X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 73
  1. #21

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Dat de acteurs wegvallen vind ik inhoudelijk geen gemis. Ik heb er meerdere meegemaakt en dat waren - laat ik het beleefd houden - geen pro's uit de Herman Teirlinck school. Wel geloof ik in de meer logistieke dan theatrale functie van die veredelde crowd-controlers. Want ondanks beschadigde isimo-standbeelden in de wachtrij van de Caves (zeker op het einde), vind ik het te bewandelen binnen-parcours van bovengemiddeld Belgisch niveau. Zonder crowd-controler loop je hier toch te snel doorheen naar mijn goesting. Zeker als je daarna enkele beurten moet wachten vooraleer het voorsorteren met security-instructies van start gaat. Dan kunnen ongeduldigaards al eens uit verveling ornamenten aanraken of ander vandalisme plegen.

    Bij de rapid van MPG en vooral in de wachtrij van Feniks in TVL betreur ik de afwezigheid van een crowd-controler nog veel meer. In die wachtrijen bevinden zich wel meerdere visuele en/of auditieve ornementen. Maar wanneer je bij beperkte of gemiddelde drukte even stil wil staan om deze voldoende waar te nemen, word je door de bezoekers achter jou zonder pardon ingehaald. Om dan even later in een volgepropt binnen-veehok met weinig of geen entertainment nog lang te moeten wachten op de rit. Dat zou kunnen voorkomen worden door op de juiste plaatsen mensen met mondjesmaat door te laten. Maar in tijden van personeelstekort / -bezuiniging zijn dat de posten die het eerst sneuvelen, natuurlijk.

    Wat het nog niet voltooid herstel van de Caves na 2,5 jaar betreft: ik denk ook "tijd en kansen genoeg gehad." Wat het soms-wel-soms-niet openstelen in de (nabije) toekomst betreft: gaat men dat afstellen op de verwachte drukte? Of op het weer? Veel droog binnen-entertainment voor het hele gezin heeft BJL niet meer met de 4D-cinema al jaren dicht, Desperado City verdwenen en bij mijn weten komt er post-corona niet meteen een show in de Arena achter de Aztek Express. Ik zie het soms-wel-soms-niet openen van de Caves eerder als een soft-heropening / testfase. Dat doet het park dan misschien beter bij beperkte drukte. Als het dan technisch misgaat, hebben weinig mensen niet al te lang voor niks staan aangeschoven. Dit lijkt te worden bevestigd door de opening op de doodkalme en kletsnatte Pinsterzondag 2022. Maar er kunnen natuurlijk ook andere factoren spelen.

    Addendum: Meteen voor en meteen na een ritje Caves afgelopen zondag moest een operator met zaklamp bijlichten op de verzamelkist waar je brillen neemt of terug legt. Misschien staat de belichting nog niet op punt, want de attractie zelf vertoonde geen (technische) mankementen. Beeld en geluid waren bij het voorsorteren in het begin niet synchroon. Ik zat wel in de allereerste rit van die dag.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-06-22 om 21:51.

  2. #22

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Bij de rapid van MPG en vooral in de wachtrij van Feniks in TVL betreur ik de afwezigheid van een crowd-controler nog veel meer. In die wachtrijen bevinden zich wel meerdere visuele en/of auditieve ornementen. Maar wanneer je bij beperkte of gemiddelde drukte even stil wil staan om deze voldoende waar te nemen, word je door de bezoekers achter jou zonder pardon ingehaald. Om dan even later in een volgepropt binnen-veehok met weinig of geen entertainment nog lang te moeten wachten op de rit. Dat zou kunnen voorkomen worden door op de juiste plaatsen mensen met mondjesmaat door te laten. Maar in tijden van personeelstekort / -bezuiniging zijn dat de posten die het eerst sneuvelen, natuurlijk.
    In Avonturenpark Hellendoorn bij Rioolrat heb je ook een stuk walkthrough binnenwachtrij na een buitenwachtrij. Daar staat zo'n draaipoort met een teller die op geregelde tijdstippen X aantal mensen doorlaat waarna je op je gemak de binnenwachtrij kan doorlopen. In Toverland heb ik Fenix al mét medewerker en zonder geweten (op dezelfde dag, want ik ben er nog maar 1x geweest ). En die keer zonder vond ik inderdaad ook echt zonde van de binnenwachtrij, wat crowd control daar vind ik toch wel een must. Forbidden Caves heb ik nog niet gedaan zonder de acteurs maar kan me wel voorstellen dat je hier toch een deel van de ervaring door mist.

    Ik heb wel altijd van in het begin van de Caves gedacht dat die acteurs op den duur geschrapt zouden worden, een attractie moet op zichzelf kunnen staan vind ik. En zoals gezegd waren ze ook niet altijd van het hoogste niveau...

    Al moet ik zeggen dat ik als kind wel wat schrik had van die draaipoort in Hellendoorn, voornamelijk om gescheiden te worden van mijn gezelschap. Maar mocht dat gebeuren wacht je gewoon een ronde aan de andere kant van het hek, denk ik nu dan. En het ziet er ook niet zo uit, bij Rioolrat past het wel nog ergens in het thema, hoewel bij een verboden grot misschien ook? Zou er een reden zijn dat ze niet gewoon iets dergelijks installeren?
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 08-06-22 om 11:40.

  3. #23

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    De gepubliceerde abo-voordelen zijn een ietsiepietsie aangepast.

    1. Onder de blijvende noemer "Extra voordelen SILVER en GOLD Pass" lees je een beetje tegenstrijdig onderaan bij de eenmalig gratis PR-attracties "Tropical Islands (DE) (enkel voor GOLD Pass-houders)". Er staan geen datum-restricies bij al hou je hier best wel rekening mee.

    2. I.p.v. Zoo Antwerpen en Zoo Planckendael vermeldt men "KMDA 50%. Actiecode aan te vragen via de website". Wie weet nu niet dat beide zoos tot de Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde Antwerpen behoren, toch? Die actiecode is al sinds de laatste lockdown achterhaald, dacht ik.

    Er zijn nog zekerheden: een Noord-Duitse vogelpark uit de PR-stal en Wildlands Emmen blijven onvermeld in de voordelenlijst.

    https://www.bobbejaanland.be/tickets...nten/bonusclub

  4. #24

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Op zaterdag 20 augustus vindt in Bobbejaanland het festival '100% Retro' plaats. Dit festival zou de opvolger zijn van Yesterdayland. Tickets kosten 75 euro (+ nog 3 euro kosten per ticket). Over korting voor abonnees wordt op de site van het festival niks vermeld.
    Over het festival is op moment van schrijven ook nog niks terug te vinden op de site van BJL zelf. 20 augustus staat op hun kalender wel vermeld als 'niet-reguliere parkdag':



    Op de pagina met de abonnementsvoordelen staat het volgende:



    Een bronze pass zou op die dag dan niet geldig zijn, voor silver en gold passen staat er dat ze geldig zijn op feestdagen en black-out days, wat dat laatste ook moge zijn...
    Ik meen mij wel nog te herinneren dat het weekend van Halloween vorig jaar ook niet-reguliere parkdagen waren en toen mochten abonnees (silver en gold) ook gewoon binnen. De kans bestaat dus dat silver en gold abonnees dan nog binnen mogen, maar ik vrees er een beetje voor. We zullen dus nog moeten wachten op communicatie van het park en laat dat nu toevallig niet hun sterkste kant zijn...

    bron: https://100procentretro.be/

  5. #25

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Bobbejaanland heeft ook niets met de organisatie te maken, vandaar dat ze het niet vermelden volgens mij. Verder:

    Naam:     2022-06-18_014601.png
Bekeken:  1675
Groote:   100,9 KB

    Naam:     2022-06-18_014636.png
Bekeken:  1598
Groote:   31,0 KB

  6. 18-06-22, 16:56


  7. #26

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Dit is typisch Bobbejaanland, tegenstrijdigheden op hun eigen site. De 2 bovenstaande post hebben allebei gelijk. Bij hun abonnementsvoordelen staat geldig tijdens niet-reguliere parkdagen en bij het abonnementsreglement staat niet geldig op niet-reguliere parkdagen. Eigenlijk ben ik is benieuwd wat ze zouden doen moest je je op zo'n dag je aanbieden met je abonnement. Eigenlijk kunnen ze je niet weigeren want dan doen ze aan reclamevervalsing, ze beloven je iets wat je achteraf niet krijgt ?!? (waar ze een serieuze boete voor kunnen krijgen). De voordelen zijn in het groot al zichtbaar op het tabblad abonnementen, voor het reglement moet je nog een extra tabblad openen en deze tekst is veel kleiner.

  8. #27

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loopingstar Bekijk Berichten
    Eigenlijk ben ik is benieuwd wat ze zouden doen moest je je op zo'n dag je aanbieden met je abonnement. Eigenlijk kunnen ze je niet weigeren want dan doen ze aan reclamevervalsing, ze beloven je iets wat je achteraf niet krijgt ?!? (waar ze een serieuze boete voor kunnen krijgen). De voordelen zijn in het groot al zichtbaar op het tabblad abonnementen, voor het reglement moet je nog een extra tabblad openen en deze tekst is veel kleiner.
    Die interpretatie heeft wel een heel hoog Testaankoop-gehalte. Met de kleine lettertjes, blauw opgelicht (!) in de foto hieronder, kan het park zich steeds indekken tegen abo-houders die zich gedupeerd wanen. Huiver mee met deze ervaring: Toen er nog maar één BJL-abo-soort was, heb ik me eens aangemeld bij Sunparks De Haan. Op de BJL-site stond op dat eigenste moment 50% korting vermeld maar die kreeg ik niet en een smartphone met enig 'bewijs' had ik toen nog niet. Ik ben kwaad weggereden (met betaalde parking!) en heb BJL per mail verwittigd. Kort daarna verdween het voordeel uit de online lijst. Dus veel poten om op te staan had ik niet.



    Zie ook mijn herhaaldelijk gezaag over gratis toegang tot Tropical Islands. Sinds eind 2021 vermeldt T.I. dat dit enkel kan met parter abo's type Gold en bovendien niet op schoolvakantiedagen in enkele Duitse deelstaten. Buiten die data zijn mijn kinderen in april 2022 wel nog met een Silver gratis binnen geraakt, ik had 'als bewijslast' een print van de toen gepubliceerde voordelenlijst van BLJ bij me. Maar als TI toen geen korting had gegeven, had ik daar weinig verhaal tegen, denk ik. Enerzijds half-correct dat BJL nu pas expliciet de beperking tot Gold vermeldt. Anderzijds wel jammer dat BJL dit helemaal vooraan plaatst in de eenmalige PR-voordelenlijst. In Madrid, Blackpool, Noorwegen e.a. kunnen ze dit interpreteren als dat alle vermelde voordelen uitsluitend gelden met een BJL-Gold. Niet onbelangrijk: bij veel buitenlandse PR-abo's gelden de partner-voordelen enkel voor de lokale versie Gold (of Platina).



    Wat het augustus-event hierboven betreft: de foto van Bobby T. lijkt me het duidelijkste: "NIET GELDIG OP ... NIET-REGULIERE ...DAGEN." Al is het dan weer minder duidelijk of deze restrictie geldt voor alle BLJ-abo's. De tabel die Exped.GF hierboven post, meldt dat Bronze niet geldig is op niet-reguliere parkdagen. Uit de stippen bij Silver en Gold kan je (enkel) concluderen dat deze abo's wel gelden op feestdagen en black-out-days. Zoals dezelfde post-schrijver meldt, is het onduidelijk of black-out - het Nederlands is weer op in Lichtaart - hetzelfde is als niet-regulier.

    Misschien kan dit helpen om af te koelen van dergelijke wartaal.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 18-06-22 om 19:25.

  9. #28

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loopingstar Bekijk Berichten
    Dit is typisch Bobbejaanland, tegenstrijdigheden op hun eigen site. De 2 bovenstaande post hebben allebei gelijk. Bij hun abonnementsvoordelen staat geldig tijdens niet-reguliere parkdagen en bij het abonnementsreglement staat niet geldig op niet-reguliere parkdagen. Eigenlijk ben ik is benieuwd wat ze zouden doen moest je je op zo'n dag je aanbieden met je abonnement. Eigenlijk kunnen ze je niet weigeren want dan doen ze aan reclamevervalsing, ze beloven je iets wat je achteraf niet krijgt ?!? (waar ze een serieuze boete voor kunnen krijgen). De voordelen zijn in het groot al zichtbaar op het tabblad abonnementen, voor het reglement moet je nog een extra tabblad openen en deze tekst is veel kleiner.
    Bij de abonnementsvoordelen staat geldig tijdens feestdagen en Black Out Days, er staat niet dat de passen geldig zijn op niet reguliere parkdagen. Er staat enkel een footnote dat de Bronze pass op een heel aantal dagen niet geldig is en daarin staat vermeld dat die niet geldig is op niet reguliere dagen. Mss verwarrend maar wel correct. Er staat dus nergens dat Silver en gold op niet reguliere dagen geldig is.

    Naam:     vyeUS4Z.png
Bekeken:  1370
Groote:   137,5 KB
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 20-06-22 om 15:02.

  10. #29

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ik heb op Twitter gelezen dat Kinderland terug zijn derde verdieping heeft geopend. Blijkbaar kan je nu terug tot boven.
    Iemand hier meer weet van. Blijkbaar zijn er ook oplapwerken bezig. Tonen deze werkzaamheden aan dat Bobbejaanland langer met zijn Kinderland gaat doorgaan of komt er toch een soort van Nickland aan?

  11. #30

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Gisteren, op woensdag 20 juli was de derde bovenverdieping amateuristisch (een nadarhek met colsonbandjes vastgemaakt aan de leuningen) afgesloten.

  12. #31

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Proficiat Poepejaanland! De afgelopen 12 jaar kocht ik in gezinsverband opgeteld 34 abo's. Natuurlijk was de belangrijkste trigger de vele gratis voordelen in andere Europese PR-parken. Maar of ik het park / de parkengroep anno 2023 nog een keer ga sponsoren, lijkt me nu onwaarschijnlijk.

    De abo-formules Bronze, Silver en Gold zijn blijkbaar nog niet complex genoeg, men voegt er een Diamant aan toe. Die laatste biedt minimale extra voordelen t.o.v. de huidige Gold-formule, maar wel aan een forse meerprijs, zie https://www.bobbejaanland.be/tickets...mentsvoordelen

    Ja, er is de wereldwijde recessie en toegegeven, in de nieuwe abo-prijzen voor 2023 is nog een half seizoen 2022 inbegrepen. De Zwarte Vrijdag prijs zal serieus lager moeten liggen om me over de streep te trekken. Gold en Silver bieden in 2023 immers geen gratis toegang meer in de PR-parken, m.u.v. twee gerantsoeneerde bezoekjes aan MPG, Slag. en Belantis, zo interpreteer ik toch de officiële info.

    Ook wie volgend jaar de nieuwigheden bezuiden Madrid of Oslo wil uittesten, houdt maar best rekening met dit vermoedelijke dictaat van de parkengroep. Er zijn nog voldoende elementen van Mendeljev en legeringen om het arsenaal abo-formules verder uit te breiden. In 2024 misschien een Strontium-abo?

  13. #32

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Ik heb de voordelen ook eens bekeken en ik weet ook nog niet wat ik ga doen volgend jaar. Als ik het zo bekijk, dan lijkt het alsof de huidige abonnementen enkele voordelen verliezen (of in een afgeslankte vorm behouden), waardoor je eigenlijk moet upgraden als je volgend jaar die voordelen wil behouden. Mijn eerste reactie op het nieuwe systeem was dat ik dit als een verborgen manier zag om de prijzen van de abonnementen - en sommige varianten serieus - te verhogen. Het verschil tussen een diamanten abo voor 2023 en een gouden abo voor 2022 is dat je met een diamanten abo 1 gratis ticket krijgt, je 8x i.p.v. 4x (per jaar) een wachtrij mag overslaan en dat een parkingabonnement standaard inbegrepen is (bij goud moet je hier sinds dit jaar hier nog 10 euro voor bijbetalen).

    Hieronder een overzichtje van de voordelen van de nieuwe abo's (bij brons staat er overal 'x'):



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Er zijn nog voldoende elementen van Mendeljev en legeringen om het arsenaal abo-formules verder uit te breiden. In 2024 misschien een Strontium-abo?
    Als ze ooit alle 118 elementen uitputten kunnen ze nog altijd beginnen met kristalstructuren in te voeren . Diamant en grafiet zijn bijvoorbeeld hetzelfde chemisch element (nl. koolstof), en in dat geval zou ik dan een grafieten abonnement kiezen, want diamant wordt onder atmosferische omstandigheden toch (heel traag weliswaar) omgezet naar grafiet .

  14. #33

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Alle PR-voordelen zitten ook in een Slagharen Platinum abo. Die geldt tot 7 januari 2024 en kost 'maar' 100 euro. Daar zit dan ook nog parking bij Slagharen bij.

    Hoe absurd dat ik voor mezelf een Diamond zou kopen en voor m'n overige gezinsleden een Platinum Slagharen?

    En ook weer zeer eenvormig duidelijk van PR om het top-abo in de verschillende parken anders te benoemen.

  15. #34

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    100 procent retro is op het laatste moment afgelast, Bobbejaanland is morgen voor iedereen gewoon open.

  16. #35

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Dat is toch weer onvoorstelbaar hé...Wat met alle mensen die een kaart hebben, firma's die daar materiaal en personeel leveren,....

  17. #36

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Inderdaad, opbouw was al bezig, kaarten blijven geldig voor volgend jaar volgens hun website maar ik vrees eerder er eerder voor dat ze het faillissement aanvragen.

  18. #37

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Eind september gaan we een weekendje naar Limburg. Ik stel vast dat we onze vakantie kunnen beginnen met een dagje Bobbejaanland, want dat park is blijkbaar open op vrijdag. Lijkt me wel wat vreemd. De grote massa zal het toch niet worden. Weet er iemand waarom Bobbejaanland open is op vrijdag in september? Is dat iets historisch? Zijn er in die regio veel schoolreizen ofzo op vrijdag?

    En als we gaan, wat kan ik dan verwachten? Attracties pas open vanaf de middag of later? Beperkte horeca? Of krijg ik een park die op volle toeren draait vanaf 10u?

    Thx!

  19. #38

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tpvfan Bekijk Berichten
    ...Of krijg ik een park die op volle toeren draait vanaf 10u?
    Dat heb ik de afgelopen 14 jaar en ruim 100 bezoeken nog nooit meegemaakt. Of het moest op een Rode Kruis dag zijn waar ik dan na openingstijd toekwam.

    BJL was één van de eerste parken in BeNe met later attracties openen. Ondertussen is dat gemeengoed in de meeste pretparken, al zeker post-corona met (zogenaamde) personeelsschaarste.

    De laatste jaren pre-corona hield BJL inderdaad op vrijdagen in september open. Een zo'n vrijdag had mijn werkgever het park 'half' afgehuurd. Dan konden er ook nog dagjesmensen incl. arbohouders binnen maar hadden wij b.v. exclusief de Arena achteraan. Ik werd toen pas in de namiddag losgelaten en kan dus niet zeggen wat meteen operatief was bij openingstijd.

    Sommige regio's in NL hebben misschien nog vakantie tot eind deze week. Maar waarom het park dan alle vrijdagen van sept. open houdt? Andere niet-exclusieve bedrijsevents zou kunnen.

    Veel plezier alvast want dat kan je er ondanks mijn gezanik zeker nog wel scoren.

  20. #39

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    je zal daar op een handvol Duitsers te na het park voor jou hebben. Op een uur of twee ga je al heel wat kunnen doen.

  21. #40

    Re: [Bobbejaanland] Seizoen 2022

    Uit ervaring weet ik dat die vrijdagen in september meestal niet druk zijn. Heb wel (zoals Earlyspencer al zei) al meerdere malen meegemaakt dat er dan ook wel bedrijfsuitstapjes of zelfs schoolreizen zijn, maar meestal is dat dan in beperkte mate waardoor je dan nergens langer als 15 min gaat moeten wachten.

    Hou er wel rekening mee dat de kans vrij groot is dat de attracties achteraan in het park al om 16h00 kunnen sluiten als het rustig is...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •