spreken hier wel over een professioneel bedrijf dat geld heeft uitgegeven aan een reclamebureau... Sorry, echt onbegrijpelijk.

    De best mogelijke verklaring is misschien nog dat BJL bewust een achterlijk lelijk logo heeft ontworpen in de hoop hiermee wat media-aandacht te krijgen. Als dat het plan was, is het alleszins wel gelukt.

  5. #65

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Jammer dat dit forum enkel nog moet wachten op een wetsdokter om officieel dood te worden verklaard ... Ik had hier maar al te graag deelgenomen aan een levendige discussie over het nieuwe BJL-logo. https://pretparken.be/NL/article/242...nieuwe-jaar-in

    OOO heeft er ondertussen al vier artikels over gepubliceerd. Dat is misschien van het goede teveel, maar wel kenmerkend voor een website die een herschilderd zitbankje in Kaatsheuvel of een nieuwsoortige frikandel in Sevenum als nieuwswaardigheden van groot belang naar buiten brengt.
    ik begrijp wat jij bedoelt ik wou er een topic van maken... maar aangezien mijn vorig topic(wat waren jullie hoogtepunten van 2022) zoveel belangstelling had...

    Nu over het logo, ik vind het schandalig dat je het 2 dagen het nieuwe logo laat zien... Zoveel negatieve commentaar op krijgt en dat jij nog durf te zeggen het is definitief??? Bij mij doe het me denken aan MC donalds.... lol

  6. #66

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    In Nederland zenden ze al de nieuwe tv-reclame uit:


  7. #67

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Daar is meer werk in gestoken dan in het nieuwe logo

  8. #68

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Zelfs Plopsa lacht nu ook al met het (naar mijn mening lelijk) nieuw logo van BJL:


  9. #69

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Is het on-Belgisch om met de pertpark-concurrent de draak te steken? Zo ja, dan ben ik blij dat deze braafheid eindelijk wat doorbroken wordt op een even ludieke als treffende manier.

    Ik herinner me (mogelijk op een andere fansite) hoe P. Ast. destijds z'n grappige gifpijlen richtte op Disney. De Engelsen kunnen er ook wat van maar concrete voorbeelden herinner ik me niet meteen. Wel memorabel is de Eddy-de-Clown-parodie op Baron 1898.

  10. #70

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    000 meldt dat het park in 2023 definief stopt met VR op Revolution, dus met Mount Mara. Tot zo ver ook de weinige thematische samenhang in deze zone.

    "We merkten dat onze bezoekers tegenwoordig liever een ritje in Revolution maken dan in Mount Mara", legt de woordvoerster uit. "Daarna zorgt een VR-toepassing altijd voor een hogere wachttijd. En het is een grotere operationele zorg."

    Alsof men zich dat laatste nu pas realiseert. Mag ik nog meer struikelen over de opeenvolgende woorden "bezoekers tegenwoordig"? Dan doel ik niet op de huidige gesloten toestand van het park. Wanneer hadden bezoekers deze keuze voor het laatst en hoe uitte dat zich? Ik kan me vergissen, maar tijdens en na corona was het daar toch (meestal) enkel Revo en geen MM meer. Ten tijde van de operationele MM had je de keuze mits solo in een karretje. Zat je met z’n tweeën, dan was er minstens één verplicht om de VR te weigeren.

    Aparte wachtrijen en ingangen kan ik met m’n regressief geheugen nog vaag herinneren. Wat toen de keuze van passagiers mee bepaald kan hebben is a) de verwarrende ingangen - nog steeds een issue voor wie het park occasioneel bezoekt, merk ik geregeld - en b) het feit dat de ene wachtrij sneller liep dan de andere.

    Wat ik me nog beter herinner: Bussen in Kaatsheuvel met reclame voor MM. 1 miljoen euro investering voor heel dit geburen, lees ik op 000. Positief is dat BJL de VR-gissing nu inziet. Na de VR-misère op Dreamc. vind ik het wel - zoals vaker - een rijkelijk late beslissing.

    Merk op dat BJL niet voor het eerst (fictieve) uitspraken van bezoekers aanhaalt om een operatieve downgrade te verantwoorden. Benieuwd of men dat nabijgelegen ander VR-gedrocht maar half-z’n-gat zal laten functioneren zoals de laatste jaren. En klopt het gerucht dat Big Bang (nooit maar dan ook nooit op + 100 bezoeken zag ik daar meer dan twee van de vier slides operatief) wordt afgebroken of minstens sbno wordt? Ik hoor het de woordvoerdster zonder blozen zo verkondigen "Deze attractie was de laatste jaren minder in trek. Zelden moesten we alle vier de glijbanen gelijktijdig openen."

    Het park heeft aan die kant ook al ruim een decennium Desperado in sbno-modus en sinds corona ’doet’ de Arena ’het niet meer' of het moet voor een extra te betalen maze zijn met Halloween. Zo brengt BJL de twee oeverkanten attractief toch nog in evenwicht. Helaas niet zozeer door een attractie-upgrade van de mindere kant maar door een afbouw van de meerdere zijde. Ook een tactiek natuurlijk ... Indien IR-2.0 de stoutste verwachtingen zou overtreffen en indien het sbno 4D-theater al even onverhoopt zou worden gereanimeerd, dreigt zowaar een nieuw onevenwicht.

    Varques Reunidos (sic) kan het VR-coaster-hoofdstuk nu definief afsluiten. Die op de Zierer in Bonbon heeft bij mijn weten nooit gewerkt (park bezocht in 2018 en 2020), die op de tweedehandse western-baan in Tusenfryd - de virtuele upgrade werd voorgesteld als een kado voor het twintigjarig bestaan van het park - is na één of twee jaar afgevoerd (Ik herinner me een VR-schrikkelijk trage dispatch anno 2018 en/of 2019. Men reed om een om met en zonder VR, één of twee treinen maakt dan niet veel verschil. En ook wie zonder VR reed, moest best lang wachten met relatief weinig wachtenden voor zich.), Batman in Warner heeft het ook maar één of twee jaar uitgezongen (gedaan in 2018, mijn jongste zoon mocht toen niet op de VR-versie maar wel op de rit zonder ... niet erg praktisch met twee verschillende wachtrijen) en die op de mijntrein van Atracciones heeft het volgens mij niet eens één heel seizoen volgehouden (park bezocht in 2018 en 2022, steeds zonder VR-optie).
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 30-01-23 om 09:22.

  11. #71

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    000 meldt dat het park in 2023 definief stopt met VR op Revolution, dus met Mount Mara. Tot zo ver ook de weinige thematische samenhang in deze zone.




    Alsof men zich dat laatste nu pas realiseert. Mag ik nog meer struikelen over de opeenvolgende woorden "bezoekers tegenwoordig"? Dan doel ik niet op de huidige gesloten toestand van het park. Wanneer hadden bezoekers deze keuze voor het laatst en hoe uitte dat zich? Ik kan me vergissen, maar tijdens en na corona was het daar toch (meestal) enkel Revo en geen MM meer. Ten tijde van de operationele MM had je de keuze mits solo in een karretje. Zat je met z’n tweeën, dan was er minstens één verplicht om de VR te weigeren.

    Aparte wachtrijen en ingangen kan ik met m’n regressief geheugen nog vaag herinneren. Wat toen de keuze van passagiers mee bepaald kan hebben is a) de verwarrende ingangen - nog steeds een issue voor wie het park occasioneel bezoekt, merk ik geregeld - en b) het feit dat de ene wachtrij sneller liep dan de andere.

    Wat ik me nog beter herinner: Bussen in Kaatsheuvel met reclame voor MM. 1 miljoen euro investering voor heel dit geburen, lees ik op 000. Positief is dat BJL de VR-gissing nu inziet. Na de VR-misère op Dreamc. vind ik het wel - zoals vaker - een rijkelijk late beslissing.

    Merk op dat BJL niet voor het eerst (fictieve) uitspraken van bezoekers aanhaalt om een operatieve downgrade te verantwoorden. Benieuwd of men dat nabijgelegen ander VR-gedrocht maar half-z’n-gat zal laten functioneren zoals de laatste jaren. En klopt het gerucht dat Big Bang (nooit maar dan ook nooit op + 100 bezoeken zag ik daar meer dan twee van de vier slides operatief) wordt afgebroken of minstens sbno wordt? Ik hoor het de woordvoerdster zonder blozen zo verkondigen "Deze attractie was de laatste jaren minder in trek. Zelden moesten we alle vier de glijbanen gelijktijdig openen."

    Het park heeft aan die kant ook al ruim een decennium Desperado in sbno-modus en sinds corona ’doet’ de Arena ’het niet meer' of het moet voor een extra te betalen maze zijn met Halloween. Zo brengt BJL de twee oeverkanten attractief toch nog in evenwicht. Helaas niet zozeer door een attractie-upgrade van de mindere kant maar door een afbouw van de meerdere zijde. Ook een tactiek natuurlijk ... Indien IR-2.0 de stoutste verwachtingen zou overtreffen en indien het sbno 4D-theater al even onverhoopt zou worden gereanimeerd, dreigt zowaar een nieuw onevenwicht.

    Varques Reunidos (sic) kan het VR-coaster-hoofdstuk nu definief afsluiten. Die op de Zierer in Bonbon heeft bij mijn weten nooit gewerkt (park bezocht in 2018 en 2020), die op de tweedehandse western-baan in Tusenfryd - de virtuele upgrade werd voorgesteld als een kado voor het twintigjarig bestaan van het park - is na één of twee jaar afgevoerd (Ik herinner me een VR-schrikkelijk trage dispatch anno 2018 en/of 2019. Men reed om een om met en zonder VR, één of twee treinen maakt dan niet veel verschil. En ook wie zonder VR reed, moest best lang wachten met relatief weinig wachtenden voor zich.), Batman in Warner heeft het ook maar één of twee jaar uitgezongen (gedaan in 2018, mijn jongste zoon mocht toen niet op de VR-versie maar wel op de rit zonder ... niet erg praktisch met twee verschillende wachtrijen) en die op de mijntrein van Atracciones heeft het volgens mij niet eens één heel seizoen volgehouden (park bezocht in 2018 en 2022, steeds zonder VR-optie).
    Die van Bonbon heeft weldegelijk gewerkt hoor...


    Foto uit eigen archief, genomen in 2019...

    Naam:     IMG_7290.JPG
Bekeken:  627
Groote:   5,37 MB

  12. #72

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Bobbejaanland kondigde vandaag aan dat ze ingang van het reuzenrad gaan aanpakken.
    Dit om het meer te doen aansluiten aan Adventure Valley.basketball stars
    https://www.facebook.com/25556630821...9506114480822/

    Ben wel positief verrast dat ze wel meer attracties met dit themagebied willen betrekken maar had ook liever gehad dat ze El Rio gingen aanpakken want dat is dringend toe aan een flinke opknap beurt, dit geldt ook voor de wild waterbaan.
    Dit reuzenrad heb ik nog steeds niet gerepareerd gezien. Zeer langzaam.
    Laatst gewijzigd door ikoe; 24-03-23 om 03:29.

  13. #73

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    ik heb een vraag.
    als je in de zomer eens gebruik wil maken van de speedy pass bronze(14,90 euro extra voor 1 dag).
    krijg je dan op je smartpfone een tijdstip,wanneer je de aktraktie kan betreden?
    en wat als je niet op tijd komt?moet je stipt op tijd zijn,of zit er enige tijdsmarge op?
    of is het tijdstip het vroegst mogelijke tijdstip dat je die bewuste aktraktie kan betreden?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •