X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [TR] Parc Astérix 30-04-2023

    Met ons abonnement van Bellewaerde (50% kassakorting) besloten we eens dit Franse park te bezoeken. Omstreeks 9.20u kwamen we aan richting parking en we waren niet alleen. Na zo'n 20min aanschuiven konden we eindelijk parkeren. Ook niet super goedkoop, want je telt er 20 euro's voor neer. Je mocht hem ook zetten waar je wilde, personeel stond er niet.

    Eenmaal door de metaaldetector en tassencontrole konden we om onze ticketjes. We hadden blijkbaar een starter, want die viel uit de lucht, gelukkig wist de collega wel van wanten. Het was ondertussen rond 10u en konden eindelijk binnen.



    De nieuwste achtbaan het technische problemen, dus was nog niet open. We besluiten dan maar door te wandelen naar “Oziris”. Wachttijd zo'n 80min. Gelukkig was het nog niet zo warm, want de wachtrij is toch grotendeels niet overdekt. Het overdekte gedeelte was wel mooi aangekleed. De achtbaan zelf was ook erg de moeite en soepel, zeker voor een hangende achtbaan (>130cm).





    Op naar de volgende grote achtbaan “Goudurix”. Ook hier weer zo'n 70min. Deze heeft 7 inversies en is toegankelijk vanaf 140cm.
    Ik had me aan een rammelbak verwacht, maar vond dit toch goed meevallen.



    Ondertussen is het al na 12uur en met 2 attracties, is het toch maar een magere vangst.

    Hier hadden m'n vrouw en zoon het toch beter gedaan. “L'Oxygenarium” (10min wachten),



    “Les Chaises Volantes” (zweefmolen),



    “Epidemaïs Croisière” (rondvaart),



    “National 7” (autootjes),



    “L'Escadrille des As” (vliegertjes)



    en “Les Petits Drakkars” (watercarrousel).



    Onze magen knorren en we besluiten Caïus te checken, maar hier is de wachtrij toch te lang. We besluiten dan toch maar onze lunch op te eten tijdens de show en het ’s avonds nog eens te proberen.

    Tijdens het wandelen passeren we ook nog het Gallische dorp, waar we niet lang hoeven te wachten om op de foto met de plaatselijke held te kunnen (zo’n 5 min).





    “Main Basse Sur La Joconde!” Is een stuntshow over een kunstroof. Het heeft niet echt veel met Astérix te maken, maar het was wel leuk.
    De show duurde een klein half uur. Het was vooral een visueel spektakel, dus taalbarrière was geen probleem om te volgen.





    Omdat onze zoon nog net geen 1.30m was, kon hij nu wel de rest van de attracties doen. We besloten “Tonnerre 2 Zeus” te doen. Na 80 min waren we er. Niemand had zin om op het achterste zitje (waar je achteruit gaat) te zitten, dus konden we deze inpalmen. Toch wel een heftige rit.





    We zagen dat “Toutatis” (nieuwe achtbaan) nu wel werkte, maar 100min aftikte. We besluiten dan maar “Romus Et Rapidus” te doen.
    Hier bedroeg de wachtrij maar 10 min voor deze rapid river. Toch wel een redelijk hevige vaart waar niemand het helemaal droog hield.



    Nabijgelegen hadden we ook nog een rondwandeling/museumpje “L'Aventure Astérix”.





    Op naar “Menhir Express” (35min). Boomstammetjes, maar met wel een bijzonder element. Ook hier konden we het niet droog houden. Toch wel aangenaam verrast bij deze.



    Toutatis is ondertussen 130min, dus laten we die maar voor wat hij is. We besluiten dan “La Trace Du Hourra” (de bobslee) te nemen (50min). Nog een lange achtbaan en plezier voor de hele familie.



    Nu meer succes bij “Caïus”. We kiezen voor een vegetarische pizza die heel lekker was.
    Bij het menu kreeg je ook een herbruikbare beker die je kon houden of terug kon inwisselen voor 1 euro.



    De dochter had geen zin meer om aan te schuiven voor Toutatis (1.30m), maar in een show, dus besloten we “Gaulois-Romains: Le Match” mee te pikken. We hebben nog even tijd, dus besluiten we nog “Le Défi De César” te doen. We kunnen gewoon doorlopen en ontdekken dat het een ronddraaiend huis is. Hier geen voorshows, zoals in Bellewaerde of Efteling.



    Tijd voor de show die een klein half uur duurde.



    Hier moeten de Galliërs tegen de Romeinen strijden en een aantal proeven doen. O.a. een dance off doen, op een platform proberen te landen, een race met een segway. Toch een redelijk spectaculaire show, wel alleen in het Frans, maar toch te doen.







    Ondertussen is het bijna 19u en sluiten de attracties. We besluiten nog even door het park te kuieren en de kinderen leven zich nog uit op één van de speelpleintjes.


    Onze bevindingen na een eerste bezoek van dit park.
    - Het was een verzorgd park, met weinig of geen technische storingen (behalve de nieuwe achtbaan, maar dit zijn kinderziektes).
    - Veel shows (7) en een goeie mix van attracties.
    - Redelijk dure parking (20euro)
    - Spijtig genoeg was het erg druk: een verlengd weekend, mooi weer en een nieuwe attractie. Hierdoor waren er heel veel lange rijen. Het lag zeker niet aan de operatoren, deze werkten goed door. Je kon natuurlijk wel een fast pass kopen.
    We hebben zeker niet alle attracties kunnen doen. Ik kan natuurlijk niet vergelijken, dus weet niet of je alles in één dag kan doen. We hebben toch geprobeerd de hoogtepunten van het park te doen.
    - Veel wachtrijen waren niet overdekt, dus in de zomer denk ik wel dat het zwoegen is.
    - De herbruikbare bekers waren nog een goed initiatief en nog een goedkoop souvenir (1 euro).
    - We zijn toch wel aangenaam verrast door dit park. We gaan het zeker nog eens herbezoeken.

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen                              

  2. #2

    Re: [TR] Parc Astérix 30-04-2023

    Bedankt voor je TR! Staat een van de jaren ook nog eens op onze planning, maar de jongste is nog iets te klein (4j).

    Spijtig dat je de nieuwe coaster nog niet kon beleven

  3. #3

    Re: [TR] Parc Astérix 30-04-2023

    Leuk TR, zeer herkenbaar. Wij komen er ook graag, maar eigenlijk laat men vaak te veel volk toe om het park comfortabel te bezoeken.

  4. #4

    Re: [TR] Parc Astérix 30-04-2023

    Dezelfde shows als in 2013 (Mona Lisa) en 2015 en 2017 (dancebattle met segways), merk ik. En nog ’helaser’: geen voorshows bij het huis ondersteboven. Dat was ook al zo bij onze twee laatste bezoeken in 2019 (april, kalm) en 2022 (november, druk). Dit ruikt naar bewuste bezuiniging op personeel en op energie.

    Nog meer herkenning: weinig gegadigden voor 2.Zeus in achteruit-zit. Wij bespaarden er (ook) enkele beurten wachttijd mee.

    Blijft wel een toppark met sterke, kwaliteitsvolle en vooral coherente theming zonder al te veel commerciële IP-druk, faut-le-faire.

    2 x 300 km rijden, 2 x 17 euro péage en dan nog 20 euro parking om uitendelijk Toutatis niet te kunnen doen, het zou me niet zo berustend-positief stellen als wat ik uit jouw TR afleid. Koester die gave van relativering, ik benijd ze. M’n oudste zoon deed Toutatis vier keer op ’Paasdinsdag’. Da’s ook te benijden, natuurlijk.

  5. #5

    Re: [TR] Parc Astérix 30-04-2023

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    2 x 300 km rijden, 2 x 17 euro péage en dan nog 20 euro parking om uitendelijk Toutatis niet te kunnen doen, het zou me niet zo berustend-positief stellen als wat ik uit jouw TR afleid. Koester die gave van relativering, ik benijd ze. M’n oudste zoon deed Toutatis vier keer op ’Paasdinsdag’. Da’s ook te benijden, natuurlijk.
    Was maar zo'n 230km rijden, we wonen in het verre West-Vlaanderen dicht bij de Franse grens en hebben de route tolvrij gedaan. We hebben ook nog een dagje Parijs met Harry Potter tentoonstelling gedaan, dus het was niet enkel het park.
    Het was ook de eerste keer dat we het park deden, dus viel er nog heel wat te ontdekken. We hadden ook al telkens lang moeten aanschuiven, dus hadden we de lange wachtrijen een beetje gehad. Misschien dat we in het najaar nog eens terug gaan.
    Jammer om te lezen dat het precies redelijk veel erg druk is. Ik dacht dat de mensen meer naar de Disney parken gingen die daar ook in de buurt zijn.
    Zijn er voor de rest nog must do's van attracties of shows die we gemist hebben?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •