X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Ik kwam deze toevallig tegen:

    September 6, 2022

    We have an important update to share regarding our Top Thrill Dragster roller coaster.

    After 19 seasons in operation with 18 million riders experiencing the world's first strata coaster, Top Thrill Dragster, as you know it, is being retired.

    However, Cedar Point’s legacy of ride innovation continues. Our team is hard at work, creating a new and reimagined ride experience.

    We’ll share more details and information at a later date.
    Bron: https://www.cedarpoint.com/rides-exp...hrill-dragster

    Het was al geweten dat de baan dit seizoen niet zou openen maar verliezen we nu definitief een iconische achtbaan? Of zou het 'as you know it' deel kunnen duiden op een update van de bestaande baan?
    Laatst gewijzigd door arpus; 14-09-22 om 21:23.

  2. #2

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Ik zou het straf vinden als ze TTD definitief zouden sluiten. Vermoedelijk veranderen ze de lancering naar een LSM-variant. Uiteindelijk is dat betrouwbaarder en goedkoper. Enige nadeel: minder leuk...

    De kans lijkt me reëel dat dat de toekomst van alle hydraulische launches van Intamin zal zijn, eens te meer omdat zij slechts beperkt in tijd wisselstukken garanderen. Een jammere evolutie wat mij betreft, dus we kunnen er best van profiteren zo lang we kunnen.

  3. #3

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Ze zeggen nog net niet letterlijk dat de baan gewoon blijft. Maar inderdaad: Een flinke "overhaul" lijkt er wel aan te komen. Ook ik ga mee op het idee dat er een magnetische lancering gaat komen.. Wellicht met een lik verf en een ander thema. Hopelijk ergens een tunneltje.

  4. #4

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Momenteel blijft zo goed als enkel de top hat over, de rest van de baan werd afgebroken:

    Naam:     plan_ttd.jpg
Bekeken:  941
Groote:   301,2 KB
    Bron: Twitter

    Naam:     ttd.JPG
Bekeken:  1025
Groote:   168,4 KB
    Bron: Twitter

    Naam:     parking.jpg
Bekeken:  1017
Groote:   214,3 KB
    Bron: Twitter

  5. #5

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Dat is toch een behoorlijk ingrijpende aanpassing. Zou er dan ook sprake zijn van metaalmoeheid ofzo? Als zelfs de remmen, het station en de bocht er naartoe worden afgebroken, zou ik denken dat de top hat ook wel verwijderd/aangepast zal worden.

    Hopelijk betekent dit niet echt het einde van TTD...

  6. #6

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    De tophat zullen ze wel laten staan vermoed ik, maar misschien wordt er wel extra baan toegevoegd want anders zie ik het nut niet van ook de remsectie te verwijderen. Stel je voor dat ze er een triple launch van maken...

  7. #7

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Ik denk maar luidop. Zou het niet zijn dat als men de lancering naar bijvoorbeeld LSM wil veranderen, men de vinnen hiervoor moet kunnen monteren op de track, wat niet voorzien is op de huidige baan. Nieuwe treinen zullen dan ook nodig zijn. Wat dan misschien weer een conflict geeft met de plaatsing van de huidige remvinnen. Waardoor het dus beter is om alle track te vervangen waar vinnen (of banden) op zitten?

    Het einde van TTD zal dit niet betekenen, maar door de term "reimagined" te gebruiken kan het nog alle kanten op...

  8. #8

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Ik denk maar luidop. Zou het niet zijn dat als men de lancering naar bijvoorbeeld LSM wil veranderen, men de vinnen hiervoor moet kunnen monteren op de track, wat niet voorzien is op de huidige baan. Nieuwe treinen zullen dan ook nodig zijn. Wat dan misschien weer een conflict geeft met de plaatsing van de huidige remvinnen. Waardoor het dus beter is om alle track te vervangen waar vinnen (of banden) op zitten?
    Lijkt me inderdaad zoiets te worden. Jammer dat de baan omgebouwd wordt, maar de uptime van die baan lag ook wel heel laag. Tijdens mijn tweede bezoek heeft die baan welgeteld 10 minuten gewerkt op 2 dagen tijd. Met LSM zal de lancering niet meer hetzelfde aanvoelen, maar de lancering van Red Force is toch ook geweldig nochtans.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #9

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Volgens dit YouTube filmpje werden alle baandelen in containers geplaatst en verzonden naar een ongekende locatie. Volgens zijn tracking gaan de containers naar Genoa, Italië en misschien verder naar Intamin om daar aan te passen naar LSM. Al betwijfel ik sterk dat Intamin op hun hoofdkantoor in Lichtenstein ook effectief aan track kan werken. Google Maps geeft enkel een kantoorgebouw weer...
    In elk geval lijkt het er sterk op dat de track hergebruikt zal worden.


  10. #10

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Volgens dit YouTube filmpje werden alle baandelen in containers geplaatst en verzonden naar een ongekende locatie. Volgens zijn tracking gaan de containers naar Genoa, Italië en misschien verder naar Intamin om daar aan te passen naar LSM. Al betwijfel ik sterk dat Intamin op hun hoofdkantoor in Lichtenstein ook effectief aan track kan werken. Google Maps geeft enkel een kantoorgebouw weer...
    Ik ben er 3 jaar terug eens langs gereden. Het stel echt niets voor, gewoon een zelfs niet al te groot kantoorgebouw. Dus tenzij ze daar nog een gigantische kelder hebben en een erg goed verborgen luik... Nope :-)

  11. #11

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Reserve onderdelen voor iSpeed misschien ;p

  12. #12

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Volgens sommigen zou Zamperla de refurb doen. Zamperla ligt nog dichter bij Genoa dan Intamin, dus qua transport zou dat wel kunnen. Qua ervaring met grote coasters zou een refurb van Zamperla wel eens een ramp kunnen worden...

  13. #13

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Zou wel eens kunnen. Hieronder een stukje vanop de site van Zamperla:

    ROLLER COASTER DEPT
    Life is a Roller Coasters
    Roller coasters are, technically speaking, the most sophisticated of amusement rides. For this reason Zamperla has put together a special team of engineers which over the years has developed and achieved incredible results. This department improved the quality of these products, reaching very high standards, thanks also to co-operation with Italian Universities and the well-known Stengel Buro, satisfying customers such as Universal Studios and Merlin Entertainments.

  14. #14

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    In 2024 kunnen we weer ritjes maken:


    Naam:     ttd_nu.jpg
Bekeken:  629
Groote:   539,3 KB
    Bron: Twitter


    Er zijn ook meer en meer geruchten dat Zamperla betrokken is bij het project:


  15. #15

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Een Zamperla aan 200 km/h... No thx. Had van Cedar Fair toch meer verwacht. Ze moeten van Intamin niets meer hebben, maar om hier Zamperla aan boord te halen met deze topattractie is toch wel een bijzonder groot risico vind ik. Ook de nieuwe treinen zouden van hun komen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  16. #16

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Ik vind het Zamperla gerucht maar raar, maar een kennis van me die in de branche zit en voor een Amerikaans park werkt, is dan weer zeer positief over Zamperla. Als de Italianen dit stukje goed kunnen afleveren, hebben ze toch wel hun firma stevig in aanzien doen stijgen. Ik ben vooral blij dat deze topbaan gered wordt en niet compleet afgebroken. Wie kan zich Cedar Point voorstellen zonder TTD?!

  17. #17

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Er is ook een stuk track gespot van die aziatische hydraulic launch coaster in de fabriek van Zamperla die voor de moment omgebouwd word. Dus Zamperla is weldegelijk al bezig met één coaster van Intamin aan te passen, dus na die ervaring op te doen is TTD zeker een optie om ook door hen aan te passen.

  18. #18

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euh Bekijk Berichten
    Er is ook een stuk track gespot van die aziatische hydraulic launch coaster in de fabriek van Zamperla die voor de moment omgebouwd word. Dus Zamperla is weldegelijk al bezig met één coaster van Intamin aan te passen, dus na die ervaring op te doen is TTD zeker een optie om ook door hen aan te passen.
    Welke Aziatische bedoel je juist, ik dacht dat het om de Italiaanse Senzafiato ging.

  19. #19

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Je hebt gelijk, het gaat over de Senzafiato coaster. Eerst was die rood, nu word die geel en Zamperla is de coaster al aan het herwerken. TTD is dus weldelgelijk nog steeds kanshebber om ook door Zamperla verbouwd te worden.

  20. #20

    Re: [Cedar Point] Top Thrill Dragster (Closed)

    Een deel van Iron Dragon werd afgebroken en er zijn funderingswerken aan de gang achter het station! Zou dit op een bijkomende spike wijzen? Zal TTD een multi-pass launch worden?

    Naam:     ttd.JPG
Bekeken:  397
Groote:   139,1 KB
    Bron: Twitter

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •