Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
In maart is er bij ons gezinsuitbreiding op komst. Aangezien dit voor ons toch ook wat vragen oproept, haal ik even een ouder topic onder het stof vandaan.
Vanaf welke leeftijd vinden jullie het doenbaar om een kleintje mee te nemen naar een pretpark?
Uiteraard kunnen ze nog niet mee in achtbanen, maar hebben ze er onder het jaar iets aan om mee in de railroad/rondrit treintjes te zitten (ervan uitgaande dat ons kindje op de verwachtte gemiddelde leeftijden kan rechtzitten en kruipen e.d natuurlijk), naar de theming te kijken e.d ?

Wij overwegen in december 2024 een Europa Park tripje om het dan nieuwe gebied te gaan ontdekken (en mama wilt de nieuwe achtbaan gaan testen), maar twijfelen of we hier goed aan doen. Ik had al gezien dat EP ook over een zeer handige baby switch beschikt en dat er in EP ook een leuk kindergedeelte is met speeltuin voor kleine peuters en kleuters waar onze kleine dan al kruipend wel wat op ontdekking kan gaan. Qua attracties zullen we op die leeftijd met hem samen nog niet verder komen dan de rustige ritjes à la Donau damper, elfenvaart, panoramabahn e.d maar dat vinden we prima.
Als de kleine eventjes dut of flest kan ouder a de actie opzoeken en dan nadien wisselen met ouder b via babyswitch, dus zo krijgen we die nieuwe achtbaan ook wel getest.
Wat denken jullie? Doenbaar? Of wachten we toch echt beter tot 2025?
Ik had sowieso een parkhotel in gedachten (Colosseo) zodat we ook lekker dichtbij zitten als het echt heel koud is om even met de kleine te kunnen gaan opwarmen, of voor de middagdut (opnieuw mogelijkheid voor ouder a om wat grotere rides mee te pikken en ouder b om dan even terug naar de kamer te gaan met de kleine) of als de drukte voor onze kleine man even te veel wordt, zodat we met hem ook snel weer ergens prikkelvrij en rustig zijn.

Aansluitend hierop, en omdat ik het een beetje onnozel vind om hier een nieuw topic voor te openen: Voor de dames onder ons (of de heren die zich dit herinneren van bij hun wederhelft): Hoe snel na de geboorte (en bevalling) voelden jullie je fit genoeg om weer lifthills af te sjeezen?
Ik ben uitgerekend enkele weken voor pretpark-season 2024 kick off en hoop ergens toch wel een dagtripje naar PDP of Walibi in mijn 14 weken moederschapsrust aan te kunnen... Of ben ik nu zeer optimistisch? Dames die hun ervaring hierin willen delen?
Online info genoeg te vinden over sporten en bewegen na de zwangerschap maar de vrouwelijke themepark addicts die aftellen naar hun eerste achtbaanritje eens de kleine er is ipv naar de eerste sushi of loopsessie lijken tot heden in de minderheid te zijn.
Proficiat met de zwangerschap!
Wij zijn voor de eerste keer naar Plopsaland De Panne geweest toen ons oudste dochtertje 1j en 2 maanden was. Gelijk ook een abonnement gekocht, omdat we er zo van genoten hebben. Ondertussen zijn we in april 2022 opnieuw ouders geworden en was de kleinste 2 weken toen ze de eerste keer mee ging.
Toen was het eerlijk gezegd meer voor mij om eens buiten te zijn en om EINDELIJK na zoveel weken zwangerschap the Ride to Happiness te testen! Heb er toen 10x na elkaar op gezeten (met opzet op een regenachtige dag geweest, dus geen volk). Dus ik geloof dat dit je vraag beantwoordt i.v.m. wanneer je terug op attracties kan.

1 maand na mijn bevalling zijn we naar Phantasialand geweest en na F.L.Y. had ik wel erge buikpijn. Dus dat was geen goed idee.
Het hangt dus echt af van coaster tot coaster, alsook de manier van bevallen. Ik heb geen keizersnede gehad, dus was ik snel hersteld.

Nu zijn onze dochtertjes 3 en 1 en we hebben nog steeds een Plopsa abo.
Ons lievelingspark met de 2 kleintjes is de Efteling. Mijn kindje van 1 jaar kan er op heel veel zitten, alsook kan de oudste (sinds ze 2j is) op de grote piratenboot zitten,, wat haar een enorme kick geeft. In geen enkel ander park mag ze hierop omdat ze nu nog maar 96cm is. Kindjes tot 4 jaar zijn er ook gratis.

Verder zijn we dit jaar naar Disneyland Parijs geweest met onze oudste, juist voor haar 3e verjaardag, zodat we voor haar ook geen entree moesten betalen.
Ze vond het de max. Gelukkig is ze het gewoon om pretparken te doen, want de wachttijden lagen er rond 1u per attractie.
Wij zelf vonden het te druk en zouden er niet snel terug gaan, maar ons kindje vond Disneyland leuker dan Efteling.

In augustus zijn we naar Holiday Park geweest (met de oudste), leuk, maar geen aanrader voor die leeftijd. Er is daar geen babyswitch, dus we hebben vooral veel tijd verloren. Gelukkig was het een rustige dag.

Dan doorgereden naar Europa Park en ook een leuke 2-daagse gehad. Babyswitch systeem is hier wel slecht geregeld vergeleken bij Efteling en Disneyland. Je moet je kindje aan de ingang van de attractie tonen. En dan moet je tijdens de switch je kindje opnieuw tonen (hangt wel af van operator tot operator bij de switch). Een foto van die dag in het park met je kind voldeed niet. Hierdoor was het moeilijk om kinderattracties of shows te gaan bekijken met je kind want de andere had het kind dan nodig om een babyswitch kaartje te verkrijgen. En aangezien Europa Park zo groot is, hebben we hier ook veel tijd aan verloren.