X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 73
  1. #1

    [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Bobbejaanland kondigde vandaag aan dat ze ingang van het reuzenrad gaan aanpakken.
    Dit om het meer te doen aansluiten aan Adventure Valley.
    https://www.facebook.com/25556630821...9506114480822/

    Ben wel positief verrast dat ze wel meer attracties met dit themagebied willen betrekken maar had ook liever gehad dat ze El Rio gingen aanpakken want dat is dringend toe aan een flinke opknap beurt, dit geldt ook voor de wild waterbaan.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Zoals het er nu uit ziet gaan ze de verbeterde thematisatie doorvoeren in stukken die aan elkaar aansluiten. Hoewel ik niet warm worde van wat ze met een reuzenrad doen toont het wel aan welke kaart ze aan het trekken zijn.

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Opgelet! Er is een bijzondere bezoeker onderweg naar Bobbejaanland. Zijn vertrekpunt? Diep in de zee. Eindhalte? ’t Plezantste land! ? Weet jij wie deze mysterieuze gast is?

    https://www.facebook.com/25556630821...9530181725822/

    Benieuwd wat ze hiermee willen bedoelen? Misschien een nieuw franchise van één of ander bekend figuurtje?

    Bron: Bobbejaanland

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Als het is wat ik denk dat het is, dan komt Spongebob Squarepants naar BJL. Ik heb ooit wel ergens eens iets gehoord over een samenwerking met Nickelodeon, maar die was niet doorgegaan door corona. Maar op basis van die facebookpost lijkt die samenwerking er nu toch te komen...

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Als het is wat ik denk dat het is, dan komt Spongebob Squarepants naar BJL. Ik heb ooit wel ergens eens iets gehoord over een samenwerking met Nickelodeon, maar die was niet doorgegaan door corona. Maar op basis van die facebookpost lijkt die samenwerking er nu toch te komen...
    Dan is de kans wel groot dat kinderland tot Nikelodeon zal omgetoverd worden.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    En komt Pètrick de Zeester ook? Ik zou het toejuichen indien dat olijke duo het halfdode Kinderland komt (re)animeren. Al schrijf ik de palliatieve toestand van die binnenspeelzone niet zozeer toe aan de huidige circustheming. Het is al zolang ik er kom - een jaar of 12 - meer een zaak van niet volwaardig open willen houden. Covid is in deze maar een half excuus. Dat non-beleid zou dus wel eens kunnen veranderen na een hertheming, vandaar mijn gejuich onder voorbehoud.

    Commercieel lijkt Kinderland aankleden naar Nick op korte termijn een slimme zet. Die merch. draait goed, al moet het park dan natuurlijk wel een deel van de opbrengst afstaan aan de externe IP-eigenaar. Maar is het nieuwe van Spons en Co er ondertussen niet al een beetje af? Hun geestelijke vader is één of twee jaar terug komen te gaan. Komt er dan nog een nieuwe bios-film Spongebob 4? Ice Age en Shrek (niet uit de Nick-stal, dacht ik) lijken me bijvoorbeeld commercieel passé. Niemand wacht op nog een sequel te veel.

    En externe IP, sommige BJL-bestuurders krijgen er volgens mij nog steeds blauwe nachtmerries van. Het betekent voor het park toch weer wat minder eigenheid en wat meer afhankelijkheid. Al onderhoudt parkengroep PR blijkbaar wel langdurige cont(r)acten met deze Amerikaanse animatoren.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 23-02-22 om 09:36.

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ice Age en Shrek (niet uit de Nick-stal, dacht ik) lijken me bijvoorbeeld commercieel passé. Niemand wacht op nog een sequel te veel
    Er zat waarschijnlijk niemand meer op te wachten, maar dit jaar komt er nog een nieuwe Ice Age uit op Disney + (Fox zit nu ook bij Disney)
    Denk dat het ook Spongebob is, die vind je toch ook bij de zusterparken.
    Laatst gewijzigd door K. V.; 23-02-22 om 22:14.

  8. #8

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ik kreeg gisteren iets tekenfilm-achtigs over Paasklokken in mijn mailbox, als teaser verzonden door BJL. Bij mijn weten staat Rome nog niet onder water en heeft dit dus niets te maken met de blijde intrede van de bijzondere bezoeker(s) 'diep uit de zee'. Al weet je natuurlijk nooit zeker met die Lichtaartenaars.

  9. #9

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En komt Pètrick de Zeester ook?
    Op basis van deze foto lijkt het alsof hij ook meekomt .



    Die paasklok die tijdens de paasvakantie komt heeft volgens mij te maken met een animatiefilm die binnenkort uitkomt waarvoor er vorig jaar tijdens de winter opnames plaatsvonden in het park. Dus dat staat totaal los van Spongebob.

  10. #10

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Thx hierboven. OOO meent te weten dat het Nick-gedoe in BJL mogelijk niet veel meer zal zijn dan wat miet-en-griet activiteiten. Dat zag ik trouwens in 2019 al met Paw Patrol in zusterpark Belantis.

    Ik vind al die figuren toch beter passen indien ze een eigen themazone hebben, zoals in MPG en Atracciones Madrid. In BJL heb je bij de Rode Baron wat kinder-leftover-attracties, voorts twee buitenspeeltuinen en dus Kinderland. Misschien is een hertheming voor een later seizoen voorzien.

    Waar gaan Bob en co dan dit seizoen verschijnen? In de grote arena achteraan het park? Of op een podium aan de parkingang? Of in de gesloten 4D? Misschien kunnen ze die eindelijk heropenen met alternerende Nick-films.

    En wie weet komt er in het Plezantste Land opnieuw een parade zoals destijds met die aap, vogel, banaan en komkommer (of was het een cactus)?

  11. #11

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Bezoekers van Bobbejaanland krijgen dit jaar de kans om tegen betaling wachtrijen over te slaan. Met een Express Pass is het mogelijk om bij enkele attracties via een aparte ingang versnelde toegang te krijgen. Het pretpark komt met drie verschillende varianten: Small, Medium en Large.

    Eigenlijk zou het concept al in 2020 geïmplementeerd worden. Door de coronacrisis werd de introductie uitgesteld. Nu komt de Express Pass er alsnog. Vorig jaar waren bij verschillende attracties al wel aparte Express-ingangen zichtbaar.

    Bobbejaanland laat bezoekers betalen om wachtrijen over te slaan

    Bobbejaanland laat bezoekers betalen om wachtrijen over te slaan
    Een Express Pass kan gebruikt worden bij tien verschillende attracties in het park: Fury, Typhoon, Naga Bay, Dreamcatcher, Oki Doki, Sledge Hammer, El Rio, Indiana River, Wildwaterbaan en Revolution, inclusief virtualreality-variant Mount Mara.

    Onbeperkt
    De Small-variant van 12 euro is goed voor vier keer versnelde toegang. Met een Medium-pas slaan bezoekers elf keer een wachtrij over voor 21,90 euro. En wie 29,90 euro neertelt voor de Large-optie, mag onbeperkt gebruikmaken van de Express-rijen. Bobbejaanland gaat weer open op zaterdag 2 april.

    In België kent één ander groot attractiepark een vergelijkbaar systeem: Walibi Belgium. Daar betalen bezoekers 5 euro per attractie, of 10 euro in het geval van de nieuwe mega coaster Kondaa. Een Speedy-pas voor onbeperkt versnelde toegang tot zeventien attracties en één keer tot Kondaa kost 45 euro. Plopsaland liet jaren geleden weten er uit principe niet aan te beginnen, omdat men rijke kinderen niet wil voortrekken.

    Naar mijn mening heeft bobbejaanland dit totaal niet nodig op de meeste dagen staan er maar weinig wachtrijen en meestal gaan die dan nog eens heel snel.
    Benieuwd of dit echt zal aanslaan.

    Bron: Looopings

  12. #12

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Op kalme dagen gaat er waarschijnlijk niet al te veel gebruik van gemaakt worden, omdat de wachtrijen dan meestal beperkt zijn. Op drukke (zomer)dagen en tijdens de halloweenperiode denk ik dat ze wel redelijk populair gaan zijn, omdat ze enerzijds nog redelijk goedkoop zijn (ze zijn goedkoper dan Walibi), en anderzijds denk ik dat de verleiding redelijk groot gaat om zijn om er toch een aan te schaffen als de wachtrij van bvb. Fury of Typhoon (bijna) tot op het LoL plein komt.
    Omdat een deel van de attracties waar je deze pas kan gebruiken geen al te hoge capaciteit hebben, vrees ik dat dit een vrij grote impact gaat hebben op de stand-by capaciteit van deze attracties waardoor de wachtrijen nog gaan oplopen en je bijna verplicht wordt om een pass aan te kopen als je geen 2u aan al deze attracties wil wachten.

    Ik herinner mij nog een rustige nocturne in 2019 toen er bij veel attracties korte rijen stonden en ze een test deden en 'maar' 250 van die voorsteekpassen verkochten (toen enkel voor de spookhuizen en attracties in LoL). Ik heb toen bijna anderhalf uur moeten wachten voor Fury, terwijl zonder voorsteekpassen de wachttijd max 30 minuten geweest zou zijn. Dus ik vrees nogmaals dat de impact op de gewone wachtrij enorm gaat zijn, zeker nu ze met die drie types afkomen en er waarschijnlijk veel meer verkocht gaan worden op drukke dagen.

    Zelfs op kalme dagen vrees ik dat je het bij sommige attracties serieus gaat merken. Tijdens een ander bezoek in 2019, op een rustige vrijdag, stond er quasi nergens een wachtrij, maar bij Mount Mara stond er wel een van een half uur. Als daar dan nog mensen met een voorsteekpas komen voorsteken, dan gaat de stand-by capaciteit daar echt wel naar 0 en zullen daar zelfs op kalme dagen lange rijen ontstaan.
    Met alles wat ik de laatste tijd vernomen heb, acht ik de kans redelijk groot dat MM dit jaar terugkeert, en dan vrees ik dat de kans dat bovenstaand scenario zich voordoet zeer reëel.

    Voor degenen die het nog niet doorhebben: ik ben absoluut geen fan van dit systeem, en ik vind dat de attracties in BJL hier ook totaal niet op voorzien zijn.
    Ik denk dat dit meer slecht dan goed doet voor de reputatie van het park. Ze kunnen beter investeren in single rider rijen, maar dat brengt natuurlijk niks op, maar dit wel natuurlijk. Daarom denk ik ook wel dat dit opgedrongen wordt vanuit Madrid.
    Als mijn voorspellingen uitkomen, dan denk ik dat ik (als trouwe fan en al jarenlang abonnee) het aantal bezoeken aan het park serieus ga terugschroeven, en op lange termijn het park misschien zelfs volledig de rug toekeren.

  13. #13

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Volledig akkoord met ExpeditionGeForce.

    In het algemeen heeft BJL op de meeste dagen korte wachtrijen en is zo'n Express Pass inderdaad niet echt zinvol. Ik vrees echter dat de attracties waar de capaciteit beperkt is (dan denk ik vooral aan Mount Mara en Dreamcatcher) toch wel lange wachtrijen kunnen krijgen op de iets drukkere dagen.

    Ik ben niet 100% tegen voorkruippassen (al ben ik zeker geen fan), maar vind wel dat ze duur genoeg moeten zijn. Wat mij betreft zijn deze passen te goedkoop.

  14. #14

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ik rook al eerder poep aan de marble toen er bij m'n gouden abo '22 een soort fastpass was bijgevoegd

    Ik lees terechte bedenkingen hierboven. Naast de beperkte capaciteit voeg ik er nog het met opzet later openen van meerdere attracties aan toe. Zou het park dit klant-onvriendelijk beleid nu afschaffen om die extra-betalers vanaf minuut 1 te bedienen? Ik vrees ervoor.

    Ik pleit anderzijds wel schuldig. In buitenlandse parken waar ik met korting binnen kom, durf ik al eens een asociale pass te kopen: Mirabilandia, Futuroscope, Asterix en Heide. Dat is me zeker niet altijd goed bevallen wegens storingen met en zonder compensatie (Heide) of nog steeds lang wachten met pass (30 min. voor Discobelix).

    Mijn motief om die passen te kopen, was 'Dagen rijden en/of uren vliegen en verblijf betalen om een halve dag aan te schuiven in wachtrijen, dan is 20 à 25 euro extra p.p. te overwegen, zeker als je al goedkoop of gratis binnen komt.' In die optiek zouden het wel eens abo-houders van MPG en Slagharen kunnen zijn die verleid worden tot een voordringpas in Lichtaart.

    Het park de rug toekeren ga ik niet doen, maar nog zorgvuldiger 'kalme' bezoekdagen selecteren des te meer. Na > 10 jaar BLJ-abo's en > 100 bezoeken, zitten daar 0,0 nocturnes bij. Dat zal wellicht niet veranderen tegen het einde van dit seizoen

  15. #15

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Letterlijk weinig schokkend maar wel aangenaam nieuws: de u-bocht-oprit (nabij Typhoon en wijlen de windmolen) op weg naar de parking onder de monorail is eindelijk glad-geasfalteerd. Afgelopen weekend was het droog weer, maar ik denk dat ook tijdens of na een hevige regenbui de waterattractie Niagara Parking Adventure alhier verleden tijd is.

  16. #16

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    De webpagina met de vele abo-voordelen blonk ook in het verleden niet altijd uit in helderheid. Recent is er een update gepubliceerd. https://www.bobbejaanland.be/tickets...nten/bonusclub Ik geef graag enkele bemerkingen en recente ervaringen. Af en toe val ik in herhaling over wat ik eerder en elders al meldde.

    1. Voor de allereerste keer in twaalf jaar zie ik Zoo Antwerpen en Zoo Planckendael niet in de voordelenlijst. Best merkwaardig, want omgekeerd geldt het 50% voordeel wel nog. https://www.zooantwerpen.be/nl/voord...QaAosiEALw_wcB En in maart van dit jaar - wel voorafgaand aan de huidige update van de voordelenlijst van BJL - genoot ik aan de kassa van Planckendael als vanouds 50% korting met m’n BJL 2022 Gold abo.

    2. Ook Wildlands Emmen staat niet meer vermeld. Het voordeel van 50% geldt wel nog omgekeerd volgens deze pagina: https://www.wildlands.nl/abonnement/voordelen In de veronderstelling dat het voordeel met een BJL-abo wel nog geldt, moet worden opgemerkt dat je ook post-corona nog verplicht bent om je bezoekdatum te reserveren. https://www.wildlands.nl/bezoeken/da...a-front-office

    3. Tropical Islands staat als eenmalig gratis voordeel vermeld zonder verdere restricties. De restricties worden wel expliciet door het Duitse waterparadijs vermeld https://gutschein.tropical-islands.d.../template/527/ Ten eerste geldt de eenmalige gratis inkom enkel buiten de locale schoolvakantiedagen. Ten tweede moet je een bezoek op datum reserveren en ten derde geldt de gratis toegang uitsluitend voor abo’s van het type Gold. Begin april 2022 kon ik hier na online reservatie probleemloos binnen met mijn Gold abo. En voor het derde opeenvolgende jaar konden mijn kinderen ook gratis binnen met hun Silver abo. Voor het eerst gebeurde dit nu zonder enige discussie aan de kassa. Ik had zoals steeds een pdf-je afgedrukt van de abo-voordelen met m’n browser in Duitse vertaal-modus. Mogelijk praktisch weetje voor wie T.I. net als ons rechtstreeks vanaf luchthaven BER bezoekt: in de (gratis) lockers past naast je kledij probleemloos een cabin-size trolley van 20 cm x 40 cm x 55 cm.

    4. (sorry voor de herhaling) Weltvogelpark Walsrode staat nog steeds niet vermeld in de gratis PR-lijst. Zonder reservatie verkregen we hier aan de kassa op vertoon van de Silver BJL- abo’s gratis toegang in de zomers van 2020 en 2021.

    5. Voor Movie Park Germany wordt op de BJL-pagina correct gelinkt naar een verplichte datumreservatie. Ik zie geen restricties aangaande bepaalde evenement-dagen waarop je niet met een partner-abo zou binnen kunnen. In november 2021, op een dag met extra lange opening, bezocht ik het park gratis. Ik verliet het park wel al voor 18:00 toen de (volwassen) mazes bij mijn weten nog niet open waren. Mogelijk heeft MPG de exclusieve tickets voor horror-avonden definitief afgeschaft. Als alle mazes betalend zijn en bepaalde (kinder)attracties eventueel al om 18:00 sluiten, houdt dat wel steek i.m.o.

    Bottomline: nog steeds een fraai lijstje voordelen en vooral de lijst ’gratis’ lijkt me aanzienlijk groter dan bij abo’s van Wal. Bel., Plop. en zelfs Eft., waar PHL, EP en Liseberg geschrapt zijn. Maar de kromme officiële communicatie van BJL (en Slagharen, dat je anno 2022 nog steeds gratis Aqualud belooft) blijf ik betreuren en bekritiseren.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 22-04-22 om 23:08.

  17. #17

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Hoort eigenlijk evenzeer bij een topic over Slagharen. Een verplichte online bezoekdag-reservatie voor Slagharen met het nummer van je BJL-abo liep de voorbije (corona-)jaren vlot bij mij. Gisteren en vandaag ging het totaal de mist in:

    1. De te downloaden pdf die je reservatie bevestigt, is blanco.
    2. De mail die je reservatie bevestigt, bevat geen bijlage, geen link naar een download-pagina en vermeldt nergens tekstueel of anderzijds je bezoekdatum.
    3. Een mail naar de ticketservice van Slagharen resulteert in een 'undelivery status' omdat ... de inbox van de ontvanger vol zou zijn.
    4. Een online vragen-formulier invullen bij Slagharen resulteert in een bevestiginsmail die geheel blanco is.
    5. Een nieuwe poging om online te reserveren faalt nog voor de bevestiging: "Er ging iets fout."

    Gelukkig is er nog Messenger. Slagharen bevestigt mij daarin dat een online reservatie voortaan niet meer nodig is met een BJL-abo. Mooi nieuws dus, mij kostte het wel 2,5 uur digitaal gezweet.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 05-05-22 om 17:44.

  18. #18

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Zonet de heropende Caves bezocht. Die zijn dus niet langer verboden ...

    In de wachtrij is het zoals ook al kort pre-corona doorlopen, dus geen operator bij de nep-lift en het sprekende standbeeld zweeg in alle talen.

    Een insider wist me te melden dat de gedwongen sluiting in 2022 een technisch issue betrof.

    Praktische info: de attractie opent om 11:00.

  19. #19

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    damn en ik maar hopen dat we van dit gedrocht verlost waren

  20. #20

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ze zouden wel een oplossing zoeken voor die lift te doen werken terug al zal het niet meer met een acteur zijn.
    Ook voor de rest zouden ze de technische issues willen oplossen al denk ik zo van je hebt meer dan 2 jaar tijd voor gehad om dit te doen.

    Forbidden caves zouden ook maar af en toe open gaan en niet elke dag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •